Skocz do zawartości

540 - cena koszty spalanie wrażenia ?


xxx66

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przymierzam sie do kupna e39 540 i prosze uzytkownikow o podzielenie sie informacjami na temat kosztow podstawowych wymien i napraw, spalania, wrazen z jazdy tym samochodem, a takze ile trzeba mniej wiecej wylozyc na dobre e39 540 z poczatkowych lat produkcjii oraz na co zwrocic uwage przy kupnie

 

xxx66 – zmieniłem tytuł Twojego wątku – podoba Ci się? Jeżeli nie, to zmodyfikuj go po swojemu, ale tak, żeby było wiadomo o co chodzi.

Pozdrawiam, solaris520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam E39 3,5l ,o cenach Ci nie powiem bo nie jezdze w kraju ale wrazenia z jazdy sa naprawde "wypas", to juz potrafi odjechac. I na stacjach benzynowych bedziesz czestym gosciem.Mimo wszystko polecam i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Co do kosztów to ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe - przód 350zł tył ok. 200zł

Przed zakupem auta sprawdź dokładnie zawieszenie, bo tam można narobić sobie kosztów. Ja po zakupie wymieniłem 2 wahacze po 250zł i 2 silenbloki po 60zł. Przejechałem 50tyś i zero luzów w zawieszeniu.

Jeżeli przebieg przekroczył ok 150-200tyś. i nie były wymieniane:

- pompa wody

- czujnik położenia wału

- membrana kolektora ssącego

- katalizatory i sondy lambda

- może coś jeszcze :-)

to przygotuj się na wymianę.

 

Spalanie nie jest porażające 17-20L w mieście i 11-13 na trasie.

 

Generalnie auto nie należy do bezawaryjnych (przynajmniej mój egzemplarz), ale jak masz głowę na karku, znasz się trochę na samochodach i masz trochę grosza w portfelu to powinieneś być zadowolony.

Jak będziesz kupował to poszukaj egzemplarza z NAVI. Najnowsza mapa Polski jest bardzo dokładna i spisuje sie bardzo dobrze.

 

Wszystkie minusy i niedogodności rekompensuje na plus radość z jazdy.

 

Pozdro!

 

Aaaa i polecam kupienie assistance - mi się przydało już 3 razy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 540iA '97r kupiłem 1,5roku temu. Miał wowczas 250tys km. Godnego uwagi egzemlarza szukałem okolo 6miesiecy. Ciężo u nas znalezc naprawde zadbany egzemplarz. Moj jest z Niemiec. Od razu po zakupie wymieniłem :

 

-tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu na zimmerman sport ( te nawiercane ) oraz klocki ferodo premier. Koszt okolo 1500pln za całosc.

 

-drazek srodkowy koszt okolo 400pln + oczywiscie geometria

 

-olej silniowy zmieniam stosunkowo czesto co 8000km - 9000km ( zboczenie zawodowe ) wiec to tez jest odczuwalne w budzecie. Mozna oczywiscie wedle wskazan.

Wchodzi około 7L. Ja uzywam valvoline vr1 racing 5w50 wiec kosztuje to okolo 300pln ( u mnie co 2miechy )

 

-olej do skrzyni okolo 700pln i tylne przewody hamulcowe ( aso smorawinski )

 

-swiece ( co 40tys km ), plyn chlodniczy, termostat, paski

 

-ostatnio nowe sondy boscha (okolo 600pln) , przepływomierz (250pln) , łozyska tylnych koł (700pln)

 

Spalanie benzyny w miescie ok 15L , trasa okolo 10L wiec na prawde samochod pod tym wzglede jest chyba nie do pobicia. 286PS, osiem garów, 4.4L pojemnosci, webasto, masa 1700kg, skrzynia steptronic - mało realne a jednak.

 

Teraz po 70tys km mimo ze jezdze dosyc spokojnie znow mam do wymiany tarcze hamulcowe i drazek srodkowy. Reszta zawieszenia jest ok. Powoli przymierzam sie do wymiany przednich amortyzatorow na cos porzadnego - poprzedni wlascicel wsadzil sachsy ktore nie sprawdzaja sie przy tej masie. W gre wchodzi bilstein b6 lub b8 . Co ciekawe z tylu mam jeszcze oryginalne z EDC.

 

Reasumujac jesli znajdziesz godny egzemplarz to gorąco polecam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie benzyny w miescie ok 15L ,

skrzynia steptronic - mało realne a jednak.

