Skocz do zawartości

YOOSHKY

Zarejestrowani
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Sosnowiec

Osiągnięcia YOOSHKY

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. W tamtym tygodniu wymieniłem 2 oponki na przodzie też mi się pojawiło bicie mimo ze kółka wyważone, opony wizualnie ok, bieżnik jeszcze spokojnie na sezon by starczył. Nie wiem, może na wyważarce było ok ale po założeniu musiały się zniekształcać bo było bicie między 85-110 km/h (nie zawsze), po zmianie opon znów sobie stateczek płynie. Jak masz alusy to może je lekko skrzywiłeś?
  2. YOOSHKY

    Skrzynia biegów - POMOCY

    W sumie dobrze Ci odpowiedział. Skoro zadajesz takie pytania to znaczy że twoja wiedza w temacie jest bliska zeru. Nie życzę Ci ale przez swoją niewiedzę i brak doświadczenia możesz mieć zaraz kłopoty z hydrauliką. Wiesz co robisz, jesteś dorosły :). Co to za skrzynia dokładnie może mam rysunki od ZF.
  3. :roll: :roll: Nie rozumiem o co chodzi z tą matką. Akurat 3 razy w tygodniu mnie zatrzymano do rutynowej kontroli, później pół roku nic i teraz chyba normalnie jak każdego. Nie piszę że notorycznie mnie zatrzymują bo tak nie jest. Ale szukanie czegoś w bagażniku to lekkie przegięcie.
  4. YOOSHKY

    Coś TYKA

    Podpora musi mieć luz, tak jest skonstruowana, wał nie może być zamocowany na sztywno. Element 6 - podpora i 7 łożysko podpory: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA41&mospid=47338&btnr=26_0042&hg=26&fg=10. Wał wraz z łożyskiem porusza się w podporze w jakimś niewielkim zakresie. Gumowy element podpory pozwala na te ruchy. To nie tuleja wahacza że ma być sztywna. http://images30.fotosik.pl/239/c7945ae6fe61636cm.jpg Jeśli podpora jest uszkodzona mogą występować wibracje i początkowo ciche stuki (może i tykanie :) ) szczególnie przy ruszaniu gdy na wale występują największe naprężenia. Następna faza, gdy podpory praktycznie już nie ma, objawia się już łupaniem w tunel.
  5. Tego że żona pozwoli mu mieć takie auto ;) tego że stać go na paliwo i części :) tego że jego 3 letnie Tico albo inny Matiz jest już przegnity ... ;) Jak mnie 3 razy w ciągu tygodnia zatrzymali na rutynową kontrolę to nie omieszkałem spytać o co im chodzi i czy każdy patrol mnie będzie molestował... Pan "Władza" zerknął w dowód rejestracyjny i rzekł: "Widzę że od niedawna ma Pan to BMW.... niech się Pan po prostu przyzwyczaja." :) Na szczęście następna kontrola dorwała mnie z pół roku później. Kilka razy musiałem pokazywać zawartość bagażnika, nie wiem czy szukali baseball'i, siekier czy nielegalnej butli z gazem :) Nie zauważyłem specjalnie złośliwości, jedynie 2-krotnie wybitną nadgorliwość, gdy młode "psiaki" uparcie stawali niedaleko mojego domu i kasowali za niezatrzymanie się na stopie na przejeździe kolejowym na którym mieszkańcy okoliczni się nie zatrzymują bo wiedzą że 100 m na prawo i 100 m na lewo nie ma już torów :) Raz zapłaciłem. Pan młody policjant wyskoczył z zarośli i był tak uradowany tym że mnie zatrzymał że nie zauważył że prócz niezatrzymania pojazdu gadałem przez komórkę i nie miałem zapiętych pasów. Po co demontować przejazd, trzeba by jezdnię naprawić ;) Lepiej niech "stop" stoi, kierowcy zużyją więcej paliwa, szybciej zawiecha im się skończy :) Same plusy. Pozdrawiam.
  6. Nie jest to śruba od kolektora, są zupełnie inne. Poszukiwań ciąg dalszy...
  7. Sprężyny nie było... Sprawdziłem jeszcze na jaki klucz wchodzi... 14-ście nie 13 jak pisałem wcześniej. Oglądałem te rysunki, śruby z wydechu są krótsze i na wydechu mam wszystkie. Dwa tygodnie temu zmieniłem wieszaki na wydechu (2 obejmy i 3 gumy). Jedyne na co nie spojrzałem to śruby kolektora. Faktycznie od zimy auto chodzi ciut głośniej i w następnym tygodniu miałem nawiercać kolektor bo uznałem że winna temu jest wewnętrzna rurka bo wszystkie objawy temu świadczą (brzęk metaliczny z wydechu głośny na zimnym silniku i cichutki na ciepłym, nie słychać żadnych przedmuchów). PS. Jakby była od kolektora to byłoby po niej chyba widać że pracowała w wysokich temperaturach ale nie wygląda, chyba że poleżała sobie na osłonie... sruba M8 dł. całkowita 100 mm, gwint M9 (?) dł. 30 mm zakończony stożkiem dł. ~7 mm na łbie "IBS R8".
  8. Oprawka? :roll: wszystkie 3 żarówki są na jednym zasilaniu. Nie krzycz więcej, używaj przecinków itp.
  9. Skąd dorwałeś i co to za zasilacz?
  10. YOOSHKY

