Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Testowałem INPA silnik,

 

przy przepływomierzu pokazało mi wykrzyknik, podejrzewam że wartości odczytu są powyżej norm?? Czyżby niesprawny przepływomierz? Ponad pół roku temu kupowałem nowy originał Boscha + adaptacja w ASO.

 

1. odczyt na wolnych obrotach

http://img7.imageshack.us/img7/4074/analogwerte2jaowysp5.th.jpg

 

2. odczyt przy 2 tys. obrotów

http://img150.imageshack.us/img150/6650/analogwerte22tysobreo5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Robert wiem, że to jest to tylko nie mogę go fizycznie zlokalizować pod maską :)

 

Szukaj tam gdzie szukałeś tego:

http://tnij.org/cuq8

 

Dzięki Robert, przekaźnik świec żarowych odnaleziony. Na forum pojawiały się różne informację na temat gdzie on jest umieszczony w e39.

Teraz mogę potwierdzić, iż za całą pewnością znajduje się on w skrzynce, w rogu komory silnika po stronie pasażera,- skrzynka pod prawym filtrem kabinowym, zaraz za modułem silnika.(dokładniej tego nie potrafię wytłumaczyć).

 

W sprawdzanym prze mnie przypadku błąd:

 

13573 glov device

error present

Glow system - glow plug - or glow plug relay

 

oznaczał uszkodzenie tego przekaźnika. Po rozebraniu go okazało się, że był zaśniedziały dość mocno i chyba przepalony. (dostała się do niego woda).

 

Pozdrawiam.

 

:clap: :cool2: :dance:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pomoże mi ktoś w zidentyfikowaniu tego czujnika?

Prosze oto screen:

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich adrek.

 

Wydaje mi sie że chodzi o numer 17 na tym rysunku

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/520i-M50/ECE/L/M/1993/02/mg-64/ill-64_0121/#21

 

Lub ten szkic nr 7 i 10

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/520i-M50/ECE/L/M/1993/02/mg-64/ill-64_0599/#9

 

nie mam niestety pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem INPE i NCSa, programy się otwierają ale nie ma komunikacji z autem, pokazuje mi się ostrzeżenie HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial.

A jak chcę uruchomić jakiś test to wyskakuje IFH-0018:INITIALIZATION ERROR, dodam że ani bateria ani zapłon nie jest podświetlony.

 

Lacze sie przez RS232->USB Prolifica i mialem ten sam problem. Rozwiazaniem byly aktualne sterowniki Prolifica do MS Visty - teraz wszystko smiga jak zloto.

 

PS. Publicznie wielkie dzieki dla BZQ i RobsonX za support przez GG/Skype :D

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i co może ktoś potwierdzić przypuszczenia użytkownika "piotrek1" że to czujnik w nagrzewnicy? Z góry dziękuję i pozdrawiam adrek.

 

Wydaje mi sie że chodzi o numer 17 na tym rysunku

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/520i-M50/ECE/L/M/1993/02/mg-64/ill-64_0121/#21

 

Lub ten szkic nr 7 i 10

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/520i-M50/ECE/L/M/1993/02/mg-64/ill-64_0599/#9

 

nie mam niestety pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, mam troche czasu wiec:

 

po zainstalowaniu INPA z obrazu plyty dzialajacy_ale_to_nie_5_02_INPAv502_EDIABASv647.iso

wszystko wg. wskazowek z pliku INPA_instalacja_uzytkowanie.pdf

 

mam problem. instalacja itd zgodnie z wskazowkami z powyzszego pliku. jedynie co bylo inne to okienko z " zaawansowanymi ustawieniami portu dla com 4" u mnie jest w windows home i profesional jedynie mozliwosc zmiany com -zmienilem na com1 - a nie ma tych innych opcji co sa na zdjeciu w instrukcji.

