Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

TEXACO tani jest w INTERCARS-sie. Co do wymiany to nalezy wymieniac!!! u mnie przy 230 tys zaczeła lekko szarpac, u mechanika okazało sie ze sa opiłki metalu w oleju, no i oczywiscie remont :? . teraz będę zmieniał co 50 tys. :cool2: Pozdrawiam!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się. Ci co wymienili i potem im skrzynia siadła to tak naprawdę "zapominają" wspomnieć, że decydowali się na wymianę najczęściej przez to że zaczynali mieć wrażenie, że skrzynia już nie chodzi tak jak powinna. Niestety wtedy już jest za późno na wymiany i i tak awaria przyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ci co wymienili i potem im skrzynia siadła to tak naprawdę "zapominają" wspomnieć, że decydowali się na wymianę najczęściej przez to że zaczynali mieć wrażenie, że skrzynia już nie chodzi tak jak powinna. Niestety wtedy już jest za późno na wymiany i i tak awaria przyjdzie.

 

Zgadzam sie z tym w 100 %.

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zostałem przekonany :) jadę do ASBPalka Mysłowice na diagnozę i wymianę oleju + filtra razem 500 zł. Cena przyzwoita i spokój na jakiś czas :) w sumie macie rację o skrzynię tak jak o silnik potrzeba dbac.

 

Pozdrawiam i dzieki za dobre rady

 

I już wiem dlaczego w nowych autach BMW zaleca wymianę oleju do 100 tys km przebiegu, bo taka gwarancję dają na nowe auta, a nie uśmiecha im się wymieniać przekładni w okresie gwarancji.

Edytowane przez brokat_
brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
TEXACO tani jest w INTERCARS-sie. Co do wymiany to nalezy wymieniac!!! u mnie przy 230 tys zaczeła lekko szarpac, u mechanika okazało sie ze sa opiłki metalu w oleju, no i oczywiscie remont :? . teraz będę zmieniał co 50 tys. :cool2: Pozdrawiam!!

 

Tu http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=lista&typ=kat&id_kat=129

maja 7045E w dobrej cenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ops2 napisal:

Zajedz do jakiegos naprawde polecanego warszatu zajmujacego sie PROFESJONALNIE ASB - tam cie uswiadomia .

Ja dodam swoj klocek w tej ukladance - wg mnie przy tym roczniku powinienes bezwzglednie ZMIENIC OLEJ.

Co do jego typu to wiekszosc jezdzi na TEXAMATICU ale ja i conajmniej jeden z kolegow z forum jestesmy wyjatkami i jezdzimy na syntetykach bo co prawda GM zaleca 7045E ale jest to olej mineralny (co prawda z dodatkami antysciernymi).

Oryginalny olej do tych skrzynek jest juz nie produkowany.

 

dzwonilem do znawcow od automatow (znany warsztat pod nadarzynem) i twierdza, ze leja cos drozszego niz 7045E, koles nie chcial powiedziec, ale troche sie boje lac cos innego niz producent przewiduje.

dziwi mnie, ze koles nie chcial powiedziec co za olej leja - bal sie wywiadowni czy co? :mad2:

 

chyba zrobie wymiane statyczna i zaleje olej z ASO.

 

poleca ktos jakis warsztat na wymiane oleju w ASB w okolicach warszawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzwonilem do znawcow od automatow (znany warsztat pod nadarzynem) i

 

Co do tego warsztatu mam conajmniej negatywne zdanie ......... .

Ogolnie w stolecznych warsztatach panuje jakas dziwna aura tejemniczosci na temat rodzaju stosowanego oleju do tej skrzynki.

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olczak nie wie co mowi, niestety... nie wie jaki powinien byc olej do skrzyni, czego sam doswiadczylem, oni leja ESSO, ktory jest lany do skrzyn ZF... niektorzy nie widza roznicy pomiedzy GM a ZF

 

nie polecic moge jeszcze autojozefow.pl (szczegoly w dziale NIE POLECAM)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chyba zrobie wymiane statyczna i zaleje olej z ASO.

 

Dlaczego jesteś taki uparty? Pisze Ci tyle osób, że GM, czyli producent skrzynii, zaleca Texaco i ten olej jest w 100% pewny do tej skrzynii, a Ty ciągle swoje. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem do poleconego warsztatu i facet przy wymianie oleju w bmw nie zaleca plukania chłodnicy ani montowania drugiego filterka - zażartowal że nie zjedzie z podnosnika, hehehe

dodal, ze plukanie chlodnicy jedynie przy remoncie skrzyni

 

mam nadzieje ze juz w poniedzialek bede mial wymieniony olej za 650zl brutto.