 

W Warszawie ? :)

Chlopie Ty chyba tylko smigasz nocą trasą lazienkowską hehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na baardzo upartego mozna w miescie do 15 zejsc.. ale generalnie nie przekracza sie wowczas 50 ;) .. tym bardziej gdy pod nogą czeka katapulta to jest malo mozliwe :) .. mi w miescie pali kolo 18.. ale ja lubie jezdzic w miare dynamicznie.. na trasie gdansk - wawa spalil mi 11L przy predkosci 140 na tempomacie.. koszty.. no w sumie duuzy silnik.. wiec troche drozej niz zwykle ze wzgledu na ilosci.. ale az takiej roznicy nie ma bez przesady.. co prawda wlozylem w swojego przez ostatnie kilka miesiecy sporo kaski.. ale czego sie nie robic dla swojego 'dziecka' ;) ..xxx66 jakbys byl zainteresowany to zapraszam na priv :)
E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie benzyny w miescie ok 15L ,

skrzynia steptronic - mało realne a jednak.

 

W Warszawie ? :)

Chlopie Ty chyba tylko smigasz nocą trasą lazienkowską hehehehe

 

Ja przy naprawdę ostrej jeździe w mieście (po godzinie 23-24 więc kiedy jest zupełnie pusto) spalam 20l :) więc 15l w 4.4 jest zupełnie realne ;]

 

PS. doogas napisz proszę czy dostałeś PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic tylko kupować V8-ki, najlepiej 5.0, bo one muszą spalać maks 16. :wink:

 

dobry komentarz hehehe :cool2:

 

540ia w Poznaniu do/z pracy czyli najwieksze korki 18 l/100 km benzyny, trasa nie zalujac sobie ( wyprzedzanie, przyspieszenia) 13/14 l/100km benzyny. Co do kosztow to auto jest ciezkie, szybkie, wiec materialy eksploatacyjne: tarcze, klocki, zawieszenie itp, itd powinny byc z wyzszej polki jakosciowo, a tzn ze ceny do najnizszych nie naleza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy sie, takie auta kupowali w salonie ludzie z pokaźnym portfelem. To, że dzisiaj może 540i kupić sobie przeciętny Kowalski nie zmienia faktu, że serwis i koszty eksploatacji tego auta są tak samo drogie jak wtedy kiedy wyjeżdżało z salonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniałe te Wasze silniki, 2.8 w E39 przy normalnej jeździe w mieście bez większych korków spala 14 litrów, nic tylko kupować V8-ki, najlepiej 5.0, bo one muszą spalać maks 16. :wink:

 

Dobre :) To ja kupię sobie M5 albo 750L jak tak mało te motory palą

 

No nie wiem jak koledzy jeżdza ale moja e39 2.8 w mieście nie schodzi poniżej 14-15 a i 18 potrafiła wychlać (swoją drogą ma zdrowie) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają skleroze, albo są krótko na forum.

 

Mogę odkopać paręwątków z takimi rewelacjami, gdzie później sie okazywalo że jeden z drugim sprzedawali auto i wciskali na forum takie bzdury o spalaniu 4.4 w mieście rzędu 15L.

Albo okazywalo się, że to nie bylo spalanie na 100km, tylko na 70 hhehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale kupowanie silnika ponad 4-litrowego z nastawieniem na oszczędną jazdę zakrawa trochę na kpinę, chyba że ktoś chce się sąsiadom pokazać. Osobiscie już wolałbym sobie kupić jakiegoś 3-litrowego diesela i wciskać gaz w podłogę z uśmiechem na ustach i ze śmiesznym w stosunku do 8-cylindrowca spalaniem, aniżeli męczyć się z V8-ką próbując jak najostrożniej traktować pedłą gazu mając w ten sposób takie same albo gorsze osiągi niż w dieselu. Oczywiscie mowa tutaj o V8 bez kuchenki gazowej w bagażniku, choć mało takich znam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na to nie poradze ze pali mi 15L w miescie. Oczywiscie przy spokojnej, normalnej jezdzie. Po Warszawie nie poruszam sie w porze najwiekszych korkow co tez ma znaczenie. Nie mniej jednak uwazam ze 540i jest naprawde stosunkowo ekonomiczne. Wazne aby przepływomierz i sondy nie przekłamywały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 70tys km zrobionych w 1,5 roku wierz mi ze wiem dokladnie ile mi pali, tym bardziej ze biore fakturki za paliwko i wrzucam w koszty. Robie srednio 4000km miesiecznie. Nie biore danych z komputera, choc w miom przypadku sa to dosyc zblizone wyniki. Wczesniej jak mialem z tylu opony 275 wychodzilo jakies 16-17L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie już wolałbym sobie kupić jakiegoś 3-litrowego diesela i wciskać gaz w podłogę z uśmiechem na ustach i ze śmiesznym w stosunku do 8-cylindrowca spalaniem, aniżeli męczyć się z V8-ką próbując jak najostrożniej traktować pedłą gazu mając w ten sposób takie same albo gorsze osiągi niż w dieselu. Oczywiscie mowa tutaj o V8 bez kuchenki gazowej w bagażniku, choć mało takich znam.

