Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam małe pytanko odnośnie napełniania klimy. czy ktoś słyszał aby nabic starą klime czynnikiem r134? Z tego co słyszałem to jedni mówią ze można bez problemu a inni ze trzeba poprzerabiac układ. Jeżeli trzeba to czy ktoś wie co dokładnie lub czy moze ktos wie gdzie można nabic starym czynnikiem w obrebie Poznania w miare tanio? Pozdrawiam :P

 

Nie ten dział

Przenoszę

Moderator

Opublikowano
nie nie można nabijać staregu układu nowym czynnikiem, w starych układach duża cześć przewodów jest gumowa i prędzej czy później (raczej to pierwsze) nowy czynnik spowoduje rozszczelnienie tych przewodów.
Opublikowano
dla mnie to jest seria 7,ale nie ważne. dzwoniłem do kilku warsztatów i za r12 chca 500zł.Szukam czegoś tanszego o ile sie da. Pozdrawiam
Opublikowano
Poznań troszkę daleko od Lubina jakieś 170km ale jak ja się dowiadywałem u siebie ile nabicie klimy właśnie do E32 ze starym czynnikiem krzyknęli 240zł nowym 170zł. Jak byś była tym bardziej zainteresowany daj znać podaj jakieś dokładne dane ja pod jade i podpytam jeszcze.
Opublikowano

W krakowie 250. Co do stosowania r134a zamiast r12, to nie bardzo tak poprostu. Olej smarujący sprężarkę jest inny dla starego gazu, i nie łączy się z nowym. Można użyć tzw. przezbrajacza, koszt około 180 zł, który wpuszcza się w układ. Emulguje on stary olej. Potem odciąga się całość i układ jest teoretycznie gotowy. Trzeba jeszcze zakupić redukcję zaworów, którymi uzupełnia się układ, około 12 zł/sztuka. Tyle teoria. Słyszałem, natomiast, że uszczelnienia sprężarki nie przepadają za nowym gazem i lubią się rozsypać. Czy jest to prawda, nie wiem. Wiem natomiast, że zestaw, który możesz kupić w ASO, nie przewiduje owego przezbrajacza, ani żadnych innych zmian poza osuszaczem, czujnikiem ciśnienia, oringami i redukcjami. Nie ma mowy o nie tolerancji na nowy gaz, ani w zakresie sprężarki, ani w zakresie rzeczonych przez maslo_82 węży. Acha, nie wszystkie sprężarki montowane w e32 są kompatybilne z nowym gazem. Te, cytując Johana735 z Johan & sean's e32 page, nie nadają się do przeróbki: 1 377 940, 1 377 941, 1 377 943

1 377 944, 1 377 946, 1 377 947 1 385 416, 1 385 930, 1 386 411. Z tego, co widać na tamtej stronie, gość poprost wylał stary olej ze sprężarki... Sam przymierzam się do uporządkowania swojej klimy, i mam lekki dylemat, przerabiać, czy nie. Problem w tym, że r12 w końcu zabraknie, bo się go już nie produkuje, a to co jest na rynku, to odzysk ze starych urządzeń. Podobno u naszych ukraińskich sąsiadów jest tani jak barszcz.

Opublikowano

Sam przymierzam się do uporządkowania swojej klimy, i mam lekki dylemat, przerabiać, czy nie. Problem w tym, że r12 w końcu zabraknie, bo się go już nie produkuje, a to co jest na rynku, to odzysk ze starych urządzeń. Podobno u naszych ukraińskich sąsiadów jest tani jak barszcz.

 

Banol

W Krakowie stare klimy nabijają na Kosynierów, blisko Mogilskiej (przy komendzie woj.), ich serwis jest jakby filią, bo główny mają gdzieś indziej, jakby była jakaś nieszczelność lub usterka do naprawy - tam powiedzą gdzie jechać.

Drugi punkt ponoć jest na Klimeckiego, blisko placówki targów budowlanych, ale jak tam byłem to nie znalazłem. może już nie istnieje?, a może trzeba wjechać głębiej w jakieś rudery

Ja akurat mam klime nowszej generacji i za obsługę (wymiana czynnika + oleju) na jugowickiej 6 dałem 125pln - cena startowa do e32 u nich jest 150.

Opublikowano

YOOSHKY, jako posiadacz m60 cieszysz się już nową klimą;)

Michael, który masz rok? jeśli powyżej 91, to raczej nowy gaz, jeśli nie, mogła być przerobiona. Zawory uzupełniające są mniejsze w starej, zatem przy przeróbce, powinny zostać założone większe gwinty (nakręcone na mniejsze) Jeśli nie masz naklejek, to chyba jedyny sposób na poznanie, czy przerobiona, czy nie. Tak to wygląda. Znowu Johan&Evan:

 

http://images34.fotosik.pl/269/ae9cbb2370908f89.jpg

Stare

 

http://images27.fotosik.pl/220/35b6fe3ea7f97187.jpg

Nowe

 

Zaraz zresztą powiem sąsiadowi, żeby się wypowiedział, on ma przerobioną w 535

Opublikowano

Trochę się podepnę pod temat jako że we wtorek jadę "się nabić":

A wiesz Banol ile gazu wchodzi do mojej klimy? W tamto lato pojechałem nabić pierwszy i jedyny raz. Próby szczelności OK, facet który nabijał raczej miał marne o tym pojęcie, nabił mi chyba 0,6kg po czym stwierdził że więcej nie chce wejść. Wiem ze do takiej klimy jak moja chyba powinno wejść >1,2 kg (??). Klima pochłodziła (słabiutko) ze 2 miesiące i przestał się załączać kompresor (koniec gazu, chyba że "fachowiec" zalał bez oleju :):) ). Ktoś wie ile gazu wejdzie? Chyba sam muszę kontrolować "fachowców".

