Skocz do zawartości

Tiptronic a zwykły automat- różnice...


navi777

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim BMW nazywa to"steptronic".Różnica jest taka,że można zmieniać biegi ręcznie prawie jak w manualu tyle że bez sprzęgła,bo tego niema.Tak do końca nie jest jak w manualu,bo trochę skrzynia pomaga."SZKODA"Zato na sport jest szok(przynajmniej w V8)
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do końca nie jest jak w manualu,bo trochę skrzynia pomaga

 

uściślając: pomaga w tym sensie, że nie pozwoli ręcznie wrzucić biegu, po którego załączeniu obroty stałyby się za wysokie (czerwona skala na obrotomierzu) czyli jest to nie tyle "pomaganie" skrzyni, ile raczej "idioto-odporność" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyczytałem w instrukcji to też samo zmienia biegi jesli obroty są ekstremalnie wysokie, albo zbyt niskie(aby zapobiec zaduszeniu silnika). Może w pszyszłości skuszę się na takie cudo bo wygląda intersująco :twisted: Czy spalanie można utrzymać na poziomie manuala? Czy takie wachlowanie góra - dół nie obciąża bardziej ASB niż jej używanie w "standardzie" ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiptronic = automat+opcja zmiany biegów góra-dół ręcznie, jak w sekwencyjnej skrzyni biegów

jedyne skrzynie które naprawdę sie sprawdzają to :SMG i DSG w tych przypadkach jest czas reakcji bardzo krotki takie porównanie do MT z short-schifter* (może niepoprawna nazwa ale chodzi tu o skrót skoku drążka zmiany biegów), ponadto jest zestaw który to w BMW ASB Steptronic można wykorzystać dowolne klawisze w kierownicy do zmiany biegów +/-,wracając do trybu sportowego to sam mam mieszane uczucia czy aby jest on potrzebny skoro sie ma 3.0d , w Trybie Auto "D" silniczek potrzebuje max 2.200 Rpm i mknie do przodu jak rakieta a połap 2500 Rpm to rakieta x2 w konfiguracji M ciężko jest sie nachylić do przodu . Jeździłem wieloma ASB i jedno co stwierdziłem to: 3 bieg niezależnie od skrzyni jest najbardziej dynamiczniejszy a może jest to uwarunkowane prędkością/przyspieszeniem , a może to tylko złudzenie*, ASB sa na tyle inteligentne ze praktycznie sie o trybie S i M nie myśli , Potentaci naftowi zmuszają nas do oszczędności* :

Ja swoim 3.0dA w mieście potrafiłem zejść na 8L i to wszystko w trybie M bez Klimy, w Trybie "D" skrzynka zmienia biegi praktycznie tak jak w trybie M , Tryb Auto "D":1->20 km/h, 2->30km/h,3-->40km/h,4->60km/h,5 do 60km/h, od 80 km/h look UP spina do stałej prędkości . W trybie Auto"D" + klima spalanie w mieście max9 , Tryb M bardziej jest przydatny na Landstrasse (międzymiastowe) jedzie sie tym jak MT z ta różnicą ze nie używamy kick downa tylko przed manewrem wyprzedzania robimy redukcje na niższy bieg , i myślę ze do tego celu jest ta funkcja i zgadza sie z tym grono użytkowników z którymi prowadziłem dyskusje na temat użytkowania ASB +/-. Oczywiście ze od czasu do czasu trzeba przeczyścić wydech z osadu no ale wtedy sie nie patrzy na ekonomizer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i ostatnie pytanie na koniec. czy aby przesunąć drązek z D na S(+-) musze wciskac ten przycisk co w lewarku jest???

 

 

 

 

Pozdrawiam

 

nie. Przycisk jest po to, zebys podczas jazdy przez przypadek machnięciem lokcia nie przestawil z D na N. Przestawienie z D na tryb sportowy zadnych zlych konsekwencji oczywiscie nie ma, wiec przycisk zabezpieczajacy nie jest do niczego tam potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnóstwo racji Elvishh,kręta droga poza miastem tylko M i samemu redukuję (uważam że skrzynia redukcje ma bezbłędne chyba lepsze niż w manulnej skrzyni ale w górę jest już gorzej) bo nie lubie KD.

