Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sama nazwa mowi za siebie wiem do czego to sluzy i zdaje sobie sprawe ze jesli jest zamontowane seryjnie to powinno byc :!:

Ale , wiem ze filtr zabiera duzo z strumienia powietrza od dmuchawy nawet jak jest nowy.

Mieszkam w cieplym klimacie i nie usmiecha mi sie jezdzic na dmuchawie na 3 lub 4 biegu bo to meczy.

Teraz czy ktos moze ominal ten filtr i pozostawil dmuchawe bez wkladu !

Wiem ze moze byc mozliwosc ze cos tam wpadnie do srodka auta jakies pylki czy cos tam czy tez zapachy :D ale chce go pominac !

Czekam na komentarze pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
Kiedyś pytałem o to samo i mi odradzali :) Wiem mnie on tez denerwuje bo w polskich warunkach trzeba go zmieniać co ok. 20 tys. km :(
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
a gdzie on jest w e36 bez klimy(bo chyba wszystkie go maja).Ja mam zamiar wymienić,lub wyczyscic ten filtr.Moim zdaniem nie opłaca isę go omijać bedziesz miał ciagle sakórzony kokpit szyby itp
Opublikowano
ja kiedyś chwilowo po wyjęciu filtra szrota z braku nowego przez kilka dni jeździłem z samoróbką tzn zrobiłem z drutu ramkę wielkości filtra i naciągnołem na nią kawałek zwykłej tetrowej pieluszki! robiło to jako lekki filtr z niewielkimi otworami a dmuchawa dawała jak wściekła mało grzywki nie urwała! więc opór powietrza znikomy ale jakioś zabezpieczało
Opublikowano

No wielkie dzieki panowie nie chodzi o kase ale nie chce mi sie tego rozbierac co jakis czas wiec chcialem to jakos ominac :D

 

Co do wypowiedzi kolegi GRACUS7 myslalem o tym samym PIELUSZKA TETROWA tylko nie wiedzialem czy to dobry pomysl.Mam wlasnie tak zrobione na chlodnicy bo jezdze sobie wieczorkami i nie chce aby sie wbijaly w chlodnice jakies muchy czy tez owady.

 

Dla kolegi LEGO juz ci podsylam link tam masz legende jak sie do tego zabrac sam juz to przerobilem teraz tylko wystarczy wykonac.

Raz znalazlem stronke dla porownania byla fotka nowego filtra i obok uzywanego tylko 5 lat czy tez ktos powie juz 5 lat ( to byl czarnuch ) ciekawe jak moj wyglada :jawdrop:

A dmucha slabo najgorzej jak popada to boczne szyby zaparowane przod jeszcze moze byc ale dmuchawa na 4.

Podsylam Link ale w jezyku angielskim pisza ze czas opracyjny 45 min zobacze sam !

Pozdrawiam !

http://users.ids.net/~thompson/bmw/microfilter.html

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
No własnie ostatnio wymieniałem ten filtr, nawet nie tak trudno go wyjąć tylko trzeba troszke cierpliwości i sprytu. Po wymianie miodzio, a stary był czarny i było w nim pełno syfu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no swirek ma racje filter jest wazny zajebiscie jak jest zatkany to wogole nie ma nawiewu ja wymienilem dzisiaj w e36 i trwa to niespelna 15minut dla fachowca ktory juz to robil wiec dla zwyklej osoby moze potrwac 30 minut nawet nie trzeba sciagac schowka koszt filtra 50zeta jest on po lewej stronie od siedzenia pasazera wymiane polecam zajebista roznica w piatce e34 jest troszku wiecej roboty trzeba sciagac prawie polowe kokpitu od dolu i potrzebne sa w pewnym momencie klucze infuly ale dla fachowca jest to 30 minut pracy jezeli gp podpatrzysz to nastepnym razem wymienisz sam koszt filtra 50 zeta wymiana nie powinna w obydwoch autkach przekroczyc 30 zlotych.........pozdrawiam
Opublikowano
Hej - ja w poprzednim aucie wyjelem ten filtr i dmuchawa chodzila jak wsciekla - minusem bylo to ze jesienia mialem duzo lisci w nawiewach, wiecznie zakurzona deske rozdzielcza no i zimowa pora snieg w aucie :)....tazke po ok roku wlozylem nowy filtr - ale w twoim klimacie mysle ze mozesz sie poruszac bez niego.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Też chciałbym go wymienić, ale jak przed demontarzem tego wszystkiego sprawdzić czy moje auto jest wyposażone w ów filtr??? Nie mam klimatyzacji. A wiem, że nie wszystkie auta tego modelu standartowo były wyposażane w mikrofiltr.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Moze zrób tak... wyciagnij stary filtr wytnij z niego środek tak aby została sama plastikowa oryginalna ramka a potem poprostu naciągnij na tą ramkę damską pończochę. Napewno bedzie ok. :dance: :dance: :dance:

