Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.. kupiłem jakiś czas temu amortyzatory przednie gazowe (gdzieś słyszałem że są lepsze), i po założeniu okazało się, że przód wywaliło trochę do góry, nie aż tak bardzo bo ze 3cm najwyżej, jednak to szpeci.. i mam pytanie czy da sie coś zrobić, czy jest jakiś sposób.. nie wiem może upuścić gaz z amortyzatora, da sie to gdzieś zrobic.. dodam że całe zawieszenie jest całkowicie seryjne bez przeróbek (oprócz amorów)..
Opublikowano

:duh:

Nie da sie upuscic gazu :) :lol: Jakiej firmy amortyzatory założyłes? Dobrze dobrany amortyzator nie zmienia nic w aucie, za wysokosc samochodu odpowiada spręzyna, a amortyzator jak sama nazwa wskazuje tłumi drgania w aucie.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Z obu poszło do góry, sprężyny na pewno są w porządku.. a gazowe maja to do siebie że rozpychaja się, i to mocno.. ciężko było je nadusić.. a tam gdzie regenerują zrobiliby coś z tym..??
Opublikowano
amortyzator jak sama nazwa wskazuje tłumi drgania w aucie.

 

Amortyzator również decyduje o tym jak stoi autko, ponieważ to na nim osadzona jest sprężyna. Nie na każdym amorku spring siedzi dokładnie na tej samej wysokości, wiem to z doświadczenia niestety...

 

suhyy - nie masz czasem regulacji na tych amorkach?

Opublikowano

ale faktem jest ze amorek gazowy sam sie pcha do gory,wiec realnym jest fakt ze auto moze sie deczko uniesc.

olejowy to co innego,nie powinien podniesc chyba ze jest dluzszy ale to raczej nie realne do zamontowania,przynajmniej w E-34.

Opublikowano
Kolega nie napisał czy wymieniał odboje amortyzatorów, w jakim stanie był poprzedni amortyzator. Czy kompletne zero czy chociaz 30-40 procent. Powodów moze być wiele.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Jesli wysokosc zasadniczo sie rózni to znaczy ze amortyzator nie jest dobrze dobrany...

 

Chodzi o to, że np. te same springi mogą inaczej siedzieć na różnych amorkach. W moim poprzednim autku springi Weiteca inaczej leżały np. na fabrycznych, olejowych amorkach, inaczej na innych fabrycznych, tyle że superspringa gazowych, a inaczej znowu na bilsteinach. Tyle, że w tych ostatnich była możliwosć mechanicznej regulacji. Wszystkie amorki były od tego samego modelu, rocznika i silnika, były też w bdb stanie.

Opublikowano
Jakiej firmy to nie pamiętam a pudełka wyrzuciłem.. a ze sprężynami nie mają żadnego związku bo w E34 wymienia się same wkłady.. odbojów nie wymieniałem ale nie widzę związku, zresztą na drugi raz nie będę kombinował i olejowe kupię..
Opublikowano
Popieram kolege TSA55 amortyzatory w żadnym wypadku czy to olejowe czy gazowe nie decydują o wysokości auta.A amory mam też gazowe i przód i tył i wysokośc jest taka jak przed wymianą.Wyporność amortyzatora gazowego jest duża ale nie na tyle by unieść Betke :twisted:
BMW M-Power
Opublikowano

Cześć,

 

Kiedyś czytałem posty kolegi "robertbmw":

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14064&highlight=amortyzatory+sachs+boge+nakr%EAtka

 

Myślę, że na podstawie tego co napisane nie trudno kupić amorek o niewłaściwej długości, albo tak jak napisał robert zgadnąć co wstawił poprzedni właściciel.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
ze sprężynami nie mają żadnego związku bo w E34 wymienia się same wkłady.. odbojów nie wymieniałem ale nie widzę związku

Amortyzatory nie mają zadnego zwiazku ze sprezynami... Ciekawe... To po co są sprezyny?

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
ze sprężynami nie mają żadnego związku bo w E34 wymienia się same wkłady.. odbojów nie wymieniałem ale nie widzę związku

Amortyzatory nie mają zadnego zwiazku ze sprezynami... Ciekawe... To po co są sprezyny?

