Skocz do zawartości

przeróbka anglika


bulaniun

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś kupi np 330d w UK i przełoży kierwonicę na lewą stronę, zgodnie z technologia i uzywając każdej drobnej pierdółki z ASO, tak jak jest to normalnie zmontowane, to wtedy pogadamy. Póki co, jest to druciartswo - ot drut i trututka.

 

Przekładałem parę razy kierownicę z prawej na lewą. Ale w samochodzie rajdowym. W Subaru Impreza STI spec. C, który jest tylko z kierwonicą po prawej. Dokupuje się do tego LHD (left hand drive) kit. Auto się rozbiera w mak i składa od nowa.

 

Robiłem kiedyś Lagune V6, z kolegą. Auto zostało rozebrane i do gołego i złożone od poczatku, na nowych, europejskich czesciach.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

W E-36 potrzebujesz bardzo nie wiele tych części i więc jest szansa,że nawet druciarz zrobi to dobrze bo właściwie do wymiany są tylko te części które i tak musi wymienić nie może tego ominąć. Maglownicy czy wycieraczek angielskich nie zostawi a reszta to pedały to raczej też z oczywistych względów wymieni oraz deska więc tu nie bardzo coś można zostawić.

Pozostałe rzeczy zostają więc nie widzę tu rzeźby. Do zamocowania tego kupuje się komplet nowych spinek i trochę śrubek z aso za 80zł i masz ciszę w aucie większą niż w przypadku używanego nigdy nie rozbieranego auta bo tam w czasie eksploatacji przez 10 lat i więcej pewne mocowania już się obluzowały.

 

Aha i jak sam piszesz przekładka sama w sobie nie jest drutem może nim być ale wszystko jest kwestią wykonania więc nie uogólniajmy bo jak ktoś chce to zrobić dla siebie to dokładając naprawdę nie wiele jak np 50zł w ASO na linkę gazu i jeszcze kilka pierdół które w sumie kosztują może ze 300zl może mieć w pełni europejskie auto w którym nie będzie różnicy.

 

Tym bardziej,że BMW daje możliwość 100% przekładki na EUROPE swoim uniwersalnym nadwoziem reszta zależy od przekładającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wkleiłem to nie jest cała HOMOLOGACJA auta człowieku!!

To jest wyciąg z punktów wg których auto było zrobione.

Jak widać w wyciągu(wyciąg to kawałek) z homologacji był przystosowany fabrycznie na obie strony a potem złożony na wersję angielską tak jak jest napisane niżej w liscie wyposażenia ENGLAND VERSION .

W BMW NADWOZIE JEST ROBIONE NA OBIE STRONY TAK SAMO potem auto dostaje przystosowanie na jedną lub drugą stronę.

Kolega opisał ASTRE po przekładce przecież w takich autach to jest rzeźnia!! Wycina się ścianę grodziową szybe czasem wyjmuje silnik wszystkie przewody przedłuża lutuje skleja tragedia nic takiego nie ma w BMW.

A z tego co piszesz kupileś auto w którym na dodatek zamiast wymienić ścianę grodziową ktoś robił rzeźbę szok :evil:

Stąd potem są takie a nie inne opinie o autach po przekładce. A nikt nie widzi tego,że anglik ma polowe mniejszy przebieg i w 95% są to auta z pełną historią serwisową oryginalną a nie turecką jak w DE

Człowieku potrafię czytać!! :D

Napisałeś, że to wyciąg z homologacji, a wyciąg z homologacji powinien wyglądać tak jak to, co wkleiłem ja. Masz tam nagłówek, przeczytaj sobie.

Przepisy dot. homologacji są niejednoznaczne, zawiłe, przestudiowałem je sobie z grubsza i powiem Wam szczerze, że można je interpretować i tak, i tak. Bo nawet jeśli BMW ma homologację na ruch i prawo, i lewostronny (co jest możliwe), to nie wiadomo, jak to traktować - czy jest to istotnie różniący się element (jak to w przepisach nazwali), czy nie. Jeśli tak - konieczna nowa homologacja auta, jeśli nie - nie jest potrzebna.

 

Jak ktoś chce jeździć przerobionym anglikiem - proszę bardzo, ja nie mam zaufania do mechaników w przypadku aż takich przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli podsumowujac, trzeba wymienic : maglownice, lampy, wycieraczki, przewody hamulcowe, deske, ewentualnie lusterka i tylne lampy

 

Czy serwo tylko przekladamy na druga strone razem z pedalami ? Pedala tez, zhyba nie bardzo powinny sie roznic, bo jest taki sam uklad ? Kierownica z cala kolumna tez zostaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z twojej listy nie wymieniasz lamp przednich tylko odkręcasz 3 śruby i obracasz soczewkę o 30 stopni przykręcasz i masz europejską lampę.