 

Damską, bo chyba nie ma męskich hehe

Opublikowano
kurde u mnie tez jest bardzo duzo rozkrecania:(,dzisiaj nawet to wymienialem z kumplem,ale naprawde warto,jak zmienilem ten filtr to wydajnosc klimy wzrosla o 400% naprawde,dzisiaj wymarzłem a bylo kolo 20 stopni na zewnatrz, a klima byla ustawiona na 18 stopni i na słaby nawiew.a pozatym jeśli sie jeżdzi duzo w miescie to sie przydaje,sprawdzalem,jechalem za autobusem dosc bisko i w srodku nic nie bylo czuc:)rewelacja!!.moim znadniem warto to wymieniac na oryginalny filtr,wiem ze duzo roboty przy wymianie ale sie naprawde oplaca.
Opublikowano
Podepne się do tematu.Dzisiaj wymieniałem filtr i głowę urywa tak zaczęło dmuchać a na starym filtrze ( chyba nie wymieniany od nowości było mnóoóóóóóóóóóóstwo smieci ) Klima pracuje jak się nalezy i wreszcie nie czuć spalin w środku od tego co np. stoi na swiatłach przede mną....
Opublikowano
...wreszcie nie czuć spalin w środku od tego co np. stoi na swiatłach przede mną....

 

Stary nie przesadzaj... :)

To nie filtr od maski p-gaz.. spaliny będzie czuć - pewnie jeszcze od czasu wymiany nie stałes na światłach za takim samochodem... :lol:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Z tym nie jest tak do końca,bo są filtry przeciwpyłkowe które są wykonane ze specjalnego papieru z dodatkiem węgla aktywnego,a czy taki filtr oczyści powietrze ze spalin całkowicie to wątpie.
Opublikowano
moment w mojej e-36 jest nad nogami pasażera jakaś tapicerka. co mam ja rozkręcić czy co :?: zeby sie dostać do tego filtra :?:
Opublikowano

Najlepiej jest wyciągnąć schowek,bo wtedy się nie namęczysz przy wkładaniu.Aby sciągnąć schowek musisz wyciągnąć kratki od wentylacji i tam masz po obu stronach po śrubce.Potem po otwarciu schowka od czoła i obok ograniczników od schowka masz też po obu stronach po śrubce.Musisz jeszcze odkręcić od spodu tą czarną osłonę pod nogami pasażera(łącznie 2 srubki).Wtedy wyciągasz schowek a potem czarną osłonę.Następnie musisz zdemontować kanał powietrzy który idzie na nogi (jest zamocowany na dwa kołki:jeden od góry a jeden od spodu zaraz przy wyjsciu z konsoli).Filtr jest schowany z tyłu,jest to taka czarna klapka z taki jakby korkiem,który trzeba chyba przekręcić w lewo.Ja zdemontować musiałem jeszcze jedną kostkę od elektryki bo bardzo utrudniała wyciągnięcie filtra.Musisz się przyglądnąć,jak to wymontować aby tego nie wyłamać,zatrzask jest na środku tej kostki i trzeba go nacisnąć śrubowkrętem i kostkę wyciągnąć do góry.Potem trzeba wyciągnąć stary filtr (zapamiętaj którą stroną był) i włożenie nowego z powrotem.Na koniec zmontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności.

Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.