CB: 161BD221
Opublikowano
Dokładnie nie wiem, ale do mnie wchodzi 1,5 kg, a nasze układy nie wydają się specjalnie róźnić, zatem sądzę, że podobnie. 'Fachowcy' to przekleństwo. W zeszłym roku zapłaciłem 250 za nabicie klimy, miała być szczelna i wogóle. W tym roku po klimie ani śladu... co prawda kompresor jeszcze się włącza, ale już nie chłodzi. Ostatnio klimiarz stwierdził że osuszaczy się nie wymienia, pomimo, że producenci zalecają wymianę raz na dwa, trzy lata. Mój wygląda, jakbym go wyłowił z rzeki, zatem ma tych lat przynajmniej z dziesięć. Temat osuszacza wypłynął przy okazji pytania o uszczelnienie klimy. Jeśli nie wymienia się osuszaczy, to może za chwilę okaże się, że uszczelnienia też są zbędne... Generalnie, nie ufam mechanikom. Część rzeczy robię sam, od innych mam kolegów, niestety od klimy nie mam nikogo, zatem muszę się doedukować...
Opublikowano

ja mam rocznik '93 - fabrycznie nowsza klima.

Czynnika r134 wchodzi 1550g, oleju nie wiem ile.

Co do rozpoznania czy klima nowsza, czy starsza - to tak jak dał na foto Banol - rozpoznajesz po kształcie/rodzaju końcówek do napełniania.

 

Odnośnie czynnika to poszukaj naklejki do klimy w komorze silnika, ba blasze karoserii (u mnie jest zielona) - tam jest info o klimie i zalecanym rodzaju czynnikia.

 

Jeśli chodzi o napełnianie, to nie należy dopełniać, tylko najpierw odprowadzić stary czynnik a potem załądować w pełni nowym (czynnik jak inne płyny się zużywa eksploatacyjnie, a dobicie nowym tylko na chwile daje efekt).

Jak podepną pod maszynę to ustawiana jest procedura:

- odessanie starych czynnika i oleju

- kontole próżniowe szczelności - podciśnienie na sprawdzenie czy nie zasysa powietrza dla oleju i dla czynnika

- napełnianie czynnika

-napełnianie oleju.

 

Nie wolno stosować praktyki (co niestety niktórzy mechanicy robią), aby napełniać, lub dopełniać klimę ręcznie pompą lub w inny sposób - znam przypadki że po takich operacjach np. rozsadziło zbiorniczek czynnika lub kompresor, i tp.

Opublikowano

acha

napełnianie trzeba robić na zimnym silniku, bo czynnika nie napompuje wystarczająco.

 

Taka poprawna operacja napełniania klimy daje skutecznośc na 2-3 sezony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W EBA jest ladna instrukcja(rysunki, wykaz czesci) dotyczaca przejscia na nowy czujnik. Postaram sie zamiesci wieczorkiem.
Opublikowano
Dzieki Panowie za informacje czyli musze poszukac firme która wcisnie r12 i tyle ale 500zł to przesada. w Auto dacie napewno pisze ze w e32 wchodzi 1550 a w longu chyba o ile sie nie myle 1800 ale sprawdze i dam znac. Duzo żeczy biore ze stronki www.bmwfans.de trzeba troche pokopac ale duzo zeczy mozna sie dowiedziec. To nic panowie telefon i troche podzwonic może coś w obrebie Poznania znajde. Pozdrawiam
Opublikowano
w Auto dacie napewno pisze ze w e32 wchodzi 1550 a w longu chyba o ile sie nie myle 1800 ale sprawdze i dam znac.

Tezą mi się ta ilość o oczy/uszy obiła (1800g). Ja mam właśnie 740 long...

Jak coś wyczytasz to napisz proszę, ja w tamtym roku sie nakopałem po stronkach i nic... A teraz temat znów staje się aktualny.

Pozdro.

CB: 161BD221
Opublikowano
Witam. Dzisiaj nie miałem czasu zerknąc do auto daty ale w poniedziałek napisze ile tego tam wchodzi. to jest 740i long ale jeszcze który rocznik ? bo czasem moga byc jakies zmiany . :)
Opublikowano
:) Auto data dobra sprawa jak byscie cos chcieli to pisac jak bedzie to odpowiem. Znalazłem gościa w Poznaniu co napełni r12 za 350zł. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.