Skocz do zawartości

PILNE !! BMW 316i - co jest warte


Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Koles chce kupic BMW 316i E36 - klima , aleltryka przod , szyberdach , wspomaganie itd- wiec bogaty wypas - przebieg wg szafy ok 160.000 km, nie zagazowana , nadwozie w takim sobie stanie ( nie ma rdzy , ale bylo robione- nie jest picowana ) i w zwiazku z tym mam pytanie:

- jak to jezdzi- bo silniczek krotki 1600 8V

- czego w niej szukac i co sprawdzic

- jak to sie zachowuje na gazowni

- jakie sa jej newralgiczne punkty

Bede wdzieczny za szybka odpowiedz

Pozdrawiam

 

Acha , jeszcze jedna sprawa - tylko nie bijcie- wiem jak sie testuje zegary w E34 , ale nie dziala to w tej E36 , moze jakos to zle robie ?????

Nic nie znalazlem w opcji szukaj :evil:

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiales mojego zapytania. Ja nie chce innego auta niz BMW , ale tez nie chce kolesia wsadzic na mine , bo E36 zazwyczaj sa skatowane i dlatego sie pytam fachowcow gdzie mam grzebac
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie !! Nie kazdy patrzy na osiagi !! Dla mnie to za krotki motorek , ale dla mojego kolegi , to ma malo palic i sie nie psuc !!!!!!!!!!!!!!!!!! Interesuje mnie co w niej gnije po tylu latach i co pada zazwyczaj w silniku , czyli gdzie zagladnac od razu (jak cieknie to jest to walniete itd. )Jestem mechanikiem , blacharzem i lakiernikeim wiec mam zielone pojecie o samochodach i WIEM ze kazdy ma jakies punkty ktore np. gnija , cos w silniku puka po jakims przebiegu itd......
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to silnik M40 to po zagazowaniu znajomemu czujnik wolnych obrotów nawalał poza tym jakies problemy z przeplywomierzem. Nie da sie uogolnic za bardzo co się psuje. Kazde auto sie kiedys zepsuje wiec ciezko tak okreslic. Jesli chodzi o gnicie to bardzo ładnie się trzymają - na najstarszych modelach (91r) nie widywałem rdzy. Niech kolega pomysli nad 318tką pali bardzo podobnie a jednak kilkanascie koni wiecej ktore zawsze sie mogą przydac :) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o myslenie - po prostu taka jest do sprzedania , i nie wazne sa osiagi , tylko ekonomia ,Silnik M40 nie zagazowany i ladnie chodzi .Jest zainteresowany , bo auto jest w bogatej wersji( klimy , ABS-y itp ) co sie zadko zdaza z tym motorkiem , chodzi tylko o to gdzie zagladnac i na co zwrocic uwage , ogladalem ja dzisiaj i nie jest taka najgorsza , ale trzeba wiedziec gdzie patrzyc - byla walona , ale wszelkie progi i podluznice, nadkola itd sa OK.- rdzy nie wiadac- nie chce go wsadzic na mine , wiec dlatego chcialbym sie dowiedzic na co zwrocic szczegolna uwage, w poniedzialek pojdzie na podnosnik i wtedy ja przetrzepiemy dokladnie - 5 mechanikow i 1 blacharz i 1 lakiernik -moze cos znajdziemy
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam taki silnik ale w wersii M43 i jest OK. Łańcuch był w wersjach M43, nie wiem czy M40 miały.

Co do blacharki to jak były robione tylne nadkola to masz 95% na to że bedą gniły jak już ich nie bierze. To jest podobno słaby punkt E36 bo jak auto było bite w te miejsca to blacharz musi sie nieźle napocić żeby wyprofilować spowrotem błotniki ale krawedzie i tak zazwyczaj są zjechane. Widziałem kiedyś takie gotowe profile błotnikowe w formie reperaturek ale do wersji 4-drzwiowej tyle że który blacharz je kupi, zazwyczaj klepią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka - kilkanaście dni temu pisałem o tym teście zegarow....na wyłączonej stacyjce przyciskasz przycisk kasowania przebiegu dziennego i trzymasz, następnie przekręcasz stacyjke TYLKO do pozycji 1 i test sie zaczyna :wink: jeżeli nie to znaczy ze cos sknocone z zegarami :|

 

Odnośnie samochodu......ja jestem zadowolony z takiego silnika ale auto służy mi do przemieszczania się a nie do szaleństw :wink: z drugiej strony czasami brakuje mi troche mocy :( ale.....da się z tym żyć.....niestety najoszczędniejszy ten silnik nie jest...miasto w lecie do 12 litrów a zima nawet 14 ( krótkie odcinki ) natomiast trasa między 7 a 8 z pełnym obciążeniem :wink:

 

Korozja : tylna klapa ( rant, miejsce pod tablicą, okolice listwy zamka ), tylne nadkola głównie przednia część od strony drzwi, pod uszczelkami drzwi i szyb, ranty drzwi od spodu....przedział silnikowy....od strony kolektora wydechowego podłużnica może korodować.....no i bagażnik, miejsce pod kolem zapasowym oraz lewa strona za tapicerka pod miejscem na antenę.