Przewodów hamulcowych też nie wymieniasz.

Teraz mnie rozwaliłeś czym się mogą różnic tylne lamy angielskie od europejskich??? :lol:

Przecież one są symetryczne i tak samo jak przednie po numerach części są te same co europejskie. Kierownica z kolumną zostaje pedały trzeba kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mnie sie wydaje ze to zadne druciarstwo. Jezeli jest tak jak mowi maly to jest dobrze. W skrocie mozna powiedziec, ze w fabrykach BMW robia gotowe, "podziurawione" z obu stron auta, ktore potem sa robione na lewa lub prawa strone. Mozna zaryzykowac stwierdzenie, ze BMW samo przerabia europejskie wersje na wersje UK. Porownanie to do polskich skladakow jest chyba nie nam miejscu. A polskie warsztaty i rejestracja to juz inna bajka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wallygator co ty wypisujesz nadal piszesz o E-36?

Przecież tam w obydwu lampach są światła przeciwmgielne.

Po to masz w pozycjach z tyłu w jednej żarówkę R5w w drugiej 21/5w

i obie lampy mają podwójne pozycje 5w a na przeciwmgielne jest drugie włókno żarówki czyli 21w.

F33m tak jak mówisz można tak powiedzieć.

Wiele osób piszę,że anglik to składak panowie a auta kupowane od polskich handlarzy gdzie polowa samochodu jest na patencie są lepsze?

Prawda jest taka,że 90% przyjeżdżających z niemiec do nas samochodów jest składanych na sztukę bo tylko tak można dobrze zarobić więc kupując auto jaką mamy szansę kupić dobry samochód? O tym,że przebiegi są o polowe cofane nie muszę pisać bo to wiadomo w niemczech wali się kupę kilometrów w anglii znacznie mniej. Dodatkowym atutem angli jest znaczenie większy kulkukrotnie porównując do niemców wybór w ciekawych autach jak E-46 330Ci w m pakiecie, subaru Sti, hondy type r, bmw m3 tam tych mocnych aut jest masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, panowie taki pomysł mam na przekładke- posiadam e 39 z 97 roku i mysle ze bylaby idealnym dawca czesci do e39 z roku 2003 bo patrzac na zdjecia modelu po liftingu elementy takie jak deska rozdzielcza czy fotele sa identyczne... pozostaje sprzedac to co zostanie z mojego auta na czesci i cieszyc sie z auta mlodszego o 6lat...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszenty nie wiem czy to taki dobry pomysl, zawsze jest troche ciezej sprzedac caly samochod w czesciach... jak juz to bym sprzedal swoje auto i z tych pieniedzy bym kupil czesci do przekladki, ale rob jak chcesz :) pozatym jak jestes pewny swojego auta to nie kombinuj, czasami starsze auta sa w lepszym stanie niz te nowsze.... chyba, ze jestes pewny, ze twoje auto jest w kiepskim stanie ;)

 

maly pisalem bo nie wiedzialem jakie sa swiatla w e36, dopiero teraz moge sprawdzic organoleptycznie bo e36 stoi pod domem ;)

 

czyli w ktora strone trzeba obracac te soczewki ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A powiedziec Wam Co ja mysle o przekladkach??? Najchetniej to bym tych wszystkich druciarzy pod mur postawil i roz....!!! Potem przywrocil do zycia i powiesil na suficie za ja...a!!!!

 

Nie wiem czemu w polsce jest wogole mozliwosc zarejestrowania takich ''tunningowcow''? I to ma byc Europa? Smiech...

 

Jest juz jedna plaga w polsce szrotow zespawanych z cwiartek z UE ( za takie waly to powinni rece obcinac albo gorzej) a teraz wchodzi nastepna plaga szrotow po przekladkach! Ktore wyrzezbione na handel ledwo kupy sie trzymaja. I wez tu kup czlowieku normalny samochod w polsce - masakra!!! :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ADMIN w swojej osobie powinien walnąć ostrzeżenie za taki temat!!

 

BMW to nie jest auto do przeróbek z anglika na EU!!

 

To jest BMW a nie taczka!

 

Jak ktoś chce robić takie przeróbki to niech nie robi tego BMW.

 

WSTYD!!!!

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu w polsce jest wogole mozliwosc zarejestrowania takich ''tunningowcow''? I to ma byc Europa? Smiech...

 

A ja nie wiem czemu nie mozna zarejestrowac w Polsce auta z kiera po prawej ?? W cywilizowanych krajach mozna. Gdyby mozna bylo i u nas to by nie bylo tego druciarstwa, choc dobrze przerobionego auta takim druciarstwem bym nie nazwal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, gdyby można założyć, że wszyscy użytkownicy dróg są odpowiedzialni i nie zostawiają rozumu w domu, to czemu by nie rejestrować anglików.

