Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2. czy ten efekt jest przy wrzucania konkretnego biegu np. 3ego?

Nie chyba przy wszystkich, ale moze sie myle. Postaram sie opisać.

Wrzucam D i ruszam. Pedał nie na maxa w podłoge ale też nie tylko muśnięty - tak na mniejsze poł gwizdka powiedzmy, przy ok 1800-2000obr/min przerzuca bieg na II chyba, bo słyszałem że z II to rusza. I potem np przerzuca bieg dopiero przy 3k. Ale jak rozpedzam auto dynamiczniej i okolo 60km/h cofne delikatnie noge z gazu to przerzuca na wyższy.

PS.Nie jestem pewien czy wszystko dokładnie opisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety z opisu nie bardzo rozumiem jaki jest problem. Musisz wyczuć sam czy pracuje to prawidłowo. Domyślam się, że wcześniej wieloma automatami nie jeździłeś stąd Twoja niepewność. Może niech Twoim autem się przejedzie ktoś kto więcej miał doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Początkowo źle zrozumiałem o co chodzi stąd pytanie o to na którym biegu to się dzieje (myślałem że masz poślizg przed zmianą biegu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No w końcu dobrnąłem do końca :)

Więc sprawa u mnie wygląda następująco; ogólnie skrzynia chodzi bez większych zarzutów, jedynie przy pierwszej zmianie z 1 na 2 czasem lekko szarpnie.

Jednak jedna recz nie daje mi spokoju. Jadąc spokojnie przy ok 70km/h skrzynia zmienia bieg z 4 na... no właśnie, niby na 5 jednak mam wrażenie, że bieg ten jest tylko w połowie zasprzęglony, otóż, gdy odejmę trochę gazu, dopiero czuję, że skrzynia w pełni zmienia bieg na 5.

Zdarza się jednak, że skrzynia nie zasprzęgla biegu do końca i jadę tak jak by na 'nadbiegu' i wtedy mam objawy podobne do tych które miewał kolega M330d, i jeśli nie dodaje gazu to skrzynia głupieje próbując wysprzęglić bieg i momentalnie go załącza i tak dwa, czasem trzy razy... po czym jednak wysprzęgla na 'luz' zapewne ze względu na osiągnięcie prędkości gdzie lock-up nie odgrywa już roli.

Przez co jazda z prędkością 70km/h staje się nie komfortowa, ponieważ gdy puszczam gaz przy tej prędkości zaczynają się wyżej opisane hopki :?

a np. jak osiągnę prędkość pow 80km/h i poczuję, że bieg 5 został już w pełni 'załączony', i odejmę gaz całkowicie to redukcja biegów odbywa się płynnie i bez problemów :D

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał olej w ASB nie długo przed moim zakupem, a ja najechałem 20 000km.

Wszytkie sugestje mile widziane,

Pozdrawiam Maciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ten olej nie nadaje się do skrzyni z E60.

A jaki olej mam kupić ? Czy mógłbyś podać mi jaki , z góry dzięki . Może być na PW ,żeby forum nie zaśmiecać .

Przebieg już prawie 170 tys.km i czytałem właśnie ,że przy takim przebiegu trzeba już zmienić olej .

W ASO nie chce tego robić , bo za dużo mnie skasują w tym przypadku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten olej nie nadaje się do skrzyni z E60.

A jaki olej mam kupić ? Czy mógłbyś podać mi jaki , z góry dzięki . Może być na PW ,żeby forum nie zaśmiecać .

Przebieg już prawie 170 tys.km i czytałem właśnie ,że przy takim przebiegu trzeba już zmienić olej .

W ASO nie chce tego robić , bo za dużo mnie skasują w tym przypadku .

 

Przy skrzyniach ZFa typu 6HP, czyli takiech jak są m.in. w E60 masz dwie opcje: oryginalny olej BMW lub RAVENOL ATF 6HP (Inter Cars go nie ma, ale Fota tym handluje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Panowie dziś wracałem do domu i w pewnym momencie ruszając ze świateł auto nie chciało ruszyć. Obroty rosły, auto stało w miejscu. Po kilku odpaleniach udało się zapiąć skrzynie, udało mi się przejechać jakiś kawałek i problem znów się powtórzył. Nie zaryzykowałem i wróciłem na lawecie. Na liczniku nie wyskoczył żaden błąd. Z lawety zjechała już sama.

Moje pytanie:

Czy to hydrokonwerter? Poziom oleju?

 

Skrzynia GM A5S390R YY.

Auto e46 330xd 04'

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Temat jest obszerny, przeczytałem kilkanaście stron, ale wydaje mi się, że Ci co są w temacie od razu odpowiedzą co boli moją bume.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobra, mam manual do sprawdzania i wymiany oleju, ale może ktoś kto to robił opisać po polsku jak uzupełnić olej w skrzyni? Przyznam się szczerze, że mnie i mój angielski techniczny jednak to przerasta....

