Skocz do zawartości

Amrtyzatory 50% skuteczności ok?


jakub

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnosta powiedział, że w BMW to norma. Dwa dni temu byłem Cooperem na badaniu i wykazało 76-77%. Zbierać kasę na nowe amorki czy te jeszcze posŁużą?

 

Jak byłem na przeglądzie rejestracyjnym to kazałem sobie sprawdzić skuteczność

amorów , wyszło im ze przód już jest troche słaby ale tył jest OK.

Dokładnie nie pamiętam ale z przódu miały ponad 60%.

Po wymontowaniu okazało się że amory z tyłu były już martwe a miały

być w dobrym stanie.

Wydaje mi się że te pomiary w stacjach diagnostycznych nie są

miarodajne.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa miesiące temu byłem na przeglądzie focusem i wyszła skuteczność 70-71%,diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń.A niedawno pojechałem BWM żeby sprawdzić zawieszenie bo 30.10 kończy mi się przegląd.Przód wyszedl 65%.Diagnosta stwierdził że są słabe a na monitorze widziałem że świeciły na czerwono,więc chyba gdzieś koło tego jest granica skuteczności.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skuteczność jest poniżej 40% wtedy najwyższy czas na wymianę. Skoro na teście wyszło 60% to nie ma się co spieszyć z wymianą ponieważ to jeszcze DOBRY wynik (a jeżeli diagnosta twierdzi że są do d*** to niech sie puknie w łeb). Nowo założony amorek wykaże co najwyżej 85% sprawności - czy to znaczy że od początku jest niepełnowartościowy??? Otóż nie. poza tym duży wpływ na jakość badania ma chociażby ciśnienie w oponach (dobry diagnosta powinien je skontrolować przed badaniem) oraz rozmiar koła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysli sobie do wyrzucenia i kupił nówki w ASO po czym pojechał na diagnostykę i tu zaskoczenie 46% :mad2:

 

Kasa w błoto :cry2:

hmm tak jak u mnie kupilem nowe na przod i po 3 miesiacach mialem przeglad i wyszlo z prawy przod ma 35% a lewy przod 10% wnerwilem sie niezimsko :mad2: :mad2: ale oddalem je na gwarancje i wyszlo ze jakas wada i dali nowe :mrgreen: po zalozeniu pojechalem po 2 miesiacach sprawdzic je tak dla siebie i bylo 97%P 96%l :mrgreen: gosc po diagnozie powiedzial ze sa suche i ze posmigam na nich troche :8)

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolejnego przykładu pewien znajomy w e39 z Nivo pojechał na diagnostykę i tył mu wyszedł 45%....

 

Mysli sobie do wyrzucenia i kupił nówki w ASO po czym pojechał na diagnostykę i tu zaskoczenie 46% :mad2:

 

Kasa w błoto :cry2:

 

Czyli ja mam lepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje jak nie czujesz jadąc, ze koła podskakują na nierównościach to zostaw jak jest.
kiedys nie wyczujesz jak ci podskakuja na zakrecie i poczujesz jak drzeo w maske sie wbija!!po to ktos wymyslil diagnoze zeby byc pewnym ze jedziesz bespiecznie a nie na wyczucie :!: na wyczucie mozna babe po tylku klepac :!:

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje jak nie czujesz jadąc, ze koła podskakują na nierównościach to zostaw jak jest.
kiedys nie wyczujesz jak ci podskakuja na zakrecie i poczujesz jak drzeo w maske sie wbija!!po to ktos wymyslil diagnoze zeby byc pewnym ze jedziesz bespiecznie a nie na wyczucie :!: na wyczucie mozna babe po tylku klepac :!:

 

Doświadczony kierowca po kilkuset metrach wie, że amorki nie są ok. U mnie jest z autem wszystko idealnie, pytałem tylko o doświadczenie z % na diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczony kierowca po kilkuset metrach wie, że amorki nie są ok.
z tym sie zgodze ale biorac pod uwage ze nasze drogi sa w wiekszosci nie nadajacej sie do jazdu to jadac taka droga gdzie jest dziura na dziurze i nierownosc na nierownosci trudno jest wyczyc nietylko amorki ale i cale auto :!: wiadomo ze jak ktos smiga tylko swoim autem to zna je na wylot i wie na co ten samochod stac :!: a z drugiej strony to wiesz mlody lepek odbiera prawko wsiada w auto kupione przez starych i jedzie ile fabryka dala,przejedzie kilka tys kilometrow i mysli ze ma doswiadczenie a w extremalnych sytuacjach niewie jak sie zachowac :!:

