Skocz do zawartości

check engine -co robic???


maly.uk

Rekomendowane odpowiedzi

witam !!mam problem z ktorym borykam sie juz od dlugiego czasu,rece mi opadaja i juz nie wiem co ma robic !!moze wy mieliscie takie objawy w waszych bawarkach wiec bardzo prosze o pomoc !!!!

wiec tak furka nie pali czsami na jeden garczek ,bylem na kompie wyszlo ze cewka do wymiany na szostym cyl. ,kupilem nowa w ASO zalozylem skasowalem blad i dalej to samo,pojechalem do drugiego mechanika sprawdzil cewki pozamienial je i dalej wyszlo ze nie pali na szostym cylindrze!kazal mi wymienic swiece zmienil bylo troche spokoju tz. tydzien i dalej dzieje sie to samo!kontrolka sie pali i nie ma kopa jak trzeba,zgasze silnik zapale jeszcze raz i jest dobrze ale nie na dlugo,awaria powraca!!!!

co robic prosze o rade :(

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nikt nic nie wie na ten temat :cry2: :cry2: ??????panowie !!!!!prosze o jakies porade co robic ,moze gdzie indziej szukac problemu???? :?

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pozdrawiam kolege z UK :)

 

Mialem identyczny problem, coprawda inny silnik ale objawy te same, identyczna akcje mialem tez w moim poprzednim aucie (Golf 4).

 

U mnie bylo tak, przez pare miesiecy raz na ruski rok zapalila sie kontrolka, ale zaraz gasla po paru sekundach, az w koncu jednego dnia zapalila sie na stale, a po przejechaniu moze 10-15km auto zaczelo sie strasznie mulic.

 

Podjechalem do serwisu, podpieli do kompa, okazalo sie, ze 2 i 3cia swieca do wymiany. Wymienili (kochany serwis BMW £170) i jest ok, aczkolwiek, przegladajac rachunki od poprzedniego wlasciciela, widzialem, ze robil to samo.

 

Skoro zmieniles swiece polecam jechac na komputer, najprawdopodobniej cewka znowu. Jak wspomnialem w moim poprzednim aucie mialem sytuacje identyczna do Twojej, czyli nie moglem sobie z tym poradzic. Co 3 dni w serwisie, zmieniali cewke po cewce, jak zmienili wszystkie cewki i swiece wszystko wrocilo do normy na dlugo.

Polecam jedz do tego serwisu, zaplacisz wiecej, ale inaczej bedziesz sie z tym bawil kupe czasu, albo poprostu zmien wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o witam swatch!!!!!dzieki za podpowiedz :cool2:

myslisz ze jak zmienlem wszystkie swiece i zalozylem nowa cewke na szostym cyl. BO TAK POKAZYWAL KOMP ,to mogla pasc inna cewka????wolal bym nie (koszt jedej to 70 FUNTOW)

a moze masz i racje bo ostatnio jak robile serwis ,to powiedzieli mi ze przy nastepny serwisie beda mi wymieniac wszystkie cewki!!!!moze ony faktycznie sa juz do smieci???

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze jeszcze ja cos napisze, aczkolwiek mialem tez podobna sytuacje 3 miesiace po kupnie auta, kontrolka zaswiecila sie i silnik zaczal tak jakby nie palic na wszystkie baniaki, po zgaszeniu czynnosci te powracaly, wiec wybralem sie do BMW i ta przyjemnosc kosztowala mnie £400 :( okazalo sie ze to jakis czujnik polozenia pedalu przyspieszenia, dali mi 2 lata gwarancji, jezdze juz 2lata i wszystko jest ok moze masz ten sam problem, oby nie bo troche kosztowny, pozdrawiam
"gaz to byl w oswiecimiu a nie w BMW"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli dalej pokazuje błąd cewki na tym samym cylindrze to moze masz problem elektryką po stronie niskiego napięcia. może być przerwa w przewodzie między kompem a cewką albo padł komp (w przewodzie sygnałowym zamiast impulów moze byc stałe napięcie). Proponuję znaleźć dobrego elektryka i sprawdzić na oscyloskopie sygnał sterujący cewka na tym cylindrze. Na forum już był kiedyś opisany podobny przypadek w IS - ie, przyczyną był padniety komp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze jeszcze ja cos napisze, aczkolwiek mialem tez podobna sytuacje 3 miesiace po kupnie auta, kontrolka zaswiecila sie i silnik zaczal tak jakby nie palic na wszystkie baniaki, po zgaszeniu czynnosci te powracaly, wiec wybralem sie do BMW i ta przyjemnosc kosztowala mnie £400 :( okazalo sie ze to jakis czujnik polozenia pedalu przyspieszenia, dali mi 2 lata gwarancji, jezdze juz 2lata i wszystko jest ok moze masz ten sam problem, oby nie bo troche kosztowny, pozdrawiam

