Skocz do zawartości

Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk


pawel_e30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Z chęci eksperymentu i z chęci obalenia mitu, i z faktu, iż mam w mieście mechanika starej daty który 30 lat naprawia samochody i jeździ peugeotem 505 78' na oleju syntetycznym 5W40, zmieniam olej z mineralnego na pełny syntetyk.

 

Olej syntetyczny przy 100*C ma lepkość podobną lub nawet wyższą niż mineralny.

 

Mit o zakazie zmiany z mineralnego na syntetyk powstał chyba wśród kiepawych mechaników, którzy sugerują się gęstością (szybkością wypływania z butelki) w temperaturze pokojowej i myślą, że olej mineralny jest taki gęsty cały czas i nie wyleci przez niesprawności uszczelnień.

 

Aktualnie silnik (M40 - 290 000 km lub więcej) ciśnienie oleju ma powiedzmy że w miarę przyzwoite, wycieków zewnętrznych brak, kopcenia zero i zużycie oleju mineralnego niecałe 2 litry na 10 000 km w zależności od stylu jazdy a dźwigienki zaworowe zaczynają klepać od 4000 RPM oraz przy przytrzymywaniu na obrotach i lekkim ich upuszczeniu. Generalnie stan silnika średni, i dobrze, bo jeżeli nie stanie się nic jemu, to również nie stanie się nic wielu wielu silnikom samochodów tego forum, po takiej operacji.

 

Z oleju Mobil Super M 15W40 przechodzę na LOTOS SYNTETIC spełniający normę BMW LongLife-98 Oils.

 

Wymiany dokonuję jutro z rana, a w tym temacie dla zainteresowanych będę pisał czy z silnika nie zaczyna cieknąć, jak chodzi (dźwiękowo), jak jeździ i jak wygląda stan na bagnecie, jak wygląda rozruch itp.

 

Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej Paweł, czekam ze zniecierpliwieniem na efekty tego testu nasz olejowy eksperymentatorze!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel_e30 - pomysł ciekawy jak i kontrowersyjny.

Ja chyba bym zastosował "pomost" w postaci półsyntetyka, a potem wlać pełen syntetyk.

 

PS. Jak lejesz pełen syntetyk, wlej cos porządnego, np Mobil 0W40 , a nie Lotos.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja przeszedlem z mineralnego na polsyntetyk przy 188tyś km. Po tej zmianie olej zrobił sie jak smoła, wylałem go i znowu zalałem połsyntetyk, po 3 tyś zmieniłem kolejny raz na półsyntetyk, obecnie stosuje Mobil S 10W40, ogólnie na półsyntetyku zrobiłem ponad 20 tyś km a w niedługim czasie zaleje pełnysyntetyk Mobil 5W50. Ciekawe ile mechaników wie że przy temp ok 100 stopni olej mineralny się smaży i jest rzadszy od syntetycznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ja tez zmieniam jutro ale z polsyntetyka na pelen syntetyk najprawdopodobniej mobil. silnik ma przebieg oryginalny 106.000km rocznik 87 bmw e30 320 automat. silnik nie ma zadnych wyciekow, nie kopci, z rury leci conajwyzej para wodna, nie bierze oleju, osiagi katalogowe, zawory nie kepia, po zdjeciu pokrywy zaworow naprawde piekny widok, nie wiem dlaczego poprzedni wlasciciel zdecydowal sie zalac polsyntetykiem.. przeciez polsyntetyk to prawie to samo co mineralny..pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monter wiem,ze te liczby smiesznie wygladaja, ja tezdlugo nie moglem uwierzyc (choc ksiazka serwisowa jest) jednak po doglebnych ogledzinach i testach auta z kazdej strony stwierdzilem,ze jest to prawda :) (na podlodze oryginalna konserwacja nienaruszona, ani grama rdzy NIGDZIE, kiera,dzwignia biegow,gumy na pedalach, oryg dywaniki gumowe, tapicerka na fotelach wygladaja jak nowe... watpie by ktos to wszystko zmienial przed sprzedaza..auto mialo fabryczne nigdy nie wymieniane klocki i tarcze hamulcowe...a wiec..). pozdrawiam Edytowane przez dobrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło kolego. To, że chcesz zalać syntetyk nie zrobiło na mnie kompletnie żadnego wrażenia.

 

Ale

 

Ale to, że chcesz wlać coś, co nie nadaje sie nawet do traktorów ( LOTOS ) To uz dla mnie jesteś mega ry(d)zykant. Dla mnie masz stajla.

Ten olej ma aprobatę nawet PORSCHE, której sam sobie LOTOS nie może przyznać. A wybrałem lotosa syntetyka bo jest tani, kosztuje około 90 zł za 4 litrową bańkę. Bez przesady, nie będę kupował oleju za 150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło kolego. To, że chcesz zalać syntetyk nie zrobiło na mnie kompletnie żadnego wrażenia.

 

Ale

 

Ale to, że chcesz wlać coś, co nie nadaje sie nawet do traktorów ( LOTOS ) To uz dla mnie jesteś mega ry(d)zykant. Dla mnie masz stajla.

Ten olej ma aprobatę nawet PORSCHE, której sam sobie LOTOS nie może przyznać. A wybrałem lotosa syntetyka bo jest tani, kosztuje około 90 zł za 4 litrową bańkę. Bez przesady, nie będę kupował oleju za 150 zł.

