Skocz do zawartości

1.8 M40 po remoncie znow klepie... o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

W paiatek robilem remoncik tzn wymienialem popychacze dzwigienki i walek... i bylo wszytsko ok autko chodzilo cicho nic nie klepalo ladnie sie krecilo do konca itp... Dzis jak jechalem to uslyszalem ze zaczelo znow poklepywac :worried: ... Od piatku chodzilo ladnie az do dzis. Co to moze byc i czemu tak jest??

Dodam ze oleju nie zmienialem podczas remontu bo zmienialem jakis miesiac temu i przejechalem na nim dopiero ok 1000km... olej polsyntetyczny 10w40 mobila....

O co tu chodzi??

Opublikowano
a hydropopychacze??

 

co?? a co to i gdzie to sie znajduje..bo szczeze mowiac pierwsze slysze..... popychacze zaworowe to ok ale nie mam zielonego pojecia gdzie te hydropopychacze sie znajduja.. :shock:

Opublikowano
to jest ta część która jest pod dzwigienkami... po drugiej stronie od zaworów... jeśli siedzi zbyt luźno w gnieździe to wciska go krzywka wałka i to on cyka... jak nie ma luzu to ciśnienie oleju utrzymuje hydropopychacz wysoko i wtedy reguluje on luz zaworów

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

czekaj to chodzi ci o popychacze zaworowe??

 

Bo na moje oko to jest tak.. z jednejstrony zawor klroy skada sie ze sprezyny, uszczelniacza itp, na nim jest pastylka potem dzwigienka i z drugiejstrony popychacz hydrauliczny w gniezdzie....

 

 

kurcze nie kumam o co chodzi... :|

Opublikowano
przed chwileczka bylem w sklepie po fajesczki i juz auto nie klepie.. ani nie cyka ani nic... silnik sie rozgrzal do normalnej temp i nic.... czyli juz nic nie cyka o co tu kurcze chodzi??
Opublikowano
no i to właśnie ten popychacz lubi siadać a przy tak zaawansowanym remoncie głowicy powinno się je wymienić... tak jest pewniej... może też być kwestia oleju, ale to śliski temat więc głowy nie dam sobie urwac :twisted2: A na jakiej oliwie śmigasz??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
.... zmienić filtr wraz z olejem tak profilaktycznie

 

 

Jest to bardzo dobra rada - daj dobry filtr. Tanie filtry rozlatują się i zapychają się! Widziałem na własne oczy :shock:

 

A jeśli bardzo chcesz, można zdjąć pokrywę i odpalić silnik i sprawdzić czy klepanko zanika kiedy olej dochodzi do dzwigienek zaworowych .... i ile trwa aby olej zaczyna się pojawiać.... jeśli więcej niż 10-15 sekund.... to nie dobrze.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
AAA i bardzo ważne!!! wyczyściłeś magistralę olejową?? ten stalowy wężyk co jest nad wałkiem?? Jeśli nie to wyczyść to ładnie i sprawdz czy jest drożny... tą rurką smarowany jest wałek a co za tym idzie i krzywki zaworowe

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
A ja mam pytanko jakie klucze sa potrzebne przy tej wymianie. Siakies specjalne czy uniwersalne, np. nasadowe wystarczą?
Opublikowano
A ja mam pytanko jakie klucze sa potrzebne przy tej wymianie. Siakies specjalne czy uniwersalne, np. nasadowe wystarczą?

 

W zupełności wystarczą nasadowe + imbus do odkręcenia rozdzielacza.

 

Pzdr,

Opublikowano

rurke olejowa wyczyscilem elegancko..przez ten czas co robilem innego w silniku toi ona sie moczyla w odtluszczaczu a potem sprezonym powietrzem ja przedmuchalem i jest drozna.....

wsumie bym najchetniej zalozyl nowa rureczke ale niewiem gdzie ja mozna dostac i za ile..:(

 

p.s co do wymiany to zrobilem fotoporade;) ale jest na moim forum regionalnym;)

 

 

 

A wlasnie powiedzcie mi koledzy czy jest jakis klin na kole od walka rozrzadu....?? bo w walku jest naciecie a na kole wypustka jak klin ale jak nalozylem kolo na walek to mialo minimalny luz na boki tak jak by ta wypustka/klin na kole byla mniejsza niz wyciecie na walku...

