Skocz do zawartości

Jaki poziom plynu w chlodnicy


piotr520

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.Przeczytalem sporo postow na temat otpowietrzania ukladu ale nie znalazlem nic na temat poziomu plynu w zbiorniczku wyrownawczym przy chlodnicy.Na zbiorniczku tez nie znalazlem napisu 'MAX'(zbiorniczek zintegrowany z chlodnicą).Pytanie jak w temacie.Pozdrawiam.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytam bo nie widze strumienia plynu w zbiorniczku na pracujacym silniku,i marzne w buni a wskazowka temperatury książkowo w pionie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej do pełna i podejrzewam ze sam sie wyrowna polowa zbiorniczka jest stan jak jest zimny

 

Ta a potem bedzie odsysal albo lepil cieknaca chlodnice jak sie rozszczelni pod za duzym cisnieniem, a korek wystrzeli jak od szampana razem z fontanna :P

Wlej do polowy... jesli nie ma zadnego napisu w co nie chce mi sie wierzyc, to na oko troche mniej jak polowa... a najlepiej wymien caly plyn na nowy.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr520, Jeśli ogrzewanie nie działa to masz zapowietrzona nagrzewnicę, spróbuj odkręcić korek od chłodnicy, i przy odkręconym odpowietrzniku dmuchnąć w zbiornik wyrównawczy ustami (dmuchać do momentu pojawienia się płynu w w odpowietrzniku). Jeśli natomiast weszło tyle płynu ile powinno a układ jest dobrze odpowietrzony to masz zatkaną nagrzewnice :| Możesz zrobić jeszcze tak: jeśli weszło tyle płynu ile powinno nagrzej silnik włącz ogrzewanie (dotknij zawory sterujące nagrzewnicą czy są ciepłe, czy działają) i zwiększ obroty do 2-3 tyś może wypchnie powietrze z nagrzewnicy. A masz gaz ? Jeśli tak to może reduktor jest zapowietrzony :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
... a najlepiej wymien caly plyn na nowy.

 

Kolega pyta o poziom płynu w zbiorniczku , a podpowiadasz mu żeby wymienił cały płyn :duh: :duh:

Gdzie tu logika??

Wystarczy, że przed mrozami sprawdzi temperaturę zamarzania płynu.(bezpłatnie).

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a najlepiej wymien caly plyn na nowy.

 

Kolega pyta o poziom płynu w zbiorniczku , a podpowiadasz mu żeby wymienił cały płyn :duh: :duh:

Gdzie tu logika??

Wystarczy, że przed mrozami sprawdzi temperaturę zamarzania płynu.(bezpłatnie).

 

bo nowe płyny sa samopoziomujące :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo nie widze strumienia plynu w zbiorniczku na pracujacym silniku,i marzne w buni a wskazowka temperatury książkowo w pionie.

 

A więc o to chodzi (trzeba było od razu, że Ci zimno). :-)

Sprawdź elektrozawory (przy podszybiu z lewej strony silnika), ale może być też nagrzewnica do wymiany (np. jeśli poprzednik miał wycieki i wlał "szuwaksa" czyt. płyn uszczelniający do chłodnic, króry uszczelnił Ci ogrzewanie :-( )

 

pozdr.

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma wlane 5 roznych preparatow i jakos wszystko dziala poprawnie...
do czasu..

Płyn chłodniczy to nie drink..

www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży drink to długo trzyma :-)

A tak na poważnie (do jonny2007), to może masz szczęście.

Osobiście jestem przeciwny tym preparatom (no chyba, że trasa 500km do domu, a tu takie nieszczęście). Miałem kiedyś taki niefart kupienia E36 z M42. I gościu (poprzedni owner) takie cuda wyczyniał, że coś tam dolał. Zero ogrzewania (tzn przy -20 letnie leciało). Wymiana nagrzewnicy w e36 wiąże się z wymontowaniem całej deski - sprzedałem gada. :-)

 

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Jeśli chodzi o M50B20 to nie ma problemu z "samo odpowietrzeniem". No "chiba", że gaziorek jakoś dziwnie wmontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie chodzi o to ze w zbiorniczku wyrownawczym nie przelewa sie plyn jesli nie dam ze 2tys obrotow(to i tak cieknie powoli).Uklad nie jest zapowietrzony bo nic tam nie grzebalem(bunia sie nie grzeje nie ubywa plynu).Elektrozawory sprawne,przez nawiew leci dosc mocno cieple powietrze gdy dam mu 2-2,5tys obrotow.Gdyby nie pompowala pompa to pewnie by sie gotowal ,wiec moze to wina termostatu,ale jak to sprawdzic.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wymienić...przecież to parę zł a i tak nie zaszkodzi go zmienić...jak miałem znowu tak ze na wolnych obrotach było ciepło a jak się jechało to zamrażarka :? wymień,majątku nie stracisz ok 30zl i dobrze odpowietrz..

