Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wrzesien 1998r. weszly m52tu... ,podwujny Vanos,cztery sondy,swiece 4 elektrodowe,pompa wody z metalowym wirnikiem ,chlodnica na szybko zlaczkach ,termostat elektrycznomechaniczny z wytrzymalsza obudowa.....Dokladnie nie wiem czym jeszcze ,ale te podstawowe zeczy zauwazylem .A ,i zdecydowanie muza lepiej gra ,choc tez bez rewelacji.
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Aha, czyli nie mam co zbytnio sie sugerować rocznikiem, szczególnie że to tylko rok różnicy. A jak było z kontrolą trakcji od kiedy ja montowano i czy w każdej, i jeszcze jedno, ten egzemlarz co zamierzam kupić ma elektryczne szyby z przodu a z tyłu na korbke, czy oznacza to ze ktos coś kombinował czy tak seryjnie montowali ?
Opublikowano
myśle ,że kolega lukas 23 wyczerpał temat głownych usterek 528.potwierdzam problemy z układem chłodzenia,pompa wody obudowy termostatu i chlodnica.drobne problemy z elektronika - awarie centralnego zamka.dla mnie największa wada tego modelu jest brak szpery :twisted2:
Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano
A jak było z kontrolą trakcji od kiedy ja montowano i czy w każdej, i jeszcze jedno, ten egzemlarz co zamierzam kupić ma elektryczne szyby z przodu a z tyłu na korbke, czy oznacza to ze ktos coś kombinował czy tak seryjnie montowali ?

 

W tych rocznikach nadal masz ASR+T, czyli prosta kontrola trakcji na tylnie koła montowana w każdej E39 (dzięki Bogu :wink: ). Co do elektrycznych szyb to elektryka z tyłu była w opcji, ja bym jednak szukał w pełnej elektryce, bo to w E39 absolutnie żaden luksus i raczej naturalna dla tego modelu sprawa, a niepotrzebnie będzie raziło w oczy potencjalnych, przyszłych kupujących Twoje auto.

Opublikowano
Odnośnie Volvo to nie są to wcale auta bez duszy, przyspieszenia ekstra bo najmniejsza jednostka to chyba 2.4 a później 2.4 turbo itd. Blachy mają bdb(przetestowane na szwedzkich solnych drogach :mrgreen: ). Jakość wykończeń napewno lepsza niż w VW , oceniam na bdb. Części niestety nie są najtańsze, a i polscy mechanicy mają zazwyczaj małe doświadczenie,
Opublikowano
sorki za OT ale jak dla mnie większość Volvo oprócz tych górnych modeli maja spartańskie wykonczenie czyli toporek w środku no i części drogie i dośc awaryjne autko. Sąsaid miał S6o wziął w leasing na firme pojeździł pół roku i odsprzedał ten leasing, nie mogł znieśc w trasie tego pukania i mniejszejwygody niż w A6 którą wcześniej jeździł, chociaz jak dla mnie to s60 wygodne
Opublikowano
Volvo w środku jest ochydne, potwierdzam. Podoba mi się jednak obecność turbinek w ich benzynowych silnikach, brakuje mi czasem tego ustrojostwa w moim wolnossącym.
Opublikowano

Mma 528i juz 1,5 roku, przejechalem w sumie niewiele, niewiem moze ok. 20 tys.

Wymienilem:

- przewody od pompy wspomaganie

- linke z maski

- laczniki stabilizatora, drazki kierownicze, gorne mocowanie amortyzatorow

- termostat z obudowa

- klima nabita, uszczelniona i chodzi super - na 16 st. lodowka

Czekaja mnie jeszcze tarcze i klocki (Ate komplet 900, wiec nie tragedia)

Ogolnie tanie w czesciach auto.

W sumie wydalem dodatkowo 900 PLN i klika razy tyle na inne rzeczy:

- Nowe lampy przod ringo Hella + xenon 6000K

- Neony tyl Hella

- Nowy grill M5/540i

Auto bardzo dynamiczne, pali mi srednio 11,5 bez sciemy (80% miasto/20% trasa) sprawdzane przy tankowaniu nie na kompie - choc tam pokazuje wlasciwa wartosc.

Zmieniam na wiosne (E60/65), bo juz jednak leciwy model, a o E34 niewspominajac, bo pomimo trwalosci to juz dziadek..

[/img]

Opublikowano

Panowie wczoraj stałem się właścicielem BMW 523i z 98r. granatowej, jestem póki co zadowolony.

Takie szybkie pytanie, wiem że już było wiele razy: Nie wiem jaki był wcześniej olej lany, auto teoretycznie ma 190tys przebiegu, czy jak wleję Mobil S 10W40 będzie OK, cy może jednak próbować full syntetyka?

Opublikowano

po swoim doswiadczeniu zalecam zalanie 10w40

 

tez uleglem chorej fazie syntetykow i skonczylo sie graniem w silniku i wyciekiem z przewodu kolo vanosa.

