Skocz do zawartości

Nowe tuleje wahacza i jest gorzej...


maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

miałem czasem delikatne drgania kierownicy przy predkosci 60-90km,

sprawdziłem pod autem z mehanikiem i była zerwana jedna tuleja od wahacza (duża,tylnia trzymające wahacz)

 

kupiłem dwie nowe MEYLE HD + łączniki stabilizatora (były w miare tanie więc zapobiegawczo :-) też MEYLE HD)

 

po wymianie auto dziwnie jeździ :-(

 

powoli jest OK, cicho i gładko (tylko jakieś sztywne, ale to moze elementy HD)

przy prędkości ponad 30km jak wjadę kołami przednimi na nierówność to kierownica wpada w straszne drgania !

 

ps. mechanik sprawdzał zawieszenie i powiedział ze wahacze są OK

 

co mam zrobić ?

 

- wymienić gumy przy drążku stabilizacyjnym,

- wymienić wahacze,

- jechać na zbieżnosc

 

???

 

BARDZO PROSZĘ O POMOC

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia końcówek drążka i drążka kierowniczego z przegubem wzdłużnym. Ja u siebie miałem podobnie. Wymieniłem w/w elementy i jest ok.

 

nowe końcówki oraz drązki

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz zawieszenie,koszt nieduzy (20zł) a bedziesz miał pewnosc co jest nie tak.ja miałem podobnie,niby wszystko było ok a na stacji na szarpakach wyszło jednak ze sworzen zewnetrzny miał luz. no chyba ze mechanik sprawdzał na szarpakach
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

 

Ale takiego 'zeza' wyregulujesz właśnie na drązkach. Patrzysz na to nie w tym rzucie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc pojadę

choc auto jedzie prosto i nie ściąga przy hamowaniu,

 

co dokładnie powinien mi ustawić fachowiec ? (muszę go przypilnować :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mialem podobny problem jeśli wszystko powymieniałeś i dzieje się to samo to teraz zmień opony. chociażby tak na próbę załóż zimowe i zobaczysz ze będzie jak ręka odjął.

 

mogę zmienić na zimowe (man na stalowych felgach 17")

tylko że opony letnie mam po przebiegu ok. 3tys.km (Nokian)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

 

W e46 mozesz tez regulowac kat pochylenia kol przednich (camber) - masz fasolki na kielichu a nie jak np. w e36 po prostu otwory .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę zmienić na zimowe (man na stalowych felgach 17")

tylko że opony letnie mam po przebiegu ok. 3tys.km (Nokian)

 

Sprawdzić nie zaszkodzi. Było już na forum kilka przypadków w których występowały wibracje w pewnych przedziałach prędkości i okazywało się, że po zmianie opon wszystko było ok Wink Wyżej zadałeś też pytanie jak masz przypilnować gościa na ustawieniu zbieżności, nie musisz tego robić ponieważ po wszystkim dostaniesz wydruk w którym będziesz mógł sprawdzić czy wszystkie dane są takie jak powinny Wink Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak,

 

zawieszenie ma zero usterek (byłem na diagnostycznej)

 

zbieżność zrobiona i problemy nadal występują :-(

 

CO JEST GRANE :-(

 

gdzie w Krakowie jest fachowiec od BMW ? bo już nie wiem gdzie jechać...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj kola wyważyc , niedawno ktos pisal o podobnych problemach , powymienial troche czesci z zawiasu i dalej mial wibracje, kola wywazal ze 2 razy niby wywazone ok a nadal wibracje wystepowaly, po zmianie wulkanizatora i ponownym wyważeniu wszystko bylo ok, powodem wibracji byly zle wyważone kola , poprostu gosc mial rozkalibrowana wyważarke,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem na koła zimowe i jest to samo,

 

BARDZO PILNA SPRAWA - PROSZĘ FACHOWCA O POMOC !

 

mam lejący jeden amortyzator, prawdopodobnie to on daje w kość,

 

posaidam opcję : 0226. sportliche fahrwerksabstimmung

 

jakie amortyzatory powinienem zastosować ?

 

weszyscy twierdzą, że nie ma zamienników

 

nr. amorka: Sachs 824903556618

 

nie wiem czy mam szukać zwykłego amorka, do MTechniki czy może jeszcze innego ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem na koła zimowe i jest to samo,

 

BARDZO PILNA SPRAWA - PROSZĘ FACHOWCA O POMOC !

 

mam lejący jeden amortyzator, prawdopodobnie to on daje w kość,

 

posaidam opcję : 0226. sportliche fahrwerksabstimmung

 

jakie amortyzatory powinienem zastosować ?

 

weszyscy twierdzą, że nie ma zamienników

 

nr. amorka: Sachs 824903556618

 

nie wiem czy mam szukać zwykłego amorka, do MTechniki czy może jeszcze innego ?

 

Witam,

 

numer który podałeś dotyczy amortyzatora prawego. Występuje on z Sachs-a na aftermarket, nie jesteś skazany na ASO BMW. Nie jest to taki sam amortyzator jak przy seryjnym zawieszeniu e46.

 

Numer który podałeś to inaczej Sachs 556 874, taki sam jak do zawieszenie M Technik (M-Sportpack II). Cena u mnie - 347 zł / 1 szt.

 

Jeśli chodzi o drgania kierownicy bardzo ważne aby ktoś dokładnie (nie na szarpakach) sprawdził sworznie wahaczy. W BMW wystarczy minimalny, często nie wyczuwany przez "fachowców" luz na sworzniu by trzęsło kierownicą w przedziale 80-100 km/h. Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

 

Jedno głupie pytanie ale tak dziś się zakręciłem przy tym, że szok i teraz mam dylemat bo wiedziałem i nie wiem. :twisted2:

 

Na tulejach są znaczniki określające strony 'L' i 'R'. Ta z 'L' ma być po stronie kierowcy? :oops: /w 'naszym' aucie nie angielskim :lol: /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

 

Jedno głupie pytanie ale tak dziś się zakręciłem przy tym, że szok i teraz mam dylemat bo wiedziałem i nie wiem. :twisted2:

 

Na tulejach są znaczniki określające strony 'L' i 'R'. Ta z 'L' ma być po stronie kierowcy? :oops: /w 'naszym' aucie nie angielskim :lol: /

 

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.