Skocz do zawartości

Tuleje główne tylnej belki <touring>


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

na poliuretanie nigdy nie jeździłem, więc się nie wypowiadam, w każdym razie komfort się pogorszy bo jest mniejsza amortyzacja.

Dzisiaj montowałem klientowi do e39 wahacze TRW przednie tzw górne, które tez nie są złe i przyzwoitej cenie. one występują jako kpl z tuleją i bez tulei więc trzeba uwazać przy zakupie, bo sama tuleja nie należy do najtańszych. Z TRW te wahacze sprzedaję po 250 zł/szt. Jakbyś był zainteresowany częściami. To ci mogę wycenić za ile co bym ci mógł sprzedać. Oczywiście jakbyś brał kpl. do przodu to jeszcze coś z ceną zrobię. Oczywiście cena sklepowa jest wyższa.

Co do Swaga to często Zakładam do Passatów B5 ale wymieniam cały komplet a jest ich tam po 4 na jedną stronę, łączniki, końcówki drążków, łącznie z wszystkimi śrubami ( zamawiam całe pudło) i na jeden pasek już 2,5 roku jeżdzi jeszcze nic nie wywalił co prawda same częsci kosztowały go ok. 1800 zł u mnie cena sklepowa była dużo wyższa.

Firmy na których się przejechałem to HP czyli Hans Pries inaczej Topran, Impergum, juz nie wspominajać o Mototechnice bo to padło jakiego mało. W E46 kolega zawsze chciał abym mu zakładam Meyle niby bardzo dobre przez wszystkich chwalone, a z wielu BMW które serwisuję tylko u niego co chwila robię zawieszkę i co ciekawe wymieniam wciąż te same części. Nikomu nic nie zachwalam każdy kupuje co uważa. Nie zawsze wysoka cena znaczy że dobre. Obecnie klientowi założyłem tanie amortyzatory HART cena dla klienta 200 zł/szt. i jestem ciekawy ile zrobi na nich (sam chciał). Ja staram się zbierać opinie od moich klientów na temat poszczególnych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

panowie ponawiam prośbę.nikt nie jest w stanie podać wymiarów tych tulei?

 

Mamy we Wrocławiu 2 kompletne belki, i tuleje się powoli wymiarują, tak jak te do tylnych wahaczy typu H, do E38 już są,pozostałe nie bardzo mają sens, jeśli pilne, zawsze można podjechać, lub prosimy o cierpliwość i w oficjalnej ofercie do E39 niedługo wszystko będzie :ok:

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pomijajac juz kwestie ceny, to nie wiem czy pchanie sie w poliuretan ma sens jesli chodzi o tuleje. Zakladajac ze kupimy lemiego, to na jednych tulejach mozna smialo przejechac 100-200 tys km, ja wiecej niz 100 tym samochodem nie zamierzam jezdzic. Druga sprawa, na poczatku ktos pisal o patencie z krazkami i ze po wymianie jest jednak wyczuwalna roznica, nie zdziwilbym sie, gdyby tak bylo z poliuretanem. U mnie nalot 255 tys (dosyc prawdopodobne), ale do zakupu (230) wiedzialem ze tuleje sa do wymiany. Sciagacz juz sie dotacza, kupie lemiego w sklepie, mam nadzieje, ze nie wroce do tego tematu, chyba ze w nastepnej piatce kombi :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
panowie jaki sciagacz rozwiercasz i wywalasz srodkowa tuleje ps rozwiercasz gumę obok srodkowej tulejii tak zeby wypadla i nacinasz elektryczna pilka do metalu tylko zeby nie przeciac dalej niz tuleja "trzeba uważac "zaginasz tuleje i sama wylatuje oczywiscie ława jest calyczas w aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odswieze temat,

kiedys czytalem, ze te tuleje moga powodowac w touringu marne wskazania amortyzatorow tylnych na przegladzie

dzis zrobilem przeglad i diagnosta stwierdzil, ze marne juz amory z tylu 52 i 56% amplituda 53 i 49 mm, gdzie przod duzo lepiej wypadl 77 i 83% amplituda 27 i 20mm, zastanawia mnie, czy to przypadkiem te tuleje nie powoduja takich odczytow, objawy sa takie jakby byly one juz powoli na wykonczeniu, autko potrafi czasem zmienic delikatnie tor jazdy w jakis koleinach i czuc wyraznie ze to tyl jest zamiatany, pozatym luzow nigdzie nie ma

