Skocz do zawartości

Nie mogę się zdecydować - 318 benzyna czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wiesz jakby M3 moznabylo byle dieslem objechac to BMW musialoby zdjac znaczek M z takiego pojazdu :]
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego a skąd wziąłeś takie informacje ?

 

takie jest założenie!

masz auto o dopuszczonej ładowności i pod tym obciążeniem wykonuje sie pomiary zarówno osiągów jak i spalania! to jest chyba oczywiste.

 

zreszta w niektórych instrukcjach obslugi jest aneks "przy pelnej masie dopuszcalnej". u ojca w cordobie maks predkosc byla podana 170 , poleciałem nia 190 ponad. moje 320d ma jechac 209 poleciałem 220 ponad (autem juz siedmioletnim a nie nowym ktore ma maks 209)

Opublikowano
Moc śilnika tylko śie liczy a nie moment a bmw 1.7TDS ma po prostu słabe ośiągi BMW 320i e36 ma taki sam moment obrotowy co 1.7TDS to czemu jest 320i dużo szybsza najważniejszym parametrem jest moc śilnika jaką rozwija przy niskich obrotach
Opublikowano

takie jest założenie!

masz auto o dopuszczonej ładowności i pod tym obciążeniem wykonuje sie pomiary zarówno osiągów jak i spalania! to jest chyba oczywiste.

 

zreszta w niektórych instrukcjach obslugi jest aneks "przy pelnej masie dopuszcalnej". u ojca w cordobie maks predkosc byla podana 170 , poleciałem nia 190 ponad. moje 320d ma jechac 209 poleciałem 220 ponad (autem juz siedmioletnim a nie nowym ktore ma maks 209)

 

Zapewniam Cię, że ani Cordobą ani 320d nie jechałeś tak naprawdę z prędkościami jakie tu podajesz. Oczywiście licznik pewnie takie wskazywał ale zapomniałeś chyba o tolerancji błędu jaką on posiada. Najlepiej spróbuj wykonać taki test ponownie, sprawdzając prędkość na nawigacji. A co do danych podawanych przy pełnej masie dopuszczalnej, to radzę właśnie obciążyć taką swoje auto i wykonać pomiar od 0 do 100km/h. Wątpię aby był taki jak w katalogu. Pozdrawiam ;)

Opublikowano

wiesz co kolego az poszukam na weekendzie w domu instrukji obsługi od cordoby zrobie fotke na temat danych technicznych a przedewszystkim aneksu "przy pelnej masie dopuszcalnej".

taka jest norma wykonywania tych badań.

pozatym sprawdz sobie czas jaki masz podany w instrukcji obslugi od 0-100 i sam wykonaj (podkreslam ze to bedzie i tak badanie +/-)

ja mam podane 10 s, a zrobiłem to w 9.

 

zapewniam Cie ze jechalem 320d 220 gdyz wracałem z niemiec i jechalem z nawigacja GPS :dance:

 

pozdrawiam! ;)

Opublikowano

Wezcie pod uwage ze polskie tds-y nie dosc ze same z siebie nie sa super udana konstrukcja choc nie najgorsza, to w PL sa wyjezdzone, zaniedbane i sprawiaja potem problemy. Nie oszukujmy sie, benzyna ma wieksze tolerancje dla kierowcow ktorzy malo dbaja o silnik lub o to co do niego leja, wiec na ropnaiku jeszcze tdsie mozna sie ladnie naciac. Wez 2.0 benzyne :) jak bym mial kupowac teraz e36 to pewnie takie bym wziol.

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
i

 

moment obrotowy ma ogromne znaczenie co do elastycznosci i przyśpieszania auta, wiec nie piszcie bzdur o polonezach itp, itd bo jest to żenujące

 

 

No to porównajmy nasze auta skoro dalej twierdzisz iż potężny moment obrotowy daje ci takie super przyspieszenia.