Rozumiem również, że olej uzupełniam poprzez Drain plug?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Panowie kupiłem BMW X3 E83 2004r 3.0 D 204 KM ze skrzynią GM i po 10 dniach od zakupu wyskoczył błąd skrzyni, weszła w tryb awaryjny, stąło sie to po wrzuceniu SD i przyciśnieciu auta na odcinku 400 metrów, dodam że skrzynia była miesiąc wczesniej naprawiana na co mam niby gwarancje : wymeiniony konwerter na regenerowany, tarczki, po ponownym rozebraniu mechanik powiedział ze niestety co innego sie tym razem zespuło nie to co na gwarancji robił wcześniej bo kosz sie rozleciał ten w którym sa jakieś sprężynki , wymienił na używke z innej skrzyni zapłąciłem 1300 zł co wyjechałem od niego przejechałem 50 km i znowu błąd skrzyni, więc powrót i co lał sie olej spod uszczelki bo nie zmienił, więc zmiana uszczelki , kolejna próba odbioru auta i znowu tym razem po 20 km błąd skrzyni( zółte kołko z wykrzyknikiem) jak gasze auto to znika na chwile, potem jeżdzć do 2 tys obrotów wszystko ok, jak mocniej wcisne pedał gazu ślizga i momentalnie wywala błą i wchodzi w tryb awaryjny, po podpięciu do komputera zar wyskoczyło błą 3 i 5 biegu i dwa razy błą 4 i 5 biegu, bo testowaliśmy 3 krotnie po kasowaniu błędu, innych błędów nie ma, juz mam dość, auto ledwo kupione i zonk, dodam ze ma nalatane prawie 300 tys km, gość nie ma pomysłu i chce mi drugą skrzynie wsadzać bo mówi ze ma taką z e39 tylko coś tam przełoży bo nie wszystko pasuje do mojej X3 , według mnie jak ślizga to albo pompa oleju nie trzyma ciśnienia albo konwerter kiepsko zregenerowany i przy wysokim ciśnieniu coś nie za bardzo, pomocy jestem z KRakowa i potrzebuje fachowca a nie kogos kto sie uczy na mojej skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Od niedawna mam X3 2.5 przebieg 155 tys

jak to po zakupie chciałem dopieścic auto wymieniając wszystkie oleje i filtry. Długo sie wahałem przed wymianą oleju w skrzyni. Tym bardziej ze według mnie pracowała bezbłednie. Ale stało sie - kupiłem texamatica 7045 i wymieniłem z kolegą mechanikiem według instrukcji z forum ale wymieną statyczną, nie dynamiczną. Olej nie był jakis mocno czarny, opiłkow brak.

Po dwoch tygodniach wymieniłem ponownie juz bez zmiany filtra tak by miec pewnosc ze wiecej jest wlane swiezego oleju.

 

Od 2 tygodni po wymianie zauwazyłem pogorszenie się pracy skrzyni szczególnie na zimnym. Kiedy ruszam skrzynia strasznie długo kreci zanim zmieni bieg 1-2 i 2-3 a w momencie tej zmiany bujnie/szarpnie. Kiedy się zagrzeje chodzi dobrze chociaz zmiana w tych przedzialach jest i tak odczuwalna, szczególnie dlugie krecenie z 2-3, powyzej 2 tys obr :!:

Jestem przekonany ze na starym oleju tego nie było i chodziła lepiej, tzn szybciej zrzucała. Nawet na zimnym. Zastanawiam sie czy tą wymianą i moją nadgorliwością czegoś nie popsułem... :? Wyzerowałem adaptacje pedałem gazu, może niepotrzebnie, moze przez to teraz tak kreci wysoko :?

 

Moje pytanie do was - czy moze to byc spowodowane zbyt niskim stanem oleju? Sprawdzany był według procedury. P-R-N-D. Dolewka az olej sie przelewał.

Przy drugiej wymianie samego oleju skrzynia w momencie sprawdzenia nie była całkiem zimna.

Czy moze brakować oleju i dlatego te szarpanie na zimnym??

 

Z góry dziekuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zalałem zły. Kurde...

Moje auto to wersja USA. Zatem tutaj może być faktycznie 8072B. Ale Skąd go wziąć ?? Nigdzie tego nie ma.

Wszedzie na forum piszą, ze jak jest skrzynia A5S390R to lać 7045E więc tym sie zasugerowałem i wlałem.

 

Czy moge wobec tego zalać Dexron VI, np Valvoline Maxlife ATF ?? Patrzyłem na specyfikacje i zamiennikiem ETL 8072B jest Dexron VI

 

Wlany mam minerał 7045E a teraz jak bym wlał Valvoline Maxlife to bedzie full syntetyk. Nie narobie jeszcze wiekszego bigosu jak tego zaleje??

 

ASO BMW mowi ze do mojej skrzyni ETL 7045E i koniec. I bądz tu mądry...

 

Jestem w kropce..

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Pierwszy post...:)), Pierwsza Bunia...

 

Przeczytałem od dechy do dechy... Decyzja , wymiana na Texaco.

Przejechałem 1000 KM. Zmienia lepiej jak zmieniał, jeszcze płynniej niż było.

Dodam, że nie było źle przed wymianą...

 

Przy okazji ... a raczej to bylo punktem numer jeden. Zdjecie klapek z kolektorów. Przeczyszczenie EGR.

Wymiana filtra odmy.

 

Śmiga, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich modelach BMW serii 5 montowano skrzynie GM A5S390R?

 

Wie moze ktos, jaka automatyczna skrzynie montowano w E60 530i z 2004?

Podaj nr vin to poszukamy jaka masz skrzynie

Skrzynia GM na pewno montowana byka w 3 litrowych dieslach w e39, e53 i e46. Pewnie w innych tez ale nie mam pewności.

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :))

 

Czyli mie nan sie czego obawiac? ;)

 

OT - co prawda prawie w temacie... Co ile wymienia sie olej w przypadku mojej skrzyni? --- GA6HP19Z od ZF

I w ogole co robic, by cieszyc sie dluga, bezawaryjna jej praca? moze to dla wielu banalne pytanie, ale E60 to moje pierwsze auto z automatem. Z gory dziekuje.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.