Skocz do zawartości

trebron82

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O trebron82

  • Urodziny 30.11.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E38 735i
  • Lokalizacja
    Basildon, UK

Osiągnięcia trebron82

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie chcę schodzić na inny temat ale te video właśnie pokazuje problem który próbuje rozwiązać z hamulcami. Wymieniono klocki ale nie sensor i użyto BC do zresetowania. Obecnie siedzi nowy sensor z ASO a DIS nadał pokazuje błąd przednich klocków który wraca zaraz po usunięciu. Dodatkowo czerwony samochód na podnośniku na BC. Reset z poziomu BC nie jest już mozliwy. Czyli ma znaczenie jaka datę ma DIS przy próbie zresetowania CBS w e90? Nie mogę dojść co się może zmieniać podczas restartu DISa że nie komunikuje się później z głowicą?
  2. Może jakiś dobry człowiek podpowie. Zainstalowałem gotowca dis v57 od Trandolfa. Program działa i komunikuje się z autem - próbowałem na E90. Chodzi o to że chciałem ustawić CBS intervals - między innymi olej a przede wszystkim hamulce. Próbowano zresetować przebieg do wymiany klocków bez wymiany sensora i teraz pokazuje głupoty. Kiedy próbowałem wejść w funkcję CBS zaptytało czy DIS ma prawidłową datę. Nie miał więc zmieniłem na bierzącą i tu zaczął się problem. Był konieczny restart DIS. Po restarcie brak komunikacji z głowicą. DIS widzi głowice ale nie może się z nią skomunikować. Górna linia lampek się nie pali. Przy próbie zrobienia APITEST wyrzuca błąd NAT-0009. Czy wie ktoś może co może powodować ten stan rzeczy? Czy w ogóle ważna będzie data w DIS przy ustawianiu CBS intervals? Może nie potrzebnie sobie głowę tym zawracam.
  3. ok więc wracam do tematu niedziałającego centralnego w drzwiach pasażera i sterowania lusterkiem. Udało mi się otworzyć zaryglowane drzwi poprzez odchylenie lewej górnej(anglik) części tapicerki drzwi i podanie plusa na odpowiedni kanał do siłownika centralki. Obeszło się bez uszkodzeń. Więc mam otwarte drzwi i manualnie mogę je już zamykać i otwierać używając rygla. Siłownik od centralki działa poprawnie. W załamanie w kablach midzy drzwiami a budą od początku nie wierzyłem(ciekawe czy komuś w ogóle kiedyś się to zdarzyło w E38) z samej konstrukcji tego połączenia, jak dala mnie za solidnie to zapakowane żeby tam miały się kable załamać. Czy jest ktoś na forum kto mógłby powiedzieć co dzieje się dokładnie po naciśnięciu guzika na pilocie co do zamknięcia samochodu? Chodzi mi mniej więcej jak wędruje sygnał zanim dotrze do siłownika centralki w dziwach pasażera?? To samo próbuje rozszyfrować w przypadku regulacji lusterka po stronie pasażera i regulacji szyby. Jak wędruje sygnał z panela w drzwiach kierowcy co do lusterka i szyby zanim trafi do drzwi pasażera???? Czy ktoś potrafi podpowiedzieć coś konstruktywnego?
  4. Proszę o rozjaśnienie mi sytuacji z instalacja GT1/DIS. Zainstalowałem Easy Base v44 a na to Progman v44. Powiedzmy że wszystko przebiegło bez większych problemów. Easy-Base to naprawdę uproszczenie sprawy. Sprawdziłem jeszcze raz moje ustawienia z tymi które podał kolega rOBSOnX (łamacz konwenansów :D ) dotyczących ustawienia sieci i GT1. Co do sieci mam identycznie z GT1 nie idzie już tak jak powinno. Dodam ważną rzecz nie mam jeszcze prawidłowego kabla, na razie chciałem uruchomić/przetestować to na sucho, że jak tylko przyjdzie kabel to mieć już wszystko gotowe. Podam linki do dwóch screenów z oznaczeniami co nie działa: http://www.bitmal.com/DIS.jpg http://www.bitmal.com/API.jpg 1. Czy sprawdzę GT1 i DIS nie mając fizycznie poprawnego kabla podpiętego do samochodu(chodzi o oszukanie programu przez emulację innych aplikacji tylko na potrzeby testu)? 2. Dlaczego po wpisaniu adresu IP w GT1 i zapisaniu zmian, a następnie zamknięciu okna, gdy do niego wracam GT1 nie zachowuje ustawień? 3. Dlaczego nie pokazuje się zakres przy tym jakby monitorku w prawym górnym rogu? Czy to wina braku kabla czy czegoś mi jeszcze brakuje? 4. Skąd przy teście API(w EasyBASE menu) wyskakuje ten błąd? Czy to dlatego że nie mam podłączonego interfejsu czy dalej mam źle skonfigurowaną sieć? Bardzo proszę o podpowiedź co robię źle lub czy może brakuje mi jeszcze jakiegoś programu/emulatora lub na tym etapie powinienem mieć już kabel.
  5. trebron82

