Skocz do zawartości

amortyzatory przednie - wymiana


barto

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie tam są częsci gumowe?Bo robiłem już tyle razy i nie spotkałem sie tam z czesciami gumowymi Chodzi mi o kolumne. Olej obojętnie jaki.

 

witam

część gumowa jest w dolnej częsci kolumy.inaczej wkład by stukał o obudowę.

I nie chodzii o luz lecz o odprowadzanie cipła.

pozdrawiam

40tys na gazie i bez problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opis kolegi powyżej jak najbardziej prawdziwy - sam też ostatnio to przerobiłem. Zaopatrz sie tylko w ściagacze do spężyn, nawet najprostsze jakie są.

 

Amorki - polecam też Bilsteiny B4 i Sachsy Super Touring te co na pierwszy montaz idą- ceny i jakośc praktycznie takie same :cool2: .

UWAGA :!: - są dwa rodzaje o średnicy trzpienia dn14mm lub dn16mm i ten trzpień jest wtedy krótki lub długi.

 

Ważne - kup też komplet odbojów 2 szt. z osłonami 2 szt. Lemfordera cena ok.80 zł. za ten komplet bo będą wybite na 100%, oraz podkładki pod te odboje bo będą mocno zardzewiałe. Możesz też kupić gumy pod sprężyny te dolne 2 szt. bo mogą być tak zdeformowane że trudno je będzie założyć a koszt niewielki. Ja nie kupiłem tych gum pod sprężyny i się gimnastykowałem :doh: .

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Napisz co i jak było.

 

wziolem sie za wymiane am. kupilem 14mm i okazoło sie ze maja być 16mm. Sprzedawca twierdzi że poducent KAYABA nie ma takich wkładów w ofercie (dn16mm).

 

Czy ktoś z was kupowal wklady 16 z innego źródla innych producentów? i czy są dostępne tylko wklady czy trzeba wymienić całą kolumne.

 

Po wyciagnieciu kolumny na samym spodzie kolumny jest denko jakby zaspawane , czy ten wkład wyciąga sie z góry czy trzeba wybić to denko ?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko jeszcze ze amorki jakie mam maja srednice

16 - tan gdzie srubke zakrecamy u gory

25 - trzpien ten błyszczący

55 - wkład wystający u góry z kalumny (tylko tam sie da go zmierzyć)

55 - kolumna amortyzatora.

 

skoro te wymiary kolumny i amorka sa takie same to znaczy ze musi sie on zwężać lub amorek jest razem z kolumną. Czy zdażało sie w E34 zeby kolumny były razem z amorkiem.?????

DOdam jescze ze sprezyny mam (pasek na sprężynie) pomarańczowe.

 

I następne pytanie, ktore juz zadałem w poprzednim poście, to czy ten wkład (amorek) sie wybija z dołu kolumny, bo jak sie przyglądałem to jest on złapany spawem, co wg mnie chyba jest logiczne bo przecież gdyby nie był on na stałe zamocowany na dole to po dziurach by latał. Prosze o jakies wskazówki bo musze to zrobić bo nie da sie juz jeździc z\samochodem tak koła skaczą, a samochod jest mi niezbędny

:(

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak ktoś jest zainteresowany to ci państwo http://amortyzatory.waw.pl/ mają Bilsteiny B4 po 243zł i wysyłają pocztą jak się zamówi. Ja też w przyszłym tygodniu będe wymieniał amorki z przodu i właśnie chyba od nich wezme.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko jeszcze ze amorki jakie mam maja srednice

16 - tan gdzie srubke zakrecamy u gory

25 - trzpien ten błyszczący

55 - wkład wystający u góry z kalumny (tylko tam sie da go zmierzyć)

55 - kolumna amortyzatora.

 

skoro te wymiary kolumny i amorka sa takie same to znaczy ze musi sie on zwężać lub amorek jest razem z kolumną. Czy zdażało sie w E34 zeby kolumny były razem z amorkiem.?????

DOdam jescze ze sprezyny mam (pasek na sprężynie) pomarańczowe.

 

I następne pytanie, ktore juz zadałem w poprzednim poście, to czy ten wkład (amorek) sie wybija z dołu kolumny, bo jak sie przyglądałem to jest on złapany spawem, co wg mnie chyba jest logiczne bo przecież gdyby nie był on na stałe zamocowany na dole to po dziurach by latał. Prosze o jakies wskazówki bo musze to zrobić bo nie da sie juz jeździc z\samochodem tak koła skaczą, a samochod jest mi niezbędny

:(

 

Wkład amortyzatora na samym dole ma nieco większą średnicę. Tam nie ma żadnego spawu. Po prostu wkład wciska się do kolumny po uprzednim nasmarowaniu (nie nasmarujesz - będziesz miał kłopoty z wyjęciem podczas kolejnej wymiany). Wkład nie będzie "latał" ani podskakiwał pod warunkiem, że dokręcisz odpowiednio dekiel kolumny. Rozszerzony na samym dole wkład idealnie pasuje do średnicy kolumny, nie ma tam żadnego luzu. Pozostaje jedynie solidnie przykręcić od góry dekiel.

