Skocz do zawartości

jaką wersje silnikową wybrać


bluevil

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

nie mam jeszcze BMW

zastanawiam się nad e30 i tu pytanie warto czy nie?

jeżeli tak to z jakim silnikiem?

przeglądałem dane techniczne ale wiem ze nie ma to jak opinia użytkowników zwłaszcza takich którzy mieli już kilka e30

z gory bardzo dzieki za odp i wszelkie sugestie na co zwracac uwage przy zakupie

pozdrawiam robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki 2,5 noszą miano najlepszych konstrukcyjnie silników tamtych lat... Eta to też ciekawy silniczek... wymiatacz i legenda :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze najlepiej szukac E30 ze SWAPem na M50 :) Sam sie chyba w przyszlosci skusze na takie najlepiej M50B20 w budzie E30... Od 7 tysiakow idzie upolowac taka sztuke, a ceny dochodza nawet do 15 tys. O ile zawsze dzielnie bronie R4 tak w E30 bralbym tylko R6, pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co 170 bhp 2,5l?

a jak z apetytem tego silnika?

kiedys slyszalem ze 2,0 6cyl w miescie pali mniej niz 4cyl

generalnie balem sie 6 ze wzgledu na duza mase na przdniej osi jak to w praktyce ma to duze znaczenie, jakie sa wogule roznice w masach calkowitych i rozkladach przod tyl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie silniki w E30 sa dosc lakome na paliwo a ktory pai mniej lubie wiecje to jest tego od groma na forum i nie ma co zaczyna polemiki ktory pali mniej. W dziale Samochody --> Dane techniczne na stronie BMW klub Polska masz pliki gdzie sa zestawione parametry samochodow. BMW slyna z dobrego wywazenia samochodu (stad ich rewelacyjne prowadzenie) dlatego mysle ze masa silnika nie ma co sie przejmowac. A silnik M50 to silnik ktory byl montowany w E36 czyli powinien byc nieco ekonomiczniejszy, no i na vanosie wiec lepsze osiagi... Jego pojemnosc to zarowno 2,0 i 2,5, spotyka sie E30 z zainstalowanymi obiema takimi jednostkami, wszystko zalezy ile chcesz wydac na samochod, obecnie w internecie jest kilka ciekawych sztuk. Edytowane przez Sendra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym pojecia nie mam wiekszego, dlatego trzeba pytac innych, a ze wygodny jestem to wolalbym kupic juz auto przerobione bo trafiaja sie takie... np:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5747607

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5727941 - istne cudo ale kosztuje swoje.

http://moto.allegro.pl/item397209697_e30_320i_1989.html

http://moto.allegro.pl/item397348062_bmw_e30_jedyne_takie_.html - piekna sztuka!

To kilka przykladow wybranych na predce, nie wszystkie po SWAPie ale jest w czym wybrac, a te dwie z dodatkowym komentarzem, to spac mi po nocach nie daja bo gdybym tylko teraz mial kupowac BMW... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja moze zaczne od poczatku

szukam klasycznego samochodu -nie mam tu na mysli zadnego oldtimera

poprostu z klasycznym tylnym napedem, sredniego rozmiaru i koniecznie europejskiej marki w wieku okolo 15-20 lat aby nie byl za drogi i nie tracil za duzo wartosci

czyli w gre wchodza merc c ford sierra i bmw 3

sierra 3 i 5d to hatchbacki wiec raczej nie sedan podobnie jak merc tylko 4d

co prawda sedan to to co mi odpowiada ale jak mozna miec coupe to czemu nie zwlaszcza ze wazy nieco mniej a druga para drzwi mi nie potrzebna

 

sierra ma duze mozliwosci 2,0dohc r4 mozna wrzucic zawieszenie od scorpio -kupic i zrobic tanio ale ford to malo ekskluzywna marka i wydaje mi sie ze moze przysporzyc sporo problemow

 

mercedes to raczej w201 to tez fajny temat 2,3 dohc z tego co wiem to bestja nie do zdarcia ale jak kupowac fajna fure to dla szpanu a ludzie uwazaja merca za taxowke