Ale jak sobie wyobrażę takich bohaterów, co to każdego dnia można ich spotkać, choć słabo widać, bo akurat wyprzedzają nas na trzeciego, to nie jestem już taki pewien. Zaczęłoby się wyjeżdżanie na środek drogi przed wyprzedzaniem, bo z lewego fotela słabo widać.

Dużo zależy od kultury jazdy, w Anglii na ten przykład auta z Europy są rejestrowane głównie przez koneserów, którzy chcą zapłacić często dużo więcej za auto europejskie, bo jest dla nich rarytasem. Tacy nie próbują udowadniać innym, że są panami szos, bo i nie muszą. Jak jedziesz dajmy na to porszakiem 914 z odkrytym dachem , to nie wisisz ludziom na zderzaku, żeby pokazać, że jesteś lepszy.

 

Ja miałem okazję - a raczej sytuacja wymogła - jeździć polskim autem w Anglii, a także angielskim w Polsce. Dobre dla ludzi z wyobraźnią. Może byc natomiast zabójcze dla idiotów (i ich ofiar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu w polsce jest wogole mozliwosc zarejestrowania takich ''tunningowcow''? I to ma byc Europa? Smiech...

 

A ja nie wiem czemu nie mozna zarejestrowac w Polsce auta z kiera po prawej ?? W cywilizowanych krajach mozna. Gdyby mozna bylo i u nas to by nie bylo tego druciarstwa, choc dobrze przerobionego auta takim druciarstwem bym nie nazwal.

 

Taaaaa jasneeeee i jeszcze co??? Oczywiscie ze w krajach ''bardziej cywilizowanych'' mozna i to nawet widac, np. w anglii widuje sie amerykanskie (auta kiera z lewej rzecz jasna) na angielskich tablicach, ale to sa sporadyczne przypadki i na ok 400-500 samochodow widze nieraz jednego lub dwoch amerykancow (raz w tygodniu idzie zobaczyc) przynajmniej u mnie w 200 tysiecznym miescie (Londyn i wieksze pewnie wiecej) Nie wspomne juz ilu ''Polanskich'' jezdzi tu swoimi sprzetami na polskich tablicach - inny temat...

A teraz wyobraz sobie ze w polsce zezwalaja na rejestracje samochodow z kierka po prawej - skutek??? Na 400-500 aut z kiera europa widzisz 600 aut z kiera po prawej buuuuuuahahaha (albo i lepiej) nie wspominajac o totalnym chaosie na ulicach i drogach bo polowa bedzie jezdzic po innej stronie zarowno w srodku jak i na zewnatrz heh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jestesmy w uni i powinnismy miec takie same prawa jak inni czlonkowie tej wspolnoty. A czy prawo europejskie jest dobre czy nie to temat rzeka. Z drugiej strony pokrzywdzone sa osoby, ktore maja olej w glowie i sa rozsadni....

Wiem, ze w polsce jest za duzo idiotow za kierownicami i to nierzadko ci panowie siedza wlasnie w BMW :wink: ale czy to znaczy ze kazdy kierowca BMW to debil i dresiarz ??? Sami sobie odpowiedzcie.

 

Ja swojego zdania nie zmienie jesli chodzi o przerobki. Jesli jest to dobrze zrobione i model samochodzu jest w miare "przystosowany" (czyt. nie trzeba rzezbic za duzo gumowka i spawarka) to nie jest to niebezpieczne dla zdrowia i nie sprawia ze samochod sie rozleci przy byle zderzeniu.

 

Kompetencja zakladow to tez temat rzeka ale taka sama kompetencja dotyczy np.mechanika ktory robi wam hamulce. On tez moze cos spierdzielic i tez mozecie sie zabic na najblizszym drzewie. Dlatego te argumenty sa dla mnie smieszne.

 

Jesli trzymamy sie zasady "jesli robic to dobrze" to nie widze zadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, wszystko fajnie, pięknie... Można wszystkie części do przekładki kupić w aso, ktośtam nawet mówi, że można w aso to zrobić...

