Skocz do zawartości

[E46] Centralny zamek - NAPRAWA (przekaźniki)


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie wymiana przekaźników nie dała efektu jaki oczekiwałem, nadal czasami są problemu z otwarciem drzwi pasażera. Prawdopodobnie wymiana zamka rozwiąże problem, a przynajmniej rozwiązała go u brata z podobnymi objawami jak u mnie tyle, że w X5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie a czy ten moduł odpowiada również za otwieranie tylnej szybki w Touringu przyciskiem przy niej czy tylko z kluczyka?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orietuje sie ktos moze cyz przekazniki

V23084-C2002-A403

beda działąc ??

bo na pierwszej stronie widze ze sa to V23084-C2001-A303 swojego modulu jeszcze nie wyciagalem, w lato tylko czasem sie zdarzalo ze drzwi kierowcy sie nie otwieraly a teraz przyszly mrozy i nie chc sie w ogole otwierac z centralnego z kluczyka otwieraja sie normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orietuje sie ktos moze cyz przekazniki

V23084-C2002-A403

beda działąc ??

bo na pierwszej stronie widze ze sa to V23084-C2001-A303 swojego modulu jeszcze nie wyciagalem, w lato tylko czasem sie zdarzalo ze drzwi kierowcy sie nie otwieraly a teraz przyszly mrozy i nie chc sie w ogole otwierac z centralnego z kluczyka otwieraja sie normalnie

Ja w swoim zakupiłem te: http://allegro.pl/przekaznik-12v-12a-v23084-c2002-pk-12v23084-x1-i1954069619.html i jest wszsytko ok centralny działa mimo ze nadzeszły mrozy po -20st:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Własnie wymienilem przekazniki chociaż i tak nie mam pewnosci czy to byly one ale zobaczymy. Na komputerze inpa pokazywala bład przekaznika drzwi czasem sie otwieraly czasem nie, oboojetnie czy z pilota czy z przycisku na konsoli.

Ostatnio jak byly mrozy po -20 to w ogole nie chcialy sie otwierac problem dotyczy tylko drzwi kierowcy, ale wczoraj jak temperatura odpuscila wszystko juz jest ok ;)

Wymienilem na te V23084-C2002-A403 operacja w miare prosta :) najpierw zdrapujemy farbe potem zwykła lutownica i taka odsysareczkam do cyny za 5zł przeleciec wszystkie luty. Póżniej hot air temperatura ok 300*-370* grzejemy po nózkach i powoli cieniutkim sróbokretem podwazamy :D Zadne sciezki sie nie pourywaly. Wlutowanie w podobnej kolejnosci najpierw zwykla lutownica nalozylem cyne na wszystkie nozki a potem dla pewnosci hot air aby nozki dolutowaly sie do drugiej strony.

Narazie działa zobacze co bedzie jak przyjda mrozy :)

sprzet i płytki

http://img696.imageshack.us/img696/5074/img20120215100711.th.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/9178/img20120215100658.th.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/1841/img20120215100650.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no ja dzisiaj wymienilem mechanizm w dzwiach,jest z.........cie,tylko szybe musze troche wyregulowac jeszcze ,objawy jakie mialem sa opisane na poczatku postu,jutro postaram sie rozkrecic stary i zobaczyc co bylo nie tak moze cos co da sie naprawic.

dodam ze nie bylo to takie straszne ,ale idac wedlug sam naprawiam samochod wydawnictwa wkl mozna sie pomylic ,jak ktos kto ma coupejke bedzie wymienial moge dac wskazowki na temat tej wymiany,ucz sie na czyis bledach :mrgreen: korde niewiem jak sie pisze czyis hehe

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, rozkrecilem caly mechanizm, nie bylo latwo, musialem rozpilowac kilka bolcow,co zauwazylem ze zadna czesc nie byla zuzyta wszystkie zebatki wygladaly dobrze (te plastikowe).w srodku siedza dwa silniczki takie zwyczajne,i moim zdaniem jeden z nich poprostu prawie wyzionol ducha,poniewaz po podlaczeniu pierwszego do napiecia ladnie sie krecil sam i dosc szybko,a drugi musialem popychac zeby zaskoczyl i krecil sie wolniej o wiele wolniej ,wiec dlatego uwazam ze to on,na koniec doszlem do wniosku ze zeby dostac sie do tego silniczka nie trzeba rokrecac calego mechanizmu,ale trzeba bedzie wyciac dziure w plastiku zeby go wyciagna ,on siedzi na stykach wiec nie jest potrzebne lutowanie,mam zdjecia na kompie jak to wyglada ,ale niewiem jak sie je wzyca tutaj.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img59.imageshack.us/img59/9381/cimg1561sm.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/837/cimg1562d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/10/cimg1553q.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/819/cimg1546f.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/cimg1547t.jpg

 

 