 

wiec bmw moj kolega ma juz ktoras z koleji e36 (jedna mu rozbilem) fanie sie tym jezdzi ale cos mi sie w niej nie podoba, kuzyn mial e21 podobno swietnie sie prowadzi ale jak dla mnie zbyt oldtimerowa a e30 zawsze mi sie podobaly

 

teraz tylko z jakim silnikiem?

widze ze wszyscy polecaja m20 tez juz wczesniej slyszalem ze to najlepsza opcja ale ktory 2,0 2,3 2,5 i czym sie roznia i e ix

i co wiecie o s14 2,0

i czy miedzy 82 a 92 wprowadzono jakies znaczace zmiany -czy mam szukac konkretnego rocznika czy to nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej pisali koledzy, 325i albo 325e. 320 pali praktycznie tyle samo, co 325, a jedzie niestety sporo gorzej. 325e jedzie lepiej niż 320i i pali tyle samo albo mniej.

We wrześniu 1987 r. e30 przeszło facelifting - zmieniono trochę przód i tył (pojawiła się tzw. szeroka lampa). Poprawiono ochronę antykorozyjną (częściowo ocynkowano nadwozie).

325i różni się od 325ix tym, ze ten ostatni ma napęd na 4 koła (stały, 63% tył, 37% na przód), ale odradzam tę wersję - jeździ ponoć nieźle, ale sporo części jest innych niż do tylnonapędówki, a co za tym idzie - są drogie.

Co do s14b20, 192 KM - cóż, silnik z ///M3 o zmniejszonej trochę pojemności, montowany w 320is, która była sprzedawana we włoszech i portugalii (w tych krajach b. wysokie były podatki na auta o pojemności pow. 2000 ccm, stąd redukcja pojemności w stosunku do ///M3). Osiągi minimalnie gorsze niż ///M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj rzędową 6, nieważne jaka pojemność, ważny jest stan samochodu, silnik można dość łatwo zamienić na większy, ja chciałem 325i, ale znalezienie takie niezakatowanej i niepordzewiałej graniczy z niemożliwością, miało być 325 coupe, a mam 320i sedan, auto w dobrym stanie, oczywiście jest sporo do zrobienia ale głównie to drobnostki, zresztą nie spodziewaj się że kupisz e30 w której wszystko będzie idealnie

 

moja rada nie szukaj pseudo igiełek za 10 tysi czy więcej, w nie i tak trzeba włożyć sporo pracy, kup coś w normalnej cenie i dołóż na remont i podszykowanie, wyjdzie taniej.

prawdziwe idealne stany w e30 rzadko zmieniają właścicieli, a jeżeli już to idzie do jakiegoś znajomego a nie na allegro itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym pojecia nie mam wiekszego, dlatego trzeba pytac innych, a ze wygodny jestem to wolalbym kupic juz auto przerobione bo trafiaja sie takie... np:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5747607

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5727941 - istne cudo ale kosztuje swoje.

http://moto.allegro.pl/item397209697_e30_320i_1989.html

http://moto.allegro.pl/item397348062_bmw_e30_jedyne_takie_.html - piekna sztuka!

To kilka przykladow wybranych na predce, nie wszystkie po SWAPie ale jest w czym wybrac, a te dwie z dodatkowym komentarzem, to spac mi po nocach nie daja bo gdybym tylko teraz mial kupowac BMW... Pozdrawiam!

 

No to koniec magii :twisted2:

 

zaczniemy od tych skomentowanych..

 

Sendra od razu na wstępie odradzę Ci niestety Otwoczczankę, czyli czerwoną bestię która nazwałes cudem :)

 

Fakt faktem auto ładne,...ale nie dałbym w życiu tyle za nią, miałem okazje oglądać auto....hymmm....

