Skocz do zawartości

[E46] Centralny zamek - NAPRAWA (przekaźniki)


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

 

zajmuje sie naprawami modułów komfortu i różnymi sterownikami w bmw opel renault itd.

 

Moduł komfortu to jedna z najwazniejszych rzeczy w tym aucie oprócz silnika:)

Problemy z centralnym zamkiem czy szybami elektrycznymi albo spryskiwaczami chodzacymi caly czas to jedne z problemow tego auta.

 

Jak to naprawic co zrobic aby problem sie nie pojawil to dosc trudne pytanie bo czesci w module jest wiele i to nie zawsze problem przekaznikow czy opornikow spotkalem sie z wieloma problemami tego sterownika od głownego procesora zaczynajac po przekaznikach konczac.

 

NAPRAWIAJAC SAMODZIELNIE MODUL PAMIETAJ ZE TO BARDZO DELIKATNA RZECZ Z KTORA TRZEBA SIE OBCHODZIC JAK Z KOBIETA. JESLI COS ZROBISZ ZLE TO KOSZT UZYWKI MODULU W MIARE DOBRYM STANIE TO OKOLO 200 zł do tego dochodzi programowanie okolo 300zł i nie wiadomo czy moduł bedzie chodził tak jak powinien bo nie zawsze mozna dobrac dokladnie taki sam modul z takimi samymi funkcjami.

 

PROPONUJE NAPRAWE MODUŁU W BARDZO PROFESJONALNY SPOSÓB

 

TELE :787 631 817

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

A może tak panowie olać sprzedawców "prawie nowych przekaźników z demontażu " i wejść na stronę TYCO poszukać tych przekaźników i poprosić o sample - są dostępne bo już ściągnąłem - i na bank są nowe - ALE wysyłają tylko 2 szt

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam, mam bmw e46 320d, 2001 rok. padl mi modul komfortu. i znalazlem taki, ale rozni sie numere. moj ma numer BMW 61.35-6907662.9689667, a ten co znalazlem ma BMW 61.35-6907659.9689667 i pytanie czy bedzie pasowal? czy numer musi byc identyczny? czy poprostu trzeba cos kodowac itp? prosze o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Słabo szukasz

http://www.tycoelectronics.com/commerce/DocumentDelivery/DDEController?Action=showdoc&DocId=Data+Sheet%7FV23084-X0000-A001%7FD%7Fpdf%7FEnglish%7FENG_DS_V23084-X0000-A001_D.pdf%7F1393267-2 - nota katalogowa przekaźnika

Tylko z tego co widzę próbki (sample) są zablokowane :mad2:

Oferują sample przekaźnika V23084C2002A303 o nr katalogowym 1-1393267-0 - ale najpierw musisz porównać czym się różnią i czy podejdą.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Przestalem sledzic temat- jako jego autor dodam tylko ze przekazniki "nowe-uzywane" ;) z aphelektra wciaz dzialaja bez zadnych problemow - juz ponad 2.5 roku czasu.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne sie do tematu.Mam pytanie odnosnie modulu komfortu i jego naprawy, u mnie objawy sa nastepujace, dziala zamykanie z pilota, otwieranie tylko w polowie( slychac ze centralny otwiera ale "grzybki" sie niepodnosza) przycisk w tunelu wogole nie reaguje.Wczoraj rozebralem jeden z przekaznikow i chodzi prawidlowo czy mozliwe jest ze to wina drugiego? Skontaktowalem sie z kolega piotres, sadzi ze to nie jest wina przekaznikow. Moze ktos z was bylby wstanie udzielic bardziej szczegolowej wskazowki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniłem przekaźniki ale niech szlag trafi te robotę. Lutownicą posługuję się od bardzo dawna i raczej na poziomie nieprofesjonalnym dam rade zrobić wszystko ale poległem na przekaźnikach. :oops: Oczywiście założenie miałem takie, że wymiana ma być "niewidoczna" dla kogoś kto będzie oglądał płytkę w przyszłości. I chyba się udało, jedyna pozostałość to miejscami brak tego czerwonego lakieru którym jest pokryta płytka i bezbarwny lakier do paznokci żony którym pokryłem nowe luty. :norty: Niestety sam nie byłem w stanie tego wylutować, tulejkowane otwory w których siedzą styki przekaźników praktycznie nie da się odessać bazarowym odsysaczem do cyny. Z pomocą kumpla z pracy udało się to wylutować ale przekaźniki zostały poćwiartowane na płytce i po kawałku wylutowywane. Robota niegodna elektronika ale co począć w tym wypadku liczy się efekt końcowy i fakt, że moduł jest w takim stanie jak przed operacją. Pająków na płytce bym nie przebolał. :mad2:

 

Naprawdę podpisuję się pod postami kogoś kto pisał o skomplikowaniu operacji wylutowania przekaźników, jak ktoś dysponuje tylko prostą lutownicą i bazarowym odsysaczem można więcej popsuć niż naprawić. U mnie i tak nie ma nikogo z profi stacją lutowniczą więc zdany byłem albo na wysyłkę modułu albo raczenie sobie samemu.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, podepne sie do tematu.Mam pytanie odnosnie modulu komfortu i jego naprawy, u mnie objawy sa nastepujace, dziala zamykanie z pilota, otwieranie tylko w polowie( slychac ze centralny otwiera ale "grzybki" sie niepodnosza) przycisk w tunelu wogole nie reaguje.