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu pol roku temu pojechalem sprawdzic amorki - na badaniu wyszlo mi, ze jeden ma 56% skutecznosci a drugi jest krzywy wiec ja debil idiota wymienilem tylko ten krzywy ale pominmy ten temat... Dzis po przejechaniu 14 tys km od wymiany jade na przeglad a koles mi mowi, ze ten co byl nowy ma 59% skutecznosci a ten co nie byl wymieniany a jakis czas temu - dokladnie 6 miechow mial 56% teraz ma 2 % czyli jakby go nie bylo. Dodam, ze omijam dziury i duuuzo jezdze a zadnego dyskonfortu nie odczulem tzn przod nie uciekal, auto wydaje mi sie nie skakalo. Czy jest to mozliwe??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te % można sobie w buty wsadzić, dobra stacja diagnostyczna ma pomiar na wykresie gdzie widać amplitude tłumienia i tam najlepiej widać w jakim zakresie drgań jak trzyma który amortyzator. W E36 robiłem 'z nudów' u znajomego pomiary co kwartał, % zawsze wychodziły tak samo ale amplituda na wykresie byłą już różna. Co lepsze bo po mnie często na ścieżke wjeżdzały auta które miały po 70% skuteczności tłumienia, a u mnie na nowiutkich SACHS-ach wyszło 46% na obu kołach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a własnie ze chyba maja. jak badałem na seryjnych amorkach nowych bilsteinach b4 i seryjnych sprezynach to wyszło na tyle po obu stronach po 76% a pare dni(chyba 3) pozniej po załozeniu sprezyn -35 wyszło 62%,skad ta roznica?stacja ta sama,koła te same.wykresów nie widziałem:(amorki w 3 dni tez sie raczej nie zurzyły,przez te 3 dni auto przejechało moze ze 2km
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem te pomiary nie odzwierciedlaja stanu faktycznego amortyzatorów.moze zalerzy to tez od rodzaju/jakosci/stanu urzadzen pomiarowych?diagnosta powinien wydawac opinie na podstawie tych amplitud o których mówił BaX a nie procentów.bo jak widac to z tym i procentami to bywa roznie.czasami zurzyte maja po 70% a nówki po 45%
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy mamy tester amortyzatorów f-my MAHA i sprawa wygląda tak: Dla samochodów średniej wielkosci (np e36,46 jakieś vectry czy a4) sprawny amortyzator powinien mieć pow 70%. Jeżeli ma pomiędzy 60 a 70 % to jeszcze trochę trzyma, pon. 60% do wymiany. Nowe amortyzatory mają sprawność w granicach 75-85%. Ciekawie wygląda sprawa z małymi samochodami typu punto, corsa itp. W nich z tyłu nawet nowe amortyzatory mogą mieć sprawność 45-60%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce swoje trzy grosze odnosnie tych procentów.

 

W sewisie Shella test wyszedł mi na wszystkich czterech >60% a amory były totalnie martwe, ciekły a koła skakały na dziurach jak piłki.

 

Wiec potwierdzam zdanie innych że o kant d.. takie testy.

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce swoje trzy grosze odnosnie tych procentów.

 

W sewisie Shella test wyszedł mi na wszystkich czterech >60% a amory były totalnie martwe, ciekły a koła skakały na dziurach jak piłki.

 

Wiec potwierdzam zdanie innych że o kant d.. takie testy.

60% dla MAHY i 60 dla np HEKI to nie musi być to samo. Ja pracuje na testerze 5 lat robiąc rocznie pomiary ok tysiąca samochodów i z reguły to co napisałem w poscie powyżej ma potwierdzenie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W buty te dane mozna sobie wlozyc. Na wynik ma wpływ spreżyna, wyskość profilu opony, ilość cisnienia, temperatura powietrza itp..

 

Ja mamw330d 47-50% przyoponach 225/235 40 18 i żadnych problemów z trakcja ani z przyczepnością. Wczorajsze testy na torze nie wykazały żadnych problemów z zawieszeniem. Skręca perfekcyjnie.

 

Kiedyś zmontowałem KAYBe do Astry GSI i wyszło mi nie całe 60% na starcie....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.