 

E46 320d 136KM:

Masa własna 1375kg

Masa dopuszczalna 1875kg

0-100km/h - 9,9s

Moment obrotowy 280Nm

 

E46 325 192KM

Masa własna 1410kg

Masa całkowita 1910kg

0-100km/h - 7,2s

Moment obrotowy - 245Nm

 

wyraźnie kolego widać iż pomimo większego momentu obrotowego (dostępnego także przy niższych obrotach ) nie masz najmniejszych szans dorównania osiągami autu z silnikiem benzynowym.

 

Dalej będziesz się upierał że im większy moment tym lepsze przyspieszenie???

 

I tak samo dzieje się porównując 3,0d z 3,0i,

Także ta teoria co przekopiowałeś z tej internetowej strony - tutaj nie znajduje zastosowania.

 

Ja bym raczej powiedział iż wielkość momentu obrotowego ma większe znaczenie przy elastyczności silnika niż wpływ na przyspieszenie samochodu.

 

Pzdr

Opublikowano

:) każdy chwali swoje widze

 

nie bede się upierał co do przyśpieszania od 0-100 może benzyna jest ciut lepsza ,

ale od 80-160 to jest przepaść pomiędzy dislem a benzyniakiem , ja to mówie z praktyki kiedy łapie benzyniaka na trasie , kręci silnik do odciecia a i tak nie ma absolutnie żadnych szans ze mną, mówie o porównywalnych pojemościach czyli 3,0 , dotyczy to nie tylko bmw ale audi i innych marek

 

za to disle mają mniejszy v-max od benzyniaków ale przyśpieszenie to bede się kłócił , moment to jest coś takie fajnego że z dołu masz moc od 2000 obrotow masz pawera ,a w benzyniaka żeby to żwawiej szło trzeba powyżej 4000 obrotów kręcić do odcięcia,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano (edytowane)
No to porównajmy nasze auta skoro dalej twierdzisz iż potężny moment obrotowy daje ci takie super przyspieszenia.

 

dobrze to porównajmy, tylko bardziej obiektywnie!

moc 325 192hp co oscyluje bliżej 330d 204hp a nie jak przy 320d 136 ! nie uważasz?

 

e46

Silnik 330 d (204 KM)

pojemność silnika 2926 cm3

typ silnika turbo diesel

moc silnika 204 KM

Osiągi

prędkość maksymalna

skrzynia manualna 242 km/h

skrzynia automatyczna 235 km/h

przyspieszenie do 100 km/h

skrzynia manualna 7.2 s

skrzynia automatyczna 7.4 s

maks. moment obrotowy 410 Nm / 4000 obr/min

masa 1655 kg

dopuszczalna masa 2150 kg

 

E46 325 192KM

Masa własna 1410kg

Masa całkowita 1910kg

0-100km/h - 7,2s

Moment obrotowy - 245Nm

 

i teraz Piotrze wyobraz sobie co by było jakby obydwa auta ważyły 1410kg :!: a powiem Ci ze 245 kg róznicy to jest duzo jesli bierzemy pod uwage przyspieszenie. dwa auta o podobnej mocy ale za to nierownym momencie obrotowym. i mistrzuniu mysle ze gdyby zniwelowac te 245 kg roznicy to wąchałbys bąki 330d :norty:

 

to porównanie człowieku jest bardziej trafne niz to co Ty wykonałes. nie uwazasz?! tamto to była jakas abstrakcja w ogóle

 

 

 

chciałbym zebys jeszcze znalazł przyspieszenia na IV i V biegu a wtedy poczujesz moment obrorowy :norty: (nawet nie biorąc juz pod uwage ciężkosci aut)

 

Dalej będziesz się upierał że im większy moment tym lepsze przyspieszenie???

