Skocz do zawartości

Rozładowujący się akumulator


Miras GD E-39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam E-39 523i 2.5 z grudnia 1996. Wraz z nadejściem chlodniejszych dni pojawił się w moim aucie problem rozładowanego rano akumulatora. Kupiełem BMW w sierpniu i bez specjalnego zastanowienia wymieniłem akumulator na nowy. Po miesiącu przy ok 8 stopniach mrozu rozładował się. Pojechałem do elektryka, który zrobił pomiar poboru prądu i okazało się, że coś sobie bierze zasilanie. Niestety nie chciało mu się specjalnie mierzyć wszystkiego po kolei więc sam zaopatrzyłem się w miernik. Efekt dość ciekawy. Po wyciągnieciu bezpiecznika nr 5 Schiebe-Hebedach który odopwiada jak się okazało za działanie spryskiwaczy, oświetlenie wewnatrz auta i zamykanie centralne od środka pobór prądu ustał. Wyciagam ten bezpiecznik na noc, uzbrajam alarm i nic się złego nie dzieje. Oprócz alarmu mam jeszcze odcięcie zapłonu. Niestety wspomniany elektryk nie był w stanie zdiagnozować gdzie leży problem nawet po otrzymaniu informacji że to bezpiecznik nr 5.

Panowie proszę o pomoc.

Pozdrawiam

 

Miras GD E-39[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli te e36 ma klimatronik to jeż powinien być taki sam

Osobiście tego nie sprawdzałem. A interesowałem się tym tematem jak sam miałem problemy z jeżem. U mnie pomogło prze-lutowanie

Najprościej wymontować i porównać. Wiele z tym roboty nie ma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Panowie, wracam do tematu chociaż minęło już trochę czasu.

Zakupiłem w ASO nowego jeża i wymieniłem go. Niestety okazało się, że problem nadal istnieje.

 

Jedynym obejściem jakie powoduje, że akumulator pozostaje naładowany jest wyciągnięcie bezpiecznika nr 4 (pomyliłem się w poczatkowym wpisie i napisałem nr 5) Schiebe-Hebedach który odpowiada jak się okazało za działanie spryskiwaczy, oświetlenie wewnatrz auta i zamykanie centralne od środka.

Poraz kolejny udałem się do elektryka w celu dokonania pomiarów poboru prądu a tu kolejna niespodzianka. Po wyciagnięciu bezpiecznika nr 4 napięcie spadło ale za każdym razem rożnie od 1.2 do 0.2.

Czy jedynym ratunkiem jest wizyta w ASO ? brrrr...na samą myśl o kosztach.

Może Ktoś ma jakiś pomysł co to może być????

 

Pozdrawiam

Miras

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rygiel w bagażniku - światełko nie gaśnie :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rygiel w bagażniku - światełko nie gaśnie :mrgreen:

światełko tak czy tak po 15 minutach gaśnie (sprawdzałem)

pisałem już pare razy :

mi rozładowywało radio i telefon

no i pamiętaj by mierzyć dopiero po 30 minutach od zamknięcia auta

bo między 15 a 30 minutą komputer wyłancza prąd od odbiorników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie a co to "jeż" obawiam się że mam ten sam problem ;/ bo coś mi wczoraj zjadło cały aku(nowy, tego dnia kupiony)

Auto mi zapaliło jak zwykle ładnie, jadę i po 10 km widzę kontrolkę abs, potem asr i potem liczniki zamilkły ;(

dojechałem do domu i auto już nie odpala, na kable dało radę, ale komputer i cała reszta przyrządów nie świecą ;/

pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a co to "jeż" obawiam się że mam ten sam problem ;/ bo coś mi wczoraj zjadło cały aku(nowy, tego dnia kupiony)

Auto mi zapaliło jak zwykle ładnie, jadę i po 10 km widzę kontrolkę abs, potem asr i potem liczniki zamilkły ;(

dojechałem do domu i auto już nie odpala, na kable dało radę, ale komputer i cała reszta przyrządów nie świecą ;/

pomocy

 

a moze aku nie sprawny mimo ze nowy

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

Powracam do tematu. Niestety usterka nie minęła - cały czas jeżdżę z wyciagnietym bezpiecznikiem.

Co udało mi się ustalić.

 

Bezpiecznik, który wyciągam (nr 4) odpowiada za centralne zamykanie od wewnątrz, oświetlenie wnętrza i spryskiwacz szyby - pisałem o tym już wcześniej. BMW jest wyposażone w alarm PROXIMA.

Pewien gość powiedział mi, że należy "rozizolować diody w drzwiach" ponieważ komputer przy uzbrojonym alarmie odczytuje tak jakby drzwi były cały czas otwarte i paliło się światło - co siłą rzeczy po np. nocy skutkuje rozładowanym akumulatorem.

Podobno to dosyć często się zdarza w E-39.

Czy ktoś wie coś na temat takiego rozwiązania "rozizolować diody w drzwiach" ?

 

Pozdrawiam

MIRAS

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a co to "jeż" obawiam się że mam ten sam problem ;/ bo coś mi wczoraj zjadło cały aku(nowy, tego dnia kupiony)

Auto mi zapaliło jak zwykle ładnie, jadę i po 10 km widzę kontrolkę abs, potem asr i potem liczniki zamilkły ;(

dojechałem do domu i auto już nie odpala, na kable dało radę, ale komputer i cała reszta przyrządów nie świecą ;/

pomocy

 

a moze aku nie sprawny mimo ze nowy

 

albo brak ładowania

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.