    Zaróweczki w licznku

    W zwykłym sklepie z częściami do różnych marek może być kłopot, mnie się nie udało, natomiast w sklepach z częściami do BMW dostaniesz od ręki. Żarówki do podświetlenia deski wyjmuje się z oprawek a do kontrolek żarówki są w oprawkach na stałe. Pozdro
  11. Śruba jest chyba na klucz 13, część gwintowana ma ok 30 mm długości i jest zakończona stożkiem ok 7 mm, na sześciokącie napis "IBS 8". Pozdrawiam
  12. Jakiś czas temu, po przejechaniu progu zwalniającego usłyszałem metaliczny brzęk, zerknąłem w lusterka i zauważyłem śrubkę (tą na fotkach). Nie wiem czy pochodzi z mojego auta, może ją po prostu najechałem? Nic się nie dzieje złego z autem ale myśl o tej śrubce nie pozwala mi przekraczać 120 km/h :) Bo jak mi się bryka rozkręca? :) Pooglądałem furkę od spodu ale nic mi się w oczy nie rzuciło. Może ktoś się z tym spotkał? Śrubka M8x100. Pozdro. http://images33.fotosik.pl/297/4532d4d41450c3fcm.jpghttp://images34.fotosik.pl/297/202eeaa6919bc5d0m.jpghttp://images27.fotosik.pl/235/33bfdd4c2c6845cam.jpg
  13. YOOSHKY

    Odma

    Juz wszystko zrobione. Przerobilem to tak jak powinno byc, poczyscilem (masakryczny dostep, szkoda ze nie da sie kolektora rozpolowic) wszystko pracuje OK. Silnik nie ssie powietrza wlewem oleju, praktycznie nie reaguje na odkrecanie korka, znaczy sie dziala :) Przejzalem wszystkie swiece, wygladaja jak najbardziej prawidlowo sa suchutkie i nie sa obkopcone. Dzieki wielkie Xsilver za pomoc i rady. W poniedzialek kupie samostart i sprawdze jeszcze czy gdzies nie ciagnie, ale nie sadze, uszczelki na dolocie w super stanie, membrana nowka (mimo ze tamta wygladala super to ja zmienilem), guma dolotowa nowka. Pozdrawiam serdecznie i zycze milego, cieplego weekendu.
  14. YOOSHKY

    Odma

    W tej chwili czyszczę cały kolektor dolotowy, bo jest cały w oleju i innym syfie po tym jak brał lewe powietrze z dziurawej gumy za przepływką. Odpowietrzenie zrobię tak, jak powinno to byc czyli przez membranę.
  15. YOOSHKY

    Odma

    http://images31.fotosik.pl/271/771410cf38609e39m.jpghttp://images34.fotosik.pl/271/a52022e612d9541em.jpg http://images34.fotosik.pl/271/6dc50ba1d66aec72m.jpg http://images32.fotosik.pl/270/c4eca6a2a524a295m.jpg Ta odma co wchodziła do rury dolotowej podpięta była z drugiej strony do odpowietrzenia skrzynki korbowej, a króciec przy membranie po chamsku zaklejony taśmą izolacyjną. Membrana jak nówka, bo nie używana. Dlaczego ktoś tak to zrobił?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.