M technic to to do konca nie jest, auto posiada nie kompletny zestaw - brak przedniej dokładki pewnie za droga była i ta z laminatu :twisted2: ma za to dokładke z IS'a, silnik niestety też nie wart za dużo, jest to m52 na aluminiowym bloku i tylko 170 KM, co niestety nie daje tego co powinno dawać e30 po swapie na prawdziwe 2,5 m50, gdzie mamy 192KM, :twisted:

 

Co więcej, ma fajne felgi....i jest wypucowane jak to bywa w komisach i na giełdach. Cena zabójcza, spada z tyg na tydzien...wyjsciowa była 13.999, i co za to bedziesz miał??

 

auto maks warte 9-10 tys...ale i to za dużó , na allegro całkeim niedno, z tydzień temu stała prawdziwa laleczka, w prawdziwym m-techniku, w dodatku wąska lampa, z Borbetem , i...325...to było cudo...za 8 tys zł. !!!

też czerwona :) orginał 100%

 

 

Kolejne auto link numer 3...

 

320i, cena do stanu auta....ok, tu nie mam zastrzeżeń, to autko też zdarzyło mi sie ogladac....i oczywiscie jakkbym miał 15 tys. i miałbym wybierać...oczywiscie biorę to 320i.....

 

ostatni link...wziąłbym bez audio chętnie, ze względu na kolor auta i tapicerkę i stan zew. auta....no te rimgi bym wywalił.. ...no chyba że jakis przeszczep i skatowany.... 7tys bym wyłożył...ale na tym koniec.

 

o pierwszym linku moze by coś powiedział... :roll: kolejna drożyzna....hymm..przykładowo ...kupuję sobie auto 325i w stanie blacha + zawas ideał, a silnik może być death....z niemcowni takie za 2000tys zł wiozę , dodatowo kupuję od razu tam silniczek m50 za ..1000zł wiozę do polski albo też zostawiam gdzies w niemcowni do zrobienia ( tak było z moim IS'em - prawie idealne 316i + nowe serducho przeszczepione w niemczech) i wyjeżdżam za około 5000-6000zł z niemcowni 325i m50...i po zabiegu + opłaty ... w 8000tys zł sie zamykam zapewne....a po kiego grzyba mi sekwencja?? jak taką zabawkę sie robi to napewno nie po to by jeździć tym na wakacje :D bo na wakacje to eta albo diesel :D:D

 

ehhh....sie rozpisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30 z M50 to zabawka? normalna sprawa, żadna rewelka, jeździ to przyzwoicie, na początek pewnie jest całkiem nieźle . . . Na wakacje z dziewczyną byłoby w sam raz, lepsze to z sekwencją niż 324d . . . :lol:

 

Co do auta - dobry pomysł z tym autkiem po swapie, radzę śledzić bardzo pilnie ogłoszenia na forach, czasem ludzie z forum, wkładają kasę i sprzedają potem auto za w miare normalne pieniądze. Niestety nie ma co liczyc, że kupisz auto z niewielkimi usterkami i pozbędziesz sie ich za kilka tysiaków. Za kilkanaście, to tak :).

 

Silniki OK: M50 2,5l; 2,5 12V; 2,7 12V; 1,8 is - reszta to pomyłki jeszcze większe od wymienionych.

Silnik 2,5 12V zwykle jest do remontu, zresztą w zasadzie każdy to jest do remontu :) można w takim wypadku od razu zakładać wymianę silnika, czasem trafiają sie E34 z automatem z silnikiem M20, w wystarczająco dobrym stanie. Zależy, czy chcesz mieć "igłę" którą z godziny na godzine jedziesz np do niemiec, czy autko które będzie holowane od czasu do czasu. . . Grunt to sie nie spieszyc, i oglądać fury, pojeździć nimi - im więcej tym lepiej. I z magikiem, który ma już e30 od lat . . .

 

Podstawowe pytani, które powinno paść na początku: JAKI BUDŻET :!: :?: :twisted: : :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. poszukaj na forach, auto używane do driftu, więc to nie jest dobra rekomendacja

 

2. nie wiem, bo nie oglądałem, dość droga, chyba za droga

 

3. http://moto.allegro.pl/item397209697_e30_320i_1989.html

 

co dot go auta to po rozmowie przez tel z właścicielem dowiedziałem się, że gaz jest pierwszej generacji, ale nie podłączony, co do silnika to już na wstępie mówił że nie pracuje równo, trochę go czasami po telepie, maglownica cieknie, po rozmowie z właścicielem odpuściłem sobie ten egzemplarz na allegro wisi już dość długo.