 

No i ważne żeby silnik pracował miekko, cicho a nie jak "sieczkarnia" , wymiana paska co ok. 50 tys. więc też nie jest to jakimś utrudnieniem w normalnej eksploatacji....

Zresztą o tym silniku już epopeja została napisana na tym forum :mrgreen:

 

Jak tylko dobrze utrzymane auto i faktycznie z niezłym wyposażeniem i jeszcze za dobre pieniądze to bym brał :wink:

Edytowane przez johnny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z przedmówcami: przejrzyj dokladnie forum.

 

1. Piete Achillesową stanowi pasek rozrządu - potrafi pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Niech kolega zmieni go od razu po zakupie auta wraz z rolkami i napinaczami.

 

2. Częstym problemem w tych silniczkach są stukające zawory. Jeżeli jest taka możliwość, to jedzcie oglądać autko z samego rana w wilgotny dzień i dokładnie posłuchajcie pracy silnika przez kilka pierwszych sekund po porannym (pierwszym) odpaleniu. Jeżeli nie słychać charakterystyczneg "cykania" to jest dobrze.

 

3. Ważny jest olej na jakim jezdzi ten samochodzik. Jezeli jest to syntetyk lub polsyntetyk i nie ma wycieków/nie spala oleju to również jest dobrze.

 

4. Reasumując nie jest to najszczęśliwszy silnik w tym modelu, ale skoro egzemplarz jest wyjątkowo zadbany i wyposażenie bogate, to zakup powinien być udany.

 

5. Silnik nie jest oszczedny podczas jazdy miejskiej. Zimą wciąga nawet 12 litrów. W trasie jest zdecydowanie lepiej (7,2 ltr)

 

6. Jezeli nie kupicie tego egzemplarza, to szukajcie e36 z silnikiem 1.8is. Spalanie mniejsze niz w 1.6 M40, osiągi o niebo lepsze, konstrukcja nowsza i tania w utrzymaniu (w końcu to nadal 4 cylindry).

 

Ciau!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam taką E36 1,6 M43,na łańcuch,na razie wymieniłem tylko napinacz paska alternatora,pompę wodną(nie ciekła ale miała już minimalne luzy)

Poleciłbym sprawdzenie czy nie jest zapocony na simeringach z przodu i z tyłu silnika,i czy skrzynia biegów nie jest zapocona w miejscu gdzie wchodzi lewarek od biegów.Acha zaczeły sie małe kłopoty z bendiksem w rozruszniku.Poza tym silniczek chodzi bardzo ładnie,równo i cicho.

Jeżeli chodzi o blachę wszystko jest OK!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka - kilkanaście dni temu pisałem o tym teście zegarow....na wyłączonej stacyjce przyciskasz przycisk kasowania przebiegu dziennego i trzymasz, następnie przekręcasz stacyjke TYLKO do pozycji 1 i test sie zaczyna :wink: jeżeli nie to znaczy ze cos sknocone z zegarami :|

 

Ja bym tylko dodał, że Compact ma inna elektronikę niż Sedany czy Coupe i zazwyczaj nie ma BC.. więc testów zegara również nie będziesz miał.. .:)

(jeśli na zegarach masz pole w którym pojawiają się komunikaty, np: "Licht an" - bo ja jeszcze takiego Compacta zrobionego przed 1999 nie widziałem - to zapewne powyższe rady sa prawdziwe...)

 

pozdrawiam

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tylko dodał, że Compact ma inna elektronikę niż Sedany czy Coupe i zazwyczaj nie ma BC.. więc testów zegara również nie będziesz miał.. .:)

 

Tudzież tylne zawieszenie wzięte żywcem z E30.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to M40 to odradzam ,co z tego ,ze teraz ladnie chodzi ? Za pare tysiecy km beda problemy. Ja ma M40 i niech go szlag trafi!

 

Taki urok pralki-frani ;-) Po latach musi swoje odchorować (np. popychacze). I ktoś w końcu musi jej tę drogą rekowalescencję zafundować. :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to M40 to odradzam ,co z tego ,ze teraz ladnie chodzi ? Za pare tysiecy km beda problemy. Ja ma M40 i niech go szlag trafi!