 

 

po zainstalowaniu i wlaczeniu INPA mam:

battery i ignition off ( białe kółka)

 

po podłaczeniu kabla z interfejsem i z samochodem przy wyciagnietym kluczyku mam: battery i ignition on ( dwa czarne kółka)

 

po przekręceniu kluczyka(zapaleniu auta) : battery jest on i ignition robi sie off (czarne i puste kółko)

 

w menadzerze urzadzen mam: prolific usb to serial comm port (com1)

 

 

co robie zle?

 

 

zmienilem: Ustaw w obd.ini ze masz hardware=ADS

 

i teraz dziala battery i ignition on - to dziala

niestety jak chce wybrac auto i skomunikowac sie z silnikiem albo czymkoliwek to wywala bład

 

IFH-003: DATATRANSMISSION TO ITERFACE DISTURBED. PROGRAM WILL BE STOPPED

 

sprawdzalem kable sa podlaczone itd.

 

kupilem 2 interfejsy i to samo: proliftic co to moze byc?

Edytowane przez robiola1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem INPE i NCSa, programy się otwierają ale nie ma komunikacji z autem, pokazuje mi się ostrzeżenie HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial.

A jak chcę uruchomić jakiś test to wyskakuje IFH-0018:INITIALIZATION ERROR, dodam że ani bateria ani zapłon nie jest podświetlony.

 

Lacze sie przez RS232->USB Prolifica i mialem ten sam problem. Rozwiazaniem byly aktualne sterowniki Prolifica do MS Visty - teraz wszystko smiga jak zloto.

 

Tak więc też odpaliłem interface na vista i wszystko śmiga aż miło, dzięki pomocy kolegi nerwusa :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nerwus napisal:

Przelacz przelacznik w pozycje DS2only.

 

okej! dziala

 

wielkie dzieki, nie ma to jak obsluga klienta przez nerwusa :mrgreen:

jeszcze raz dzieki!

 

p.s.

cos "nacisnelo" mi sie w inpie w automatycznej skrzyni biegów chyba wlaczylem 1st silonid valve - chyba jakis zawor w automatycznej skrzyni biegow wlaczylem. czy po odlączeniu inpy i ponownym wlaczeniu silnika wszystko wroci do normy - z tego wszysktiego zrobilem jazde testową i niby jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem zrzute z INPA silnika: znalaz 3 takie same bledy, które miałem 5 tys km temu.

 

 

cos z wentylatorem?

widzialem ze mam jakies liscie w chłodnicy, czy temp chlodziwa 102-103 stopnie to nie za duzo?

wskazowka zawsze stoi w pionie nigdy sie nie wychyla.

 

4b22 i 41f1 - cos z wentylatorem

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img220.imageshack.us/img220/8462/28254036mh1.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/28254036mh1.jpg/1/w1280.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Inpa pięknie pomykała ale musiałem wymienić dysk na większy i po ponownej instalacji sytemu Inpa nie komunikuje się z autem.W pozycji stacyjki I pali się na czarno Batery i Ignition a po przełączeniu w pozycję II gaśnie Ignition.Fejs Nerwusa na RS.

Co mam źle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
u mnie to zadziałalo:
To zachowanie ADS na przejsciowce usb-com jest normalne. Ustaw w obd.ini ze masz hardware=ADS. To tylko powinno poprawic wykrywanie ignition.

Wstaw zawartosc ediabas.ini i obd.ini masz je zgodne z moim opisem w pdf?

 

Dzięki.Działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem INPA silnik,

 

przy przepływomierzu pokazało mi wykrzyknik, podejrzewam że wartości odczytu są powyżej norm?? Czyżby niesprawny przepływomierz? Ponad pół roku temu kupowałem nowy originał Boscha + adaptacja w ASO.

 

1. odczyt na wolnych obrotach

http://img7.imageshack.us/img7/4074/analogwerte2jaowysp5.th.jpg

 

2. odczyt przy 2 tys. obrotów

http://img150.imageshack.us/img150/6650/analogwerte22tysobreo5.th.jpg

 

Kolego przy przepływomierzu najważniejsza jest płynność i liniowość pracy. Powinieneś zaobserwować czy wraz z dodawaniem gazu wartości mierzonego powietrza wzrastają i nie zawieszają się mimo zmiany RPM.

