Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na początek Zdrowych i Wesołych Świąt.Konkretna sprawa silnik jest niedogrzany który termostat jest odpowiedzialny za to zjawisko główny czy EGR dodam że muszę przejechać około 12 km przy temp.około 0 stopni by wskazówka staneła w pion , lecz po chwili spada około 2-3mm w lewą strone czyli jest silnik zimny . Za wszystkie rady będę wdzięczny.[/b]
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Stawial bym na termostat AGR choć u siebie musiałem wymienic jeden jak i drugi i dopiero mam dogrzany silnik.
Opublikowano
Na 100% ten przy EGR. Przerabiałem ten temat w tamtym roku. A poza tym jest tanszy wiec warto zaczac od tego. Pozdrawiam
Jeśli BMW jest chorobą, to ja nie chcę wyzdrowieć.
Opublikowano

Jeszcze raz termostat....

Panowie taka sytuacja:

Temperatura ok -3 jadę sobie autkiem, po przejechaniu ok 20 km ,wskazówka od temp jest na 2giej kresce, trochę przycisnę, jakieś redukcje większe obroty, dochodzi na pion, ale potem znowu spada.

To na bank będzie termostat?

Siła i Honor
Opublikowano
Jak takie objawy jak opisujesz to na bank termostat,albo agr lub duzy albo i tez moga byc uwalone dwa naraz przynajmniej u mnie tak było musiałem wymienic dwa i wszystko teraz ok.
Opublikowano
To jeszcze jedna sprawa, w jakiej cenie jest oryginał i czy prócz org ew ktoś poleca jakąś firmę ?
Siła i Honor
Opublikowano
To jeszcze jedna sprawa, w jakiej cenie jest oryginał i czy prócz org ew ktoś poleca jakąś firmę ?

 

oryginał duży 160 zł,ten od egr-u 115 zł.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
Witam panowie

 

Podajcie co pomoglo bo u mnie tez tak samo co pomoglo bo troszke drogie te termostaty zeby oba wymieniac

pozdro

Co do diagnozy to ja bym zaczął od sprawdzenia czy jak odpalisz całkiem zimny samochód od samego poczatku nagrzewa się dolny wąż chłodnicy jak i sama ona,jeśli tak to przyczyna może byc duży termostat (nowy nie znaczy sprawny) jak i mały agr-u które to puszczaja płyn od samego początku do dużego obiegu a tak być nie powinno.W nstepnej kolejności zawęził bym krąg podejrzanych o ten problem i sprawdziłbym na zimnym silniku ale tym razem z zacisniętym przewodem dochodzacym do termostatu agr-u czy to duzy czy też mały.Jeśli masz zaciśnięty przewód dochodzący do termostatu agr-u i mimo to dolna rura się nagrzewa to na 100% padnięty jest duży termostat.Gdy po wymianie duzego termostatu na sprawny (warto sprawdzic przed założeniem) objawy beda te same to wtedy na bank puszcza termostat agr-u który tez kwalifikuje sie do wymiany. OBRAZKOWO http://www.aukcjoner.pl/gallery/000666585-termostat-1.html#I1
Opublikowano

Nie, ale sam to możesz sprawdzić.

 

1. Jesli samochód się długo nagrzewa (15 min i dłużej, wiecej jak 10 km), ale w końcu dochodzi do pionu i trzyma temp. w okolicach 90 stopni (do sprawdzenia w ukrytych funkcjach BC na wyświetlaczu) to masz do wymiany na pewno termostat EGR (ten za 114 PLN).

2. Jesli samochód nie jest w stanie sie wogóle nagrzać, wskazówka zatrzymuje sie w okolicach pierwszej kreski, lub spada podczas jazdy, to raczej napewno masz duży termostat do wymiany.

