Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Właśnie zmieniłem w swoim aucie - E39 523i 1996r olej z mineralnego na polsyntetyczny. Nie wiem ile poprzedni wlasciciel przejechal na minaralnym i z jakiego powodu go nim zalal (moze z powodu ceny? ). Pod korkiem wlewu oleju bylo sporo nagaru i to takiego jak skorupa. Auto zre olej miedzy 0.5 a 0.8 litra na 1000 km. Albo silnik zostal przegrzany albo ma najechane nie wiadomo ile albo jest zapalowany. Nie wiem. Przy zmianie oleju zasugerowano mi plukanie silnika i zalanie go olejem syntetycznym. Stwierdzilem raz kozie smierc i zdecydwalem sie na polsyntetyk. Gosc od zmiany oleju mowil ze nie takie przypadki juz przerabial i wszystkie historie wynikle z zalania syntetyka po mineralnym spowodowane sa brakiem plukania silnika przed ta zmiana.

Zobaczymy co bedzie u mnie. Ludze sie ze pierscienie sa zapieczone nagarem i po plukaniu i na polsyntetyku sie odblokuja i bedzie mniej chlal oleju. A bierze na pewno pierscieniami a nie zaworami bo: rano ja odpalam auto nie ma sladu dymka, nawet malego, pojawia sie dopiero po nagrzaniu silnika, jak auto postoi z godzine to po odpaleniu tez nie ma dymka. Pojawia sie dopiero po paru minutach i wtedy potrafi kopcic jak nalezy.

O wynikach apetytu na olej bede informowal. Jak cos sie poprawi to zaleje pelnym syntetyiem.

Pozdrawiam

 

P.S. Co ile kilometrów producent zaleca wymiane oleju (zalecanego syntetycznego)?

Hazell
Opublikowano
Czyli jednym słowy kupiłeś bazdzo zadbany egzemplarz BMW oczywiście w przenośni zadbany. Ktoś zaniedbał silniczek. Zmainy oleju nie pilnował i temu jest zawalony syfem w środku. Jeżdził na badziwnym oleju. Tak jak stwierdziłeś może z powodu kosztów. Czy półsyntetyk coś pomoże na branie oleju to bym raczej był przeciwny tej teorii. Olej będzie wsiąkał raczej bardziej a jak wypłycze to nie tylko to co zapieczone ale może też polecieć usczelnieniem silnika (oby nie). Stawim raczej jednak na uszczelnienie zaworów pierścienie może też ale myślę ze to wina uszczelniaczy zaworowych. Zmierz mu ciśnienie na cylindrach to coś będziesz wiedział co i jak. Jeśli tylko uszczelniacze zaworowe to jeszcze nie jest aż tak żle. Pozdrawiam
Opublikowano

Co do uszczelniaczy zaworowych to na pewno nie, za duzo przeczy tej teorii jak chocby zupelny brak dymienia po nocnym postoju.

Co do poprzedniego wlasciciela to zwyczajnie perfidnie mnie oszukal, moj blad ze sie nie zorientowalem i za dlugo czekalem z reakcja. Gdybym wczesniej wzial sie za sprawe to wyrwalbym mu te 3k albo oddal auto. Teraz przepadlo.

Ogolnie auto doprowadzilem juz do stanu jak nalezy - zawieszenie itd. Niestety silnik zaniedbany.

Hazell
Opublikowano
Ja bym nie proponował zmiany z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej płukania silnika bo to jest gwóźdź do trumny dla silnika. Mechanizmy silnika w jakimś stopniu sie wycierają tzn zużywają i nagar powstały w jednostce napędowej uszczelnia go a po wypłukaniu nagar zostaje wypłukany i silnik traci kompresje. Wiem to z własnych doświadczeń i doświadczeń znajomych, więc jeżeli ten mechanik twierdzi że nie takie rzeczy robił to omijaj go szerokim łukiem, ja takiemu bym nie powierzył nic przy zrobieniu w samochodzie :| :| Pozdrawiam
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Ja bym nie proponował zmiany z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej płukania silnika bo to jest gwóźdź do trumny dla silnika. Mechanizmy silnika w jakimś stopniu sie wycierają tzn zużywają i nagar powstały w jednostce napędowej uszczelnia go a po wypłukaniu nagar zostaje wypłukany i silnik traci kompresje. Wiem to z własnych doświadczeń i doświadczeń znajomych, więc jeżeli ten mechanik twierdzi że nie takie rzeczy robił to omijaj go szerokim łukiem, ja takiemu bym nie powierzył nic przy zrobieniu w samochodzie :| :| Pozdrawiam

Zgadza sie teraz jest juz po ptokach zalewajac silnik połsyntetykiem skazałes go teraz na pewna śmierć .