    serwis po kupnie auta

    trochę racji tu masz, ale czy by gość zażądał dwa razy tyle za to auto - to gdzie jest pewności lub jak to sprawdzić przy zakupie jaka jest kondycja skrzyni bez jej rozbierania??? Ja nie wiem. Dla mnie jak kupujesz od nieznajomej osoby zawsze dostajesz kota w worku, który albo będzie zdrowy albo się pochoruje - ten zachorował. Tak to już jest. Wracając do wartości to auto tutaj taką ma mniej więcej cenę średnią a nie najniższą, sam zobacz jeżeli nie miałeś jeszcze okazji - autotrader.co.uk pozdrawiam PS. Mimo wszystko auto dalej mi się podoba i mam do niego sentyment więc na pewno wróci jeszcze na drogę dobrze poleczona w prywatnym zakładzie.
  6. trebron82

    serwis po kupnie auta

    odpowiedź na zamulone auto i brak przyspieszenia przyszła szybciej niż się mogłem spodziewać - q...a :-(. Zjebała mi się przedwczoraj skrzynia(automatyczna semitronic), co najlepsze w drodze po potrzebne części i oleje do serwisu o którym mowa w temacie. Po diagnostyce - komputer + oględziny skrzyni - brak uszkodzeń modułów od skrzyni za to wyczuwalne opiłki po spuszczeniu odrobiny oleju pod palcem jak również w otworze spustowym. Rzecz dzieje się w UK(Londyn) gdzie obecnie przebywam, więc kompletna regeneracja skrzyni przez profesjonalny warsztat który się specjalizuje w automatach daje całkowitą cenę regeneracji i robocizny - 1370 funtów. Tutaj to koszt bliski do połowy wartości tego auta. Po 32 dniach posiadania czuje się jakby mi ktoś bejsbolem w głowę... przyładował. Czar auta prawie prysł. O poprzednim właścicielu nawet nie wspomnę... Ale to nie koniec historii. Diagnostyka pokazała że mam zaniżony woltaż i amperaż w instalacji, przez co było mnóstwo błędów praktycznie w każdym module auta, przygasanie świateł przy dużym dodaniu gazu - jeszcze nie zdążyłem tego zauważyć tak naprawdę. Alternator, oryginał BOSCH'a cena blisko 300funtów lub regeneracja 180funtów, zamiennik około 150funów plus ok 100 funtów robocizna. Auto przed kupnem sprawdzałem ze znajomym mechanikiem i nic nie wskazywało na takie coś..... chcecie coś dodać...ja już nie mam nic do powiedzenia...nie życzę nikomu tego PS. BMW - będziesz miał wydatek - coś w tym jednak jest. :cry:
  7. moim zdaniem (choć cienki bolek ze mnie bo dopiero 1,5 miecha mam to auto) to co może być przyczyną: 1. uszkodzenie siłownika od centralki, zablokował ci rygiel 2. problem na połączeniu siłownika z ryglem (nie jestem pewien teraz czy rygiel idzie bezpośrednio do siłownika czy bardziej do zamka - obstawiam drugie - więc tu może być problem), ale co może dać ci jakiś wskazówkę że np gdy odłączysz akumulator (czasem podobno wyje od tego alarm - choć jak otwierasz auto z pilota to przecież alarm zostaje rozbrojony więc nie wiem czemu nie którzy piszą że im wyje - u mnie nie wyje) lub wyjmiesz bezpiecznik od centralki to auto normalnie powinieneś zamknąć z kluczyka. Chyba rygiel w drzwiach kierowcy nie zawsze pozwala na zamknięcie - coś mi się kojarzy to z innych aut które miałem. Więc jakbyś wyłączył centralkę to byś wiedział czy to problem centralki czy zamka - może ktoś przy nim Ci kombinował?? Mam nadzieję żę te wypociny Cię na coś naprowadzą...ja bym zdjął tapicerkę i zobaczył co wygląda nie tak - to łatwizna - luknij na youtube jest o tym film (jęz. angielski) http://uk.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M W siłownikach uszkodzenie chyba przeważnie widać to po popękanej obudowie na płaskiej stronie, tak wnioskuje z tego co widziałem na stronie www.e38.org powodzenia
  8. Jakby udało mi się zdjąć na tyle tapicerkę przy zamkniętych drzwiach aby móc dostać się do siłownika od centralki i dałbym tam gdzieś plusa na kable to jest szansa że może by się otworzyły bez większych uszkodzeń, tam idą 3 kable. Chyba mam jakieś program z schematami może będzie coś o tym. Jeżeli to wina załamania kabli? Co o tym myślisz??
  9. czyli na mój rozum i poniższe informacje z książki serwisowej BMW(fotka urywka): http://www.bitmal.com/olej.jpg to czy zalewamy syntetyk, półsyntetyk lub minerał wcale nie mówią nam oznaczenia np 15W-40 - tak jak mi ktoś to zasugerował w innym poście. Również z tej instrukcji wnioskuję że według BMW o doborze oleju decydują dwa czynniki: - sezon w którym użytkujemy auto - rodzaj silnika z drugiej strony myśląc nad optymalnym doborem oleju dochodzimy do stanu dużego zakresu temperaturowego jego działania przez co staje się on bardziej uniwersalny, a jak powszechnie wiadomo coś co jest do wszystkiego jest naprawdę do niczego. a na koniec pytanie czy warto w ogóle się na tym aż tak rozwodzić? lać 10W-40 i nie zawracać sobie głowy?? :8)
  10. trebron82

