Skocz do zawartości

które E61 lepsze 525d czy 530d ?


XCRacing

Rekomendowane odpowiedzi

nie przykładałbym dużej wagi do spalania 525d czy 530d bo są w miarę oszczędne w stosunku jakie dają osiągi.Palą koło 10-12 w mieście i tyle

Awaryjność kupisz zadbany egzemplarz ze wszystkim co się z tym wiąże czyli z ceną tez i będzie dobrze.

hej

 

Hehe, dzis jechalem rano z Lodzi na Okecie...Przed wyjazdem skasowalem kompa i jechalem niespiesznie (w obie strony jakies 3h15'), droga pusta nie bylo sie co szarpac, jechalem do Rawy tak 100-110, a na katowickiej 120-130. Po porwrocie do Lodzi spalanie 6,8l/100km z OBC...

 

...a jakbym pare razy na katowickiej i przy wyprzedzaniu nie wcisnal to dojechalbym pewnie bez problemu ma 6,5l/100km, ale mnie podkusilo :lol: ....takze po co sie zastanawiac nad 525d :D

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po porwrocie do Lodzi spalanie 6,8l/100km

zawsze to samo... czytając takie cudownie niskie wyniki spalania, najpierw czuję delikatne smyranie zazdrości, później myślę sobie - no tak, przecież ja nie umiem się toczyć tak wolno - a na koniec zaczynam się zastanawiać, czy nie mam czegoś niesprawnego w samochodzie, że mi tyle więcej pali (12,5 w mieście przy leciuuutkiej jeździe i nigdy poniżej 10 w trasie, ale przyznaję, że nie pamiętam faktu bycia wyprzedzanym).

 

Dorzucę też 5gr do dyskusji automat vs. manual:

jeździłem wieloma skrzyniami i każda kombinacja jest inna; np. przed zakupem Passata jeździłem trochę wersją w rewelacyjnym zresztą dwusprzęgłowym automacie DSG, ale w końcu wybrałem manual i jestem zadowolony. Natomiast w E61, choć jest to klasyczna (acz 6.stopniowa skrzynia), nie wyobrażam sobie jazdy z ręczną skrzynią. Nie ten komfort, nie ta klasa samochodu.

To oczywiście moje, subiektywne opinie.

 

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu BMW, a jeśli ktoś z kolegów ma pomysł co sprawdzić, żeby mój egzemplarz palił ciut mniej - będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie zastanawiam na kupnem jak pisalem wczesniej ale tak czytam i jestem zakrecony na maksa - nie chodzi mi teraz o spalanie i awaryjnosc tylko o te rozbiezne informacje na temat spalania - duza czesc pisze ze w miescie maks 10 litrow a w trasie mniej niz 7 - a inni ze mniej niz 12,5-13 sie nie da w miescie i w trasie nie mniej niz 10 - jak to teraz interpretowac - czyy ci ktorym pala te auta mniej niz 10 w miescie jezdza na emeryta (bez obrazy :) ) czy moze ci co im pala 12,5 jezdza jak kierowcy F1?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie zastanawiam na kupnem jak pisalem wczesniej ale tak czytam i jestem zakrecony na maksa - nie chodzi mi teraz o spalanie i awaryjnosc tylko o te rozbiezne informacje na temat spalania - duza czesc pisze ze w miescie maks 10 litrow a w trasie mniej niz 7 - a inni ze mniej niz 12,5-13 sie nie da w miescie i w trasie nie mniej niz 10 - jak to teraz interpretowac - czyy ci ktorym pala te auta mniej niz 10 w miescie jezdza na emeryta (bez obrazy :) ) czy moze ci co im pala 12,5 jezdza jak kierowcy F1?

 

Raczej to drugie...przy rozsadnej jezdzie (tzn nie masz ceglowki w podeszwie) spalanie jest na poziomie 10l/100 km w miescie. Czasem troszke mniej czasem troche wiecej, zalezy od korkow i od tego ile razy ruszysz dynamicznie.

 

Na trasie przy dosc dynamicznej jezdzie spalanie bedzie ok. 8l/100km, czasem troche mniej.

