Skocz do zawartości

Amrtyzatory 50% skuteczności ok?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Diagnosta powiedział, że w BMW to norma. Dwa dni temu byłem Cooperem na badaniu i wykazało 76-77%. Zbierać kasę na nowe amorki czy te jeszcze posŁużą?
Opublikowano
Diagnosta powiedział, że w BMW to norma. Dwa dni temu byłem Cooperem na badaniu i wykazało 76-77%. Zbierać kasę na nowe amorki czy te jeszcze posŁużą?

 

Jak byłem na przeglądzie rejestracyjnym to kazałem sobie sprawdzić skuteczność

amorów , wyszło im ze przód już jest troche słaby ale tył jest OK.

Dokładnie nie pamiętam ale z przódu miały ponad 60%.

Po wymontowaniu okazało się że amory z tyłu były już martwe a miały

być w dobrym stanie.

Wydaje mi się że te pomiary w stacjach diagnostycznych nie są

miarodajne.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano
dwa miesiące temu byłem na przeglądzie focusem i wyszła skuteczność 70-71%,diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń.A niedawno pojechałem BWM żeby sprawdzić zawieszenie bo 30.10 kończy mi się przegląd.Przód wyszedl 65%.Diagnosta stwierdził że są słabe a na monitorze widziałem że świeciły na czerwono,więc chyba gdzieś koło tego jest granica skuteczności.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Jeżeli skuteczność jest poniżej 40% wtedy najwyższy czas na wymianę. Skoro na teście wyszło 60% to nie ma się co spieszyć z wymianą ponieważ to jeszcze DOBRY wynik (a jeżeli diagnosta twierdzi że są do d*** to niech sie puknie w łeb). Nowo założony amorek wykaże co najwyżej 85% sprawności - czy to znaczy że od początku jest niepełnowartościowy??? Otóż nie. poza tym duży wpływ na jakość badania ma chociażby ciśnienie w oponach (dobry diagnosta powinien je skontrolować przed badaniem) oraz rozmiar koła.
Opublikowano
Wydaje mi się że te pomiary w stacjach diagnostycznych nie są

miarodajne.

 

Też tak myslę.

Brat zmieniał na przodzie a na badaniu wyszły gorzej od starych z tyłu :mrgreen:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Dla kolejnego przykładu pewien znajomy w e39 z Nivo pojechał na diagnostykę i tył mu wyszedł 45%....

 

Mysli sobie do wyrzucenia i kupił nówki w ASO po czym pojechał na diagnostykę i tu zaskoczenie 46% :mad2:

 

Kasa w błoto :cry2:

Opublikowano
Mysli sobie do wyrzucenia i kupił nówki w ASO po czym pojechał na diagnostykę i tu zaskoczenie 46% :mad2:

 

Kasa w błoto :cry2:

hmm tak jak u mnie kupilem nowe na przod i po 3 miesiacach mialem przeglad i wyszlo z prawy przod ma 35% a lewy przod 10% wnerwilem sie niezimsko :mad2: :mad2: ale oddalem je na gwarancje i wyszlo ze jakas wada i dali nowe :mrgreen: po zalozeniu pojechalem po 2 miesiacach sprawdzic je tak dla siebie i bylo 97%P 96%l :mrgreen: gosc po diagnozie powiedzial ze sa suche i ze posmigam na nich troche :8)

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Opublikowano
Dla kolejnego przykładu pewien znajomy w e39 z Nivo pojechał na diagnostykę i tył mu wyszedł 45%....

 

Mysli sobie do wyrzucenia i kupił nówki w ASO po czym pojechał na diagnostykę i tu zaskoczenie 46% :mad2:

 

Kasa w błoto :cry2:

 

Czyli ja mam lepsze :)

Opublikowano
Czyli ja mam lepsze

 

Czyli nie masz Nivo bo inna historyja ze skutecznością....

 

Na moje jak nie czujesz jadąc, ze koła podskakują na nierównościach to zostaw jak jest. W przeciwnym wypadku wynik na stacji nic nie znaczy bo i tak są do wymiany. :roll:

Opublikowano
Na moje jak nie czujesz jadąc, ze koła podskakują na nierównościach to zostaw jak jest.
kiedys nie wyczujesz jak ci podskakuja na zakrecie i poczujesz jak drzeo w maske sie wbija!!po to ktos wymyslil diagnoze zeby byc pewnym ze jedziesz bespiecznie a nie na wyczucie :!: na wyczucie mozna babe po tylku klepac :!:

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Opublikowano
Na moje jak nie czujesz jadąc, ze koła podskakują na nierównościach to zostaw jak jest.
kiedys nie wyczujesz jak ci podskakuja na zakrecie i poczujesz jak drzeo w maske sie wbija!!po to ktos wymyslil diagnoze zeby byc pewnym ze jedziesz bespiecznie a nie na wyczucie :!: na wyczucie mozna babe po tylku klepac :!:

 

Doświadczony kierowca po kilkuset metrach wie, że amorki nie są ok. U mnie jest z autem wszystko idealnie, pytałem tylko o doświadczenie z % na diagnostyce.