 

Taki urok pralki-frani ;-) Po latach musi swoje odchorować (np. popychacze). I ktoś w końcu musi jej tę drogą rekowalescencję zafundować. :twisted2:

 

130rapid to juz nie jest pralka frania :D ale milo ,ze pamietasz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Moja 316i z grudnia94 pali na trasie 6,5l jazda około 90-110km\h(4osoby+bagaż) a w mieście 9 do 9,5l. na razie nie miałem problemów z tym silniczkiem. Przy włączonej klimie jest troszkę słabszy, ale to normalne. Nie piszcie kitów że 318is pali tyle samo!!! Mam ksiązkę z opisami tych silników i ISa w mieście pali około 11l. W końcu te 140PS swoje musi dostać do przepału.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2. Częstym problemem w tych silniczkach są stukające zawory. Jeżeli jest taka możliwość, to jedzcie oglądać autko z samego rana w wilgotny dzień i dokładnie posłuchajcie pracy silnika przez kilka pierwszych sekund po porannym (pierwszym) odpaleniu. Jeżeli nie słychać charakterystyczneg "cykania" to jest dobrze.

 

hmm ja mam wlasnie taki silniczek i mi wlasnie stukają i to na zimnym silniku slysze dosyć głośną orkiestrę z pod maski :( Jestem laik w tych sprawach.. wiec pytam czy to strasznie źle i co z tym robić? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Siema!

 

Nawiazujac do tematu tez posiadam 316i e36 m40 od grudnia i tez slychac dosc wyraznie i zawory i wtryskiwacze niestety. Co do spalania to tez musze powiedziec ze przesadzacie Panowie! U mnie przynajmniej na trasie przy 90-100 pali 6,5 i po miescie przy delikatnej jezdzie 8-9 litrow! Rakieta to nie jest fakt ale moje autko po zalaniu ceramizera i v-power racing na autostradzie do poznania poszlo do odciecia czyli do 6200 obr/min a licznik pokazal niecale 220! Na trasie przy 160 ok 9 litrow. A silnik m43 na łańcuchu byl od wrzesnia 93 i mowia na to model 94 :D Wtedy tez w standardzie pojawila sie poduszka kierowcy tylne zaglowki i 3 swiatlo stopu! Abs centralny wspomaganie i el lusterka ma kazda jedna szyberdach chyba zreszta tez! A apropo 1,8 is to ma takie autko moj kolega i z tego co mowi to ma lekki wirek w baku, osiagi zblizone do silnika 2.0 wkoncu! Po miescie doi 12 minimum! Zreszta spalanie zalezy od wielu czynnikow wiec roznie to moze byc :D Tak czy siak Siena HL 1,6 wysadzila mnie ostatnio spod swiatel ale dojechalem ja :D wiecej jak 200 nie pojdzie :D hyhyhhyy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 5 lat e30 316i M40 - zrobiłem ok 100tys.km z czego 60tys. na LPG - jak go sprzedałem w zeszłym roku to miał przebieg 250tys. - i moge powiedzieć tyle:

Jest to silnik do jazdy normalnej na codzień - przy dobrych olejach (min 10W40), regularnym serwisie i nie katowaniu na zimno - problem z hydroregulatorami i wałkiem nie istnieje. Silnik był cichy, miałem wrażenie jest cichszy od 325, lepiej się zbiera z dołu jak M20B20, olej brał (1-2l od wymiany do wymiany), na LPG był słabszy, zdarzały się strzały ale nic złego się nie działo, (po za awarią pompy - ale to z mojej winy bo żonka wyjeździła bak do zera), generalnie bardzo dobrze wspominam ten samochód. I nic złego o tym silniku nie powiem - może poprostu trafiłem na dobry egzemplarz.

Miałem okazje porównać bezpośrednio porównać - e30 316i M40 z e36 316i M40 - w porównaniu wyszło to: że e30 lepiej przyspiesza (bo org. ma krótszy most), e30 jest cichsza (lepiej wytłumiona).

Co do silnika M42B18 - tj. 318is - z mojego doświadczenia wiem, że silnik lepiej się zbiera - nawet troche lepiej jak 320i - ZDECYDOWANIE mniej pali jak 316i M40 - ale jest to głośniejszy silnik od M40, M20 czy M50. (W kabinie wyraźniej go słychac - szczególnie na wysokich obrotach).

MOje zdanie jest takie - jak kolega chce kupic sobie 316i M40 (e30 czy e36) - do normalnej codziennej i trafi na egzemplarz zadbany - to na pewno będzie zadowolony. Ja byłem :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.