 

Diesel w porownaniu z V8 jest ekonomiczny, ale zachwalany wszem i wobec 530d w automacie (auto w dobrym stanie technicznym, bez usterek), w intensywnym ruchu miejskim potrafi spalic nawet 13 litrow ON/100 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wspaniałe te Wasze silniki, 2.8 w E39 przy normalnej jeździe w mieście bez większych korków spala 14 litrów, nic tylko kupować V8-ki, najlepiej 5.0, bo one muszą spalać maks 16. :wink:

W trybie miejskim, przy spokojnej jezdzie i nie naduzywaniu hamulca 15.4, na trasie schodzi do 11-13 i rowniez uwazam ze sa wspaniale.

Spalanie zalezy rowniez od rocznika, wydaje mi sie, ze starsze mialy inna polityke podawania paliwa, byly mniej oszczedne.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam wnikać w to co komu ile pali, bo to każdego indywidualna przecież sprawa. Warto jednak spojrzeć na sprawę obiektywnie, szczególnie w przypadku jeśli ktoś będzie szukał informacji o spalaniu 540i przed jego kupnem na tym Forum i miał się zasugerować czyimiś opiniami. 2.8 w E39 również potrafi spalić nawet 11-11,5 litra w mieście i 7 w trasie. Jednak co to jest za jazda? Nawet katalogowe spalanie tego silnika waha sie w wersji optymistycznej od 11.8 litra do 14,1 w trasie przy standardowym użytkowaniu auta i to właśnie ta druga wartość oddaje rzeczywistość, choć 15 litrów również nikogo nie powinno zdziwić. Katalogowe spalanie 540i z kolei to od 15,8 w wersji optymistycznej do ponad 17 litrów przy standardowej jeździe, choć chyba każdy kto użytkował to auto (w tym ja przy poszukiwaniu E39) doskonale zdaje sobie sprawę, że na 17-18 litrów w górę trzeba się przygotować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zamierzam wnikać w to co komu ile pali, bo to każdego indywidualna przecież sprawa. Warto jednak spojrzeć na sprawę obiektywnie, szczególnie w przypadku jeśli ktoś będzie szukał informacji o spalaniu 540i przed jego kupnem na tym Forum i miał się zasugerować czyimiś opiniami. 2.8 w E39 również potrafi spalić nawet 11-11,5 litra w mieście i 7 w trasie. Jednak co to jest za jazda? Nawet katalogowe spalanie tego silnika waha sie w wersji optymistycznej od 11.8 litra do 14,1 w trasie przy standardowym użytkowaniu auta i to właśnie ta druga wartość oddaje rzeczywistość, choć 15 litrów również nikogo nie powinno zdziwić. Katalogowe spalanie 540i z kolei to od 15,8 w wersji optymistycznej do ponad 17 litrów przy standardowej jeździe, choć chyba każdy kto użytkował to auto (w tym ja przy poszukiwaniu E39) doskonale zdaje sobie sprawę, że na 17-18 litrów w górę trzeba się przygotować.

Na 17-18L zgodze sie, gdy jezdze non-stop w korku. Trzeba sobie rowniez powiedziec w prost, ze 540iA 2002 spali wtedy 16L/100km a 540iA z 1999 pali 20L/100km. Wiem, bo obydwoma egzemplazami mam okazje jezdzic po tych samych trasach. Z moich obserwacji wynika, ze ujmujac gazu z nowszej po prostu hamuje biegami, w starszej jedzie z bardziej stala predkoscia (spala wiecej podczas hamowania) i musisz uzywac czesciej oraz mocniej hamulca.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.