Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dostalem zdjecia od kolegi z forum wiec pozwole sobie wrzucic PDF

 

https://www.dropbox.com/s/l5q1a8y73g34e0c/e39%20multifunkcja-1.pdf?dl=1&pv=1

 

Pozdrawiam.

I udanych dokladek ja bede walczyl ze sterowaniem radia pioneer - udalo sie:) sterowanie radiem mozna puscic linia telefonu:)

Konektory polecam wziac ze starego zasilacza komputerowego.

Edytowane przez okroy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ja mam takie pytanie : mam kierę z multifunkcją tylko taką zwykłą czteroramienną z przyciskiem I/O na kierownicy (98r przedlift) - chciałbym założyć tzw "serducho" tyle że bez przycisku I/O (też z przedlifta)- da radę to jakoś pożenić?? Kierownica była w aucie z przyciskiem na desce. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, zabieram się do montażu, jakie konektorki są potrzebne? Są jakieś kwadratowe, prostokątne, dla przewodów 0.35-0.5, 0.25-0.5. No po prostu kosmos. Ktoś się pytał w bmw jaki jest Koszt ich? Gdyż mam 5km do serwisu bmw (będę jechał w pon się pytać) albo bym zamówił przez neta, z tym że przez neta jestem w d, a na miejscu to jeszcze jakoś mogę oddać. Ale wróćmy do początku, jakie konektorki są potrzebne?

https://czesci.bmwsklep.pl/b_grafik/B0040474.jpg#158851

Ten pod numerem 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

 

Mam e39 z 1997r i mam już kiere z multifunkcją serducho z przyciskiem I/0. Zależy mi tylko na sterowaniu radiem i teraz pytanie jak to mam wszystko wykonać. Gdzieś wcześniej czytałem, że wystarczy podpiąć się pod biały przewód, ale którym przewodem i czy wymagana jest wymiana taśmy bardzo proszę o pomoc. Poniżej zdjęcia taśmy i kostki pod kierownicą

 

http://images77.fotosik.pl/870/a604d2bc2c3689a1med.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/870/31ceae2d3247e4e7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno to robilem ale wydaje mi sie ze:

Jezeli miales kierownice bez multifunkcji to musisz jeszcze poprowadzic plus i minus oraz bialy do radia czyli miernik w reke i szukasz po lewej stronie kolumny kierowniczej plusa i ciagniesz do tasmy tak samo z minusem. Oraz robisz przewod od konca tasmy - wyjscie bialego do radia i tam musisz sie podlaczyc do pinu ktory jest opisany jako ibus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie mam e39 z 05/1998 roku i mam wszystko tempomat multifunkcje w szystko zamontowane orginalnie nie dokładane z tym ze był to kiedys automat i niedziała tempomat i z tad moje pytanie przy pedale sprzegła nie mam tego czujnika ani zadnych kabli ani wtyczki i mam pytanie jak załatwie taki czujnik w pedał i kostke to gdzie musze sie wpiac tymi kablami od czujnika sprzegła zeby to zadziałało prosił bym o pomoc z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Panowie mam pytanie. Czy kierownica od polifta z multi bedzie pasowala do przedlifta z 10/98r bez multi?? Co do samej przekładki mam manual i ogarne tylko pytania czy ilość ząbków itd bedzie taka sama?? W ogóle to troche zwątpiłem bo rozebralem dzis poduszke i okazalo sie ze mam jednonabojowa... a data produkcji BMW to 1998-10-27. Jak to możliwe, że mam podszuke jednonabojowa?? Czyli co tempomatu tez nie ma :mad2: ? Radio Radio BMW Business CD RDS

Fotki:

59f05a12ee44.jpg

508748930b2e.jpg

789c92a1539e.jpg

Pozdrawiam Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam problem tego typu: kupilem auto 523i 98r z kierownca 3ramienna tempomat i sterowanie radiem dzialalo idealnie pewnego dnia przestal dzialac tempomat a godz pozniej nie dzialalo juz i sterowanie radiem macie jakies pomysly od czego zaczac? moze sa jakies przekazniki lub bezpiecznik

Dodam ze klakson tez nie dziala:( czyzby jakis problem z masa kiery lub zasilaniem. Podpowiecie ktore to moga byc kabelki bo na kostce pod kierownica tej od tasiemki nie ma zasilania na zadnym styku:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja BMW to:

E39 2.5 TDS Touring Automat z 2000 r styczeń.

Witam wszystkich, nie wiem czy po tylu latach od wstawienia tego postu ktoś może mi pomóc. Wszystko zrobiłem według opisu i nie było większych problemów, Stanąłem na ostatnim przewodzie, czyli podłączenia do sterownika silnika. W mojej bemie jest całkowicie coś innego. Kostka połączeniowa sterownika to 55 pinów, na forach zachodnich wyczytałem, że trzeba połączyć z pinem 30. Niestety, ale tempomat nie reaguje. Ktoś zadawał już pytanie odnośnie mego problemu, ale na forum nie było odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, Posiadam w swoim e39 kierownice serducho z multifunkcjami która jest już w słabym stanie. Mam okazje kupić w super stanie taka sama kierownice tylko bez multifunkcji. Stad moje pytanie czy multifunkcje da się bez problemu przełożyć do nowej kierownicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Dzisiaj właśnie podłączyłem multifunkcje do E39 przedlift 02/2000,kierownica serducho m-pakiet. Do złącza przy taśmie użyłem złączek z jakiejś wtyczki bmw z drzwi. Przewody przeprowadziłem tak jak idą oryginalne z lewej strony kolumny kierowniczej, za licznikami, na środek w dół za panelem klimatyzacji, za schowkiem do modułu świateł. Tak jak mówi serwisówka. Pin 13 i 36 modułu świateł. Przewód do komputera łatwo przepchnąć wbijając między gumę a wiązkę śrubokręt krzyżykowy i odchylając gumę robi się szpara. Do kompa pin 27/40 i hula. Przewodów potrzeba 2x2.5m + 1x3m.

 

Dzięki za poradnik, też się przydał ale połączyłem go z oryginalną serwisówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Może ktoś opisać jak sprawa wygląda w Polifcie? Tu opisywane są wcześnieje roczniki.

Mam 2002r. z "gołą" kierownicą, a chcę podłączyć multi i tempomat.

 

Czesc, ja dokładałem multifunkcję do polifta 2002 dosłownie miesiąc temu.

Wszystko zgodnie z instrukcją, potrzebne tylko kabelki i konektorki. Jedynie miałem inną wtyczkę od radia niż na zdjęciach i musiałem doczytać skąd wziąć 12V i i-bus. Wpiąłem się w tą główną dużą wtyczkę która idzie do CD.

Tempomat działa super wszystko zgodnie z instrukcją, ale mam 2 problemy:

- nie działa ustawianiem zegarka - przycisk zegarek w radio RDS Business + CD nie reaguje wcale i nie wiem gdzie jest przyczyna. Nie mogę zmienić czasu ani ustawić poprawnie godziny...

- radio ma przy odpaleniu ciemny ekran i samo się wyłącza po 5 minutach. Muszę włączyć je jeszcze raz żeby się włączył wyświetlacz.

 

Miał ktoś taki przypadek? Innych kabli nie ruszałem.

Pyt - który kabel w radio jest odpowiedzialny za zegarek? info idzie z i-busa?

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.