 

Mam nadzieje ze po wymianie na 10w40 silnik zacznie wydawac prawidlowy dzwiek.

 

Od siebie dodatkowo dodam ze jesli masz jeszcze troche kasy to wymien odrazu termostat, obudowe termostatu, pompe wody, chlodnice i wisko.....najwieksza goraczka e39..uklad chlodzenia

Opublikowano
U mnie "niby" 217 tysięcy i zalałem 5W50 Mobil1. Po przejechaniu 7tysięcy nie ubyło nawet grama. Zresztą instrukcja wspomina tylko o 0W lub 5W i tego się trzymam. Czasy mechaników mówiących o przechodzeniu na gorszy olej po kolejnych 100tys już minęły. :)
Opublikowano
Od siebie dodatkowo dodam ze jesli masz jeszcze troche kasy to wymien odrazu termostat, obudowe termostatu, pompe wody, chlodnice i wisko.....najwieksza goraczka e39..uklad chlodzenia

 

Koniecznie jeszcze komplet amortyzatorów i sprężyn, a przede wszystkim rozrząd i nowy lakier.

Opublikowano

nie badz sarkastyczny

dobrze wiesz ze kazdy ma problem z ukladem chlodzenia

czy to chlodnica czy to obudowa termostatu

 

po co czekac az cos sie rozwali?? np w srodku europy

laczny koszt wszystkiego lekko ponad 1000zl a masz spokoj

 

dla mnie to jest podstawa w bmw tak jak rozrzad w autach vw

Opublikowano
Od siebie dodatkowo dodam ze jesli masz jeszcze troche kasy to wymien odrazu termostat, obudowe termostatu, pompe wody, chlodnice i wisko.....najwieksza goraczka e39..uklad chlodzenia

 

Koniecznie jeszcze komplet amortyzatorów i sprężyn, a przede wszystkim rozrząd i nowy lakier.

 

W tym coś jest :mrgreen: a tak serio to normalne ze po zakupie auta trzeba sprawdzic czy wszystko w zawieszeniu jest okej i jesli nalezy wymienic cos to sie to robi zanim da we znaki

Opublikowano

Witam,

 

mi sie wydaje ze negatywna opinia na temat E-39 powstaje w skutek wypowiedzi ludzi ktorym e39 sie psuje. Mniej osob ktorym chodzi autko OK sie wypowiada, w wiekszosci sa to ludzie z czestymi awariami e39 i wylewaja swoje zale :)

 

Przez to tworzy sie obraz auta ktore wrecz rozsypuje sie w rekach :).

 

 

Dla jasnosci dodam ze narazie nie musialem nic oprocz materialow eksploatacyjych w e39 inwestowac i oby tak dalej :)

 

 

PS.

Dajan - teraz na A4 juz nie odpuszcza, bo vectry maja albo 250 km wersje albo 280 wiec zapomnij.

 

Pozatym narzekasz na autko a piszesz ze zmieniales amory, wachacze, klocki tarcze... sa to elementy ktore sie zurzywaja i trudno na to narzekac, szczegolnie jesli poprzedni wlasciciel tego nie zrobil i np. przez to mogl dac nizsza cene na auto. To samo tyczy sie fotela, przedzierajacy sie fotel bmw wynika z przebiegu, i jak wiadomo im wyzszy tym nizsza cena. Przy 350 - 400 tys km material na fotelu ma juz prawo nie wytrzymac. Nie mozesz narzekac na cos co jest normalnym skutkiem eksploatacji. Pomijajac te rzeczy to juz nie masz jakiejs olbrzymiej liczby usterek.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
nie badz sarkastyczny

dobrze wiesz ze kazdy ma problem z ukladem chlodzenia

czy to chlodnica czy to obudowa termostatu

 

po co czekac az cos sie rozwali?? np w srodku europy

laczny koszt wszystkiego lekko ponad 1000zl a masz spokoj

 

dla mnie to jest podstawa w bmw tak jak rozrzad w autach vw

 

Wlasnie o to chodzi, ze o problemach E39 z układem chłodzenia dowiedziałem się na Forum. :wink: Wiadomo, jeśli problem się powtarza to coś musi w tym być. Wg mnie jednak jeśli coś sie nie psuje to nie warto tego ruszać i lepiej naprawić wszystko to co kwalifikuje się do wymiany albo odłożyć kaskę na czarną godzinę kiedy coś większego się posypie i będą potrzebne $.

 

Co do jakości weluru w E39 to nie jest najdoskonalszy, nawet nowsze "piątki" mają często powycierany albo ponaciągany welur, tutaj taki VW Passat nieco triumfuje jeśli chodzi o porównanie. Za to skóra, która nie była jakoś specjalnie źle traktowana jest boska w Beemkach z tamtych lat. Z początku nieco się jej obawiałem przed zakupem i byłem zdecydowany na welur, ale teraz nie wyobrażam sobie innego środka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.