 

Tylko, iż przy tym powinny się palić oprócz "check engine" jeszcze "EML"

czyli sterowanie przepustnicą.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mojej e46 318i małem podobny problem. Zapaliały się kontrolki check engine i EML. Samochód pracował jakby na 3 gary. I to na autostradzie w Niemczech w jakąś godzine po zakupie :!: :worried: . Zadzwoniłem do komisu, gdzie go kupiłem i kazali wracać. Jak się tam dokulałem to bardzo miły i sympatyczny serwisant czekał juz z czterema nowymi cewkami. Potwierdził na kompie, zmienił w 15 min i pojechałem z powrotem. Z tego co on powiedział to jedna cewka 30 jurków (mi zmienił za darmo w ramach gwarancji).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam co prawda inny samochód i silnik (E91 + 2,0 l), ale miałem podobny przypadek. Padła cewka na 3 cylindrze. W serwisie BMW koszt: cewka 120 zł + podłączenie do kompa 350 zł + robocizna 300 zł. wybrałem wariant cewka 120 zł (+ druga na zapas) + robocizna własna 0,0 zł. Przy okazji pdpytałem serwisanta czy jest to częsta przypadłość tego silnika. Usłyszałem odpowieź że miałem po prostu niefart, bo generalnie teraz cewki nawalają bardzo sporadycznie. W tajemnicy powiedział mi, że na poczatku produkcji E46 był problem i często padały, nawet mieli oficjalny komunikat centrali BMW. Po pewnym czasie zmieniono konstrukcję i problem sie skończył. Może Twój samochód jest z tej parti. Proponuję przeanalizować jak to było z zcewkami czy powtórnie padła ta nowa czy przełożopna z innego cylindra. Być może na 6 cylindzre są trochę gorsze warunki jej chłodzenia, zo powoduje prowokowanie awarii. Sprawdził bym też ciśnienie sprężania w tym cylindrze. A na początek po dłuzszej jeździe wykrecił wszystkie świece (zakładam że są tego samego typu i były wymienione w komplecie) połozył je obok siebie i porównał kolor izolatora i elektrod. Po wyglądzie samych świeć można ocenić róznice w pracy poszczególnych cylindrów. To stara i sprawdzona metoda - kiedyś nie było komputerów, a silnikowcy działali bardzej "organoleptycznie". Ja w ten sposób bez kompa oceniłem która cewka padła. Ale potarzam trzeba położyć je obok siebie i zaznaczyć która jest skąd bo różnice mogą byc niewielkie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego multilab, dzięki za odpowiedź. Jednak muszę skorygować Twój bład. To jest silnik czterogarowy. Poza tym to nie jest auto z początku produkcji e46 czyli coś koło 1999. Jest to rocznik 2003. Fakt, słyszałem, że jest to jakaś wersja przejsciowa, bo te modele po lifcie są rozróżniane na stronach producentów części jako modele do 09.2003 i potem modele od 09.2003. Pierwsza rejestracja mojego była 10.2003 więc wyprodukowano go pewnie jeszcze przed wrześniem. W moim przypadku przyczyny padniętej cewki dopatruje się z innego powodu. Prawdopodobnie w komisie, w którym go kupiłem komora silnika została potraktowana myjką wysokociśnieniową. Było tam wręcz sterylnie. Więc pewnie gdzieś woda sie dostała i padła cewka. Takie rzeczy są na porządku dziennym w megankach. Tylko tam cewka kosztuje 500 zł :duh: . Wiem bo ja miałem i kolega mojego starego też. I to on właśnie potraktował silnik myjką. Potem juz nie ruszył. Ja tego błędu u siebie nie popełniłem, choć miłaem ochotę umyć silnik.