Opublikowano
Doświadczony kierowca po kilkuset metrach wie, że amorki nie są ok.
z tym sie zgodze ale biorac pod uwage ze nasze drogi sa w wiekszosci nie nadajacej sie do jazdu to jadac taka droga gdzie jest dziura na dziurze i nierownosc na nierownosci trudno jest wyczyc nietylko amorki ale i cale auto :!: wiadomo ze jak ktos smiga tylko swoim autem to zna je na wylot i wie na co ten samochod stac :!: a z drugiej strony to wiesz mlody lepek odbiera prawko wsiada w auto kupione przez starych i jedzie ile fabryka dala,przejedzie kilka tys kilometrow i mysli ze ma doswiadczenie a w extremalnych sytuacjach niewie jak sie zachowac :!:

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Opublikowano
Co do tematu pol roku temu pojechalem sprawdzic amorki - na badaniu wyszlo mi, ze jeden ma 56% skutecznosci a drugi jest krzywy wiec ja debil idiota wymienilem tylko ten krzywy ale pominmy ten temat... Dzis po przejechaniu 14 tys km od wymiany jade na przeglad a koles mi mowi, ze ten co byl nowy ma 59% skutecznosci a ten co nie byl wymieniany a jakis czas temu - dokladnie 6 miechow mial 56% teraz ma 2 % czyli jakby go nie bylo. Dodam, ze omijam dziury i duuuzo jezdze a zadnego dyskonfortu nie odczulem tzn przod nie uciekal, auto wydaje mi sie nie skakalo. Czy jest to mozliwe??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te % można sobie w buty wsadzić, dobra stacja diagnostyczna ma pomiar na wykresie gdzie widać amplitude tłumienia i tam najlepiej widać w jakim zakresie drgań jak trzyma który amortyzator. W E36 robiłem 'z nudów' u znajomego pomiary co kwartał, % zawsze wychodziły tak samo ale amplituda na wykresie byłą już różna. Co lepsze bo po mnie często na ścieżke wjeżdzały auta które miały po 70% skuteczności tłumienia, a u mnie na nowiutkich SACHS-ach wyszło 46% na obu kołach.
Opublikowano
a czy na pływ badania moze miec twardosc i specyfika amorków,sportowe,twardsze,mieksze lub rodzaj sprezyn?bo specyfika tłumienia w kazdych jest inna i te urzadzenia do badania musza miec jakis odnosnik
///M40pwr
Opublikowano
a własnie ze chyba maja. jak badałem na seryjnych amorkach nowych bilsteinach b4 i seryjnych sprezynach to wyszło na tyle po obu stronach po 76% a pare dni(chyba 3) pozniej po załozeniu sprezyn -35 wyszło 62%,skad ta roznica?stacja ta sama,koła te same.wykresów nie widziałem:(amorki w 3 dni tez sie raczej nie zurzyły,przez te 3 dni auto przejechało moze ze 2km
///M40pwr
Opublikowano
moim zdaniem te pomiary nie odzwierciedlaja stanu faktycznego amortyzatorów.moze zalerzy to tez od rodzaju/jakosci/stanu urzadzen pomiarowych?diagnosta powinien wydawac opinie na podstawie tych amplitud o których mówił BaX a nie procentów.bo jak widac to z tym i procentami to bywa roznie.czasami zurzyte maja po 70% a nówki po 45%
///M40pwr
Opublikowano
W pracy mamy tester amortyzatorów f-my MAHA i sprawa wygląda tak: Dla samochodów średniej wielkosci (np e36,46 jakieś vectry czy a4) sprawny amortyzator powinien mieć pow 70%. Jeżeli ma pomiędzy 60 a 70 % to jeszcze trochę trzyma, pon. 60% do wymiany. Nowe amortyzatory mają sprawność w granicach 75-85%. Ciekawie wygląda sprawa z małymi samochodami typu punto, corsa itp. W nich z tyłu nawet nowe amortyzatory mogą mieć sprawność 45-60%.
Opublikowano

Dorzuce swoje trzy grosze odnosnie tych procentów.

 

W sewisie Shella test wyszedł mi na wszystkich czterech >60% a amory były totalnie martwe, ciekły a koła skakały na dziurach jak piłki.

 

Wiec potwierdzam zdanie innych że o kant d.. takie testy.

Zbir
Opublikowano
Dorzuce swoje trzy grosze odnosnie tych procentów.

 

W sewisie Shella test wyszedł mi na wszystkich czterech >60% a amory były totalnie martwe, ciekły a koła skakały na dziurach jak piłki.

 

Wiec potwierdzam zdanie innych że o kant d.. takie testy.

60% dla MAHY i 60 dla np HEKI to nie musi być to samo. Ja pracuje na testerze 5 lat robiąc rocznie pomiary ok tysiąca samochodów i z reguły to co napisałem w poscie powyżej ma potwierdzenie w praktyce.

Opublikowano

W buty te dane mozna sobie wlozyc. Na wynik ma wpływ spreżyna, wyskość profilu opony, ilość cisnienia, temperatura powietrza itp..

 

Ja mamw330d 47-50% przyoponach 225/235 40 18 i żadnych problemów z trakcja ani z przyczepnością. Wczorajsze testy na torze nie wykazały żadnych problemów z zawieszeniem. Skręca perfekcyjnie.

 

Kiedyś zmontowałem KAYBe do Astry GSI i wyszło mi nie całe 60% na starcie....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.