Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też dochodze do takich wniosków przeglądając realoem . Czyli jeżeli nie mam klimatyzacji to automatycznie nie mam koła dwumasowego ?
Opublikowano
Też dochodze do takich wniosków przeglądając realoem . Czyli jeżeli nie mam klimatyzacji to automatycznie nie mam koła dwumasowego ?

 

Dziwne bo taki patent to chyba tylko BMW by zastosowalo ciekaw jestem tylko po co.

Opublikowano
Ja nie mam klimy a mam dwumase.To raczej nie zależy od klimy.Dwumasę montowano w samochodach z wiekszą mocą aby lepiej przenieść moc na koła i weliminować dragamia,wibracje.Tak ja słyszałem...
Opublikowano
Ja nie mam klimy a mam dwumase.To raczej nie zależy od klimy.Dwumasę montowano w samochodach z wiekszą mocą aby lepiej przenieść moc na koła i weliminować dragamia,wibracje.Tak ja słyszałem...

 

Ciekawa teoria tylko zastanawiam sie dlaczego niby kolo dwumasowe ma lepiej przenosic moc?

Rozumiem ze tlumi lepiej drgania. Moze napiszesz cos wiecej.

Opublikowano

Z tego co wiem wszystkie motory od 2 L począwszy mają 2masę. Na YOUTUBE jest filmik ilustrujacy pracę 2masy. Zasada działania jest prosta.

W/g BMW taka 2masa ma uzasadnienie. Jest duzo wydajniejsza od zwykłych sprężynek w tarczy , a poza tym koło jest bardziej elastyczne podczas pracy silnika (nie wiem czy dobrze to ująłem).

Zauważcie że tarcza do 2masy nie ma spręzynek, pisze to jako ciekawostke :)

Opublikowano
Z tego co wiem wszystkie motory od 2 L począwszy mają 2masę. Na YOUTUBE jest filmik ilustrujacy pracę 2masy. Zasada działania jest prosta.

W/g BMW taka 2masa ma uzasadnienie. Jest duzo wydajniejsza od zwykłych sprężynek w tarczy , a poza tym koło jest bardziej elastyczne podczas pracy silnika (nie wiem czy dobrze to ująłem).

Zauważcie że tarcza do 2masy nie ma spręzynek, pisze to jako ciekawostke :)

 

zasada dzialania jest bardzo prosta bo to tylko kolo zamachowe.

Jedynym plusem jaki daje to kolo to szybsza reakcja samochodu na dodanie gazu. POniewaz taka konstrukcja jest lzejsza odmiana tradycyjnego kola zamachowego. Lepiej tlumi drgania ale przez to jest drozszym rozwiazaniem.

Ale nadal nie moge pojac jaki ma to wplyw na lepsze przenoszenie mocy.

Opublikowano
Czym sie różni sprzęgło z wersją do auta z klimatyzacją i bez ?

I czy wszystkie e36 m50b20 miały koła dwumasowe ?

 

320i z M50 bez klimatyzacji ma inne sprzęgło niż 320i z M50 z klimatyzacją, ale oba mają te same koła zamachowe dwumasowe.

 

W M52 nie ma już znaczenia czy jest klima czy nie, bo każde 320i z M52 ma takie samo sprzęgło.

Opublikowano
I jaki ma to związek z klima ?

 

Włączenie klimy obciąza dodatkowo silnik więc być może ma to ze sobą związek.

Co do M52 to zauważyłem pare ciekawych rozwiązań które poprawiono w stosunku do M50, który moim zdaniem był niewypałem.

Opublikowano
I jaki ma to związek z klima ?

 

Włączenie klimy obciąza dodatkowo silnik więc być może ma to ze sobą związek.

Co do M52 to zauważyłem pare ciekawych rozwiązań które poprawiono w stosunku do M50, który moim zdaniem był niewypałem.

 

No ale jezeli znasz budowe silnika i zasade jego dzialania nijak ma sie to do tej teorii. Wiec pewnie jest to czysty przypadek ze tak to wystepuje.

Opublikowano
I jaki ma to związek z klima ?

 

Włączenie klimy obciąza dodatkowo silnik więc być może ma to ze sobą związek.

Co do M52 to zauważyłem pare ciekawych rozwiązań które poprawiono w stosunku do M50, który moim zdaniem był niewypałem.

 

No ale jezeli znasz budowe silnika i zasade jego dzialania nijak ma sie to do tej teorii. Wiec pewnie jest to czysty przypadek ze tak to wystepuje.

 

A gdyby tak chodzilo o wolne obroty silnika? Jeśli silnik ma włączoną klimę to obroty minimalnie spadają z racji dodatkowego obciązenia, stąd inaczej wyważone koło 2masowe?....

Opublikowano
I jaki ma to związek z klima ?

 

Włączenie klimy obciąza dodatkowo silnik więc być może ma to ze sobą związek.

Co do M52 to zauważyłem pare ciekawych rozwiązań które poprawiono w stosunku do M50, który moim zdaniem był niewypałem.

 

No ale jezeli znasz budowe silnika i zasade jego dzialania nijak ma sie to do tej teorii. Wiec pewnie jest to czysty przypadek ze tak to wystepuje.

