Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jestem posiadaczem BMW 320d e46 z 1999 roku 136KM.

Moje pytanie dotyczy tak jak w temacie czyli przyczepności. W moim BMW są opony 195/65 R15 dwie opony mam z Niemiec a dwie firmy Kormoran. Kiedyś były 4 opony z Niemiec (bo tam był kupiony samochód) ale w zeszłym roku na zakręcie auto straciło przyczepność i jedną oponę rozerwałem więc musiałem kupić dwie nowe.

Chodzi o to że na suchej nawierzchni ten samochód się jeszcze jakoś trzyma na zakrętach ale przyznam że czasem się boje że mi ucieknie tył, czasami czuje nawet że on traci przyczepność, natomiast na mokrej nawierzchni to już porażka auto ma zero przyczepności nawet przy prędkości 60-70 km/h potrafi stracić przyczepność na zakręcie. Nawet miałem taką sytuacje że stracił przyczepność na mokrej nawierzchni ale go skontrowałem i jakoś wyszedłem z tego i przyznam że pietra miałem gdyby nie zimna krew to była by kraksa.

Czy w BMW to jest normalne że się tak dzieje czy może z moim jest coś nie tak? Sprawdzałem amortyzatory i wszystkie były powyżej 50%. A może rozmiar jest za mały gdyż z tego co się orientuje powinien mieć min 205/55 R16? W przyszłości mam zamiar zmienić felgi ale to dopiero w przyszłości gdyż brak funduszy. Czy wy też tak macie że wam czasem na zakręcie tył ucieka? Co jest grane z moim BMW zaczyna się nim trochę bać jeździć a ja lubię agresywnie jeździć na zakrętach i czuć że ten samochód naprawdę się trzyma, a moje BMW nie trzyma się tak jak powinno no chyba że to normalne w tego typu samochodach. Strach nim wyprzedzać na nierównościach.

 

Proszę was o wyrażenie swojej opinii odnośnie przyczepności waszego samochodu. Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Trudno powiedzieć czy to normalne, bo nie wiadomo jakie zakręty pokonujesz z prędkością 70km/h. Oponki napewno przymałe na ten samochód i napewno to też się przyczynia do słabej przyczepności bo wiem z własnego doświadczenia jaka jest ogromna różnica w prowadzeniu się samochodu w zależności od opony(a może to jest właśnie przyczyną). Przełóż od kogoś z innej BMki przynajmniej 2 koła do siebie na próbę i zobacz jaka będzie różnica. Ja mam 205/55 R16 i trzyma sie bardzo dobrze.
Opublikowano
witam mam podobny problem tylko nie na zakretach,na autostradzie opony mam 225 18calowe kola bmw e46coupe.jak jade kolo 150 to naprawde strach lekko skrece kierownica i mam male problemy z opanowaniem samochodu,niewiem czy to brak przyczepnosc albo za duza przyczepnosc hehe
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Albo te opony są naprawdę lipne, albo nie masz zbieżności albo nie umiesz jeździć. No chyba, że jednak amorki coś nie tak ci sprawdzili.

 

Amorki są dobre tak jak pisałem, jeździć też umię bo jeżdzę od 5 lat i jeżdziłem smaochodem z przednim napędem także różnica między tylnim a przednim jest kolosalnie duża. Szczerze to zastanawiam się nad oponami żeby wymienić na większe. Może faktycznie tu jest problem

Opublikowano
Trudno powiedzieć czy to normalne, bo nie wiadomo jakie zakręty pokonujesz z prędkością 70km/h. Oponki napewno przymałe na ten samochód i napewno to też się przyczynia do słabej przyczepności bo wiem z własnego doświadczenia jaka jest ogromna różnica w prowadzeniu się samochodu w zależności od opony(a może to jest właśnie przyczyną). Przełóż od kogoś z innej BMki przynajmniej 2 koła do siebie na próbę i zobacz jaka będzie różnica. Ja mam 205/55 R16 i trzyma sie bardzo dobrze.

 

Zakręty jakie pokonuje to w granicy 60-80 stopni. Np. raz wchodziłem w zakręt przy 80km/h na suchym i było wszystko OK nawet gdybym wchodził z większa prędkością to myślę że bez problemu by sobie poradził natomiast ten sam zakręt na mokrej przy 60-70km/h i jego juz wytrącało z równowagi jak wcześniej opisywałem.

Opublikowano
witam mam podobny problem tylko nie na zakretach,na autostradzie opony mam 225 18calowe kola bmw e46coupe.jak jade kolo 150 to naprawde strach lekko skrece kierownica i mam male problemy z opanowaniem samochodu,niewiem czy to brak przyczepnosc albo za duza przyczepnosc hehe

