Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a co jezeli mi nie pomoże zmiana oleju?? Co się stanie jezeli będe jeździł dalej z tymi cykajacymi zaworami??
Opublikowano
Zmieniłes? Myśle ze powinienes zmienic a dopiero napisac "zmieniłem olej na Lotos Syntetic i dalej słyszę popychacze" . Kolego zmien olej na dobry syntetyk i wtedy napisz. Przecież nikt z nas nie jest w stanie stwierdzić telepatycznie co sie dzieję w Twoim silniku a popychacze to rzecz która odpowiada za te stuki. Mozesz miec uszkodzone, ale moga być po prostu nie odpowiednio nasmarowane przez co stukaja. Jesli popychacze bedą niesprawne nie bedą miały luzu przez co mozesz uszkodzić zawory.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Od czego zalezy jaki olej się powinno lac?? Kiedy syntetyk, kiedy pół syntetyk, kiedy mineralny itp?? Od czego to jest zależne?? Od ilości przejechanych km?? Ja mam aktualnie 230000km i dowiedziałem się od poprzedniego własciciela, że on lał półsyntetyk..
Opublikowano

ciekawi mnie co by sie stało, żebym zalał do swojego samochodu syntetyk .......... pewnie zmiana silnika :wink:

 

ja mam przejechane 221000 tys. , w czwarteklub piątek jade na zmiane oleju, myśle nad volvoline 10w40, elfem 10w40, a w ostatecczności shellem 15w50

Opublikowano

Witam,

 

Chłopaki, co wy tam z tym syntetykiem jakby to jakaś woda święcona była na tego antychrysta co siedzi pod maską.

 

Jak kupiłem auto, to nie miałem pojęcia co było wlane, od razu wymieniłem na Shell Helix 10w40. Przyszła zima (chociaż raczej z definicji) i coś tam zaczęło postukiwać z rana, a że mnie to denerwowało, to lektura netu i wlałem syntetyka Mobil 1 5w50. Czasami coś tak czy siak stuka z rana, raz 3 sek raz 30 sek, ale generalnie przez pierwsze 4tkm było gites, aż się olej trochę przepracował.

Nahulane mam na liczniku na dzień dzisiejszy 311 400 i co zaobserwowałem od przejścia na syntetyk:

1. Simmering na wale przestał (prawie) cieknąć

2. Silnik pracuje ciszej

3. Spalanie poszło w dól o ok. 1l/100 km (LPG) TOTALNY SZOK W OCZACH - trasa

4. Cieknie olej z czujnika poziomu oleju, ale od razu napiszę, że sam się załatwiłem, bo się pod czujnikiem pociło trochę, to przy wymianie oleju chciałem podmienić oring, a się okazało, że to nie oring, ale czujnik już przepuszczał i od czasu jak go zruszyłem, to pokapuje :(:(:(:(:(

5. Mam wrażenie, ze ten olej zrobi mi "porządek" w silniku (TBN ~ 12)

6. Zużycia oleju przez silnik raczej nie stwierdzam, bo choć dolewam tak 0.25l/1000km to raczej wychodzi on przez czujnik.

 

Jeśli ktoś czyta ten post i się zastanawia czy wlać syntetyk, to powiem, że warto ocenić kondycję silnika i jeśli wszystko jest w miarę ok, to syntetyk mu tylko pomoże.

Natomiast odnośnie silników "leczonych" mineralnym, zwłaszcza w zimie, zamiast nowych uszczelek itp. sie nie wypowiadam.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
:handshake: Myśle ze rozwiałes włąsnie watpliwosci kilku osób, jednak i tak znajdzie sie któś kto bedzie wolał minerała + doktora. Olej ma smarować, a im rzadszy tym prędzej dotrze w trudnodostępne miejsca...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Trochę się przejmowałem przed wykonaniem tego kroku, bo na forum co człowiek to opinia, ale trochę teorii o olejach rozwiało wątpliwości.

