Skocz do zawartości

tds wyrzuca olej/odma głowica czy turbo??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.

czytałem już wszystkie tematy związane z odmą...ale większość dotyczyczy 320d gdzie jest filtr/separator oleju

nie wiem co z 525 TDS-em

tronie pasażera na górze jest mały otwór w nasadzie....

 

czy odpowietrznie silnika (odma) jest nie wporządku i przez to olej z nasady głowicy cieknie do tego przewodu (fi 15)... i dalej nim do przewodu z który idzie z turbo (fi 100mm)do i-coolera i EGR-u aż do kolektora ssącego....

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
W każdym dieslu który ma 200 tys czy wiecej jest olej w EGR czy w kolektorze ssącym. Ale czemu wali miarką?? Stawiam na coś nie tak z odpowietrzeniem silnika.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

nie wiem czy uszczelka pod głowicą...??

 

płyn czysty- oleju nie przybywa

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
nie wiem kolego czy nie czeka Cie wymiana silnika bo prawdopodobnie ma przedmuchy.mialem podobnie i byly pękniete 2 cylindry.jak odkręcisz korek od wlewu oleju to leci ci para (dym)??
Opublikowano
nie wiem kolego czy nie czeka Cie wymiana silnika bo prawdopodobnie ma przedmuchy.mialem podobnie i byly pękniete 2 cylindry.jak odkręcisz korek od wlewu oleju to leci ci para (dym)??

 

 

 

- sprawdż czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest olej ? jeżeli jest to może być to coś z głowicą -a najlepiej to udaj się do zakładu mechanicznego i ci sprawdzą

www.trofea-sport.pl
Opublikowano (edytowane)

więc płyn jest czyściutki, nie bulgocze ani nie ma płynu w oleju......

tylko lekko wyrzuca olej bagnetem i przez korek lekko .........

 

 

motor sie nie przegrzewa - uszczelka głowicy w jednym miejscu lekko zapocona tylko......

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
czyli uszczelka głowicy mówicie :cry: :cry: :cry: Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
nie wiem czy dobrze rozumuje:) ale jak jest brak kompresji a do plynu chlodniczego sie nic nie dostaje to chyba puszczaja pierscienie - i wtedy cisnienie z cylindra wali pod tlok czyli pojawia sie w misce olejowej i latwiejsze ma ujscie przez bagnet niz przez ssak do pompy.
Opublikowano

to cytat może pomoże Ci w diagnozie"Proponuje przygazowac go troche i obserwowac czy mocniej pluje olejem spod bagnetu. Najprawdopodobniej nie masz cisnienia na ktoryms z cylindrow, byc moze nie ma szczelnosci przy pierscieniach, przez co wytwarza sie nadcisnienie w misce olejowej, i wywala olej otworem odpowietrzania. Tym intensywniej im wyzsze obroty (wiecej sprezonego powietrza dostaje sie do miski olejowej). Niekoniecznie zarzniety silnik, moze to tylko jeden z cylindrow (tlok lub pierscienie).

 

W moim przypadku wywalanie oleju spod bagnetu zakonczylo sie koniecznoscia powaznego remontu silnika. Byla to jednak gwaltowna awaria - momentalny spadek cisnienia w cylindrze w wyniku wypalenia dziury w tloku, oczywiscie momentalny wzrost temperatury oleju do maksimum.."

 

to właśnie tłumaczy niską kompresje

Opublikowano

A ja stawiam na uszczelke lub glowice. Niskie cisnienie na dwoch ostatnich cylindrach wskazuje na uszodzenie wlasnie w tym miejscu. Komporesja przechodzi miedzy tymi dwoma cylindrami i dlatego jest nizsza.

Wydaje mi sie ze nie ma co tu polemizowac bo glowice i tak i tak trzeba sciagnac, zobaczyc co sie stalo i zdecydowac co robic dalej.

Opublikowano (edytowane)

niestety to prawda........... :cry:

głowice trzeba zdjąć........a przy okazji juz rozrząd, uszczelki, oringi, oleje, filtry

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano

Witam,

spotkałem sie już z podobną sytuacją.

W jednym przypadku były walniete pierścienie (po prostu się wytarły).

W drugim już nie dało sie jechac bo dymił jak cholera (tu przepalił się tłok).

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano

jeśli to tylko pierścienie to OK...............

 

ale w TDSach często wysttępują awarie uszczelki głowicy

.......i to mnie najbardziej męczy.................

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.