Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

mam pytanko czy mozna potraktować silnik karcherem ? Mam straszny syf w pod maską, smar, kurz, olej itp...szmatką i benzyną ekstrakcyjna mozna myć w nieskonczoność...czy po osłonięciu niektórych elementów można użyc odpowiednirgo płynu i potraktować silnik karcherem ? Jeżeli tak to co osłonić żeby nie doszło do żadnego zwarcia itp ? I jakiego płynu najlepiej uzyc...pzdr !!!

Opublikowano
zaslon aku jesli masz pod maska, filtr, komputer/bezpieczniki, staraj sie nie lac na swiece itd itp a i staraj sie nie lac albo oslon alternator Kup specyfik w tesco/carrefout do mycia silnikow tylko zwroc uwage czy mozna lac nim po lakierze i uszczelkach/plastikach
Opublikowano

silniki nie lubią tego typu specyfikacji

zbyt duże Ciśnienie z kerchera i możliwe są jakieś wypięcia

Opublikowano
Myj, ale na włączonym silniku. W BMW jest wszystko raczej pozasłaniane, więc nie bardzo jest co uszkodzić. Nie psikaj na kolektor wydechowy, ani za duzo na filtr powietrza i komputer. Pozdro
Opublikowano
Bo wtedy wiadomo jak się leje woda nie tam gdzie trzeba to silnik zaczyna np przerywać. Jak na zgaszonym zaczniesz myć i omyłkowo naleje Ci sie tam gdzie sa cewki, to najzwyczajniej nie wyjedziesz z myjni.
Opublikowano
Ta na włączony silnik? I rozgrzany kolektor? :P Kupcie jakiś preparat do mycia silników i umyjcie pędzelkiem!No chyba że w spraju jest. Według mnie nie warto ryzykować uszkodzeniem czego kol wiek.A zwłaszcza elektryki, później trzeba sie nagłowić co padlo
Opublikowano
Witam

 

mam pytanko czy mozna potraktować silnik karcherem ? Mam straszny syf w pod maską, smar, kurz, olej itp...szmatką i benzyną ekstrakcyjna mozna myć w nieskonczoność...czy po osłonięciu niektórych elementów można użyc odpowiednirgo płynu i potraktować silnik karcherem ? Jeżeli tak to co osłonić żeby nie doszło do żadnego zwarcia itp ? I jakiego płynu najlepiej uzyc...pzdr !!!

 

zawsze jakieś ryzyko jest. ja w poprzednich swoich autach zawsze myłem komorę silnika i silnik po zimie. najbardziej mało odporne na wodę rzeczy osłaniałem zawijając je w foliowe reklamówki - komputer, syrenę alarmu itp.

letni silnik i komorę silnika spryskiwałem preparatem K2 do mycia silników, po paru minutach na włączonym silniku spłukiwałem z wyczuciem całośc, ale ciepłą wodą z karachera z mozliwością grzania wody.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Dokładnie tak zawsze jest jakieś ryzyko zalania elektroniki. A ja od kilku lat myję silnik myjką i jeszcze nie zdarzył sie żaden problem. Myłem i cztero cylindrowe 316 jak i szóstki od 2.0 do 2.8 a miałem i v8 3.0 i też nigdy nic się nie zalało :mrgreen:
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano (edytowane)

Kolego mozesz smiało umyć silnik. Ale myj na zimnym, jak nie chcesz zeby poszła Ci głowica albo blok silnika - na skutek szoku termicznego.

Kup sobie preparat do mycia silników Karchera - rozrobisz sobie troche w spryskiwaczu i bedziesz mial jeszcze na wiele razy. Zasłoń mocnymi reklamówkami wszelkie elektroniczne rzeczy i alternator i zepnij gumkami:) popsikaj, poczekaj z 5 min az preparat zareaguje z brudem i tłuszczami i myjesz. Dopiero wtedy odpalasz silnik i pozwalasz mu sie nagrzac - wtedy wilgoć szybko odparuje. W ubiegły weekend myłem i wszystko jest ok.