 

mmw napisal:

Dlaczego jesteś taki uparty? Pisze Ci tyle osób, że GM, czyli producent skrzynii, zaleca Texaco i ten olej jest w 100% pewny do tej skrzynii, a Ty ciągle swoje. Surprised

 

nie jestem uparty wiem ze jedyny zlecany olej to 7045E, wg historii serwisowej olej w moim sztruclu nie byl wymieniany. niestety nie wiem czy ktos cos dolewal czy cos grzebal - po rozebraniu oslony żadnych wycieków kurzu itp wyglada jak nowa (świeci sie na ładny nie utleniony srebrny kolor :D ). auto ma dopiero 3 lata i 3 miesiace i przebieg 185 tys km. skrzynia chodzi bez zarzutu, plul bym sobie w brode, gdybym musial o wymienia robic remont za 5 tys zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzwonilem do poleconego warsztatu i facet przy wymianie oleju w bmw nie zaleca plukania chłodnicy ani montowania drugiego filterka - zażartowal że nie zjedzie z podnosnika, hehehe

dodal, ze plukanie chlodnicy jedynie przy remoncie skrzyni

 

mam nadzieje ze juz w poniedzialek bede mial wymieniony olej za 650zl brutto.

 

mmw napisal:

Dlaczego jesteś taki uparty? Pisze Ci tyle osób, że GM, czyli producent skrzynii, zaleca Texaco i ten olej jest w 100% pewny do tej skrzynii, a Ty ciągle swoje. Surprised

 

nie jestem uparty wiem ze jedyny zlecany olej to 7045E, wg historii serwisowej olej w moim sztruclu nie byl wymieniany. niestety nie wiem czy ktos cos dolewal czy cos grzebal - po rozebraniu oslony żadnych wycieków kurzu itp wyglada jak nowa (świeci sie na ładny nie utleniony srebrny kolor :D ). auto ma dopiero 3 lata i 3 miesiace i przebieg 185 tys km. skrzynia chodzi bez zarzutu, plul bym sobie w brode, gdybym musial o wymienia robic remont za 5 tys zl.

 

Zaczynasz się zbliżać do przebiegu kończącego żywot tych skrzyń gdy nie wymieniany był olej. Jak już pisałem wcześniej swoją 530d ściągnąłem właście z uszkodzoną skrzynią i też była idealna, sucha, czysta, żadnych wycieków itd. Co z tego jak w środku spalona praktycznie. Jak wszystko chodzi ok to powinieneś się cieszyć i jak najszybciej wymieniać olej żeby nadal wszystko chodziło dobrze, bo jak już skrzynia zacznie niedomagać nawet minimalnie to już będzie za późno.

 

W swoim TDSie zaraz po sprowadzeniu auta wymieniłem olej w skrzyni profilaktycznie mimo, że to ZF a nie GM. Mechanik powiedział, że dobrze zrobiłem bo olej był już taki sobie. Zrobiłem od tamtej pory 15 tys km i skrzynia chodzi jak złoto.

 

PS!!!!! Sorry, pomyliłem Twoją osobę z kolegą od 530dA. :modlitwa: Ty masz pewnie ZFa skrzynię więc aż takiej paniki nie ma ale lepiej wymień też olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zalali ESSO po naprawie skrzynki (nie mam pojęcia czy syntetyk czy minerał) - skrzynka na gwarancji więc olewam jaki olej, ma jeździć i już. Słabo ciągnie na wolnych obrotach ale czy to sprawka oleju to nie wiem, w czasie jazdy jest ok.

 

mmw: pisałeś że niektórzy zapominają dodać że przed wymianą coś już ze skrzynką było nie tak. Pewnie prawda, z tym że ja nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów ( może dlatego że to mój pierwszy automat i myślałem że tak to działa), zdecydowałem się na wymianę bo wszyscy tak radzili (pomijając serwis BMW i pana z AXOD). I nie mam pretensji aby była jasność - sam zdecydowałem.

I tak nie wiem czy wymiana dokończyła skrzynię czy po prostu była już na granicy żywota.

 

Do tych którzy pisali / czytali o "tąpaniu" przy ostrym przyspieszaniu i gwałtownym hamowaniu. Po naprawie już tego nie mam ale nie potrafię powiedzieć co powodowało taki efekt.

Wymieniono mi konwerter, pompę oleju oraz tarczki piątki, wyczyszczono sterowanie.

Uczę się jeździć automatem na nowo :wink: Olej wymieniał będę co 40k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz rację, że jak ktoś nie jeździ automatem to czasami nawet nie wie, że skrzynia chodzi źle. Ja kiedyś miałem w Omedze czyszczone chłodnice i jak się potem okazało, jakiemuś pracownikowi wylał się olej od skrzyni i bał sie powiedzieć szefowi (!!!) i wydali mi auto, ja wsiadam a skrzynia się ślizga. Od razu wiedziałem o co chodzi bo z automatami miałem do czynienia od dawna, wracam do nich a oni, że przecież jeden z pracowników przejechał się autem i wg niego było ok. No to musiał być niezły ekspert i szczęście, że nie spalił mi skrzyni, bo brakowało z 2 litry oleju i auto praktycznie ruszało z opóźnieniem kilku sekund. Potem dopiero przyznał się jeden z nich, że mu się z chłodnicy oleju wylało kupe oleju i starł szybko udając że nic się nie stało. Jakaś masakra w ogóle. Dla właściciela warsztatu tego od chłodnic skończyło się to tak, że dostał fakturkę przelewową za wymianę oleju + olej od mojego mechanika, bo skrzynia nadal chodziła dziwnie, szczególnie, że olej do skrzyni, który mi dolałi kupili na stacji benzynowej i trzeba było cały olej wymienić w niej, dopiero wróciło wszystko do normy.