 

I jeszcze słowo do tych co piszą, że jak powstawały nasze E34 to nie było syntetyków. Otóż syntetyki powstały dawno dawno temu, a MOBIL wprowadził go do sprzedaży już na początku lat 70-tych.

 

A co ciekawe, to ostatecznie do zmiany na syntetyk przekonał mnie widok mojego bagnetu (semi 10w40) i bagnetu kolegi, który miał syntetyk.

Do wytarcia mego bagnetu z oleju wystarczyło jedno pociągnięcie szmatką, a bagnet z syntetykiem trzeba było szorować. Film olejowy jaki pozostawia syntetyk jest nieporównywanie lepszy niż olejów na bazie mineralne.

 

PS. TSA55 - a jak olej ma dobry TBN to i silnik czystszy :))

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Jeśli popychacze są już zasyfione to zmiana oleju już im nie bardzo pomoże. Jakbyś wyciągnął je z silnika i sam czyścił ręcznie to może coś by pomogło. A co do twojej przypadłości jedz do mechanika z prawdziwego zdarzenia.
Opublikowano
Tak ale syntetyk ma w sobie o niebo więcej detergentów, niż półsyntetyk. Nie oszukujmy się, przez naście lat użytkowania samochodu, na pewno nazbierało się nagaru chociażby na tłokach. Co się stanie, gdy po zalaniu syntetyka zacznie się on łuszczyć i odpadać? Nie chcę tego sprawdzać, więc leję dobry olej, ale o parametrach takich, jakie miał olej który wyjechał wraz z moją buńką z fabryki.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Dobry olej rozpuszcza wszelkie nieczystości powstałe w wyniku pracy silnika i utrzymuje je wstanie płynnym w oleju. Problemem może być jedynie gdy olej rozpuści "nagary" a "wiekowe" uszczelnienie silnika sztucznie nimi uszczelnione zostanie rozszczelnione przez ich brak.
Opublikowano
Co się stanie, gdy po zalaniu syntetyka zacznie się on łuszczyć i odpadać? Nie chcę tego sprawdzać, więc leję dobry olej, ale o parametrach takich, jakie miał olej który wyjechał wraz z moją buńką z fabryki.

 

A czego sie boisz konkretnie? Auto mi sie nie rozpusciło przez kilka lat, a silnik jest naprawdę żwawy. Nagar to nie lek na zło w silniku, tylko produkt uboczny.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Jak rozpuści i rozszczelni to wymienia się uszczelki, uszczelniacze itp itd i jeździ się dalej a taki mały przegląd przy okazji nie zaszkodzi.. nie mam pojęcia co skłania ludzi do przejścia na olej mineralny.. głupota moim zdaniem..
Opublikowano
mineralny olej z założenia do tego typu silnika odpada, to jest jasne, ale jeśli m 50 zalany jest syntetykiem i bierze olej, to czy niedobrze jest go zalać półsyntetykiem 10w40 żeby oleju tak nie ubywało ????
Opublikowano
Ale ja nic nie wspomniałem o mineralnym. Jeżdżę na półsyntetyku.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

 

Mozesz jaśniej?

 

 

 

w spiritmonitor.de masz na srednia predkość przejazdu 2 litry na 100 :wink:

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Wydawało mi sie, że Mobil 1 to dobry olej..nie kupowałem go z beczki cz innego niewiadomego pochodzenia miejsca tylko normalnie w sklepie z częsciami samochodowymi - INTERCARS.

 

Widzę, że wszyscy zachwalają Elfa to chyba na niego się zdecyduje. Jeżeli teraz zmienię olejm to automatycznie musze zmienić znowu filtr oleju?? Domyślam się, ze tak, ale zapytam dla pewności, bo filtr to groszowe sprawy. Jeżeli to nie pomoże to zostaje mi wymiana 24 zaworów po jakies 30-50PLN pewnie za sztukę czyli cos koło 1000PLN za same zawory + robocizna ;/

Opublikowano
a jaki jest koszt, bo ja za ostatni nie pamiętam firmy, ale zapłaciłem jakoś niecałem 50PLNów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.