 

4. nie wiem, nie oglądałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki budżet?

no powiedzmy że nie chciał bym wychodzić z 10000

w sumie to po raz pierwszy nie musze sie spieszyć kasu dosc mam bo jak bym chcial to i 13 i 15 tez by sie znalazlo

ale mysle troche innymi kategoriami zaplanowalem sobie e30 i mam mozliwosc wybierac i mam tez czas

po pierwsze chcialem ustalic jaki silnik teraz wiem ze m20 z jak najwieksza pojemnoscia

z zakupem to zastanawiam sie czy nie z niemiec bo mam rodzine w hannoverze i nawet jezeli nie bedzie taniej to moze w lepszym stanie

najwazniejsze ze nie musze sie spieszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dot go auta to po rozmowie przez tel z właścicielem dowiedziałem się, że gaz jest pierwszej generacji, ale nie podłączony, co do silnika to już na wstępie mówił że nie pracuje równo, trochę go czasami po telepie, maglownica cieknie, po rozmowie z właścicielem odpuściłem sobie ten egzemplarz na allegro wisi już dość długo

 

no..lipa z gazem, co do równej pracy silnika.....to małe piwko, magiel w e30 to standart, no ale...w takim wypadku 8 tys to ciut przy duzó mimo że ładnie wygląda,

 

aki budżet?

no powiedzmy że nie chciał bym wychodzić z 10000

w sumie to po raz pierwszy nie musze sie spieszyć kasu dosc mam bo jak bym chcial to i 13 i 15 tez by sie znalazlo

ale mysle troche innymi kategoriami zaplanowalem sobie e30 i mam mozliwosc wybierac i mam tez czas

po pierwsze chcialem ustalic jaki silnik teraz wiem ze m20 z jak najwieksza pojemnoscia

z zakupem to zastanawiam sie czy nie z niemiec bo mam rodzine w hannoverze i nawet jezeli nie bedzie taniej to moze w lepszym stanie

najwazniejsze ze nie musze sie spieszyc

 

tak jak pisałem ja i poprzednicy, ... nie warto dawać tyle kasy za e30...lepiej dać 5000 i włożyć drugie 5 tys albo ile chcesz i masz pewnosć czym jeździsz...tak to nigdy nie wiesz co kupisz, koleś powie Ci że wymienił to tamto sramto, a okaże sie że wymieniał tak tak tlye że to wszystko nie przed sprzedażą a w ciagu 5 lat przykładowo :)

 

dobrą inwestycją w POLSCE o ile Ci sie uda znaleźć cała nie pordzewiałą jest 325e, czyli ETA(m20b27), nie kupuj tylko po modach jakichś itd, po prostu seria musi być...jak te 122 KM będą za mało, małym kosztem możesz zrobić 140, 160,....do 200KM Ete można bez wiekszych inwestycji robić...a to wałek zmieniasz, głowicę, wtryski..i już masz ze ze 20-30 KM przyrostu...pomysl...a dałem ete tu dlatego bo to baardzo żywotny silnik, wolnoobrotowy, nie wysilony,i ..długowieczny...a w dodatku pali z 6,5 L-7L w trasie do predkości 120km/h,....

 

ponadto jakbyś kupował..szukaj wąskiej lampy..tzn auta z produkcji do 87 r.

 

np..z czystym sumieniem mogę polecić Ci to autko >

http://otomoto.pl/bmw-320-C5646421.html

 

co prawda nie m20b25 ale...spójrz na wykres, i powiem Ci że to żadna ściema..

 

lub też,..