Opublikowano
Nie ma co panikować, zauważcie, ze kolega zalał półsyntetyk po mineralnym a nie pełen syntetyk, powinien sie za jakiś czas uspokoić z braniem oleju. Niczego nie płukaj, chociaz znam przypadki ale to w starszych silnikach typu m40 :duh: gdzie kolega zalał pełen syntetyk wczesniej jezdzil na pół, przedtem zrobił płukanie silnika, powymieniał wszystkie uszczelki itp i jest okej, brał troche olej przez pierwsze 8 tysiecy a poźniej juz prawie nic
Opublikowano
Brando i Sterna, mysle ze panikujecie. Rozne przypadki tak jak tez przytacza Lukas, mowia ze wcale tak nie musi byc. Mechanik tez moze wiedziec co mowi, przekonamy sie jak pojezdze kilka tysiecy. Jezeli branie oleju sie nie zwiekszy to nastepna wymiana bedzie na pelny syntetyk - tez po plukance :)
Hazell
Opublikowano
Ja zalałlen syntetyk rowniez nie wiedzialem wcześniej co było lane, teraz owszem bierze troszke oleju około 200ml na 1500tys km. Ale jednak nie proponowałbym zmiany na pełen syntetyk. Dobry półsyntetyk, np valvoline i jeździj na takim jeszcze przez nastepną zmianę. Jeśli chciałbyś zalać pełen syntetyk, to oprocz płukanki przygotuj sie na zmiane wszystkich uszczelnień itp. zreszta zalezy to od tego rówineż jaki masz przebieg, ja mam ok 160tys i jezdze na 5w50 jakos chyba tak na mobilu i jest okej
Opublikowano
Ja bym nie proponował zmiany z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej płukania silnika bo to jest gwóźdź do trumny dla silnika. Mechanizmy silnika w jakimś stopniu sie wycierają tzn zużywają i nagar powstały w jednostce napędowej uszczelnia go a po wypłukaniu nagar zostaje wypłukany i silnik traci kompresje. Wiem to z własnych doświadczeń i doświadczeń znajomych, więc jeżeli ten mechanik twierdzi że nie takie rzeczy robił to omijaj go szerokim łukiem, ja takiemu bym nie powierzył nic przy zrobieniu w samochodzie :| :| Pozdrawiam

Zgadza sie teraz jest juz po ptokach zalewajac silnik połsyntetykiem skazałes go teraz na pewna śmierć .

 

Witam!

Moim zdaniem są to bzdury. Jeżeli komuś silnik stracił kompresję od lepszego oleju, to na tym gorszym oleju stało by się to z dwa razy szybciej.

Ja zmieniłem z półsyntetyka(10w40) na syntetyk(0w40) i po 8k nic się złego nie dzieje. A zimny silnik pracuje o wiele ciszej.

 

Pozdro!

Opublikowano
Ja bym nie proponował zmiany z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej płukania silnika bo to jest gwóźdź do trumny dla silnika. Mechanizmy silnika w jakimś stopniu sie wycierają tzn zużywają i nagar powstały w jednostce napędowej uszczelnia go a po wypłukaniu nagar zostaje wypłukany i silnik traci kompresje. Wiem to z własnych doświadczeń i doświadczeń znajomych, więc jeżeli ten mechanik twierdzi że nie takie rzeczy robił to omijaj go szerokim łukiem, ja takiemu bym nie powierzył nic przy zrobieniu w samochodzie :| :| Pozdrawiam

Zgadza sie teraz jest juz po ptokach zalewajac silnik połsyntetykiem skazałes go teraz na pewna śmierć .

 

Witam!

Moim zdaniem są to bzdury. Jeżeli komuś silnik stracił kompresję od lepszego oleju, to na tym gorszym oleju stało by się to z dwa razy szybciej.

Ja zmieniłem z półsyntetyka(10w40) na syntetyk(0w40) i po 8k nic się złego nie dzieje. A zimny silnik pracuje o wiele ciszej.

 

Pozdro!

Tylko ze on ma w silniku kupe gnoju, szlamu,centymetrowego nagaru i cholera wie co jeszcze :worried:

Opublikowano
Moja ma przebieg 240 000 i też jak kupiłem była zalana mineralnym mobilem 10 w 40. I był już brudny. Zalełem od razu półsyntetykiem tej samej firmy i lepkości i po 8000 tysiącach wzięła mi 700 ml z czego większość do pierwszego 1000 km. Teraz od ok 3000 nie dolałem ani grama i tzryma się w miejscu, a olej dopiero zaczyna robić się ciemniejszy. :wink: Dodam, że pod kornkiem też było trochę nagaru, nie jakieś grudy zbite, ale już brudno
Opublikowano
10w40 to polsyntetyk

masz rację sprawdziłem, ale to napewno był minerał (poznaję po naklejce) więc to musiał być 15 w 40 :mad2: Co śmieszniejsze niemiecka instrukcja z 97 roku przewiduje stosowanie olejów o takiej lepkości :o Narazie jeżdźę na tym półsyntetyku 10 w 40 i niżej nie schodze. :wink:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pojawia sie dopiero po paru minutach i wtedy potrafi kopcic jak nalezy.

bez diagnozy przyrządami nie ma co gdybać

P.S. Co ile kilometrów producent zaleca wymiane oleju (zalecanego syntetycznego)?