 

a wiec tak na zdjeciu nr 1 widac te silniczki to ten z prawej co sie tak kiepsko krecil,

zdjecie nr 2 to czesc ktora nachodzi na ta czesc z silniczkami to biala zebatka jest do tego uszkodzonego moim zdaniem silniczka,

zdjecie nr 3 to tak wygladaja te wszyskie mechanizmy i jak zauwazysz na gorze widac miejsce gdzie siedzi ten silniczek i tam wlasnie trzeba by bylo wyciac plastik zeby go wyciagnac bo powiem szczerze ze bez rozpilowywania bolcow nie do sie wysztkich tych mechanizmow wyciagnac zeby sie dostac do srodka tam gdzie siedza te silniczki ,bolce sa na prasie montowane(zeby nam utrodnic zycie oczywiscie :mrgreen: )

kolejne zdjecia to wyglad mechanizmu przed operacja rozpoznawcza,jezeli spojrzysz jeszcze raz na zdjecie 3 to zobaczysz ze trzymam w reku pierwsza oslone ktora chroni mechanizmy,ja niestety tez trzeba rozwiercic ,ale jest szansa ze jezeli ja wytniesz w odpowiednim miejscu tak zebys trafil nad ten silniczek t bedziesz mial o wiele mniej roboty i napewno niczego nie da sie zepsyc jedynie co to ze bedzie ten silniczek odsloniety i zebys przypadkiem nie pociol tej plastikowej zebatki co jest na zdjeciu nr 2 ,przyjzyj sie doklanie jak to siedzi.

 

 

korde o malo bym zapomnial ze jezeli sie zdecydujesz juz na wyciecie go to tylko od strony tam gdzie siedza te zebatki ,tak jak patrzysz na zdjecie nr 3 (z tej strony )tak jak by od strony wszyskich mechanizmow poniewaz w plastiku ze zdjecia nr 1 siedza wiaski do tych silniczkow wtopione wiec ich nie widac ,jak juz wspominalem ze siedzi on na 2 stykach co wchodza w niego,bez problemu sie go wyjmuje,w razie potrzeby pytaj,troche duzo do zrozumienia moze ale da sie ogarnac bez problemu.powodzenia

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest pewnie ten problem z przekaznikiem takze, dodatkowo zepsuta klamka od kierowcy, tj. z kluczyka otwieram dzwi kierowcy (cyngielek odskakuje tylko od kierowcy) nastepnie kliknieciem na pilocie zsuwam szybe kierowcy, potem otwieram dzwi od srodka. Da sie z tym zyc gdy jezdze sam, choc jest problem z dzwiczkami od tankowania, ale jakos raz na 30-50 prob odskoczy caly centralny.... Z tankowaniem sobie poradze, z wejsciem tez jak opisalem, ale pasazer dobrze jak by normalnie wsiadal przez dzwi, bo na razie jezeli nie zalapie cenralny z pilota na dwoje dzwi jest lipa poniewaz nie da rady od srodka otworzyc dzwi pasazera, prawdopodobnie przez to podwojne ryglowanie.

Czy jest mozliwosc odciecia podwojnego ryglowania ? Czy ogolnie jest mozliwosc otwierania dzwi pasazera od srodka ?

W najgorszym przypadku uszkodze drugie dzwi jak u kierowcy i bede zostawial go nie uzbrojonego w alarm, i tak nikt nie wejdzie, a otwierajac szybe z pilota bede otwieral oboje dzwi od srodka...

Nie chcialbym po prostu, jezeli to mozliwe bawic sie w te przekazniki.

 

Da sie to jakos zrobic ?

Edytowane przez tomfrank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu gdzie mieszkam bede mial problem z jakims elektronikiem, jezeli nawet bym zamowil te przekazniki poczta, a pewnie w serwisie BMW cala plyte wymienic beda chcieli, jezeli beda mieli do tak starego modelu. Nikt sie nie bawi w Irlandii w przelutowywanie. Tym bardziej ze mieszkam naprawde na 'koncu swiata'
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie może za co odpowiedzialny jest przekaźnik zaznaczony na zdjęciu niżej ? gdy zatrzęsę modułem to słychać jak w tym przekaźniku latają luźno jakieś blaszki .... dodatkowo mam problem z drzwiami kierowcy bo nie chcą się odkluczać, który to będzie przekaźnik ?

 

http://img20.imageshack.us/img20/697/dsc2255i.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

znalazłem już który jest od czego

 

http://www.bmwgm5.com/GM5_Relay_Fn.jpg

 

a czy w waszych przekaźnikach też coś dzwoni gry ruszacie modułem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za drzwi odpowiadają te 4 z niebieskimi napisami, ale niestety nie wiem który z nich dokładnie za które. A te dwa po prawej też mnie ciekawi od czego są :)

Aha - i o ile pamiętam w moim module też było coś słychać przy potrząsaniu, też mi się nie otwierają drzwi kierowcy, ale w moim przypadku wymiana przekaźników z niebieskimi napisami nie pomogła.

hmm żółty napis odnosi się do przekaźników na skraju płytki - czyli one są od szyb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.