 

Ja te 6,8l/100km osiagnalem jadac po bardzo pustej drodze w niedziele o poranku, a przyspieszalem w zasadzie tylko po minieciu fotoradarow...reszta spokojna jazda bez mocnych redukcji.

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Ci którym palą po 13 litrów, to jeżdżą chyba jeszcze agresywniej niż kierowcy F1 i kickdown przy każdym starcie. A jeżeli jazda na trasie z prędkością 170-180km/h jest jazdą emerycką to dobrze być emerytem bo wtedy mi pali spokojnie poniżej 7l/100km. ważną rzeczą są też korki jak wspomniał wyżej kolega zebda. Pewnie jeżdżąc cały czas po centrum stolicy nie osiągniesz spalania rzędu 9 w mieście, ale jak ktos pisze, że jeździ spokojnie i pali mu 12-13 no to motor ma zajechany strasznie, bo to też ma bezpośredni wpływ na to ile auto pali. Dobrze ułożony motor przy spokojnej jeździe, na trasie musi zejść przynajmniej do 7 litrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Ci którym palą po 13 litrów, to jeżdżą chyba jeszcze agresywniej niż kierowcy F1 i kickdown przy każdym starcie. A jeżeli jazda na trasie z prędkością 170-180km/h jest jazdą emerycką to dobrze być emerytem bo wtedy mi pali spokojnie poniżej 7l/100km. ważną rzeczą są też korki jak wspomniał wyżej kolega zebda. Pewnie jeżdżąc cały czas po centrum stolicy nie osiągniesz spalania rzędu 9 w mieście, ale jak ktos pisze, że jeździ spokojnie i pali mu 12-13 no to motor ma zajechany strasznie, bo to też ma bezpośredni wpływ na to ile auto pali. Dobrze ułożony motor przy spokojnej jeździe, na trasie musi zejść przynajmniej do 7 litrów.

 

W 100% zgadzam się z kolegą.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Niestety czytając wypowiedzi niektórych widać, że są oporni na wiedzę i doświadczenie innych, albo poprosu wyznają zasadę: "jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz". Myślę, że jak ktoś się zna lepeij to nie warto go przekonywać bo to strata czasu.

 

 

Dzięki za wszystkie spostrzeżenia i pozdrawiam

 

Nie ma sprawy - powiedz jeszcze jaki masz na auto budżet - to w sumie wszystko wyjaśni - dywagacje co jest lepsze - najlepsze jest to na co Cię stać w bardzo dobrym stanie.

 

Nie kupuj na siłę jakiegoś gruchota tylko dlatego żeby "to" mieć.

Kup takie auto aby było dobre i nie sypało się co chwilę. Najlepiej kup całe, bezwypadkowe, z Belgii to podaruj sobie, po prostu kup auto zadbane.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Właśnie kupiłem 525dA - automat E61. Jak lubisz normalną jazdę i 1 sek. różnicy do setki nie jst dla Ciebie aż tak ważna to polecam 525d.

 

Krzysiek.

 

a ile katalogowo 525dA ma do 100 ?

 

Katalogowo - 525dA touring 2004r. - moc silnika 170 KM - 8,5 sek do 100km/h.

Wiadomo - nowsze - silniejsze zejdzie niżej.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Ci którym palą po 13 litrów, to jeżdżą chyba jeszcze agresywniej niż kierowcy F1 i kickdown przy każdym starcie. A jeżeli jazda na trasie z prędkością 170-180km/h jest jazdą emerycką to dobrze być emerytem bo wtedy mi pali spokojnie poniżej 7l/100km. ważną rzeczą są też korki jak wspomniał wyżej kolega zebda. Pewnie jeżdżąc cały czas po centrum stolicy nie osiągniesz spalania rzędu 9 w mieście, ale jak ktos pisze, że jeździ spokojnie i pali mu 12-13 no to motor ma zajechany strasznie, bo to też ma bezpośredni wpływ na to ile auto pali. Dobrze ułożony motor przy spokojnej jeździe, na trasie musi zejść przynajmniej do 7 litrów.