 

Nie chodziło mi dosłownie, tylko w tym problemie, po co łapiesz za słówka.. jeśli wymienia się wkłady i pasują to amortyzator nie może mieć złych wymiarów, zresztą mogę sobie wyobrazić tylko, jak ktoś nie sprawdza części przed założeniem, daleko nie zajedzie.. więc to że przód podniosło to tylko wina tych amorków, nie ma innej opcji..

Opublikowano
Popieram kolege TSA55 amortyzatory w żadnym wypadku czy to olejowe czy gazowe nie decydują o wysokości auta.\ :

 

Czyli jeśli amortyzatory mają możliwość regulacji to i tak nie mają wpływu na wysokość autka? :wink:

Opublikowano
Popieram kolege TSA55 amortyzatory w żadnym wypadku czy to olejowe czy gazowe nie decydują o wysokości auta.\ :

 

Czyli jeśli amortyzatory mają możliwość regulacji to i tak nie mają wpływu na wysokość autka? :wink:

 

Jezeli mówimy o amortyzatorach dedykowanych do E34 i dostepnych w oficjalnej sprzedazy to nie spotkałem sie z takimi w których moznaby poprzez zmianę ustawienia kąta montazu zmienic charakterystykę amortyzatora tj długość jego skoku, oraz ogólną wysokość auta. Rzeczywiscie są amortyzatory które mają taką opcję. Spotkałem się z takimi w limitowanej serii Toyoty Celica - Carlos Sainz. Domyslam sie ze w tym przypadku chodzi i zwykłe amortyzatory i nie są to ani Boge, ani Sachs, ani tym bardziej Bilstein, czyli markowe. Moze kolega pamięta chociaz kolor pudełek? Być moze amorki noname, a moze popularne ostatnio "chińćzyki" typu Kamoka, sprawily ze auto rzeczywiscie stoi inaczej niz na poprzednich.... W przypadku moich Boge - BMW i aktualnie zamontowanych Sachs nie zmieniła się wysokość, a jedynie poprawiła sie amortyzacja. Jeden z Boge "lał" i miał naprawdę niską skuteczność i nie pozwalał na jazdę po nierónosciach. Po prostu auto jechało jak chciało.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
To jak wytłumaczyć fakt, że stoi wyżej jak wcześniej były olejowe a teraz są gazowe.. olejowe nie mają żadnego wpływu na wysokość, mogłoby ich nawet nie być i samochód stałby tak samo tylko że na nierównościach byłby lowriderem.. są takie gazowe że ustalają się w pewnym miejscu i ciężko je zarówno wcisnąć jak i wyciągnąć, niestety moje cisną do samej góry..
Opublikowano
Najlepiej napisz jakiej firmy i oznaczenia tych amorków to wtedy coś wymyślimy.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

"O tym, jak szybko można jeździć samochodem, decyduje zarówno jednostka napędowa, jak i zawieszenie. I to w równie ważnym stopniu. Jeżeli zawieszenie jest w złym stanie, jazda może być niebezpieczna.

 

Chciałbym poprawić zachowanie na drodze mojej Fiesty. Ponieważ amortyzatory sportowe są drogie, mam zamiar zastosować jedynie tuningowe sprężyny. Czy takie rozwiązanie ma sens?

W zasadzie twardość sprężyn powinna korespondować z odpowiednim tłumieniem amortyzatorów. Jeżeli nie będą one w stanie opanować kołysania nadwozia, to koła będą się notorycznie odrywały od nawierzchni i opanowanie auta stanie się bardzo trudne. Stąd już tylko krok do poważnego wypadku, dlatego polecamy stosowanie odpowiedniego zestawu sprężyn i amortyzatorów. Niektóre firmy tuningowe sprzedają komplety składające się z samych tylko sprężyn, które są przystosowane do współpracy z oryginalnymi amortyzatorami, i oczywiście można takie rozwiązanie zastosować, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że wzrost sztywności zawieszenia będzie minimalny, a zmniejszy się głównie jego wysokość.

O ile centymetrów powinno się obniżać zawieszenie w przypadku auta przeznaczonego do jazdy na co dzień? Czy zależy to od pory roku?