 

 

Tyle, że jak już ktoś się decyduje na przekładkę, znaczy (ok, może nie zawsze, choć innej motywacji do robienia takiej rzeźby zbytnio nie widzę), że chce zaimponować okolicy wozikiem lepszym niż go stać. A jak mamy do czyniania z "lepszym niż go stać" to zaczynają się oszczędności... :roll: I coś czuję, że na czym tylko się da to się oszczędza (sam widziałem kilka samochodów na allegro z hamulcem ręcznym po stronie pasażera :) ), bo nie ważne co jest pod deską i maską, ważne, że sąsiad spojrzy z zazdrością :norty: Bo po co kupować nowe spinki do deski skoro większość jeszcze się trochę trzyma :D Po co całą nakładkę na tunel, skoro wystarczy sięgnąć ręką bliżej pasażera do ręcznego :D A, że znajomy znajomego jest diagnostą uprawnionym to postawię mu flachę i oszczędzę na światłach. Przecież mnie nie oślepią :D No i cóż tam z takiego detalu jak skrzynia automatyczna z literkami i wyborem programu po stronie pasażera :) Grunt, że mamy e46 a nie stare 36 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Miałem okazję przejechać się przerobioną E46 z anglika i powiem wam szczerze, że jakoś niby wszystko dobrze zrobione ale to nie to samo co w oryginale: słychać jakieś dziwne trzaski plastików w samochodzie, skrzynia biegów manual nie chodziła tak jak powinna, do tego przednia szyba była lekko porysowana w Anglii i widać jak chodziły wycieraczki (widać że Angol). To nie te same auto co w oryginale!

Dlatego jeżeli ktoś chce kupić sobie auto to polecam kupić w Polsce ew. poszukać coś z Holandii, Francji ew. z Niemiec. Ściągniecie takiego auta i koszty rejestracji i pozostałych rzeczy będą takie same jak kupić auto w Polsce. A jak ktoś się dobrze zna na mechanice to w Polsce znajdzie taniej takie autko. Jeżeli kupić BMW to jeszcze można taniej w Szwajcarii znaleść, ale nie wiem czy szkoda zachodu.

Jeżeli chcesz autko dla siebie i do jazdy to odradzam wszelkiego rodzaju przekładki, czy to chodzi o BMW czy też o inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dlatego powtarzam, jesli robic to dobrze :)

Tyle teorii :cool2:

Dużo osób w PL nie ogarnia kiery po lewej stronie, a co dopiero po prawej...

I nie widzę tu żadnej nierówności względem prawa - totalnie bzdurny argument. Chcesz auto? Kupujesz auto, prawo Ci tego nie zabrania. Nie dyskryminuje tutaj nikogo. Posiadanie auta z kierą po prawej nie jest żadnym przywilejem. Nie stać Cię na auto? Nie kupuj, a nie, będziesz z angolem kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stać Cię na auto? Nie kupuj, a nie, będziesz z angolem kombinował.

 

Otoz to! Ciekawe dlaczego niemiaszki nie zawalily sobie rynku samochodow angolami??? Przeciez bylyby one duzo tansze w U.K. niz oryginalnie kupione w niemieckich salonach, Dlaczego oni nie sciagaja angliczanow i nie przerabiaja ich po stodolach albo dlaczego nie rejestruja tak jak ida czyli z kiera po prawej? Przeciez to rowniez europa i nawet oni sa dluzej? Dlaczego Francja, Belgia Holandia i inne kraje zachodniej europy (a scislej co niektorzy ich mieszkancy) rowniez nie nalegaja aby zrealizowac pomysl (wedlug mnie chory) z prawem rejestracji pojazdow z kierownica po prawej stronie tam gdzie jezdzi sie z kierownica po lewej? Heh odpowiedz jest prosta: Nie musza bo ich stac. A Nas niestety nie i dlugo jeszcze bedzie drutowanie po stodolach (czyt. przekladanie) oraz tunning A'la 2 lub 3 w jednym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To ja ci odpowiem na to dlaczego tak jest. Mentalność niestety nasza jest taka żeby zesrać się a nie dać się.Myślicie że dlaczego nasza gospodarka upada- bo jeden polak może wszystko.Po co dać innemu zajęcie np w pracach remontowych ,jak se sami zrobimy??? Wszystko se sami robimy. Po co mieć własne firmy(państwowe),przedsiębiorstwa jak można sprywatyzować i zgarnąć kasę dla siebie.A dążę do tego że nigdy nas nie będzie stać na to by nie kombinować.Jako naród nie potrafimy się razem trzymać.Jeden drugiego wygryzie.Człowiek ciągle ciuła żeby przetrwać i kombinuje żeby dojść do tego o czym marzy całe życie w tym przypadku jakieś lepsze auto. Dlaczego inne państwa wyżej wymienione nie skupują aut z UK bo mają normalne zarobki i gospodarkę pracy.Tu w Anglii rząd płaci teraz do 2500 funtów jeżeli skasujesz auto starsze niż 10 lat -dostajesz dotacje w zamian za złomowanie i nie ważne ile ma lat 15,20 dostaniesz tyle samo...są po prostu ludzie którzy patrzą też na dobro innych a nie tylko żeby się nażreć. Wierzcie mi że chcę do Polski wrócić ale się obawiam czy podołał bym się znów zaklimatyzować . Mam nadzieję że nie uraziłem żadnego forumowicza

 

Pozdrawiam :)

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.