 

Spróbuj otwierać/zamykać/otwierać/zamykać kilka razy, jeżeli 'grzybek' będzie chciał się podnieść ale nie będzie miał siły to wymień przekaźniki, u mnie tak to właśnie wyglądało czasami i wymiana przekaźników rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj wziąłem się za naprawę przekaźników, nie wiem czy dobrze zrobiłem bo póki co efekty są odwrotne do zamierzonych - drzwi raz otwieraja/zamykają się a raz nie, przeważnie słychać tylko cykanie :( A przed zabiegiem nie otwierały się tylko drzwi kierowcy... Działałem wg instrukcji - rozciąłem przekaźniki, wyczyściłem styki papierem ściernym, zapuściłem nieco Kontaktu 60, przed zaklejeniem przekaźników chciałem sprawdzić czy działa, włożyłem więc moduł do auta ale działać niestety nie chce :(

Przekaźniki wyglądają u mnie tak:

 

http://images38.fotosik.pl/870/a474023d698bf9cbm.jpg

 

Dlaczego może nie działać?

Pytanie - czy wszystkie szczeliny zaznaczone na zdjęciu (zielone i czerwone) w stanie spoczynku powinny być rozwarte czy styk ma wtedy dolegać np. do czerwonych? Jak duże mniej więcej być szczeliny? Działając wg instrukcji, czyli wkładając papier w jedną szczelinę i dociskając przy wyjmowaniu powoduje się, że drugi styk najprawdopodobniej się przygnie i pozostanie zwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem tkwi w zmęczeniu materiału .Blaszki ze stykiem, pod wpływem ciepła i lat ,deformują sie i minimalnie zmieniają swoje położenie.Ustawienie (wygięcie) ich w prawidłowej pozycji jest praktycznie niemożliwe.Pozostaje wymiana przekażników .
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się doprowadzić sprawę do porządku :) Po walkach ze starymi przekaźnikami zamówiłem nowe (polecam sklep http://www.elektronika.dabrowa.pl, zamówiłem wczoraj, a dzisiaj były już u mnie, przekaźniki fabrycznie nowe, nie z demontażu). Udało mi się wymienić bez żadnych strat typu upalone ścieżki, chociaż muszę przyznać, że fabryczne luty w module są jakieś dziwne, wymagają jakby wyższej temperatury. Po zainstalowaniu modułu w aucie wszystko wróciło do normy, tzn wprawdzie nadal nie otwierają mi się drzwi kierowcy, ale to już kwestia samego zamka bo słychać pracujący siłownik, tyle że rygielek się nie podnosi. Będę musiał się do tego dobrać, chociaż z tego co widziałem dostęp nie jest najlepszy :roll: Ma ktoś z Was w tym jakieś doświadczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
scarab jak cos wymyslisz to daj znac ,bo umnie jest to samo,patrzalem jak to wyglada i wyglada na to ze trzeba wykrecic zamek ale zeby to zrobic to trzeba wykrecic jedna z prawadnic ,wiec troche roboty jest.ale kto wie czy to zamek czy jeszcze jakies inne gowno co jest po drodze z modulu,albo kabel gdzies poszedl do lasu.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie, w "Sam naprawiam" jest mowa o wykręcaniu prowadnicy i tego właśnie się obawiam, dlatego jeszcze nie ruszyłem, boję się że zamiast naprawić narobię sobie problemów :roll: Próbowałeś wyjmować klamkę zewnętrzną? U mnie dodatkowo po pociągnięciu za klamkę zewnętrzną nie opuszcza się szyba, a powinna w coupe, tylko z klamki wewnętrznej działa jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klamki nie probowalem wyjmowac bo umnie dziala to opuszczanie,kurde zeby ktos mial rysunek jak to wszystko wyglada to by sie moze reka wymacalo czy cos nie jest urwane,bo jak mowiles slychac ze zamek sie uruchamia tylko ze cos nie lapie w srodku.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam:) U Mnie to samo problem z centralnym zamyka sie a niechce otwierac ani z pilota ani z przycisku - dzieje sie tak tylko w zime przy minusowych temperaturach, w lato wszystko jest ok, ile trzeba kupić sztuk bo znalazłem na allegro a jade w weekend do Lublina. Pozdrawiam

http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-12v-dc-v23084-c2001-a303-i1868055054.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.