Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Niedawno zakupiłem BMW e39 z 06.1999r 523 z silnikiem B52

Chciał bym zamontować sobie kierownice z multifunkcją. Teraz posiada kierownice od M wersji tzw serducho z plastikowymi zaślepkami w których powinny być przyciski od multifunkcji. Mam możliwość kupienia kierownicy z multifunkcją serducha ale bardzo zniszczoną. moje pytanie pierwsze brzmi czy da się same przyciski przełożyć? moje drugie pytanie brzmi czy muszę dokupywać do tego jeszcze moduł multifunkcii bo w jakimś serwisie powiedzieli że taki muszę kupić patrząc tylko na samochód z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przełożyć same panele od sterowania,W niektórych wersjach potrzeba dokładać moduł a w innych ten moduł wbudowany jest w panele mfl jak dobrze pamiętam to panele miały wbudowany moduł od marca 97r do 99 ale nie pamiętam,którego miesiąca.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, z racji że mam ograniczony czas szukania info mam pytanie, posiadam e39 z końcówki 12/2002 i mam zwykłą po liftową kierownice bez multi, w domu mam kierownice z ///M 3 ramienną i z multi czy muszę wszystko podłączać pod kierownicą i do radia NAVI 16:9 ?? Bo gdy podłączyłem ją kabelkami to nic nie reagowało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów! Przygotowuje się do tej operacji ale mam mały problem kupiłem zaslepke z poduszką bez naboju czy to będzie problem przełozyc nabój z mojej starej? A drugia sprawa to da się jakoś ten kabelek łączący panele MLF z taśmą kierownicy dorobić bo niestety go nie mam w komplecie? Może ktoś z forum posiada takowy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mam troszkę inne pytanie. Wie ktoś może czy z kiery I-bus idzie tylko do radia, czy gdzieś jeszcze i co na tym i-bus'ie jest? Chodzi mi po głowie podłączenie sterowania z kiery niefabrycznego radia Pioneer'a. Jeżeli tylko idzie do radia i jest na nim sygnał rezystancji odpowiedniej dla danego przycisku, jestem w stanie ominąć specjalne przystawki do sterowania radiem.

Zawsze można zmienić rezystory w przyciskach na odpowiednie dla danej funkcji radia. Bo w kierownicy przecież nie ma żadnych modułów i jakoś te przyciski muszą być identyfikowane, więc wnioskuję że każdy z nich ma odpowiednią rezystancję.

Próbował ktoś robić coś takiego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pomierzyć jakie napięcie pojawia się na danym kablu i ominąć elektronikę po czesci montując odpowiednie rezystory o właściwym oporze.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo proszę o przesłanie fotek na gutowski88@op.pl

dołożyłem dzis multifunkcje i sie dziwiłem dlaczego nie działa..

 

jako iż nie posiadam fabrycznego radia to do obsługi tempomatu wystarczy podpiąć tylko ten jeden kabelek do komputera?

czy dodatkowo i-bus, bo z tego co wyczytałem odpowiada on za info o wcisnietym przycisku.

Edytowane przez gutowski88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troszkę inne pytanie. Wie ktoś może czy z kiery I-bus idzie tylko do radia, czy gdzieś jeszcze i co na tym i-bus'ie jest? Chodzi mi po głowie podłączenie sterowania z kiery niefabrycznego radia Pioneer'a. Jeżeli tylko idzie do radia i jest na nim sygnał rezystancji odpowiedniej dla danego przycisku, jestem w stanie ominąć specjalne przystawki do sterowania radiem.

Zawsze można zmienić rezystory w przyciskach na odpowiednie dla danej funkcji radia. Bo w kierownicy przecież nie ma żadnych modułów i jakoś te przyciski muszą być identyfikowane, więc wnioskuję że każdy z nich ma odpowiednią rezystancję.

Próbował ktoś robić coś takiego??

Chyba na bmw-sport w ZRÓB TO SAM jest to opisane w E36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam, mam pytanko odnośnie dołożenia tempomatu i multifunkcji w aucie z 04.98 roku, mam zwykłą 4-ramienną kierownicę. Jak to wygląda w tym przypadku ? Czego muszę dokładniej szukać ? Znajomy ma auto z 96 roku z tempomatem sterowanym na kierownicy, podejdzie on do mojego auta czy tam jest jakieś starsze rozwiązanie ? I później jakbym chciał powiedzmy dołożyć nowszą kierownicę, np. http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e53-kierownica-multifunkcja-m-pakiet-i3247640243.html to muszę zmieniać taśmę w kierownicy tylko, czy w ogóle nie będzie mi to pasować ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica o jaką pytałeś nie podejdzie do Ciebie a to dla tego ponieważ taśma jest przykręcana do kolumny a poduszka jest dwu nabojowa a Ty masz jedno jeśli auto z 04/98r i Ty masz taśmę przykręcaną do kierownicy .Szukaj kiery od jak dobrze pamiętam marca na pewno 97r. do września 98r.wtedy masz w panelach mfl wbudowany moduł sterowania radiem i tempomatem.Jeżeli kupisz kierownicę z przed 97r. będziesz potrzebował dodatkowego modułu multifunkcji.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o przesłanie zdjęć :

 

wojtec12345678@wp.pl

 

Mam 1 pytanie, mam przed lifta, z 97 roku, a tutek jest do aut po 99 roku, chodzi mi o sterowanie radiem , tempomatu nie chce, czy samo sterowanie radiem uruchamia się tak samo jak w tym tutku ?

 

Może ktoś odpowie na moje pytanie ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz inną taśmę i tam od taśmy we wtyczce będzie biały przewód i to jego bezpośrednio podpinasz pod radio do pinu odpowiadającego za sterowanie.Kierownicę musisz mieć z poduchą jednonabojową jak pisałem dwa posty wyżej.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli panele multifunkcji posiadają przycisk I/0 t mają wbudowany moduł(słaba jakość zdjęcia i nie widzę co tam za przycisk jest)to zakładasz i podłączasz biały kabel do radia jw pisałem.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.