 

Kolego, czy naprawde myślisz, że ktoś kto ma Porsche będzie kupywał olej za 50zł ? Weź poszukaj testów oleju w internecie, 3 razy wklejałem na tym forum, czwarty raz mi sie zwyczajnie nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweł dawaj......dawaj....hehe...

 

obalamy mity :D:D ja w ISie na Minerale latam ty w starym m40 na ful syntetyku hehe.....

 

jak sobie usczelnie IS'a to zasunę mu najlepszy syntetyk jak itylko znajde...a co.....bo oleju mi pali troche ale przez nie dogrzany motor ( max 80 st. C) a ogólnie na 10.000 spalił mi ok 1400ml. znaczy sie nie całe 1,5 L...z czego pewnie 400ml wyciekło niestety a Literka wciagnął sobie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem podobny eksperyment w e32 3.0 m30, 87rok,przebieg 299960km,do tego przebiegu kręci się licznik kilometrów,w każdej e32 do 88roku,także nie wiem dokładnie jaki był faktyczny przebieg,auto przywiozłem z Niemiec i licznik już stał,silnik pracował bardzo ładnie,rwał dobrze do przodu,przyszła wymiana oleju,na kartce przy silniku napis 15w40 Castrol,wtedy popełniłem duży błąd wlałem pełen syntetic Castrola.Objawy eksperymentu były następujące,kontrolka oleju gasła po około 6 sekundach po zapaleniu,moc silnika spadła ok.30%,po wypuszczeniu oleju był dosłownie szlam,olej czarny jak smoła,tak wymyło silnik,a jednocześnie rozszczelniło,więc nie decydował bym się na wymianę na pełen syntetić,chociaż eż decyduje o tym przebieg.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem taki eksperyment w swojej E30 z silnikiem M40. Ostatnia karteczka jaka była pod maską była z napisem 15W40. Nie wiem na jakim oleju jeździła wcześniej. Przy 220 tys km wlałem pełnego syntetyka 5W40. Teraz mam 260000 i absolutnie nic sie nie rozszczelniło, nie bierze oleju! Od wymiany do wymiany 10 tys i na bagnecie ubywa 2mm.

Jeden warunek - moim zdaniem - silnik musi być czysty nie może mieć osadów bo wypłucze je i może narobić kłopotów. Mój był czysty więc albo był kiedyś lany syntetyk albo często był zmieniany minerał. Silniczek chodzi jak pszczółka (jak na m40 oczywiście :twisted2: )

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiany dokonałem o 10:00. Wlałem tego LOTOSA 5W40 i wymieniłem filtr oleju Knecht.

 

Pierwsze odpalenie, stukot dosłownie sekunde i cisza, silnik chodzi jak chodził. W sumie akustycznie bez zmian. Przejechałem samochodem około 30 km ;) Po tej jeździe sprawdziłem poziom oleju, był dalej na max i póki co jest całkowicie przeźroczysty. Lampka smarowania po wymianie gaśnie szybciej, bo już podczas kręcenia rozrusznika na zimno, a wcześniej gasła po sekundzie. Czy sie zbiera lepiej czy gorzej to nie wiem, chyba tak samo. Generalnie po rozgrzaniu dalej cyka jeden popychacz, nawet wcześniej zaczyna cykać niż na mineralnym. Przy ciepłym rozruchu nie klepie w ogóle. Tak jak wcześniej, zero wycieków, silnik idealnie suchy, a dodam że miskę i dekiel zaworów mam uszczelnione SILIKONEM :8)

 

Co jest pewne, silnikiem wcześniej telepało po rozruchu przez sekundę!!! Teraz tego nie ma, silnik odpala po prostu leciutko, ZADZIWIAJĄCE!!

 

Być może to autosugestia, ale mam wrażenie że silnik pracuje jakby z większą lekkością :wink:

 

Odezwie sie za jakiś czas jak zrobie ten 1000 czy 2000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ja tez przed chwilą zalalem swojego olejem Mobil 0 w40 formula (do teraz mialem Petro Canada Duron XL 10 w40), filtr Filtron. Wymienilem tez przy okazji filtr paliwa, bo na dotychczasowym jak sie okazalo widniala data produkcji '92 rok :lol:

 

Przed wlaniem nowego oleju wlalem do rozgrzanego silnika puszke preparatu Engine Flush i zostawilem na biegu jałowym na 15min jak bylo napisane na puszce, po czym spuściłem olej, wymienilem filtr i nalałem nowego. Stary olej wraz z tym Engine Flush'em nie wygladal w misce zbyt ciekawie. mial bardzo ciemną barwę, w sumie nawet troche czarną wiec ten preparat chyba rzeczywiscie niezle przepłukał silniczek. Za chwilke ide odpalić :P mam nadzieje,ze nie byl to krok z złą stronę. Pojezdze jeszcze dzis troche i dam znac wieczorem co sie bedzie działo :shock: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich eksperymentatorow prosze o podzielenie sie wrazeniami gdyz sam mysle o zmianie na syntetyka, Poki co jezdze na 10W40 i albo nastepny zakupie Shell helix 10W40 albo jakis pelen syntetyk ale ciekaw jestem jak reaguja Wasze silniki po wymianie oleju, pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.