co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogą być wywalone. Wjedź na kanał wejdź do kanału i niech ktoś ci buja tyłem, jeżeli są one wywalone zamiast pracować na amortyzatorach będzie pracowała ci na tulejach. Zwłaszcza na tych co są umieszczone z przodu zaraz za zbiornikiem paliwa. Jak już będziesz w kanale weź sobie porządny klucz bodajże 21 lub 22 mm i długą rurkę i odkręć jedną śrubę razem z miseczką ci zejdzie i zobaczysz w jakim stanie sa tuleje, rób to bez podnoszenia auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem kilka wiadomości na priva dotyczących tych tulei niestety nie mogłem odpowiedzieć ponieważ moje wiadomości lądują w folderze do wysłania. Prosił bym administratora o sprawdzenie tego.

do Administratora tez nie mogę wysłać priva w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie niestety tez czeka wymiana tych nieszczęsnych tulei w moim sedanie. Czyli generalnie stare tuleje można potraktować wiertarką totalnie je masakrując przy wyjęciu :D nowe do zamrażarki przed wciskaniem ludwikiem posmarować i powinno wejść, przy użyciu tego ściągacza? Pewnie dałoby radę wcisnąć je przy użyciu dwóch talerzyków odpowiedniej grubości i średnicy- jednego u góry, drugiego u dołu belki i nagwintowanego pręta, bez konieczności użycia długiej rury, która i tak ma pewnie zastosowanie tylko podczas wyjmowania starych tulei. Dobrze kombinuję?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To temat o TOURINGU. W sedania są inne tuleje więc i metody są inne. Zapewne podobne.

Masz to szczęście , że do sedana te tuleje są znacznie tańsze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ryzykownie wyglada. Napiac trzeba mocno, jak tuleja wyskoczy, to moze sie odbijei walnie w glowe, moze w noge uderzy... Z drugiej strony patrzac mozna przez bloczek do ciagnika przywiazac i ogien :evil: Jak dla mnie to sciagacz albo wyjac i na prase. Nie mowe tego zeby nakreca klientele, ale z wyksztalcenia jestem bhp-owcem i za takie zdejmowanie tuleji pracownik dostalby po uszach- dla swojego bezpieczenstwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po podłożeniu gumowych podkładek zgodnie z opisem z podstrony nr3.

Moje spostrzeżenia:

 

Zalety:

- biegi wchodzą płynie bez zacięć

- sprzęgło pracuje prawidłowo

- tył jest sztywniejszy, więc poprawiła się znacznie trakcja

 

Wady:

- czuć wyraźne szarpanie tyłu przy ruszaniu, szczególnie wtedy gdy dam mało gazu (przed operacją tego nie miałem, może czasami bardzo delikatnie)

- słuchać puknięcie jak puszcze szybciej sprzęgło na wstecznym (ewidentnie most się przemieszcza i wali głucho o coś)

- słychać buczenie z tyłu podczas jazdy, nawet gdy lekko dodam gazu, szczegolnie na IV i V biegu

- przy nierównościach bardziej wali z tyłu.

 

Pytanie z czego mogą wynikać w/w wady?

Czy luzny dyfer/półosie mogą się wówczas bardziej oznaczyć przy usztywnieniu tulei belki za pomocą tych gum?

Najbardziej niepokoi mnie buczenie i szarpanie przy ruszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z czego mogą wynikać w/w wady?

Czy luzny dyfer/półosie mogą się wówczas bardziej oznaczyć przy usztywnieniu tulei belki za pomocą tych gum?

Najbardziej niepokoi mnie buczenie i szarpanie przy ruszaniu

 

Nie chciałbym się mądrzyć, ale nauczyłem się jednej rzeczy: chcesz coś spier.... to popraw po niemcach;-)

Nie zawsze nasze polskie patenty będą dobrym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz spekane tuleje to je wymieniasz, niezaleznie od tego czy wyeliminuje to wszystkie opisane przez Ciebie problemy czy tylko niektore. Jak sie okarze ze po wymianie tulei znikna np przechyly boczne, to co? Nie warto bedzie wymieniac? Dowiesz sie jak zrobisz, z reszta walcz pozniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.