Skocz do zawartości

Pomocy! autem trzesie, wibruje na prostej drodze co to jest?


lexy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupilem niedawno BMW e30 touring 523iA, autko jest super wszystko dziala poza jedny: kiedy wyskakuje na autostrade to od predkosci tak okolo 70-80 km/h auto wpada w jakies turbulencje, trzesie cala budą czuje sie jak bym jechal duza komorką z wlaczana wibracą :/ dziwne jest to ze na jednym odcinku trzesie potem zanika i znow trzesie moze to jakas wada drogi ale poprzednim autem nie odczowalem nic podobnego. Czy ktos mial cos podobnego? co to moze byc? kola mam wywazone, napompowane skrzynia automatyczna ale dziala bez zarzutow. Przed kupnem auto sprawdzone w serwisie bmw nic wtedy nie wykazalo. Jezdzac po miescie nie odczowam nic podobnego. Podejrzewam ze to jakies pofaldowania poprzeczne drogi ale moja BMW jakos szczegolnie to wyczowa i przenosi na cala bude co to moze byc? bo juz mnie to wkurza - jest to dosc nieprzyjemne bo wibracje sa na prawde duze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ale mi autem nie buja nie trzaska nic w zawieszeniu - tylko na autobanie wibruje i to nie zawsze :/ moze to opony ? kurde juz sam nie wiem trzeba bedzie znowu do jakiegos serwisu podjechac az sie boje... co serwis i mechanik to inny filozof :/

 

Opony. Mnie jak i oponiarzom (sic!) wydawało się że są ok (Pirelli P7), kilka razy były wyważane oczywiście bez poprawy. Wymieniłem wszystko w zawieszeniu na czym dało się wyczuć zbytni luz i dalej wibrowało. Była znaczna poprawa po wymianie tulei pływających wraz z z wahaczami prowadzącymi jednak nie na tyle abym odpuścił. Wymiana opon załatwiła problem definitywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wczytuje sie bo nie mam za bardzo czasu ;p ale jak pozyczylem moje kola kumplowi do e34 i puscil sie na trase to od 80 trzepalo mu autem na maxa a w malych kolach wogole nie bylo odczuwalne, okazalo sie ze przy tym obciazeniu luz na drązkach kierowniczych bodajze lub koncowkach drazkow dal sie we znaki... potem cos mi gadal ze przy wyzszych predkosciach chyba ustalo ale nie wiem dokladnie ;) w kazdym badz razie rzucam haslo, moze pomocne ;) warto sprawdzic bo to pierdoła a wazna ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od jakiegoś czasu też się to pojawiło tylko przy prędkości ok 120-140km/h. Objawia się trzęsieniem całej budy. Myślałem, że to krzywa felga, oddałem do prostowania ale to nie to. Najgorsze jest to, że to trzęsienie budą objawia się cyklicznie. Nie trzęsie cały czas tylko tak przez 3 sekundy, później przez 2 sekundy jest cisza i znowu przez 3 sekundy trzęsie i tak w kółko. Dzisiaj zmieniam tylne koła na zimówki ale nie sądzę, że to koła. Dwumas też wykluczyłem więc pozostaje wał. Jak wcisnę gaz do dechy to przy przyspieszaniu nic nie trzepie. Dopiero jak jadę na jednych obrotach albo jak zdejmuję nogę z gazu. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to nie bedzie wał, wydaje mi sie ze auto w jakis szczegonie silny sposob wyczowa poprzeczne nierownosci drogi (niezauwazalne golym okiem) dzisiaj troche pojezdzilem i zaczyna sie to od predkosci ok 80-90 km/h wyczowalne wibrace na kierownicy i ogolnie calej budy normalnie jazda staje sie udreką dostane chyba choroby wibracyjnej. Amortyzatory tez powinny byc dobre bo nie buja autem zachowuje sie normalnie... az do 80 km/h P.S. zapomnialem dodac ze autko sciaga lekko na prawo :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego przy dobrych amortyzatorach ma nie bujac ? zalezy od tlumienia amortyzatora, miekkie czy twarde itd, wymienilem na nowe i bardziej mi buja niz na starych ;) a co do tego trzepania to naprawde dziwna sprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. To nie ma nic wspólnego z amortyzatorami. Bujanie a wibracje to dwie różne rzeczy. gdyby to były koła to drżało by cały czas. Jeśli byłby to dwumas to po rozłączeniu sprzęgła powinno ustac a tak się nie dzieje. Tylko wał cały czas pracuje i nie da się go rozpiąć podczas jazdy. :) Może to te gumowe krzyżaki wału nie trzymają? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze to łozysko wału

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DG81&mospid=47557&hg=26&fg=05 tu jest rysunek

 

wejdz pod samochod i poruszaj wałem do gory i w dol jak sie rusza to wiadomo co padło .

nic to nie kosztuje a moze ci zaoszczedzic wizyt u wielu mechanikow

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze to łozysko wału

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DG81&mospid=47557&hg=26&fg=05 tu jest rysunek

 

wejdz pod samochod i poruszaj wałem do gory i w dol jak sie rusza to wiadomo co padło .

nic to nie kosztuje a moze ci zaoszczedzic wizyt u wielu mechanikow

 

jak powinna dokładnie zachowywać się podpora wału ?

powinien w niej wał na gumie pływać dość płynnie, czy powinna być sztywna ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lexy moim zdaniem napewno masz walniete orbity w oponie lub oponach... tak samo mialem w poprzednim samochodzie jezdzilem OK jak przekroczylem magiczna predkosc 140 km/h trzaslo jak dylizansem jak pojechalem szybciej to ustawało (ale nie zawsze) myslalem ze mam wyzabkowane opony. Wiec tak jezdzilem bokami zeby zabkow nie bylo az je starlem do zera :) Okazalo sie ze mialem walniete orbity badz orbite w oponie (orbita to jeden s prętów szkieletu opony) zmieniłem kapcie i po kłopocie.