    serwis po kupnie auta

    przede wszystkim dziękuje wszystkim za cenne uwagi i zainteresowanie tematem - o filtrach kabinowych pewnie nawet bym nie pomyślał a dam rękę uciąć że poprzedni właściciel ich nie tknął :wink: poszerzę też na pewno swoją listę o wymianę - wszystkich olei - płynu hamulcowego i płynu chłodniczego - wszystkich filtrów - sprawdzę też kondycję pasków i zawieszenia - wymienię jeżeli będzie ku temu konieczności - xenony - nie chcę się wygłupić ale nie wygląda mi na to żebym takie posiadał - termostat - mam klika rachunków z kilku ostatnich lat i widać że kilka miesięcy temu był zmieniony, zostawiam to na razie - co z tymi świecami? wymieniać jeżeli nie ma wyraźnych do tego wskazań?? - sprawdzenie/napełnienie klimatyzacji - to zmuszony jestem odłożyć na później do Kangur - twoja lista jest naprawdę imponująca i na pewno nie brak jej sensu - co do mnie to skrócę ją odrobinę z przyczyn wiadomych...budżet koniecznie też udam się na podpięcie do komputera może to powie coś więcej o przyczynach przyspieszenia, tak naprawdę to auto jest nowe dla mnie szczególnie automat - to mój pierwszy. Ciągle się tak naprawdę uczę tego samochodu i stąd moje odczucia nie do końca mogą być trafne. Przyspieszanie na pozycji S skrzyni jest na pewno lepsze ale dale pozostaje mi wrażenie że auto jest zamulone, reaguje na gaz z opóźnieniem - jak na mój gust za dużym. Pytania w toku: - Co z mokrym zbiorniczkiem od płynu wspomagania? Czy macie tak u Siebie? jeszcze raz dzięki za odpowiedzi!
  11. trebron82

