Skocz do zawartości

Viskoza - połączenie stałe


max_karp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

moje Visko nie daje rady, nadchodza upalty i korki, wiec prosze o opinie czy spawanie (lub inny sposob) polaczenia na stale Viskozy z walkiem jest dobrym rozwiazaniem, czy nazlezy zaplacic za nowe 550 zł, czy kupic uzywane ktore moze byc takei samo jak moje, lub troszeczke lepsze. Jest jeszcze jedno rozwiazanie kupic Viskoze mniej znanej firmy za 300 zł ale czy warto ?

Jak opiniujecie propozycje połączenia stałego ??

Edytowane przez max_karp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w BMW, ale w moim Fiacie jeszcze na seryjnym silniku (1.5 115C) sprzeglo sypalo sie bez przerwy. Po zespawaniu mialem swiety spokoj, a problem niedogrzania i tak rozwiazuje termostat. Oczywiscie przy wentylatorze smigajacym non-stop termostat MUSI byc w 100% sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy spawanie (lub inny sposob) polaczenia na stale Viskozy z walkiem jest dobrym rozwiazaniem

 

nie jest!

po pierwsze hałas, po drugie liscie i inne śmiecie, które wentylator będzie wciągał (to naprawdę potężna siła), po trzecie łożyska pompy, które długo nie wytrzymają, po czwarte spadek mozy i wzrost zużycia paliwa odczuwalny szczególnie w mniejszych silnika.

To naprawdę NIE jest dobre rozwiązanie.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia sporna...

raz zespawałem visco w e-30 z silnikiem 2,7 jak wiadomo kreci sie do pieciu tysiecy.. i moge sie zgodzic z hałasem bo był straszny i przyciagał uwage wszystkich; ale co do zwiekszenia zuzycia paliwa, utraty mocy czy zajezdzenia pompy wody to nic takiego nie wystapiło..

a chłodzenie bylo rewelacyjne

 

ale tak szczerze to odradzam

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to miałem w E30 320i, który kręci sie troszkę szybciej i chłodnica zatkana liśćmi byla codziennością.

Na szczęście miałem to "rozwiazanie" krótko (zastosowane awaryjnie), więc na własnej skórze nie mogłem doświadczyć tego zwiększonego zużycia paliwa, ale na peno występuje. Niestety praw fizyki nie zmienisz. A "na oko", a raczj na ucho, to taki 9-cio łopatowy wiatrak przy 4000 obr/min konsumuje kilka koni mechanicznych.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zamiaru zmieniac praw fizyki ale 2,7litra przy 4000 obrotów miała koło 180km/h, wiec w codziennej jezdzie nie przeszkadzało bo nie czesto widziała 4tys. zrobiłem tak ponad 10 tys km i nie narzekałem..

do dzis mam w garażu pamietne visco;

 

ale do wysokoobrotówki to bym tego nie zastosował

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak ponad 10 tys km i nie narzekałem..

 

Mysle, ze chcemy by nasze samochodu jeżdziły znacznie dłużej niż 10 tys. Nie twierdzę, że łożyska pójda po 100 km. Twierdzę, że w ten sposób ZNACZNIE obniża się ich żywotność, bo nie są przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń.

Podsumowując: awaryjnie takie rozwiązanie się na pewno sprawdza, ale nie polecajmy takiego niekulturalnego rowiązania do stosowania na codzień.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żle mnie zrozumiałes 10tys tak jezdziłem nic sie nie działo a potem dorwałem sprawne visco i dalej jezdziłem tym autem do dzis jezdzi i nawet pompa wody nie była wymieniana...

ale zaznaczam ze niskoobrotowy silnik nie przekazywał takich obciazen na wiatrak jak normalny silnik w bmw, który czesto przekracz 4000 i wiecej...

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby visco nie było potrzebne , to by go nie montowali :wink:

I ja miałem przygodę z tym elementem i twierdzę że bez niego ani rusz!!!

A co do typu to w sumie aby pasowało i będzie dobrze ( ja mam od forda sierry z dotoczonym dystansem bo był potrzebny i działa bez problemu od 17 tyś. ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze, Ja już dwa razy zmieniałem visco, pierwsze było uzywane i kosztowało mnie 200zł, a tydzień temu kupiłem nowe firmy Febi i kosztowało mnie 400zł. Jak masz zamiar używać ten samochód to lepiej kup nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

sory za odkopanie tematu :shock:

 

ale ;D ;D

 

mi sie ogolnie podoba taki dzwiek.

Powiedzcie mi, jak jest to rozwiazane w np 524 TD ????

bo wlasnie tam dmuchalo i to tak az pieknie ;)

 

a chcialbym to sobie zamontowac u siebie, ale to tylko 318 :evil:

wymienialem visco juz raz na BEHRA ale wlasnie u mnie nie ma prawie zadnego dmuchania... czy jest ono znow popsute ?? krecic sie kreci, jak lapie rekoma to niby czuc taki maly opor ale to nic konkretnego. samochod sie nie grzeje. ale nie ma tego dzwieku jaki bym chcial miec :cool2:

 

podpowiecie cos Panowie ?? :roll2:

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam zblokowane visko juz od dłuzszego czasu i nie nazekam ani na spadek mocy ani na wieksze spalanie posiadam m42 termostat sprawny w 100% i niema prawa nic sie stać silnik dogrzany i masz pewnosc ze nigdy go nie przegrzejesz jeszcze w zaleznosci jak kto jezdzi (u mnie kreci sie do 5tyś a przewaznie 1ka 2ka do odcinki)

A dzwiek z pod maski jak bys tam miał motor v8 i cała stajnie koni...;)

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się panowie :) U siebie mam od wymiany viscoze felerną tzn,sprzęgnięta ale nie do końca, chłodzi zajebiście ale w zime odczuwalne bo dogrzewa się dlugo,w lecie dobrze bo chłodzi :) Niektórzy twierdzą że pompa siada w taki sposób ale ja już tak dwa lata bez problemu na szczęście :D
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

:duh: omg... http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=104498&start=0&sid=c95d6c26d71a29c908d1a204c3300d31

 

Mi te "samolot" sie podobal... Teraz troche mniej.

 

Tego typu elementy kupuje sie nowe, oryginalne BEHR'a (czyli te co montuje BMW i ASO).

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienialem visco juz raz na BEHRA ale wlasnie u mnie nie ma prawie zadnego dmuchania... czy jest ono znow popsute ?? krecic sie kreci, jak lapie rekoma to niby czuc taki maly opor ale to nic konkretnego.

 

Tak ma być :!: Gdy wisko nie jest potrzebne, to się kreci "bez przekonania". :P

 

I nie narzekajcie, bo to jest urządzonko genialne w swej mądrości.

 

Żaden inny patent sterujący wentylatorem nie zapewnia tak stabilnej temperatury układu chłodzenia i natychmiastowej, idealnie wyważonej reakcji na jej wzrost.

 

mcmt,

ty to masz jesień średniowiecza ze swoją Piątką... :shock: :duh:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.