Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy moze ktoś podpowiedizec jakie są oznaki padającego dyfra. ja zauważyłem że jak jade ponad 100 i zdejme troskze noge z gazu to slychac wlasnie z tylu samochodu jak by cos wylo tylko jest to ciche a gdy dodam gazu to ustaje. Co to moze byc. 1995/2.0i
Opublikowano
Sprawdzcie czy macie olej w moscie.. To na bank wyje most

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Ja dodam tylko od siebie, że chciałem już wymieniać most ponad rok temu, ale posłuchałem się kumpla.. zostawiłem i od tamtej pory przejechałem 25000 i nic się nie zmienia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
To na bank wyje most

Nie byłbym taki pewny. Dyfer wyje przede wszystkim jak dodaje się gazu a tu wyje jak się puści gaz. U mnie też coś miałczy jak puszczę gaz przy 80 lub wcisnę sprzęgło (2 lata). Podejrzewam albo podporę wału albo skrzynię. Może jeszcze przenosić się praca dyfra na budę przez wywalone podkładki na belce pod silenblockami.

Opublikowano
Dyfer wyje wtedy gdy auto jedzie rowno nie przyspieszamy ani nie hamujemy biegiem. To juz wiem bo przerabialem, jezdzic sie bedzie dlugo i nic sie nie stanie jedynie palenie gumy go moment wykonczy.
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Opublikowano
Mam takie pytanie: jak sprawdzić olej w dyfrze? jaki tam idzie olej i jak dużo??

 

SAF-XO 75W-90 - do dyfra bez szpery

SAF-XJ 75W-140 - do dyfra ze szperą

 

a ile wchodzi do dyfra możesz sprawdzić tutaj:

http://www.e34.de/vin/index.php

 

jak chcesz dolać to tak żeby się przelał górnym korkiem - nie da się wlac za dużo

Opublikowano
z tym że nie wyje przy każdej prędkości

Wiózł mnie koleś swoją betą z padnietym dyfrem i wył od jedynki do ostatniego biegu. Może jak miałczy przy większej prędkości, to dopiero zaczyna się :roll:

Opublikowano
Mam takie pytanie: jak sprawdzić olej w dyfrze? jaki tam idzie olej i jak dużo??

 

w dyferencjale masz dwie śruby na klucz imbusowy (ampulowy) w deklu (patrząc od tyłu auta). jedna na górze która jednoczeście jest "wkaźnikiem" poziomu oleju, druga na dole

 

odkręcasz górną wkładasz palec jak czujesz że zaraz pod brzegiem jest olej to git, jak nie ma...wymieniaj

 

jak chcesz dolać to tak żeby się przelał górnym korkiem - nie da się wlac za dużo

 

nie polecam dolewania oleju lepiej wymienić,tym bardziej do szpery, nie wiadomo kto jaki olej wcześniej lał, oleje sie mieszają ale..tylko o tych samych parametrach..wieć wiadomo że jak pomieszamy dwa parametry to raczej smarować git nie będzie.

 

z tym że nie wyje przy każdej prędkości

 

z tym różnie bywa.. . wycia jako wycia na jedynce nie usłyszysz( może szumieć jak oleju brak) za mała prędkość, ale jak juz ma zaj...ste luzy to będzie walić , tłuc. itd

 

 

Wiózł mnie koleś swoją betą z padnietym dyfrem i wył od jedynki do ostatniego biegu. Może jak miałczy przy większej prędkości, to dopiero zaczyna się

 

to wystarczyło oleju nalać :)

 

co do "miałczenia" :twisted2: nie rób sobie nadziei.. zaczyna czy kończy..jak pojarasz laka to moment się skończy , jak bedziesz tylko jeździł to sprzedasz jeszcze z tym dyfrem i przyszły właśćiel bedzie jeździł i następny i następny...byle tylko świerzego oleju nalać..

 

przyczyną wycia dyferka może (mogą być )

 

- łożyska - kończą sie, niski poziom oleju je wykończy w mig

- bierznie satelit... tu szczególnie jak olej kiepski badz go brak.... jak masz wyrobione to dwa trzy strzały ze sprzęgła i dzwonisz do link4 po holowanie :)

- majstrowanie przy dyferku, wystarczy że rozbierzesz dyfer, i poskładasz(na części pierwsze) gwarantowane...1000km i na złom - koła zębate są pasowane jako nowe, cięzko później zgrać wałek atakujacy mechanizmem różnicowym, nie ustawi sie juz luzów itdp.przerabiałem to..po ok 1000km dyfer odezwał sie ( po złożeniu....cichutki, sztywny) po tych km, luzy, strzelanie, blokowanie ( sie szpera prawei robi :) )

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A w E36 sa dyfry z okraglym mocowaniem do walu i takim krzyzakiem od czego to zalezy od rocznika czy czegos innego?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.