Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam e39 530d z 1999r i dziwny objaw- gdy wrzucam jedynkę to bieg nie wchodzi gładko tylko jest taki jakby mały opór. Dzieje się tak tylko przy jedynce-pozostałe chodzą naprawdę gładko. Gdy przytrzymam sprzęgło kilka sekund dłużej to wtedy jedynka wchodzi normalnie-gładko. Co może być przyczyną?
Opublikowano
Mam e39 530d z 1999r i dziwny objaw- gdy wrzucam jedynkę to bieg nie wchodzi gładko tylko jest taki jakby mały opór. Dzieje się tak tylko przy jedynce-pozostałe chodzą naprawdę gładko. Gdy przytrzymam sprzęgło kilka sekund dłużej to wtedy jedynka wchodzi normalnie-gładko. Co może być przyczyną?

Podobnie jest u mnie. Jestem ciekwy odpowiedzi,podpowiedzi.

Opublikowano
też tak miałem i trochę mnie to martwiło, wymieniłem olej w skrzyni i teraz jedynka ładnie wchodzi ( okazało się że mam malutki wyciek i ubywało oleju ze skrzyni)
Opublikowano

albo konczy sie synchronizacja na pierwszym biegu i dlatego ciezko wchodzi. Zazwyczaj synchronizatory 1 i 2 biegu najszybciej padaja choc jak na auto 99 to troche szybko by to nastapilo (szczegolnie w bmw).

A jak ze wstecznym, bo jezeli wsteczny tez ciezko wchodzi to moze sprzeglo nie do konca rozlacza i dlatego ciezko wchodza biegi

Opublikowano
albo konczy sie synchronizacja na pierwszym biegu i dlatego ciezko wchodzi. Zazwyczaj synchronizatory 1 i 2 biegu najszybciej padaja choc jak na auto 99 to troche szybko by to nastapilo (szczegolnie w bmw).

A jak ze wstecznym, bo jezeli wsteczny tez ciezko wchodzi to moze sprzeglo nie do konca rozlacza i dlatego ciezko wchodza biegi

 

Wsteczny wchodzi ok, może nie za lekko ale chyba w bm-kach wsteczny tak wchodzi-miałem okazję starszymi siódemkami pojezdzić i wsteczny wchodził tam dość ciężko. Natomiast dodam, że bieg 2 wchodzi jak masło i pozostałe również-tylko jedynka szwankuje. Wymienię olej w skrzyni biegów i to powinno chyba pomóc, bo po kupnie jakiś rok temu nie zrobiłem tego. Jaki olej będzie optymalny i ile litrów wchodzi? Samemu da radę wymienić w garażu?

Dodam, że auto ma na liczniku koło 200 tys. , było kupione od niemca i wygląda, że poprzedni właściciel dbał o nie, więc nie podejrzewam, żeby sprzęgło było do wymiany.

Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Też tak miałem. Brakowało ok 150ml oleju. Kupiłem syntetyk Valvoline 75W90 do skrzyń i dyfrów podniosłem auto lekko lewarkiem z prawej strony, dolałem oleju i teraz chodzi jak marzenie. Na skrzyni mam oznaczenie LT-1
Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

czy te same oznaczenia występują na E39 ? Czy da się zobaczyć bez podnośnika i wyjazdu u mechanika tzn. lewarek albo inna metoda wglądu ?

Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

czy te same oznaczenia występują na E39 ? Czy da się zobaczyć bez podnośnika i wyjazdu u mechanika tzn. lewarek albo inna metoda wglądu ?

 

w e36 raczej nie, u Ciebie pewnie też. skrzynia jest w tunelu a lepa jest z boku skrzyni, więc zostaje podnośnik lub kanał

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
dzięki Dakun. Na realoem wychodzi, że do mojej skrzyni podejdzie ATF, albo MTF lt2, oczywiście sprawdzę w piątek u mechanika. Skoro nie ma zamienników mtf to ile kosztuje w ASO i w jakich pojemnościach bo potrzebuję 1,1 :mad2: ?
Opublikowano
dzięki Dakun. Na realoem wychodzi, że do mojej skrzyni podejdzie ATF, albo MTF lt2, oczywiście sprawdzę w piątek u mechanika. Skoro nie ma zamienników mtf to ile kosztuje w ASO i w jakich pojemnościach bo potrzebuję 1,1 :mad2: ?

 

nie wiem ile w ASO, ja brałem z warsztatu ze specjalizacją bmw - mieli ten olej w większym opakowaniu i mi przelali te 1,1 litra. dałem chyba z 60-70 zł. Myslę ze w ASO też mogą miec większe opakowania i przelac 1,1.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.