Jest parę tematów o słabym prowadzeniu się auta i bardzo często to wina opon (rozmiaru , profilu itd.). Sporo osób pisało, że jak jeździli na większych kapciach to samochód byo ciężko opanować (zwłaszcza na koleinach). Ja też miałem problem z prowadzeniem. przy 150 nie dało się jechać tak samochód ciągało, niewielkie koleiny i masakra, w mieście po głębokich koleinach to musiałem oburącz za kierownicę trzymać bo nie wiedziałem kiedy pociągnie w bok. Co się okazało, przyczyną były opony. Po zmianie opon (w tym samym rozmiarze) wszystko jest jak trzeba, prowadzi się super nie zależnie od kolein i prędkości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No BMW napewno nie powinno tak uciekać jak u Ciebie. Ja ma benzyne 150 KM i jeździ mi sie tym super. Nie ma problemów z trakcją, sucha czy mokra. Nawet zima na lodzie ciężką było ją wyprowadzić z równowagi-zaraz załączał się ASC. Musisz mieć coś nie tak. Pamiętaj, że opony to podstawa !!!
Krzysztof
Opublikowano
Problem wedŁug mnie tkwi w geometrii. Prawdopodobnie masz luzy w tylnym zawieszeniu i potrafi ono zmieniać parametry wŁaśnie w zakręcie. Sprawdź czy nie masz lekko zdartych od wewnątrz opon na tylnej osi.
Opublikowano
Problem wedŁug mnie tkwi w geometrii. .

No tez na to stawiam. Skoro ma objawy na zakretach i zakladam ze na studzienkach to musi byc zla geo. Opony dawaly by znac rowniez na prostej

Opublikowano
witam mam podobny problem tylko nie na zakretach,na autostradzie opony mam 225 18calowe kola bmw e46coupe.jak jade kolo 150 to naprawde strach lekko skrece kierownica i mam male problemy z opanowaniem samochodu,niewiem czy to brak przyczepnosc albo za duza przyczepnosc hehe

Jest parę tematów o słabym prowadzeniu się auta i bardzo często to wina opon (rozmiaru , profilu itd.). Sporo osób pisało, że jak jeździli na większych kapciach to samochód byo ciężko opanować (zwłaszcza na koleinach). Ja też miałem problem z prowadzeniem. przy 150 nie dało się jechać tak samochód ciągało, niewielkie koleiny i masakra, w mieście po głębokich koleinach to musiałem oburącz za kierownicę trzymać bo nie wiedziałem kiedy pociągnie w bok. Co się okazało, przyczyną były opony. Po zmianie opon (w tym samym rozmiarze) wszystko jest jak trzeba, prowadzi się super nie zależnie od kolein i prędkości.

 

 

od kol raczej ie bo na zimowkach 16 juz jak bylo cieplo jak samochod kupywalem tak samo bylo.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

a propo na zakretach niemam problemu hahaha

jak sasiad z gory.wiec przybylem zobaczylem

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Po zmianie opon (w tym samym rozmiarze) wszystko jest jak trzeba, prowadzi się super nie zależnie od kolein i prędkości.

 

A możesz zdradzić jakich opon używasz tz jakiej firmy, jaki model i jaki rozmiar?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Macie do kitu oponu, wiem co jest u mnie. Zjeździłem troche tylne i teraz na mokrym jest problem z dynamicznym wyprzedzaniem bo mi ASC dostaje czkawki. Ty masz na dwóch osiach różne, w dodatku w różnym stopniu zjeźdzone, a co najgorsze zapewne guma jest z różnych lat produkcji. I choć nawet opony mogą być nie zużyte będa na mokrym ślizgać się jak by były z plastiku.
Opublikowano
Macie do kitu oponu, wiem co jest u mnie. Zjeździłem troche tylne i teraz na mokrym jest problem z dynamicznym wyprzedzaniem bo mi ASC dostaje czkawki. Ty masz na dwóch osiach różne, w dodatku w różnym stopniu zjeźdzone, a co najgorsze zapewne guma jest z różnych lat produkcji. I choć nawet opony mogą być nie zużyte będa na mokrym ślizgać się jak by były z plastiku.

 

Przez pewien czas miałem z tyłu dwie NOWE opony Kormoran takie same i się ślizgał a na mokrym to była jazda jak po lodzie, teraz przełożyłem je do przodu i z tyłu są dwie takie same opony ale z Nemiec. Na suchym się jakoś trzymają ale na mokrym jeszcze nie testowałem bo nie było deszczu.

Opublikowano
Po zmianie opon (w tym samym rozmiarze) wszystko jest jak trzeba, prowadzi się super nie zależnie od kolein i prędkości.

 

A możesz zdradzić jakich opon używasz tz jakiej firmy, jaki model i jaki rozmiar?

 

 

 

niewiem oco chodzi ale ja tego nie pisalem

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
ja mam z przodu 225/40 r18 a z tylu 255/35r18, wszyskie p-zero nero, swietne gumy, zadnych problemow i na mokrym i na suchym. ja mysle ze to wina malego rozmiaru opon, to zazucanie bo wczesniej mialem jakies lipne gumy ale przy tym rozmiarze i tak sie trzymaly.
Opublikowano
Ja mam 205/60/R15 i dobrze trzyma się drogi. Mam pytanie do użytkowników 320d 136KM którzy zmieniali felgi i opony. Czy przy zmianie moich felg na 17 i opony 225/45/R17 będzie odczuwalna duża zmiana w mocy samochodu ?
Opublikowano
Ja mam 205/60/R15 i dobrze trzyma się drogi. Mam pytanie do użytkowników 320d 136KM którzy zmieniali felgi i opony. Czy przy zmianie moich felg na 17 i opony 225/45/R17 będzie odczuwalna duża zmiana w mocy samochodu ?

 

 

Ja zmieniałem z 195/65 R15 na 225/40 R18 to był odczuwalny bardzo duży spadek mocy

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.