 

Tak jak pisałem wcześniej... o ile poprzednio wkłady i kolumna zostały pokryte smarem - z ich wyjęciem nie będzie problemu. Gorzej, jak ktoś wcisnął je na sucho i zapiekły się w kolumnie - może być problem z ich wyjęciem...

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za informacje, jutro dokładnie oblookam czy jest ta nakrętka, ale jezeli nie będzie to mozna wnioskować ze mam amorek razem z kolumną, czyż nie tak????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za informacje, jutro dokładnie oblookam czy jest ta nakrętka, ale jezeli nie będzie to mozna wnioskować ze mam amorek razem z kolumną, czyż nie tak????

 

Podobno amortyzator razem z kolumną wystepował do 07.1990r ,pozniej byly tylko wklady tak mi powiedzial gosciu w sklepie :reading2:

518i LPG - wersja poscigowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi czym się róznią amortyzatory z 525 i 520 M50 lub 525 TDS. Czy są one takie same. Mowie o tym bo mam srednice trzpienia 16 i gosc w sklepie mowi ze to w 525 takie sa i teraz nie wiem czy to kolejne niedomowienie czy co? takie same czy inne?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zkończyć temat z mojej strony pragne poinformować że amorki wymienione - bilstainy B4. Dzieki pomocy Krzyśka 525TDS, który miał takie same problemy z dobraniem amorków dotarłem do numeru seryjnego Sachs Super Touring nr kat.: 115066. Po tym numerze mozna dojsc juz do zamienników. Zazwyczaj takie problemy występują z tego co zauważyłem w wesji tourring z silnikami 1.8, 2 benzyna i 2.5 TDS.

Moje stare to także bilstainy B4, czyli chyba jescze od nowości nie wymieniane. jeden z nich wyszedł a w zasadzei wypadł po odkreceniu śruby przy kolumnie a drugi, no troche sie namęczyłem ale nie dlatego ze nie był zalany olejem, ale dlatego ze nie pasowął tak idealnie do kolumny jak ten pierwszy, także nawet wkładając nowy musiałem sie troche namęczyć żeby go wcisnąć na miejsce. No ale najważniejsze że moge już swobodnie podróżować.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc ;)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W ksiażce pt "Sam naprawiam samochod" BMW serii3 autorstwa dr.inz H-R Etzold'a w artykule wymiana amorka jest napisane :"Wlać do rury kolumny zawieszenia ok 30 cm oleju silnikowego SAE 30. Olej ten słuzy do rozprowadzania ciepła z amortyzatora do kolumny zawieszenia. Nastepnie włożyc nowy amortyzator do rury kolumny zawieszenia" nie mam skanera wiec tylko przepisalem. Moze komus pomoglem a innym rozwialem watpliwosci :wink: :wink: Teraz mnie czeka wymiana przednich amorkow :cry: ale nie wiem czy mam kupic amorek z wkladem czy z kolumna. W tej ksiazce opisywane sa modele od 1982 do 1994 roku wiec powinien byc wklad ale jesli ktos moze to prosze o potwierdzenie :modlitwa: :modlitwa: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee to faktycznei nie duzo dałeś, ja dałem ponad 600 zł bez odbojów.

 

A jezlei chodzi o to jak sprawdzic czy sa wkłady to najprościej sprawdzic czy w miejscu gdzie wychodzi ten błyszczący trzpień jest nakrętka ktora trzyma amor w kolumnie, jak jest to wklad.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

We wszystkich starych modelach,E3, E7, E9, E12, E21, E23, E24, E28, E30, E31, E32, E34 i innych starszyc których nie wymieniłem żawsze z przodu sa wkłady. Dopiero E36 lub Z3 zapoczatkowały amortyzatory jako kolumny McPersona.

Co do rodzaji w E32 i E34 tu macie opis, czym się sugerować przy zakupie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14064&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz polecic zatem jakies dobre amorki do mojej e30?:) albo podac strone bo bylem na allegro ,na stronie kyb i tam nie ma:( nie wiem jaka seria jest dla Blistein . ta becia posmigam jeszcze tak ze dwa latka wiec nie musza byc suuper te amorki no ale takie byle jakie to tez moze pominmy:) dzieki za ewentualna pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, masz takie same kolumny jak ja. Wymienia się same wkłady.