A jak masz dostęp do sprezonego powietrza to po myciu mozesz dokładnie i szybko osuszyc newralgiczne punkty gdzie jest elektronika.

Miłej zabawy.

Edytowane przez Maverick13
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
a podobno pod maska w bmw niejest lakierowane klarem, ja mam taka zasade, niemyje na odpalonym, wiesz co sie stanie jak silnik zassie wode, kaplica, poprsykaj specyfikiem, umyj silnik myjką, tylko zimny silnik!! a pozniej wydmuchaj wode sprezonym powietrzem i tyle, popryskaj tez wtyczki i inne czyjniki WD40 i bedzie chodzic
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Oj widze, niektórzy sieją herezje. Na włączonym silniku mozna myć, ale tak jak pisałem wczesniej - omijac kolektor wydechowy i filtr powietrza oraz komputer. Woda w karczerze ( przynajmniej u mnie na BP ) jest ciepła i nie ma jakiegos wielkiego ryzyka, zeby silnik dostał szoku termicznego, gdyz kilka silników juz myłem.

 

POZATYM

 

nawet jesli silnik zassie " wodę " z karczera to się nic nie stanie. Jest nawet taka metoda na pozbycie sie nagaru olejowego z układu dolotowego, gdzie prosto w przepistnice wpsikuje sie za pomoca spryskiwacza wodę z płynem do mycia naczyń. Auto podymi troche z rury, ale mamy czysty układ dolotowy, a karczer nie leje wody, raczej tryska po ciśnieniem.

Opublikowano
nie zalecam ale polak potrafi ale jednak sugeruje ręczne mycie może trwa dłużej ale jaką satysfakcją gdy otwierasz maskę :cool2:
Opublikowano (edytowane)

nie rozumiem dlaczego mówisz ze pisze herezje??? a jak wymieniasz płyn chłodzący to wlewasz zimny do gorącego silnika???? tak samo z olejem - jak wymieniasz to też lejesz zimny ( temp otoczenia) olej do gorącego silnika???

Jak kolega dysponuje normalną myjką to nie ma mozliwosci podgrzewania wody. Rozumiem ze Ty myjesz na właczonym silniku - ale lejesz goraca wodą!

 

A ten patent czyszczenia woda z płynem układu dolotowego to raczej zachowaj dla siebie bo ktoś "mądry" tak zrobi i będzie potem miał żal ze coś sie spieprzyło. Najlepiej od razu zatankuj 62 litry kranówki. Silnik troche tylko podymi.

Edytowane przez Maverick13
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
jezeli chodzi o dolot to sa specjalne specyfiki ktore na odpalonym silniku pryska sie wasnie w dolot ale woda z plynem, to chyba zart,
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Pewnie, że są specyfiki do mycia silnika, tylko zobacz na ich skład, a potem na skład płynu do mycia naczyń. Może wtedy wyciągniesz jakiś konstruktywny wniosek, bo na razie to wygląda jak " spryskiwacz do dolotu jest lepszy bo mozna go kupić w motoryzacyjnym, a płyn do mycia naczyn nadaje sie tylko do mycia naczyń ". Nie wiesz - nie pisz.

 

Nie leje gorąca wodą na silnik. Wszystko zależy kto co chce uzyskać. Można zgasić silnik, umyć go karczerem i potem nie wyjechać z myjni, bo przez pomyłkę woda poleciała nie tam gdzie trzeba. A można myć na włączonym silniku i uważac gdzie się leje, a jesli przez pomyłke popłyniemy na elektronike to silnik zmieni odgłos pracy, ale będziemy wiedzieli, że nie wolno tam lać.

Opublikowano
ale bzdura na włączonym bo usłyszysz zmianę pracy ale karcher nie jest zbyt celnym urządzeniem a i tak na zdrowy rozum to woda nie jest w stanie zniszczyć elektroniki w której nie ma napięcia czyli lepiej na wyjętym akumulatore

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.