Wszystko zalezy od zasobności Twojego portfela.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Hmm... Wydaje mi sie, ze producent nie patrzy mi w portfel tylko zaleca wymiane oleju co dana ilosc przejechanych kilometrow. Wiem, ze majac gruby portfel moglbym syntetyka zmieniac co 3 tys km, czemu nie? Tylko co mowi producent?

 

Jak na razie zrobilem 350km i trzyma stan :)

 

Ehhh, zeby bez zwalania glowicy dalo sie sprawdzic stan cylindrow czy nie zdarte i czy nie owalne... :)

Hazell
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Hmm... Wydaje mi sie, ze producent nie patrzy mi w portfel tylko zaleca wymiane oleju co dana ilosc przejechanych kilometrow.

Jeśli Ci się wydaje to nie zadawaj pytań na które sam sobie odpowiadasz. Zupełnie bezinteresownie odpowiadam na zadawane tu pytania :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Mistrzu, nie znam odpowiedzi dlatego pytam. Czy zrozumiałeś moje pytanie?

 

Podam przykład: w motocyklu Honda VFR 750 RC36 producent zaleca wymianę oleju silnikowego co 12 tysięcy kilometrów.

Hazell
Opublikowano
Ja bym nie proponował zmiany z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej płukania silnika bo to jest gwóźdź do trumny dla silnika. Mechanizmy silnika w jakimś stopniu sie wycierają tzn zużywają i nagar powstały w jednostce napędowej uszczelnia go a po wypłukaniu nagar zostaje wypłukany i silnik traci kompresje. Wiem to z własnych doświadczeń i doświadczeń znajomych, więc jeżeli ten mechanik twierdzi że nie takie rzeczy robił to omijaj go szerokim łukiem, ja takiemu bym nie powierzył nic przy zrobieniu w samochodzie :| :| Pozdrawiam

 

znowu fachowiec co twierdzi ze silnik uszczelnia nagar,

www.auto-optima.pl
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mistrzu, nie znam odpowiedzi dlatego pytam. Czy zrozumiałeś moje pytanie?

Zrozumiałem dlatego odpowiedziałem za co bardzo przepraszam...

Jesli zakupisz np olej VALVOLINE 0W30 czy 5W30 stosowany z filtrem cząstkowym, który w detalu kosztuje około 75pln za 1l to możesz przejechać 30000km a jeśli powszechnie stosowany olej syntetyczny to 10-15tyś. Dlatego spytałem o zasobność portfela :?: Najpierw wysłuchaj/przeczytaj za nim zaczniesz obrażać :idea:

Pozdrawiam.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Przepraszam, czy ja Cię obraziłem?? Zadałem proste pytanie i oczekiwałem prostej odpowiedzi. Nie pytalem o Twoja czy innego forumowicza opinie tylko o zalecenie producenta samochodu. Jak otworzysz instrukcję obsługi od jakiegokolwiek samochodu, będzie tam explicite napisane co ile kilometrow wymienia sie olej i o to mi chodzilo, jako ze takowej instrukcji nie posiadam (teraz na pewno sie zaopatrze).

Odpowiadajac tak jak Ty mozna na kazdy temat toczyc wywody i bic piane a wystarczylo jedno slowo, np: 20000km (zreszta podalem przyklad z motocyklem i nie istotne tu jest co smaruje olej w motocyklu bo to tylko przyklad).

Bez obrazy.

Pozdrawiam

Hazell
Opublikowano

Zrobilem juz 850km i wzial ok 2 setek :) To miodzio w porownaniu do tego co bral wczesniej.

Test trwa, zobaczymy co dalej bedzie.

Hazell
Opublikowano
Zrobilem juz 850km i wzial ok 2 setek :) To miodzio w porownaniu do tego co bral wczesniej.

Test trwa, zobaczymy co dalej bedzie.

I widzisz, że nie jest najgorzej, a niektórzy już chcieli pochować Twoje autko :wink: Przerabiając tematy o oleju i wyciekach, ludziska raportowali ich pojawianie się do pierwszych 6000km po zmianie. Narazie jest bdb, nie zapomnij za jakiś czas uaktualnić info. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.