 

sprawdz czy ustaja wibracje przy wiekszych predkosciach i czy pojawiaja sie przy tej samej predkosci. jezeli tak mysle ze moja diagnoza jest trafna. Albo wez od kogos pozycz kola i zobacz czy na kolach z innego auta masz to samo. jak nie to zmien opony.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupilem niedawno BMW e30 touring 523iA, autko jest super wszystko dziala poza jedny: kiedy wyskakuje na autostrade to od predkosci tak okolo 70-80 km/h auto wpada w jakies turbulencje, trzesie cala budą czuje sie jak bym jechal duza komorką z wlaczana wibracą :/ dziwne jest to ze na jednym odcinku trzesie potem zanika i znow trzesie moze to jakas wada drogi ale poprzednim autem nie odczowalem nic podobnego. Czy ktos mial cos podobnego? co to moze byc? kola mam wywazone, napompowane skrzynia automatyczna ale dziala bez zarzutow. Przed kupnem auto sprawdzone w serwisie bmw nic wtedy nie wykazalo. Jezdzac po miescie nie odczowam nic podobnego. Podejrzewam ze to jakies pofaldowania poprzeczne drogi ale moja BMW jakos szczegolnie to wyczowa i przenosi na cala bude co to moze byc? bo juz mnie to wkurza - jest to dosc nieprzyjemne bo wibracje sa na prawde duze.

 

 

Ja miałem to u Siebie w e 34 dokładnie to samo Gdybali rowniez strasznie mechanicy znajomi itp co to moze byc Jeden koles powiedział konkretnie Wahacze maja powybijane tulejki to raz dwa swrznie Ze Gość po wytłumacznieniu nie gdybał a konkretnie powiedział postanowiłem zaufac i sie nie mylił po wymianie obiaw odrazu znikł Komplet przod: 4tuleje razy 40zł sztuka plus 4sworznie razy 60zł sztuka Koszt hmm nie mały nie duży ale...wszystko dla bezpieczenswa a zawieszenie Podstawa Pozdrowki

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde pojechalem na inna stacje diagnostyczną i tam stwierdzili ze tylne amortyzatory juz na wykonczeniu! (na poprzedniej stacji powiedzieli mi ze sa dobre!) wymienie te amory po wyplacie i zobaczymy co dalej :/ a tak przy okazji jakie amortyzatory kupic na tyl do tourina 523i ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde pojechalem na inna stacje diagnostyczną i tam stwierdzili ze tylne amortyzatory juz na wykonczeniu! (na poprzedniej stacji powiedzieli mi ze sa dobre!) wymienie te amory po wyplacie i zobaczymy co dalej :/ a tak przy okazji jakie amortyzatory kupic na tyl do tourina 523i ?

 

Zobacz najpierw w jakim stanie są tuleje pływające i wahacze prowadzące, wybite przekładają się na zły wynik pomiaru amortyzatorów nawet nowiutkich, tak skonstruowany jest tylny zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde pojechalem na inna stacje diagnostyczną i tam stwierdzili ze tylne amortyzatory juz na wykonczeniu! (na poprzedniej stacji powiedzieli mi ze sa dobre!) wymienie te amory po wyplacie i zobaczymy co dalej :/ a tak przy okazji jakie amortyzatory kupic na tyl do tourina 523i ?

 

Mam na tyle miesieczne amorki Monroe i powiem szczerze ze autko "nie wstało" wysoko ale własciwości trakcji jak dla mnie rewelka w przyszłym roku mam przeglad i zobacze jak wyjdzie pomiar Tuleje pływajace tzn??to czyzby chodziło o te "okulary" ??

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wibracje występują nie zawsze to na 99% nieodbija tłoczek w zacisku hamulcowym.Doprowadza to do przegrzania tarczy i wtedy

dochodzi do upierdliwych wibracji układu kierowniczego i całej budy.

Swego czasu walczyłem z tym kilka miesięcy, aż odkryłem tajemnicę.

Pozdrawiam.

BMW=Boss-Money-Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przypuszczałem. Nie jest to wina kół. Dzisiaj założyłem na tył zimówki i dalej trzęsie. Mam jeszcze jeden typ ale zostawię to na następny raz. Mianowicie tarcze hamulcowe z przodu. Przy hamowaniu czuję lekkie wibracje na kierownicy. Jak to nie będzie przyczyną to zabieram się za podporę wału. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam E34 525i i mam niestety ten sam problem przy 80km/h też zaczyna trząść i bujać całym autem a jak przyspiesze to wszystko ustaje walcze już z tym od miesiąca i nie mam pojęcia co jest przyczyną tego koła wyważnone wymienione końcówki drążków wachacze i nadal buja już nie mam pojęcia co może być przyczyną tego może poduszki pod silnikiem nie mam pojęcia pomocy koledzy;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wibracje i trzęsienie odpowiadają w kombiku cztery szt.tulei w tylnym zawieszeniu.Nr.2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=33_0525&hg=33&fg=30

 

Słuchajcie Panowie Kolegi Tuleje jak nie z przodu to z tyłu na 99,9%.. i nie tylko w "kombiku"

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.