Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam bmw e46 320d 11/98 rok i chciałbym dołożyć tempomat jakiej poduszki mam szukać proszę o konkretny link....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

 

Wczoraj zamontowalem u siebie poduszke wielofunkcyjna i dziala!!!

Jezdze BMW E39 2.2 z 2002 roku. Jedyna roznice jaka znalazlem jest radio, bo u mnie jest BMW Business C53 czyli z nowymi plaskimi pinami. Jednak trzymajac sie kolorow okablowania baz problemu podlaczylem wszystko i ciesze tempomatem i sterowaniem radia z kierownicy.

 

Wielkie dzieki dla thenygoos za zrobienie pieknego opisu

 

Pozdrawiam

mareg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podłączyłem do siebie multifunkcje, ale nie działa tempomat :| :cry2: napewno wszytko dobrze zrobiłem, sprawdzałem czy jest OK, ale nie podłączałem do kompa, więc może jakieś problemy są i tu mam pytanie, czy ktoś z Warszawy albo okolic może mi pomóc i podłączyć do kompa i sprawdzić co jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
gdybym kupił taki zestaw i zamontował tylko prawą stronę (lewa jest mi zbędna bo mam zmienione radio), to wystarczy podłączenie przewodu + po stacyjce i tego do komory silnika, czy ten przewód i-bus też jest potrzeby czy służy tylko do sterowania radiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym kupił taki zestaw i zamontował tylko prawą stronę (lewa jest mi zbędna bo mam zmienione radio), to wystarczy podłączenie przewodu + po stacyjce i tego do komory silnika, czy ten przewód i-bus też jest potrzeby czy służy tylko do sterowania radiem

 

i-bus też musisz podłączyć, bo on odpowiada za informację który guzik jest wciśnięty... wprzeciwnym razie do każdego guzika musiałbyś mieć po 1 przewodzie i zamiast 9 byłoby blisko 20...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

świetny temat, mi też wszystko się udało

żadne błędy nie wyskoczyły, wszystko działa bez zarzutu

graty za świetny poradnik, ciekawe czy szkopy też tak potrafią:P

ja u siebie podłączyłem kiere od M5 po lifcie z 2002roku i działa:)

a mam e39 z 1999/07

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. czyli muszę poszukać takich przycisków, no i troszkę zabawy, choć mam jeszcze inny pomysł, bo wątpię aby udał mi się równo wyciąć osłonę poduszki, ale chodzi mi po głowie zamontowanie prawej strony przycisków zaraz przy manetce zmiany biegów lub w innym podręcznym miejscu, tylko tu moje pytanie czy musi też być ta strona od radia czy wystarczy tylko ta od tempomatu

 

temat zrobiony profi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że za bardzo kombinujesz

podręczne miejsce to właśnie kierownica

zawsze trzymasz ją przynajmniej jedną ręką i to właśnie lewą

więc przyciski masz tuż obok palców

nie wiem po co kombinować na siłę

gdyby zasady ergonomii przewidywały że przyciski mają być przy lewarku to pewnie tam by się znalazły

a jednak wymyślono inaczej

poza tym nazwy przycisków masz tuż pod wzrokiem, dzięki czemu znalezienie odpowiedniego przycisku zajmuje ułamek sek.

pzdr

życze owocnej pracy bo warto

tempomat świetna sprawa, dla kogoś kto jeszcze nie miał okazji się tym pobawić :P

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim bmw miałem dlatego w tym mi brakuje, wiem że wygląda to na kombinowanie ale w tą kierownicę co mam montaż przycisków jest niemożliwy a tempomat chcę mieć, stąd te kombinacje

 

proszę tylko o odpowiedz czy musi być ta druga strona tj. sterowanie radiem czy sama od tempomatu wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim bmw miałem dlatego w tym mi brakuje, wiem że wygląda to na kombinowanie ale w tą kierownicę co mam montaż przycisków jest niemożliwy a tempomat chcę mieć, stąd te kombinacje

 

proszę tylko o odpowiedz czy musi być ta druga strona tj. sterowanie radiem czy sama od tempomatu wystarczy

 

 

Z fotki:

 

http://images34.fotosik.pl/128/eb0b5c6c0a627f63med.jpg

 

wynika, że prawdopodobnie nie potrzeba, bo przyciski od radia łączy się z przyciskami od tempomatu, a dopiero stamtąd do kostki... Jestem bardzo ciekawy efektu końcowego...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed 09/1998 trzeba dokupić silnik krokowy + wspornik, sterownik tempomatu, cięgno i trochę innych drobiazgów jak niżej:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=66_0044&hg=66&fg=20

 

Jednocześnie z danych na stronie j.n. wynika, że sterowanie tempomatem od 09/1997 odbywa się już guzikami z kiery, a nie dźwigienką pod kierownicą i przyciskiem na desce:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=66_0034&hg=66&fg=95&hl=42

 

Także do zakupu miałbyś poduszkę z guzikami i to co w pierwszym linku. Jak nie wiedziałem, że od 09/1998 opcja tempomatu jest software'owo wbudowana w sterownik silnika DME, to robiłem rozeznanie i gość z Allegro który silnik krokowy oferował za 150 PLN powiedział, że cały zestaw puści za 400 PLN.. W sumie przy cenach nowych części całkiem tanio, mając na uwadze, że sam nowy sterownik to koszt rzędu $415, a silnik krokowy rzędu $229...[/url]

 

Zakładał już ktoś do e39 przed 09/1997 tempomat.Ja mam 520i z roku 06/1997 i chciałbym dołożyć tempomat.

Czyli musiałbym kupić manetke przy kierownicy, jakiś sterownik, silniczek, wiązka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Posiadam E39 z 3/1999 roku i potrzebuje dołożyć tempomat i.t.p., ponoć wystarczą same przyciski, bo w buni wszystko już jest.

Mam przyciski i zaślepkę (klakson) poduszki (tylko że kierownicy jedno nabojowej) a sam posiadam dwu nabojową.

czyli:

w/g schematu na stronie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=32_1163&hg=32&fg=35

chciał bym wymienić tylko ten plastiko-skórę z emblematem BMW (kla_r_kson) i dorzucić przyciski.

Czy dałoby coś takiego wykonać? Czy przewody mi się zgrają czy przewody od multi są różne w zależności od poduszki? I najważniejsze jak!? :evil:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam. Zajebiaszczy opis, podziwiam i dziękuje ale nie za dużo mi to pomogło. Mógłby ktoś szczegółowo opisać jak podłączyć kiere z mf do e39 z 03/97 bo schemat na realoem niewiele mi mówi. A jaśniej e39 03/97 kiera z m pakietu sprzed liftu. I czy da się ominąć tą manetkę i uruchomić z guzików? Jestem nowy i miło z waszej strony że tak sobie pomagacie. Jestem mile zaskoczony. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Okej, opis super, tylko przestały działać wszystkie zdjęcia :( . Wczoraj założyłem kierownice - multifunkcję do swojej beti ale okazało się że nie mam kabli do sterowania tempomatem i radiem. Prosił bym o jakiś schemat podłączenia lub poradę gdzie się podpiąć. Moje radio BMW Professional MKII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, opis super, tylko przestały działać wszystkie zdjęcia :( . Wczoraj założyłem kierownice - multifunkcję do swojej beti ale okazało się że nie mam kabli do sterowania tempomatem i radiem. Prosił bym o jakiś schemat podłączenia lub poradę gdzie się podpiąć. Moje radio BMW Professional MKII

 

Kolego, a czy Twoje auto ma napewno nowa elektronike, tj. po 09/98???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do autora i znawców tematu. Posiadam e39 z 1996 roku mam kierownice multifunkcyjną, działa sterowanie radia i obieg wewnętrzny powietrza, niestety tempomat nie reaguje. Na desce rozdzielczej jest przycisk od tempomatu, po naduszeniu swieci sie kontrolka niestety nic wiecej nie moge zrobic. Z kierownicy zero reakcji. Moze mi ktos cos podpowiedziec, bo niestety w tym temacie jestem zielony.

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

witam!

mam co prawda troszke kostki w aucie ale kierownice mam taka ktora pod te kostki pasuje jednak nie dziala multifunkcja... moze ktos wrzucic fotki wtyczki radia pod które kolory przewodów ma byc podłączona multifunkcja ? bo liknki z pierwszego postu juz wygasły a jednak bardziej czytelne dla mnie sa obrazki niz opisy :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.