 

oczywiscie , ze tak bo widze ze nie masz zielonego pojecia o czym piszesz

 

serdecznie pozdrawiam! :wink:

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano

A powaznie ja moim 1.7 tds (90PS/190Nm) te 1.8i (115PS/168Nm) robie z palcem,

 

Ta wypowiedz ubawila mnie do lez :-)

Zeby nie bylo jeszcze miesiac temu jezdzilem 318tds

Mariusz
Opublikowano
No to porównajmy nasze auta skoro dalej twierdzisz iż potężny moment obrotowy daje ci takie super przyspieszenia.

 

 

 

i teraz Piotrze wyobraz sobie co by było jakby obydwa auta ważyły 1410kg :!:

a co by było gdyby 325 miało turbosprężarkę?(bezsensowne dywagacje)Mimo wszystko diesel z prawie dwa razy większym momentem,większą pojemnością i mocą ma takie samo przyspieszenie jak benzyniak.Cała prawda o momencie obrotowym.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

między E46 325i a 330d jest 240 kg różnicy? kolego, sprawdź dane lepiej :)

 

Przyspieszenie nie jest zależne od momentu obrotowego. Przyspieszenie zależy od MOCY i jej przebiegu.

 

Moment obrotowy przydaje się podczas przyspieszania z wyższego biegu albo gdy wieziemy ze sobą cięższy ładunek (vide ciężarówki).

Opublikowano
Panowie, panowie... zwolnijcie:) Diesel nie nadaje sie do jazdy sportowej - to tak ogolnie. a teraz precyzyjniej. Bez pełnych wykresów z hamowni jednego i drugiego auta nie macie co porównywać. Przy tej samej mocy diesel z zasady ma wiekszy moment ale przy nizszych obrotach. Obroty diesla maksymalne tez sa nizsze. dlatego diesel ma dłuższe przełożenia. I ni jak sie to ma do porównywania z benzyną która kreci sie duzo dalej, moment ma nizszy ale na wyzszych obrotach.
Opublikowano

a co by było gdyby 325 miało turbosprężarkę?(bezsensowne dywagacje)

 

paliłoby cysterne pb na 100 km :norty:

 

porównałem dwa auta o podobnej mocy , wiec nie wydaje mi sie to bezsensowne. wiecej to ma sensu niz zestawianie 320d z 325i .

nie uważasz?

 

między E46 325i a 330d jest 240 kg różnicy? kolego, sprawdź dane lepiej :)

 

no to wyobraź sobie , ze wpadłem na to i sprawdziłem :) nie widze sensu strzelania i zgadywania , gdyz zalezalo mi na zrobieniu bardziej obiektywnego porownania niz zrobil Piotr.

Opublikowano
więc skoro porównałeś auta o podobnej mocy i przyspieszenie wyszło to samo,znaczy że głównym czynnikiem definiującym przyspieszenie jest....moc.Bo jeżeli porównać auta o tym samym momencie to już jest przepaść, i dizel ma osiągi furmanki w porównaniu z benzyną.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano (edytowane)
No cóż, ja mam trochę inne dane:

 

325i - 1410 kg

330d - 1520 kg

 

330d przegrywa, mimo, że ma większą pojemność i turbosprężarkę. sorry Winnetou :)

 

kurde przepraszam , moje niedopatrzenie :| powinienem popatrzec na ta sama stronke co Ty :wink: :norty:

 

więc skoro porównałeś auta o podobnej mocy i przyspieszenie wyszło to samo,znaczy że głównym czynnikiem definiującym przyspieszenie jest....moc.Bo jeżeli porównać auta o tym samym momencie to już jest przepaść, i dizel ma osiągi furmanki w porównaniu z benzyną.

 

tak jak pisałem wczesniej gdyby nie brac pod uwage róznicy wag, moment byłby bardziej wyrazisty :wink:

bo mi chodzi tutaj wylacznie o konstrukcje silnikow i ich charakterystki.

To wszystko.