Czy świece były wymieniane? Zapewne tak. Bo książka serwisowa prowadzona od początku. Uzbierały sięw niej trzy inspekcje. Ostatnia jakieś 5000 km temu. Wszystkie robione w ASO w Lipsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o witam swatch!!!!!dzieki za podpowiedz :cool2:

myslisz ze jak zmienlem wszystkie swiece i zalozylem nowa cewke na szostym cyl. BO TAK POKAZYWAL KOMP ,to mogla pasc inna cewka????wolal bym nie (koszt jedej to 70 FUNTOW)

a moze masz i racje bo ostatnio jak robile serwis ,to powiedzieli mi ze przy nastepny serwisie beda mi wymieniac wszystkie cewki!!!!moze ony faktycznie sa juz do smieci???

 

Ja mialem tak, po niecalym roku od kupna auta (Golf 4, kupilem nowego) padla jedna cewka, jako, ze byl na gwarancji od razu do serwisu, komputer, zaraz wyszlo, ze cewka. Zmienili jedna po tygodniu padla nastepna, tez zmienili, a po 3 dniach padla kolejna. W serwisie mi powiedzieli, ze najprawdopodobniej za tydzien przyjade wymienic czwarta, jezdzilem trzy lata potem tym autem i czwarta nie padla :)

 

Tak wiec, ja bym pojechal znou na komputer, zmienil nastepna cewke i trzymal kciuki, zeby nie padla nastepna ... puki nie padaja nie wymieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki swatch oraz Wam chlopaki za podpowiedzi !!!! :cool2:

wiem jedno musze jechac na kompa do serwisu i niech sie dzieje wola boza,mam nadzieje ze to tylko cewki i nic powazniejszego :?

jak bede po serwisie napisze co i jak :)

pozdrawiam

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam .wlasnie autko odebralem od mechanika ponoc dobry i drogi !sprawdzil mi wszystko i powiedzial ze mam silnik do roboty glowica albo pierscienie albo cylinder bo jest roznica cisnienia na tym 6 cyl. jest 8 ,a na reeszcie jest 10 cisnienia,powiedzialem mu jeszcze ze bierze olej to juz nie mial wontpliwosci ze to jest to!!!

co wy na to panowie moze byc taki przypadek,spore koszta by byly to robic ????

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przewod wysokiego napiecia na tym cylindrze, jak ma przebicie to nie bedzie palil, nizsze cisnienie na tym cylindrze nie jest dobra wiadomoscia ale raczej by na niego palil, chyba ze tyle oleju mu sie do niego dostaje ze mieszanke zalewa i swiece olejem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bierze olej ,ale czy az tak duzo to nie, bo na trasie 2000km z polski do angli,musze mu dolac gdzies okolo 1 litra,a ztym problemem to juz borykam sie od prawie 1.5 roku i nie pojawia sie on tak czesto

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. No jak ci bierze litra na 2000km to juz duzo... obejrzyj ta swiece z 6 cylindra czy przypadkiem nie ma innego koloru niz reszta. Jka jest czarna i ma duzy nagar znaczy ze olej gdzies sika... Nie wiem jak ci sprawdzali spezanie ale jak ja to robilem to osluchiwalem takze dolot i wydech by wyeliminowac problem nieszczelnychzaworow. nie chce cie straszyc ale moze sie nie obejsc bez podniesienia glowicy. upalajaca sie cewka (bo z tego co pamietam w tym silniku nie ma kabli wysokiego) moze byc spowodowana podniesionym napieciem zaplonu( niedogodne warunki pracy powoduja trudnosci w przeskoczeniu iskry i dlatego na cewce musi byc wieksze napiecie by iskra przeskoczyla). dlatego nalezy obejzec swiece i bedzie prawie wszystko widac. jesli mam racje moze wystarczy zmniejszyc przerwe na swiecy i nie bedzie palilo cewki a moze pech.... Ale ten olej to duzo ci zlopie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.