Ja wymieniałem tydzień temu. Założyłem oryginalne Sachsy gazowo-olejowe. Nie pamiętam symbolu coś 115067 ale nie jestem pewien. Cena w Inter Cars ok. 300 zł/szt. Ja kupiłem trochę taniej bo mam rabat, zapłaciłem 250zł/szt. Jak chcesz to Ci to mogę załatwić ale w tylko w Krakowie. Żeby się upewnić, ze to te zmierz średnicę trzpienia amortyzatora pod czarnym plastikowym kapselkiem (oczywiście pod maską). Jaśli masz 14mm na gwincie to będą te same.

 

Pozdr

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zkończyć temat z mojej strony pragne poinformować że amorki wymienione - bilstainy B4. Dzieki pomocy Krzyśka 525TDS, który miał takie same problemy z dobraniem amorków dotarłem do numeru seryjnego Sachs Super Touring nr kat.: 115066. Po tym numerze mozna dojsc juz do zamienników. Zazwyczaj takie problemy występują z tego co zauważyłem w wesji tourring z silnikami 1.8, 2 benzyna i 2.5 TDS.

Moje stare to także bilstainy B4, czyli chyba jescze od nowości nie wymieniane. jeden z nich wyszedł a w zasadzei wypadł po odkreceniu śruby przy kolumnie a drugi, no troche sie namęczyłem ale nie dlatego ze nie był zalany olejem, ale dlatego ze nie pasowął tak idealnie do kolumny jak ten pierwszy, także nawet wkładając nowy musiałem sie troche namęczyć żeby go wcisnąć na miejsce. No ale najważniejsze że moge już swobodnie podróżować.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc ;)

BMW w tych rocznikach nie montowało seryjnie Bildsteina tylko BOGE, które teraz po połączeniu firm występują jako Sachs. Moim zdaniem Twoje nie były fabryczne.

 

Pozdr.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są tak rózne zdania na ten temat że cieżko powiedzieć jakie były pierwszego montażu. Z wielu źródeł wynika że bilstainy także były montowane, a inne mówia inaczej.

Kiokio pewnie by miał w tej sprawie cos do powiedzenia :P

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, nie dam sobie ręki uciąć za to że bildsteiny nie były montowane na produkcji, ale jeżdze czasami do specjalisty, który przepracował parę ładnych lat w serwise BMW i to od niego to usłyszłem.

Po drugie mam niezbyt dobre doświadczenia z bildsteinem w moim poprzednim Mietku. A mianowicie po pru tysiącach zaczęły stukać ale nie wykazywały zużycia na testach i nie było podstawy do reklamacji.

 

Teraz omijam te amortyzatory z daleka, choć wiem, że inni je bardzo szanują, pomimo, że są jak na nasze drogi o drobinę za twarde.

Jeśli chodzi o te amory z Sachsa to faktycznie u Ciebie trzpień jest M16x70mm, a u mnie M14x45mm. Sachs 115066 to amortyzatory typu SPORT i z tego powodu Ci współczuję, bo Bildstein sportowy jest jeszcze twardszy od Sachsa, a wszyscy znamy polskie drogi Marka Pola czyli drogi polne :D . Cena 262,32 zł/szt. Gdybyś jednak chciał załóżyć w przyszłości standardy czyli 115067 (cena 213,30 zł/szt.) to musisz wymienić poduszki, cena z Febi ok. 90 zł/szt.

 

Pozdrawiam

Darek

 

PS. Zawsze pytaj mnie o części nowe i używane (moj inny znajomy prowadzi wysyłkę używek na całą Polskę), bo w końcu nie jest to drugi koniec polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj twardy jest, z jednej strony dobrze a z drugiej, na nasze drogi to masakra. Pewnie za mojej kadencji nie będę już wymieniał amorków, może w następnym modelu???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Barto, nie dam sobie ręki uciąć za to że bildsteiny nie były montowane na produkcji, ale jeżdze czasami do specjalisty, który przepracował parę ładnych lat w serwise BMW i to od niego to usłyszłem.

Po drugie mam niezbyt dobre doświadczenia z bildsteinem w moim poprzednim Mietku. A mianowicie po pru tysiącach zaczęły stukać ale nie wykazywały zużycia na testach i nie było podstawy do reklamacji.

 

Teraz omijam te amortyzatory z daleka, choć wiem, że inni je bardzo szanują, pomimo, że są jak na nasze drogi o drobinę za twarde.

Jeśli chodzi o te amory z Sachsa to faktycznie u Ciebie trzpień jest M16x70mm, a u mnie M14x45mm. Sachs 115066 to amortyzatory typu SPORT i z tego powodu Ci współczuję, bo Bildstein sportowy jest jeszcze twardszy od Sachsa, a wszyscy znamy polskie drogi Marka Pola czyli drogi polne :D . Cena 262,32 zł/szt. Gdybyś jednak chciał załóżyć w przyszłości standardy czyli 115067 (cena 213,30 zł/szt.)

 

Gdzie można takie tanie dostać?

 

Ja od www.amortyzatory.waw.pl dostałem ofertę na 292 za sztukę bilsteina, a na sachsy za 350 :jawdrop: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.