Automaty są naprawdę ok, byle dotykali się do nich tylko ludzie mający o tym pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty są naprawdę ok, byle dotykali się do nich tylko ludzie mający o tym pojęcie.

 

To zdanie dotyczy BMW w całym zakresie obsługi. W innym temacie pisałem że mam jakieś dziwne wibracje po remoncie skrzyni. Odwiedziłem trzy!! warsztaty w tym jeden od miłośnika BMW o którym się mówi że się zna na beemkach. Kazał zostawić auto na jeden dzień i że wie o co chodzi (choć mi nie chciał powiedzieć) i że naprawa nie przekroczy 1500 zł. Nie zostawiłem.

Podjechałem znowu do kumpla na kanał, jeszcze raz sprawdziłem wszystkie poduszki (opis znalazłem na forum merca) i nic.

Przyszła jego żona z kawą i mówi że jakoś dziwnie mam wydech z tyłu przekręcony. Wstyd jak ch..... okazało się że kolesie źle złożyli wydech i dotykał budy pod bagażnikiem. Ani ja ani mechanicy tego nie zauważyli. Poprawiliśmy to i jest oki. Koszt..kilka tyskich i buzi dla żony kolegi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited napisal:

 

Mnie zalali ESSO po naprawie skrzynki

 

bo masz inna skrzynie 310, 440 albo 560, do 390 leje sie tylko ten co podano

 

Mam 5L40E alias GM A5S390R, zalecany texamiatc jak wyżej, ale nie kłóciłem się długo z właścicielem serwisu ASB - dał gware więc jego brocha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem przed chwila do samko.pl

 

jestem juz w szoku i zaczynam żalować, ze kupilem bmw w automacie - w mercedesie i volvo nie mialem takich problemow!!

 

szef warsztatu samko.pl bardzo rozmowny i pomocny Pan stwierdzil, ze do bmw skrzynia 390 leja olej Esso koloru zielonego (dodal że czasami olej Esso do innych skrzyn BMW)

 

wymiana kwota brutto z filtrem to kwota 300zł!!!

 

p.s.

nie leja oleju texaco 7045E bo go nie maja.

Facet sprawial wrazenie znawcy tematu.

 

jednak zdecydowalem i jade do poleconego warsztatu przez ops2, i za 600zl naleja co jest w specyfikacji.

 

p.s.

chyba za duzo poswiecam uwagi olejowi w skrzynce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A Ty nie możesz sobie kupić sam olej, filtr i uszczelkę i jechać po prostu z tym w rączkach i kazać to wymienić? :)

 

Jaki Ty masz dokładnie rocznik i model auta? Bo Ty masz chyba skrzynię ZFa więc nie ma co się dziwić że leją Esso. Chyba, że masz jeszcze E46 to GM.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze ten watek jest troche przekoloryzowany.

 

Oczywiscie nie neguje wymiany oleju itd, bo sam sie nad tym zastanawiam, ale skoro te skrzynie by tak padaly to w polsce czekalo by sie miesiacami na naprawe.

 

Aut z tymi skrzynami jest juz w Polsce OLBRZYMIA ilosc, jesli by byly tak awaryjne to kazdy specjalista od takich skrzyn by mial kilkumiesieczna kolejke na naprawe :?

 

Moze nie sa to bardzo udane skrzynie, ale mysle ze nie ma co narzekac, bo sie akurat kupilo samochod z takowa...

Pamietajcie ze nie tylko te skrzynie sie psuja, a takze malo kto ma E39 od nowosci, i nigdy nie wiadomo co poprzedni wlasciciel z samochodem robil. Moze wsiadal rano przy -10 stopniach, zapalal fure i deska... ?

 

Ktorys z kolegow pisal ze skrzynia byla padnieta bo olej byl juz przepalony, czylu jesli olej w skrzyni jest praktycznie taki sam jak nowy ? ( mowie o barwie ) to jest duzo mniejsza szansa ze cos padnie ??

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited:

 

 

po pierwsze napisane jest przy generalnym przegladzie, pod drugie zalecaja sprawdzic u producenta czyjtaj bmw specyfikacje oleju, po trzecie ich specyfikacja jest na podstawie ich doswiadczen i nie biora za to zadnej odpowiedzialnosci.

 

p.s.

mam juz taki mętlik w glowie, ze nie odwaze sie na zalanie niczego innego czego producent nie potwierdza. wg tis jest to 7045E i tego sie trzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.