Opublikowano
W zupełności wystarczą nasadowe + imbus do odkręcenia rozdzielacza. Pzdr,
Bardzo dziękuję, teraz na pewno to zrobię :) Pozdrawiam

 

p.s co do wymiany to zrobilem fotoporade;) ale jest na moim forum regionalnym;)

 

A może kolega wklei tą fotorelację? Zawsze to kolejna wskazówka :) Będę wdzięczny...

Opublikowano
A wlasnie powiedzcie mi koledzy czy jest jakis klin na kole od walka rozrzadu....?? bo w walku jest naciecie a na kole wypustka jak klin ale jak nalozylem kolo na walek to mialo minimalny luz na boki tak jak by ta wypustka/klin na kole byla mniejsza niz wyciecie na walku...

Jest klin i ma on minimalny luz, wszystko jest w porządku. Jeżeli masz ten kwadrat na wałku ustawiony idealnie równo a na dole masz GMP to jest wszystko ok.

Opublikowano (edytowane)
wlej syntetyk bo szkoda nowych szklanek, teraz moze jest dobrze ale przyjdzie zima i bedzie klekotac przy odpaleniu po nocy

 

 

a jak bedzie olej lykac....??

mam wlany polsyntetyk i narazie oleju nie lyka..a jak zaleje syntetyk i bedzier lykac albo glosniej pracowac albo cus????

 

 

 

 

p.s http://www.bmwpasja.pl/forum/viewthread.php?forum_id=14&thread_id=911

Edytowane przez zaba84
Opublikowano
A wlasnie powiedzcie mi koledzy czy jest jakis klin na kole od walka rozrzadu....?? bo w walku jest naciecie a na kole wypustka jak klin ale jak nalozylem kolo na walek to mialo minimalny luz na boki tak jak by ta wypustka/klin na kole byla mniejsza niz wyciecie na walku...

Jest klin i ma on minimalny luz, wszystko jest w porządku. Jeżeli masz ten kwadrat na wałku ustawiony idealnie równo a na dole masz GMP to jest wszystko ok.

 

 

a zaluzmy jak niebedzie idelanie na srodku to co??

Opublikowano
A wlasnie powiedzcie mi koledzy czy jest jakis klin na kole od walka rozrzadu....?? bo w walku jest naciecie a na kole wypustka jak klin ale jak nalozylem kolo na walek to mialo minimalny luz na boki tak jak by ta wypustka/klin na kole byla mniejsza niz wyciecie na walku...

Jest klin i ma on minimalny luz, wszystko jest w porządku. Jeżeli masz ten kwadrat na wałku ustawiony idealnie równo a na dole masz GMP to jest wszystko ok.

 

 

a zaluzmy jak niebedzie idelanie na srodku to co??

Ja ustawiałem ten kwadrat na oko, nawet nie przykładałem niczego, i mam ok. Jak różnica jeden ząbek koła i w górę to będziesz miał przestawiony rozrząd.

Opublikowano
Mam mały problem z moim m40 natomiast dziś gdy wracałem z pracy po wciśnięciu gazu do dechy mój samochód po prostu nie szedł odczucie jak by coś go trzymało ma chwile przestało i znowu tak parę razy może być to wina wałka i tych popychaczy :mad2: są takie objawy (z obrotami to ciągnie do końca)
Opublikowano

To jeszcze mam 3 ostatnie pytania:

 

- czy warto kupić uzywane dźwigienki i popychacze z M43 1.6 (podobno te z M43 się już nie zuzywają -> tak zrozumiałem po wyczytaniu wielu postów)

- gdzie dostane te "pastylki"... Czyżby w ASO tylko? Jaka jest cena?

- podobno przy takiej podmianie, trzeba miec "adaptery"... Co z tym fantem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.