Na M tez lubię 3 bieg plus to ze jak zapnę dwókę czy trójkę to wiem że skrzynia sama mi biegu nie włozy wyżej (jazda pomiędzy 2000-3500 obrotów jest wielką frajda)dopiero prawie przy odcince

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam. Mam pytanie jak wyglada kwestia wymiany zwyklego automatu na automat z TIPTRONIC. Czy wystarczy ze kupie skrzynie razem ze sterownikiem czy jeszcze cos potrzebuje ?? Padla mi skrzynia a mam okazje od znajomego kupic PEWNA skrzynie tylko w TIPTRONICU. Znajomy sprowadzil sobie z niemiec silnik ze skrzynia razem z osprzetem z malym przebiegiem i zdecydowal sie na przekadke samego silnika a skrzynia mu lezy. NIe umie nigdzie znalezc odpowiedzi i probuje tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz skrzynie i sterownik do steptronika to powinno wszystko grać po montażu.Trzeba po założeniu wszystko adoptować i zaprogramować.Jako całość to nie ma wielkiego halo,steptronik to kwestia tylko i wyłącznie ASB i sterownika do niej.Powinno według mnie grać wszystko,warunek dobra adaptacja z BD.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy kolego autorowi chodzi tylko o adaptacje takiej samej skrzynii+steptronic.Jak dla mnie nie ma z tym problemu,sterownik do niej programowanie i ma być.Jak ty uważasz??

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie. Tiptronic przy tego typu skrzyni to bajer i nic więcej. Pobawicie się 30 sekund i dacie spokój. Jak już ktoś pisał wyżej coś takiego ma sens w szybkich skrzyniach ze sprzęgłem/sprzęgłami i to zapitalając na torze a nie na co dzień w mieście czy trasie. Przy powolnej skrzyni starego typu z komwerterem (a takie są w E39) nie ma żadnego sensu używanie tego bo to bzdura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ciągle używam tiptronika do redukcji biegów, głównie do hamowania silnikiem przy dojazdach do skrzyżowań. Super sprawa, działa to tak samo skutecznie jak w manualu. Jednak to jedyne użyteczne zastosowanie tiptronika - do dynamicznej jazdy - lepiej zdać się na automat, a przyspieszenie, obroty silnika kontrolować pedałem gazu, kwestia wprawy i wyczucia pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega mmw ma rację, hamowanie na biegu, inne niż naturalne hamowanie skrzyni (D) nie jest zbyt zdrowe dla łopatek konwertera - są one przystosowane do otrzymywania obciążenia w drugą stronę. Ponadto uzyskuje się największą oszczędność, m.i. paliwa.

Ponadto na Steptronicu uzyskuje się najkrótszy czas przełożenia biegów, m.i. dlatego, że ciśnienie oleju w skrzyni jest podobno najwyższe - stąd w sytuacjach pomiarowych i wyścigowych, każdy przełącza na Steptronic. Biegi, po osiągnięciu obrotów maxymalnych, w górę przekładają się same. Redukcja natomiast automatycznie odbywa się tylko od 5go do 3go biegu (jest możliwość ruszania z biegu 2go oraz 3go)

 

Tryb manualny przydaje się na wyjściu z zakrętów podczas sportowej jazdy - można przez cały zakręt trzymać wysokie obroty.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw - Hmm... Jeżeli jadę 70kmh, widzę w oddali czerwone światło, to jak puszczę gaz - automat wrzuci mi 4 lub 5 i do świateł dotoczę się z prędkością powiedzmy 40kmh. Jeżeli jednak ustawię sobie 3-bieg, potem 2, 1 - do świateł dojadę z 5kmh - zatrzymanie auta prawie bez hamulca... Dotoczę się później, krócej auto będzie stało na wolnych obrotach, mniej paliwa więc spalę, mniej hamulców zużyję.

 

mcmt - Nie wiedziałem, że takie hamowanie może szkodzić skrzyni, teoretycznie skrzynia redukuje, do tego co ustawię dopiero, gdy obroty silnika spadną na tyle, że będzie to dla mechanizmów bezpieczne. A tak jak opisałem powyżej - źle robię? Nie odczuwam przy tym jakichś dużych obciążeń, gwałtownych przyhamowań w momencie redukcji, wszystko odbywa się płynnie, obroty silnika przy takim hamowaniu rzadko przekraczają 3k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz kolego racji. Skrzynia Ci redukuje na bieżąco do końca bieg po biegu. Jak sobie to wyobrażasz inaczej? Co się dzieje niby na tym piątym biegu od 70 km/h do 0 km/h??? Tu nie ma sprzęgła, które rozłączy napęd. Skrzynia automatyczna jest non stop połączona z silnikiem i nigdy nie jest rozłączana podczas jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na automacie po prostu hamuje delikatniej, nie podciąga silnika do wyższych obrotów, ale na pewno nie napędza już kół, można to zobaczyć po wskazówce ekonomizera. Program D jest delikatny i oszczędny dla skrzyni, układu napędowego i silnika. Hamulce to akurat ostatni element, na który bym patrzył chcąc oszczędnie poruszać się tym autem - najtańsza część.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zużycie hamulców przy bardzo lekkim hamowaniu jest znikome, ale to jak obciążasz skrzynię biegów i sam silnik redukując do wysokich obrotów, to myślę, że jest większy problem. No ale Twoja sprawa, cuduj dalej jak Ci tak wygodnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.