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chodzi o to ze w zbiorniczku wyrownawczym nie przelewa sie plyn jesli nie dam ze 2tys obrotow(to i tak cieknie powoli).Uklad nie jest zapowietrzony bo nic tam nie grzebalem(bunia sie nie grzeje nie ubywa plynu).Elektrozawory sprawne,przez nawiew leci dosc mocno cieple powietrze gdy dam mu 2-2,5tys obrotow.Gdyby nie pompowala pompa to pewnie by sie gotowal ,wiec moze to wina termostatu,ale jak to sprawdzic.

 

Ale mi to wygląda, że masz ok. Po zagrzaniu silnika (otwarciu termostatu, włączeniu dużego obiegu) u mnie też nie leci, dopiero po przygazowaniu pojawia się strumień, a gdzieś ponad 4000 obr "sika jak ze szlauchu" :) Mam tak od prawie dwóch lat - od kupna Buni, w tym czasie samochód robił duże trasy, przyznam się też, że kilkanaście razy byłem w celu

"mocno poszaleć" na lotnisku - głowica nadal cała, uszczelki też nie wydmuchało, moc nie spadła - więc silnik na pewno się nie przegrzał, więc chłodzenie działa ok. Kontynuując - nagrzewanie też mam w porządku (i jak czytam - Ty również). Więc nie wiem w czym problem :)

 

PS. Ja jako płynu chłodniczego używam tylko koncentratu z ASO BMW + woda destylowana. I nie daję nigdy żadnych uszczelniaczy. Raz miałem problem z wyciekami, okazało się że uszczelki w zbiorniku wyrównawczym były do wymiany (nawet chyba gdzieś tu dałem opis jak szybko i sprawnie je wymienić).

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Możesz zrobić jeszcze tak: jeśli weszło tyle płynu ile powinno nagrzej silnik włącz ogrzewanie (dotknij zawory sterujące nagrzewnicą czy są ciepłe, czy działają) i zwiększ obroty do 2-3 tyś może wypchnie powietrze z nagrzewnicy.

 

U mnie zawory sterujące są zimne, a węże ciepłe.

Nie działa mi tylko lewa strefa, tzn. nie leci ciepłe powietrze.

 

O co kaman??

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, niech ktos mi powie jak to powinni byc, rozgrzalem dzis bunie dosc dosc (zrobilem kilka kolek po miescie deptajac dosc mocno). staje na parkignu, otwieram maske i tak: obydwa weze od chlodnicy twarde, gorny cieply (goracy) a dolny zimny. dotykam chodnice i na calej dlugosci u gory goraca. odkrecam korek zaczyna syczec i wylewa sie z 50ml plynu (zwiekszyl swoj obietosc, normalne). zakrecam spowrotem korek lapie za weze a one miekkie, zakladam ze cisnienie zeszlo po odkreceniu korka. dodam ze ogrzewanie dziala a auto sie nie grzeje, jedyne co jest nie tak z ukladem chlodzenia to cieknacy lekko plyn z pod obudowy termostatu (pomimo ze wymienilem na nowa).

teraz moje pyt do was:

jaka powinna byc chlodnica- zimna czy ciepla????

i jak jest z tymi wezami- slyszalem ze jezeli sa twarde i jezeli dolny jest zimny to uklad zapowietrzony???

a jeszcze jedno, jezeli mam odkrecony korek i naciskam weze (gorny czy dolny) to widac strumyk pod gwintem korka, to dobrzeee??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wwwrona, wydaje mi sie, ze tak powinno byc, ja u siebie tez mam tak z tymie wezami, ze jeden cieply drugi zimny, chlodnica w ostatniej fazie zagrzania powinna byc cala goraca

 

aha i nie otwieraj na goracym silniku korka od chlodnicy :nienie: grozi powaznym poparzeniem

 

a dla ciekawych polecam ten artykul http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

aha i nie otwieraj na goracym silniku korka od chlodnicy :nienie: grozi powaznym poparzeniem

 

wiem, zrobilem to bardzo ostroznie.

mowisz ze tez tak masz ze dolny jest zimny a z tego co wiem i co przeczytalem w artykule ktory dales tak nie powinno byc.

juz sam nie wiem, najwazniejsze ze sie nie grzeje

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Adzio chcę zabrać się za czyszczenie elektrozaworów.

Czy nie zapowietrzę układu chłodzenia rozbierając zawory??

 

Jak zapowietrze, to może podpowiesz mi jak odpowietrzyć układ w E34 tds. Szukałem, ale chyba coś nie tak z tą szukajką.

 

Pozdro.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.