 

W 100% zgadzam się z kolegą.

 

To musiscie się pokazac w fabryce bmw bo katalog pokazuje,ze miasto

to spalanie ok 11-12 litrów pewnie dostaniecie medal :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiscie się pokazac w fabryce bmw bo katalog pokazuje,ze miasto to spalanie ok 11-12 litrów pewnie dostaniecie medal

A przed lub po wizycie w Monachium, bardzo proszę kolegów, którym 3 litrowy diesel pali poniżej 10 w mieście o choćby krótkie przewiezienie mnie (oczywiście płacę za paliwo).

Chciałbym to zobaczyć na własne oczy...

 

Silnik jest duży i swoje musi spalić, jadąc naprawdę ekonomicznie, tylko w tych zakresach gdzie moment jest wysoki, puszczając gaz daleko przed czerwonym - 12,5l/100km.

A jadąc tak samo Passatem 2 litry TDI - 6,8l/100km.

 

Dodam, że silnik w mojej E61 jest jak igła, zmienione filtry, płyny, może jednak coś tam się czai (przepływka jakaś czy co...).

 

No koniec tylko jedno spostrzeżenie; moim zdaniem, jeśli ktoś szuka samochodu do ekonomiczej jazdy, jest wiele optymalniejszych modeli.

Kupując E60 masz się cieszyć z jazdy, a nie walczyć o mistrzostwo jazdy na kropelce!

 

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiscie się pokazac w fabryce bmw bo katalog pokazuje,ze miasto

to spalanie ok 11-12 litrów pewnie dostaniecie medal :mrgreen:

Co ty masz za katalog?? Wg mojego katalogu z roku 2007 spalanie 530d jest następujące:

miasto: 8.6

trasa: 5.2

średnie: 6.4

Chyba powinienneś się zaopatrzeć w nowy katalog zanim znowu będziesz takie bzdury wypisywać, proponuję się wybrać po niego razem z nami jak będziemy ze stingerem te medale od BMW odbierać.

 

Do kolegi mp3. Nikt tutaj nie pisze o jakimś "jeżdżeniu o kropelce". Po prostu jest trasa włączasz sobie tempomat np. na 170km/h i auto jedzie, a w miescie polega to na tym, że nie kręci się tego silnika do czerwonego pola i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem 525dA - automat E61. Jak lubisz normalną jazdę i 1 sek. różnicy do setki nie jst dla Ciebie aż tak ważna to polecam 525d.

 

Krzysiek.

 

a ile katalogowo 525dA ma do 100 ?

 

Katalogowo - 525dA touring 2004r. - moc silnika 170 KM - 8,5 sek do 100km/h.

Wiadomo - nowsze - silniejsze zejdzie niżej.

 

Krzysiek.

 

177 PS, a teraz 197. Ale chodziło mi o sprint 0-100. Nie wiem co miało oznaczać stwierdzenie "1 sek różnicy nie jest dla Ciebie aż tak istotna to polecam 525d" - z kontekstu wynika, iż porównujesz 525d z 530d. Otóż katalogowo 530d ma 6,8 sek 0-100 km/h i sposób rozwijania tej prędkości jest nieco inny w porównaniu z 525d. Ale oba auta są ok - zależy kto czego wymaga od samochodu.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi mp3. Nikt tutaj nie pisze o jakimś "jeżdżeniu o kropelce". Po prostu jest trasa włączasz sobie tempomat np. na 170km/h i auto jedzie, a w miescie polega to na tym, że nie kręci się tego silnika do czerwonego pola i tyle.

 

Oleg_BMW, nie szukam porad jak jeździć ekonomicznie, z tym nie mam problemu. Jeśli jednak masz wiedzę co sprawdzić w samochodzie, który jeżdżony bardzo delikatnie, do 2000-2500rpm, w godzinach kiedy korków ani śladu, pali 12,5-13,0l, proszę podpowiedz.

Bo w tej chwili jeżdżąc tym autem uważam zwyczajnie, że silnik duży to i wypije.

 

Trzymajcie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.