Nie ma na to uniwersalnej recepty, zwłaszcza że poszczególne modele często mają skrajnie inne wysokości seryjnego zawieszenia. Jednak ogólna rada jest taka, aby w samochodach, którymi zamierzamy poruszać się przede wszystkim z domu do pracy, nie obniżać zawieszenia bardziej niż o 3-4 cm. Nasze ulice są tak dziurawe, że radykalne zmniejszenie prześwitu może doprowadzać do dobijania zawieszenia na wybojach, a nawet do zawadzania podwoziem lub miską olejową o wybrzuszenia asfaltu. Taka przygoda może się zakończyć poważną awarią. Przy obniżonym zawieszeniu, szczególnie w autach wyposażonych w spoilery, trzeba mieć na uwadze fakt, że wszelkie podjazdy pod krawężniki mogą być prawie niemożliwe. To poważnie ogranicza poręczność samochodu. Zimą z reguły jeździmy wolniej i dlatego można stosować wyższe zawieszenia, które pozwalają szybciej wyczuć poślizg.

Czy amortyzatory gazowe są dużo twardsze od olejowych? Które są stosowane w sporcie?

To, czy amortyzator jest olejowy czy gazowy, a ściślej gazowo- -olejowy, nie ma żadnego wpływu na twardość. Amortyzatory gazowe są często stosowane w seryjnych autach z miękkim zawieszeniem. Różnice polegają na tym, że w amortyzatorach olejowych ciecz pracuje pod normalnym ciśnieniem, a w gazowych pod zwiększonym. Powoduje to, iż amortyzatory gazowe mają lepszą reakcję na zmiany w nawierzchni i obrazowo można powiedzieć, że szybciej reagują. Ponieważ jest to bardzo pożądana cecha, w sporcie stosuje się prawie wyłącznie amortyzatory gazowe. Jak właściwie dobrać twardość sprężyn i tłumienie amortyzatorów?

Jest to bardzo trudna sztuka i samemu można bardzo długo dochodzić do zadowalającego efektu. Dlatego w tej dziedzinie powinno się raczej zdać na doświadczenie serwisantów, którzy zajmują się tym na co dzień. Jest to kwestia bezpieczeństwa i eksperymenty w tym przypadku nie są wskazane.

 

 

Daniel Maszkowski

Artykuł ukazał się w czasopiśmie Auto SUKCES 07/03 na stronie 65"

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
no to rozwiązanie jest proste.. zawieźć tam gdzie regenerują żeby upuścili ciśnienia, czyli jak myślałem na początku..
Opublikowano

W zestawach noname często występuje regulacja, przynajmniej u mnie zawsze było a kupiłem 2 różne. W Bilsteinach do jeszcze mojego poprzedniego auta (Audi) też była możliwosć mechanicznej regulacji w 3 różnych poziomach (przekładało się taką jakby blaszkę, na której leżała sprężyna). Oczywiście, żeby to zrobić trzeba było zdjąć spring z amorka i skorygować wedle uznania. W zestawach noname, np. Premium Tec z allegro też jest taka możliwość. Nie mam pojęcia czy ta regulacja wygląda tak samo jak w markowych zestawach typu KW, tych ostatnich nigdy nie miałem. Nie wiem czy Bilsteiny miały skrócony uskok, ale Premium Tec pamiętam na pewno fabrycznie o 2,5cm i do tego mechaniczna regulacja. Wszystkie amorki były oczywiście dedykowane do mojego auta.

 

Robiłem zawieszenie już kilka razy w swoich różnych autach, na wielu częściach począwszy od Bilsteina na Jamexie skończywszy i wyciągnąłem jeden istotny wniosek. Jeśli nie zmieni sie zawiechy w całości (tj. springów i amorków + wiadomo odboje, poduszki) i nie będzie to dedykowany zestaw markowych firm (do silnika, modelu, roku produkcji i nadwozia) to efekt zawsze będzie nieprzewidywalny...a czasem może on zaskoczyć nawet największych znawców. :) No ale wiadomo, każdy by tak chciał, a nie każdy ma do przeznaczenia akurat na to gotówkę.

Opublikowano

kolego jezeli nie pamiętasz nazwy, ani koloru pudełka to postaraj sie poszukać na allegro i podaj adres, wtedy można coś wymyślić,

A co do regeneracji to ja nie wiem czy to pomoże, ale na pewno koszty będą dodatkowe !!

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu więc pisze tu :

- jak poznać ze amorki są do wymiany ?

 

Dzieki

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.