    serwis po kupnie auta

    "szukaj" na forum pozostawia naprawdę wiele do życzenia, po 2 godz przeglądania temat po temacie znalazłem odpowiedź że olej do skrzyni w moim modelu to ESSO LT 71141 - kto szuka ten znajdzie mówią... :-) Po lekturze pewnych postów przy okazji szukania mam jeszcze więcej pytań co do mojego serwisu: 1. po zdjęciu przednich kół kręcę tarczą hamulcową (lewa i prawa) i wyraźnie widzę że się ociera w jednym miejscu o klocek - czy to wystarczy aby stwierdzić że tarcze są krzywe?? Trzęsie mi kierownicą co czuć na całym aucie a mam założone 18" felgi BMW. Koledzy piszą że może to być np nieprawidłowy rozmiar plastikowego pierścienia na które felga zachodzi. Nie chce wydać niepotrzebnie kasy. Wiem że powinienem sprawdzić też górny wahacz. Od czego wymiany powinienem zacząć?? Dodam że opony dopiero co kupione nowe. 2. Zauważyłem też że autko (skrzynia automatyczna-pozycja na D) potrafi przy wciśnięciu pedału gazu tak o połowę skali nie zareagować w pierwszym momencie. Wciśniecie i szybki powrót do poprzedniej pozycji pedału praktycznie nie spowoduje żadnego przyspieszenia samochodu. Na postoju natomiast odczuwam co jakiś czas takie leciutkie spadki obrotów. Czy to będzie problem z przepływomierzem ? Autko pali za pierwszym razem, nie gaśnie, tylko to przyspieszanie mnie dziwi, to w końcu 235kM a w Roverze 620i wydawało się być lepsze. proszę o pomoc
  12. trebron82

    serwis po kupnie auta

    koledzy pisali coś o Castrol Dextron II do automata, oprócz że do skrzyni automatycznej na jakie oznaczenia powinienem zwrócić uwagę przy zakupie oleju?? A może nazwa podana wcześniej wyjaśnia wszystko?
  13. przy okazji tematu o olejach silnikowych... co tak naprawdę znaczy jeżeli kupujemy np. olej o takich oznaczeniach 15w-40 ?? Jak spojrzeć w książkę producenta to oni podają te oznaczenia odnośnie do modelu silnika i zakresu temperatury otoczenia w jakim ten silnik pracuje? Nic na przykład nie ma tam mowy o przebiegu?? To jak to jest z tymi oznaczeniami naprawdę???
  14. trebron82

    serwis po kupnie auta

    Szykuje się do wymiany kilku rzeczy po zakupie w mojej E38 735i '97 (przebieg ok. 230 tyś), proszę o sprawdzenie i uzupełnienie listy jeżeli coś pominąłem, a co warto wymienić lub chociaż sprawdzić: 1. olej silnikowy (to będzie pewnie Castrol 15W-40) 2. filtr oleju 3. filtr powietrza 4. tarcze hamulcowe przód (zakupie ATE) - mam telepanie na kierownicy przy normalnym hamowaniu z pewnych prędkości (60-80km/h), mocniejsze przyciśnięcie pedału zmniejsza objaw, zdejmowałem koła i moim zdaniem tarcze mają bicie w pewnym miejscu 5. klocki hamulcowe przód (kupiłem już Ferodo) 6. świece zapłonowe - zastanawiam się czy je wymieniać kiedy wszystko wydaje się być ok, oprócz zaufania do poprzedniego właściciela oczywiście Pozostałe płyny w normie, tyle że zbiorniczek z płynem od wspomagania kierownicy ciągle wygląda na "spocony". Czy korek standardowo powinien mieć dziurkę? Budowa korka moim zdaniem wskazuje, że tak ale w moim jest malutkie wyszczerbienie w tym miejscu. Nie mam pewności, a to chyba jedyna droga na dostawanie się płynu na zewnątrz. Więcej usterek z silnikiem i zawieszeniem na razie nie dostrzegam, wkrótce wizyta u mechanika może to zmienić. Planuje też zrobić odczyt z komputera. PROSZĘ o Wasze opinie i podpowiedzi. Z góry dziękuje!
  15. witam moje szczęście po kupnie E38 z '97 nie trwało za długo. I już mi się włos jeży jak po myślę co następne. Moje bolączki: 1. drzwi pasażera przestały się otwierać z pilota, teraz znaczy już w ogóle nie widzę sposobu żeby je otworzyć, centralny zamek działa w pozostałych trzech prawidłowo, od środka nie ma mowy żeby je otworzyć 2. w tym samym czasie - przestało działać sterowanie szybą i lusterkiem drzwi pasażera z poziomu panela w drzwiach kierowcy, jedyne co działa w drzwiach pasażera to podświetlenie i opuszczanie szyby przyciskiem na tych drzwiach 3. temat poboczny - głośniki w drzwiach kierowcy(na basie najwięcej da się to odczuć ) zaczyna działać dopiero po mocniejszym odkręceniu głośności na radiu. Podłączyłem inny sprawny i ta sama sytuacja. Oczywiście w innych drzwiach działają normalnie. Co lepsze nawet jak jest pogłośnione i owy głośnik gra to jak tylko zrobi się podbicie basu chociaż by o jeden na radiu to przestaje grać. Głowy nie mam co to może być?? proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.