Jeśli tak jest tzn jest płynność bez skoków należy upatrywać winy w adaptacji przepływomierza lub jego złym doborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc w interpretacji tego błędu, dodam że świeci się airbag i idzie go skasować ,ale po 2 sekundach kontrolka airbagu znów świeci

 

 

 

A nie miałeś przypadkiem strzelonej klemy przy akumulatorze?

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc w interpretacji tego błędu, dodam że świeci się airbag i idzie go skasować ,ale po 2 sekundach kontrolka airbagu znów świeci

 

 

 

A nie miałeś przypadkiem strzelonej klemy przy akumulatorze?

 

Kurcze nie wiem, auto normalnie odpala. Samochód jest kumpla i ostatnio miał mały wypadek ( przywalił kołem w krawężnik i wygiął wahacz i poobijał trochę przód ). Czy ta klema może powodować błąd airbagu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc w interpretacji tego błędu, dodam że świeci się airbag i idzie go skasować ,ale po 2 sekundach kontrolka airbagu znów świeci

 

 

 

A nie miałeś przypadkiem strzelonej klemy przy akumulatorze?

 

Kurcze nie wiem, auto normalnie odpala. Samochód jest kumpla i ostatnio miał mały wypadek ( przywalił kołem w krawężnik i wygiął wahacz i poobijał trochę przód ). Czy ta klema może powodować błąd airbagu ?

 

Tam jest ładunek, który przy uderzeniu odstrzeliwuje kleme + (tzn. przewód z klemy).

Zestaw naprawczy jest dość drogi więc po wystrzale ludzie zwykle wpychają klemę, a raczej przewód na miejsce i tak jeżdżą. Zwykle wstawiają też opornik na kablu z tego co pamiętam około 2kΩ aby oszukać komputer (taką mniej więcej rezystancję daje ten nabój). Wtedy po skasowaniu błędu nie będzie się on już pojawiał.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc w interpretacji tego błędu, dodam że świeci się airbag i idzie go skasować ,ale po 2 sekundach kontrolka airbagu znów świeci

 

 

 

A nie miałeś przypadkiem strzelonej klemy przy akumulatorze?

 

Kurcze nie wiem, auto normalnie odpala. Samochód jest kumpla i ostatnio miał mały wypadek ( przywalił kołem w krawężnik i wygiął wahacz i poobijał trochę przód ). Czy ta klema może powodować błąd airbagu ?

 

Tam jest ładunek, który przy uderzeniu odstrzeliwuje kleme +.

Zestaw naprawczy jest dość drogi więc po wystrzale ludzie zwykle wpychają klemę, a raczej przewód na miejsce i tak jeżdżą. Zwykle wstawiają też opornik na kablu z tego co pamiętam około 2kΩ aby oszukać komputer (taką mniej więcej rezystancję daje ten nabój). Wtedy po skasowaniu błędu nie będzie się on już pojawiał.

 

Pozdrawiam.

 

OK,ale po wystrzale tego ładunku, odcinany jest prąd a więc auto nie powinno odpalać tak ?. Ten zestaw naprawczy do E38 kosztuje prawie 300 jurków :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpala do czasu kiedy nie wepchniesz odstrzelonego przewodu ponownie do klemy i już masz napięcie.

Z tego co wiem to każdy (no może prawie) po wypadku tak robi i wstawia dodatkowo opornik aby nie mieć błędów na airbagu.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpala do czasu kiedy nie wepchniesz odstrzelonego przewodu ponownie do klemy i już masz napięcie.

Z tego co wiem to każdy (no może prawie) po wypadku tak robi i wstawia dodatkowo opornik aby nie mieć błędów na airbagu.

 

Pozdrawiam.

 

Wielkie dzięki jutro sprawdzę no i pewnie nie obejdzie się bez opornika ,chyba że uda się kupić taniej używkę. Mówisz że opornik 2kΩ powinien załatwić sprzwę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.