 

http://moto.allegro.pl/item401632956_320i_87r_111tys_ideal_kolekcjonerski_waska_lampa.html

 

 

a tutaj > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5730814 < eta, warta uwagi, wymagajaca dopieszczenia, z unikatowym kolorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu waska lampa jest lepsza? Osobiscie coraz bardziej ciagnie mnie w strone E30 tylko wlasnie mi bardziej pasuje szeroka lampa... W internecie niestety tylko wyglad da sie ocenic a te kilka sztuk przykolo moja uwage zas z tych propozycji najbardziej lezalaby mi ta 320 z biala tapicerka, ringi fakt wygladaja niezbyt ale to chwila moment i ich nie ma :) Coraz chetniej czytam tematy o E30 bo kto wie, moze sobie kupie taka pieszczoche i ja wymuskam na cacy zamiast kupowac wysluzone E46... Jak wogole jest z silnikami M20? Slyszalem ze lubia lyknac wiecej jak M50, czy to fakt czy raczej mrzonki? Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co?

mam szukac m20 z jak najlepsza buda i jak najbardziej dorznietym silnikiem i od razu robic tuning?

to brzmi sensownie

a z tymi lampami to sam nie wiem starsze maja pod tablica takie przetłoczenie ktore kojazy mi sie z japoncami takie miejsce na tablice w formacie z usa ale nie lubie tez plastikow takich jak w modelu po 87 chyba nie bede na to zwracal uwagi czy to jedyna modyfikacja jaka wprowadzono w 87?

 

cos jeszcze przyszlo mi do glowy

zdaje mi sie ze r6 ma inne hamulce niz r4 (r6 ma tarcze z tulu) mam racje czy oba maja takie same tylo zalezy jaki rocznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co?

mam szukac m20 z jak najlepsza buda i jak najbardziej dorznietym silnikiem i od razu robic tuning?

to brzmi sensownie

a z tymi lampami to sam nie wiem starsze maja pod tablica takie przetłoczenie ktore kojazy mi sie z japoncami takie miejsce na tablice w formacie z usa ale nie lubie tez plastikow takich jak w modelu po 87 chyba nie bede na to zwracal uwagi czy to jedyna modyfikacja jaka wprowadzono w 87?

 

cos jeszcze przyszlo mi do glowy

zdaje mi sie ze r6 ma inne hamulce niz r4 (r6 ma tarcze z tulu) mam racje czy oba maja takie same tylo zalezy jaki rocznik?

 

ograniczony jakis jesteś??

czytaj uważnie co piszę...

 

albo coś zajechanego z budą cacy malinka i SWAP

 

albo coś w miarę wyglądajacego i w miarę ze zdrowym serduszkiem i troche zainwestowąc..

takie trudne?

 

a ten twój cały tjuning....napisałem że...jesli Ci w ecie mocy zabraknie to szybko można ją sobie "dorobić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, co do potocznego wąska lampa i szeroka lampa....

 

juz wole nie komentować..pokażę Ci..

 

TO JEST TZW. SZEROKA

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5747607

 

A TO WĄSKA

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3198053

 

PORÓWNAJ NADWOZIA TYCH DWÓCH POJAZDÓW

 

no.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem jak wyglada szeroka i waska lampa

szeroka to ta z plastikiem pod tablica

 

no zgadza sie jestem troche ograniczony bo wole miec silnik ten sam co w tabliczce znamionowej niz swap

 

zaskoczylisnie mnie z tym zawieszeniem i hamulcami ze 318 i 325 myslalem ze m20 mialy inne amorki i hamulce albo od ktoregos roku

 

czli teraz wiem

bede szukal 325 z ladna buda

 

czy jeszcze cos istotnego sie zmienilo w 87 po za tylnymi lampami i częściowym ocynkiem wyposazenie lub wnetrze bo same lampy to mi nie robia roznicy

ale skoro po 87 miały częściowy ocynk to chyba takiego będę szukał

Edytowane przez bluevil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5747607

tak sie sklada ze to moje auto, ile kosztuje swap??mnie wyszedl 6 tys, a mialem e36 automata po dachowaniu kupionego za 2tys, nie da sie kupic e30 zrobic swapa zrobic zawieche za 10tys,nie mowie jeszcze o tym ze trzeba trafic wersje np taka jak ja mam skora, abs elektryka,ma wszystko,

przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.