 

Moim jednak zdaniem powinieneś wymienić oba. Je zmieniłem EGR i nadal trzyma mi pion, ale ok 80 stopni. Zauwazyłem że duży się za wczesnie otwiera. Ale nagrzewa sie teraz w okolicach 3 km jazdy i 10 minut.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
potwierdzam.u mnie było to samo.auto wcale się nie dogrzewało.wymieniłem termostat duży i jak już wskazówka dojdzie do pionu to nawet nie drgnie.ale auto dalej długo się nagrzewa wiec pora na termostat EGR.wiec chyba trzeba było odrawu wymienić oba bo teraz będę musiał znowu płyn łapać:)
Opublikowano
U mnie problem byl wogole z nagrzaiem auta zima. Na poczatku zrobilem porzadek z zaluzja, potem wymienilem duzy termostat (ok. 160 zl w ASO) i autko nagrzewa mi sie jedynie w miescie lub przy wolnej jezdzie. Natomiast nie sprawdzalem tego przy EGR, widocznie trzeba wymienic ten drugi. Jak wymienie to opisze czy pomoglo.
Opublikowano
Nie, ale sam to możesz sprawdzić.

 

1. Jesli samochód się długo nagrzewa (15 min i dłużej, wiecej jak 10 km), ale w końcu dochodzi do pionu i trzyma temp. w okolicach 90 stopni (do sprawdzenia w ukrytych funkcjach BC na wyświetlaczu) to masz do wymiany na pewno termostat EGR (ten za 114 PLN).

2. Jesli samochód nie jest w stanie sie wogóle nagrzać, wskazówka zatrzymuje sie w okolicach pierwszej kreski, lub spada podczas jazdy, to raczej napewno masz duży termostat do wymiany.

 

Moim jednak zdaniem powinieneś wymienić oba. Je zmieniłem EGR i nadal trzyma mi pion, ale ok 80 stopni. Zauwazyłem że duży się za wczesnie otwiera. Ale nagrzewa sie teraz w okolicach 3 km jazdy i 10 minut.

 

 

a jak sprawdzić te ukryte funkcje BC na wyświetlaczu ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przerabiałem temat termostatu EGR http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=165 a teraz dziś / jutro będzie relacja z wymiany dużego termostatu.

 

Najpewniejsza diagnoza to wyjęcie termostatu EGR, prosta i szybka operacja.

Po telepać czy coś "lata" dmuchnąć czy ma przedmuch i wszystko jasne.

A jak nie jasne to gotować w garnku.

Opublikowano
Ja dziś wymieniłem główny termostat bo silnik wogole nie lapał temperatury, teraz ju wskazówka stoi w pionie ale czas na dogrzanie jest nadal za długi. Chyba czas również na EGR :)
Opublikowano
Ja dziś wymieniłem główny termostat bo silnik wogole nie lapał temperatury, teraz ju wskazówka stoi w pionie ale czas na dogrzanie jest nadal za długi. Chyba czas również na EGR :)

A ile stopni pokazuje komp. pokładowy, gdy wskazówka stoi w pionie?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Kolego Dee_Jay ile kosztował ten głowny termostat. Dziś pytałem tu u siebie to usłyszałem 250. A jak u ciebie?
Opublikowano
Ja dostalem oryginal za 135 PLN w BMW ASO :)

Za ten głowny czy EGR? U Tłokińskiego na Aleksandrowskiej?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Tłokiński to dla mnie dziad, zrobił mi naprawe powypadkowa za ponad 30k :shock: termostat kupowałem na włókniarzy, pomiędzy srebrzyńska a drewnowską, to jest chyba zaraz przy skrzyżowaniu z długosza. Zapłaciłęm za niego o ile sie nie myle 120 zł oryginalnej firmy ;] nawet numer części był starty dla niepoznaki :)

 

 

ggrzee za 250 to może sie opłaca żebym Ci kupił i wyslał paczka ;] bo 100 zł zostanie w kieszeni i akurat zostanie sie na mechanika co by Ci to wymienił ;]

 

 

 

Burner niestaty nie umiem ustawic tego aby pokazywalo temperature :) jakby kos napisal jak to zrobic to bede wdzieczny albo dal linka bo szukalem dzis i wczoraj sporo i nic a niestety nie pamietam dokladnie jak to bylo.

Opublikowano

Dee_Jay - chodzi Ci pewnie o ten sklep z częściami do BMW i Opla, tak?

Masz 320d po czy przed liftem, bo nie pamiętam?

Termostat dostałeś od ręki?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.