 

A gdyby tak chodzilo o wolne obroty silnika? Jeśli silnik ma włączoną klimę to obroty minimalnie spadają z racji dodatkowego obciązenia, stąd inaczej wyważone koło 2masowe?....

 

moze ja sie czepiam i nie znam budowy silnika samochodowego ale co ma piernik do wiatraka.

Nadal uwazam ze kolo zamachowe jako nowoczesniejsze rozwiazanie zostalo wprowadzone do auta i nijak ma sie do tego czy samochod jest z klima czy bez.

moze napoczatku byl okres przejsciowy wkladali i takie i takie. A pozniej wszystkie mialay dwumas.

Opublikowano

moze ja sie czepiam i nie znam budowy silnika samochodowego ale co ma piernik do wiatraka.

Nadal uwazam ze kolo zamachowe jako nowoczesniejsze rozwiazanie zostalo wprowadzone do auta i nijak ma sie do tego czy samochod jest z klima czy bez.

moze napoczatku byl okres przejsciowy wkladali i takie i takie. A pozniej wszystkie mialay dwumas.

 

Jest taka szansa. Jeśli chodzi o mechanikę to widać wyraźnie że E36 zapoczątkowało kolejny rozdział w BMW, przez pierwsze 2 lata (jeśli czepiamy się dat to nawet 3 lata, 1990-1992) wyraźnie widać że BMW poprawiało zawieszenie oraz silniki. Rzecz się ma napewno w 6-cylindowych modelach, bo te śledziłem posiadając sedana z 1991 roku.

Jest zatem szansa że były wypuszczenia wersji z jednym kołem i z drugim, pewnie niewiele się różniącym.

Druga sprawa że ostatnio wymieniałem u siebie pompe wody, miałem oryginalną ale .....plastikową. Moje obecne BMW jest z pierwszych miesięcy produkcji Touringa (05.1995) , pompa miała wytłoczony ten miesiąc na sobie czyli była oryginalna - a jak wiemy, model M52 posiada wirnik pompy aluminiowy... wydaje mi sie że BMW dało ciała poprostu wstawiając tą pompę "z magazynu od M50" lub chwile później okazało się że to niewypał i zamienili ją na aluminiową w dalszej produkcji. Pierwsza wersja jest bardziej logiczna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ok, to skoro wszystkie M50 miały dwumasy to dlaczego sprzęgła do m50 bez klimy mają tłumiki drgań (te sprężynki) ?
Opublikowano
Ok, to skoro wszystkie M50 miały dwumasy to dlaczego sprzęgła do m50 bez klimy mają tłumiki drgań (te sprężynki) ?

 

Coś mi się wydaje że dyskusja na ten temat nie będzie dobrym pomysłem.

BMW najprawdopodobniej wprowadzając silnik M50 i późniejsze na rynek, ulepszała sprzęgło w kolejnych latach produkcji i stąd te sprężynki.

U mnie w M52 powinno ich już nie być a nie mam klimy.

Opublikowano
Nie chce sie z nikim o nic spierać tylko zastanawiało mnie czy kupiłem dobre sprzęgło :) Rozumie że sprężynki występowały też w sprzęgłach z dwumasem ?
Opublikowano
Nie chce sie z nikim o nic spierać tylko zastanawiało mnie czy kupiłem dobre sprzęgło :) Rozumie że sprężynki występowały też w sprzęgłach z dwumasem ?

 

Teoretycznie nie powinny... :)

Opublikowano
To czy mógłby ktoś rozwiać w 100% moje wątpliwości ? :) BO już sam nie wiem :) Kupiłem Komplet sachsa o numerze 3000 304 001 i sprzęło jest ze sprężynkami. Dobrze to czy nie bo nie chce rozkręcać skrzyni nie bedąc pewny czy wymienie sprzęgło :)
Opublikowano
To czy mógłby ktoś rozwiać w 100% moje wątpliwości ? :) BO już sam nie wiem :) Kupiłem Komplet sachsa o numerze 3000 304 001 i sprzęło jest ze sprężynkami. Dobrze to czy nie bo nie chce rozkręcać skrzyni nie bedąc pewny czy wymienie sprzęgło :)

 

A RealOEM co podaje?

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=21_0220&hg=21&fg=05

 

Na schemacie jest bez sprężynek ale tym bym się nie sugerowało bo patrzałem do silnika 1.6 m43 też był bez sprężynek wiec nic mi to nie daje.

 

Nie patrz na schemat bo wiele razy już się przekonałem że na rysunku nie jest to co w oryginale.

Jeżeli numer fabryczny BMW przekłada się na numer producenta sprzęgła to nie masz co się martwić, będzie OK. Twoje nowe sprzęgło odpowiada numerowi BMW 21211223240, które to pasuje do silnikow z DWUMASĄ oraz BEZ i Z KLIMATYZACJĄ......

 

A swoją drogą, zmieniasz sprzęgło czemu? Jakie są objawy?

Opublikowano
Teoretycznie numer sachsa 3000 304 001 odpowiada silnikowi M50 bez klimatyzacji ale wiem że czasami jest tak że pudełko jedno a zawartość drugie :) dlatego chciał bym info od kogoś kto już widział takie sprzęgło potwierdzi lub nie że powinno mieć sprężynki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.