 

BMW 745d - Dane techniczne

 

 

DANE TECHNICZNE

silnik / pojemność diesel / 4423 cm³

rodzaj nadwozia S/4

liczba cylindrów V8

średnica cylindra / skok tłoka 87,0 / 93,0 mm

stopień sprężania 17

układ rozrządu DOHC

liczba zaworów na cylinder 4

rodzaj zasilania DB/T

moc maksymalna 243 kW (330 KM) / 3800 obr/min

moment obrotowy 700 Nm / 1900 obr/min

zawieszenie przód / tył MP / WW

skrzynia biegów -/6A

prędkość maksymalna 250 km/h

przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s

średnie zużycie paliwa 9,5 l/100 km

dług. / szer. / wys. 5039 / 1902 / 1491 mm

rozstaw osi 2990 mm

rozstaw kół przednich / tylnych 1578 / 1596 mm

masa własna / dopuszczalna 2115 / 2620 kg

bagażnik w standardzie 500 l

pojemność zbiornika paliwa 88 l

standardowe ogumienie 245/55 R17

 

BMW M3: Podstawowe dane techniczne

Silnik 3,2 R6 (E46) 4,0 V8 (E92)

Pojemność skokowa [cm3] 3246 /3999

Cylindrów/zaworów 6/4 8/4

Moc maksymalna [kW/obr./min] 252/7900 309/8300

Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 365/4900 400/3900

Pojemnościowy wskaźnik mocy [kW/l] 77,6 77,3

Prędkość maksymalna [km/h] 250 250

Przyśpieszenie 0-100 km/h 5,2 4,8

Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 13,4 -

Waga 1615 kg

 

prosze przeanalizujcie sobie kolejny przykład , róznicy w wadze jest równe 500 kg :!:

 

ktos tam krzyczał o M3 vs diesel to podaje przykład

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano
widzę, że znowu bezsensowne kłótnie na forum. A wracając do tematu, jeżdżę 318 tds i mam doświadczenia z nim i mogę powiedzieć, że części do tego auta są trochę droższe niż do benzyniaka i mniej dostępne. Auto nie ma zbyt oszałamiającego przyspieszenia, ale mi wystarcza. Auto w mieście przy ciężkiej nodze potrafi łyknąć 10 na 100 km, a przy lżejszej około 8, na trasie zejdzie poniżej 6l. Auto nie lubi butowania jak jest zimne, bo zaczyna łykać olej wtedy. A i jeszcze jedno- jak nie znasz szpeca od diesla bmw, to tak po krótce rzecz ujmując musisz sam zdiagnozować co Ci nawaliło, bo w warsztacie mogą przez 2 tygodnie dochodzić do tego i tak nie będą wiedzieć co nawaliło. Przy kupnie zwróć uwagę czy pompa wtryskowa nie cieknie i czy z wtrysku sterującego się nie leje
Opublikowano

no niestety dizla bierzesz z jego wadami i zaletami,a to że silnik w dizlu waży tyle ile waży nie możesz brać pod uwagę.

Na marginesie zobacz na osiągi jakiegoś benzyniaka który ma 400Nm :wink:

zapewniam że różnica też będzie wyrazista :mrgreen:

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
no niestety dizla bierzesz z jego wadami i zaletami,a to że silnik w dizlu waży tyle ile waży nie możesz brać pod uwagę.

 

no stary powiedz mi jeszcze ze róznica 500 kg w BMW 745d i M3 to wyłącznie silnik...... :duh:

 

Na marginesie zobacz na osiągi jakiegoś benzyniaka który ma 400Nm :wink:

zapewniam że różnica też będzie wyrazista :mrgreen:

 

no to własnie porównałem 745d i M3 i nie odbiega zbytnio ;)

Opublikowano
no niestety dizla bierzesz z jego wadami i zaletami,a to że silnik w dizlu waży tyle ile waży nie możesz brać pod uwagę.

