Skocz do zawartości

tds wyrzuca olej/odma głowica czy turbo??


mtworus

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

czytałem już wszystkie tematy związane z odmą...ale większość dotyczyczy 320d gdzie jest filtr/separator oleju

nie wiem co z 525 TDS-em

tronie pasażera na górze jest mały otwór w nasadzie....

 

czy odpowietrznie silnika (odma) jest nie wporządku i przez to olej z nasady głowicy cieknie do tego przewodu (fi 15)... i dalej nim do przewodu z który idzie z turbo (fi 100mm)do i-coolera i EGR-u aż do kolektora ssącego....

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem czy uszczelka pod głowicą...??

 

płyn czysty- oleju nie przybywa

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kolego czy nie czeka Cie wymiana silnika bo prawdopodobnie ma przedmuchy.mialem podobnie i byly pękniete 2 cylindry.jak odkręcisz korek od wlewu oleju to leci ci para (dym)??

 

 

 

- sprawdż czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest olej ? jeżeli jest to może być to coś z głowicą -a najlepiej to udaj się do zakładu mechanicznego i ci sprawdzą

www.trofea-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc płyn jest czyściutki, nie bulgocze ani nie ma płynu w oleju......

tylko lekko wyrzuca olej bagnetem i przez korek lekko .........

 

 

motor sie nie przegrzewa - uszczelka głowicy w jednym miejscu lekko zapocona tylko......

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
czyli uszczelka głowicy mówicie :cry: :cry: :cry: Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze rozumuje:) ale jak jest brak kompresji a do plynu chlodniczego sie nic nie dostaje to chyba puszczaja pierscienie - i wtedy cisnienie z cylindra wali pod tlok czyli pojawia sie w misce olejowej i latwiejsze ma ujscie przez bagnet niz przez ssak do pompy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cytat może pomoże Ci w diagnozie"Proponuje przygazowac go troche i obserwowac czy mocniej pluje olejem spod bagnetu. Najprawdopodobniej nie masz cisnienia na ktoryms z cylindrow, byc moze nie ma szczelnosci przy pierscieniach, przez co wytwarza sie nadcisnienie w misce olejowej, i wywala olej otworem odpowietrzania. Tym intensywniej im wyzsze obroty (wiecej sprezonego powietrza dostaje sie do miski olejowej). Niekoniecznie zarzniety silnik, moze to tylko jeden z cylindrow (tlok lub pierscienie).

 

W moim przypadku wywalanie oleju spod bagnetu zakonczylo sie koniecznoscia powaznego remontu silnika. Byla to jednak gwaltowna awaria - momentalny spadek cisnienia w cylindrze w wyniku wypalenia dziury w tloku, oczywiscie momentalny wzrost temperatury oleju do maksimum.."

 

to właśnie tłumaczy niską kompresje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam na uszczelke lub glowice. Niskie cisnienie na dwoch ostatnich cylindrach wskazuje na uszodzenie wlasnie w tym miejscu. Komporesja przechodzi miedzy tymi dwoma cylindrami i dlatego jest nizsza.

Wydaje mi sie ze nie ma co tu polemizowac bo glowice i tak i tak trzeba sciagnac, zobaczyc co sie stalo i zdecydowac co robic dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to prawda........... :cry:

głowice trzeba zdjąć........a przy okazji juz rozrząd, uszczelki, oringi, oleje, filtry

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to tylko pierścienie to OK...............

 

ale w TDSach często wysttępują awarie uszczelki głowicy

.......i to mnie najbardziej męczy.................

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.