 

no stary powiedz mi jeszcze ze róznica 500 kg w BMW 745d i M3 to wyłącznie silnik...... :duh:

 

Na marginesie zobacz na osiągi jakiegoś benzyniaka który ma 400Nm :wink:

zapewniam że różnica też będzie wyrazista :mrgreen:

 

no to własnie porównałem 745d i M3 i nie odbiega zbytnio ;)

Wydawało mi się że porównujesz dwa modele e46 330d i 325i .....i nie bardzo wiem co ma wspólnego z nimi 745 i m3.Równie dobrze możesz porównać seicento z kamazem.

Ja mówiłem o porównaniu benzyniaka który ma 400Nm z dizlem 400NM a nie z 700Nm :duh:

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano (edytowane)

Wydawało mi się że porównujesz dwa modele e46 330d i 325i .....i nie bardzo wiem co ma wspólnego z nimi 745 i m3.Równie dobrze możesz porównać seicento z kamazem.

Ja mówiłem o porównaniu benzyniaka który ma 400Nm z dizlem 400NM a nie z 700Nm :duh:

 

ok zgoda. ale wy sie upieracie stanowczo przy mocy wiec robie zestawienie słabszego auta o wiekszym momencie

popatrz teraz na to :

- moc 745d - 243 hp, M3 - 309

- moment 745d - 700 Nm, M3 - 400Nm

- pojemność 745d - 4.5, M3 - 4.0

 

i teraz powiedz mi co wyrównuje osiagi tych aut?

skoro 745d ma duzo mniej koni i jest cięższe o 500kg

 

czy to nie dzieje sie czasem za sprawą momentu obrotowego? :norty:

 

http://www.moto-portal.pl/glowna/Techniczne/BMW/Seria_7/3057 <--- link do 745i jakby ktos sie chcial przkonać (100 koni wiecej i 250 mniej momentu osiągi na tym samym poziomie co 745d, więc co jest panowie z tą mocą?co? :norty: )

 

745 i m3.Równie dobrze możesz porównać seicento z kamazem.

 

a seicento z kamazem w osiagach maja ze soba mało wspolnego w przeciwienstwie do 745d i M3 :wink:

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano

O jej ale wy sie klucicie,

 

niech to 1.8 tds lyka wszystko na drodze, nawet porszawki i Mki, moze ma nawet znaczek M na klapie w tym tdsie, jego sprawa :) a takich "lykaczy" nie brakuje na drogach hehe.

 

Przyspieszenie to nie tylko moment i nie tylko konie. Przyspieszenie to wykladnia wielu rzeczy, np. masa walu napedowego, takze to do ilu obrotow silnik sie kreci. Poczytajcie jakis ciekawy artykul. Mozna wyczytac ze pomimo to ze diesel ma wiekszy moment to za to obroty nie ida tak wysoko itd... itp...

 

W nowym motorze lub autoswiecie jest porownanie E60 530d oraz 530i

 

530 i ma do 100 - 6,5sek --- 272KM i 320 NM

530d ma do 100 - 6,8 sek ---- 235KM i 500 NM

 

Wiec jak widac akurat tu diesel nadrabia momentem, ale zauwazcie jaka jest to duza roznica momentu. Tylko ze te silniki a tds to wiecej niz przepasc technologiczna !!. Maja duze momenty i duzo KM, a niestety tds ma raczej mniej KM i mniej NM przy wiekszym apetycie na paliwko.

 

Kazde porownanie aut jest inne dlatego warto sobie otworzyc dane katalogowe i zobaczyc predkosc od 0 do 100. Nie ma po co sie sprzeczac czy szybszy jest diesel czy benzyna bo trzeba porownywac DWA konkretne samochody,

jesli wychodzi ze np. benzyna jest sporo lepsza to po co teksty o "lykaniu" itd... nic co od 0 do 100 nie jest demonem predkosci nie robi sie demonem przy przyspieszaniu od 80 do 150 powiedzmy.

 

Smieszy mnie polemika z danymi katalogowymi, tak jest panowie i trudno, musicie to przyjac z szacunkiem i honorem i bez marudzenia ze sie wszystkich na ulicy lyka.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.