Skocz do zawartości

JAKI OLEJ do 2.0d 215 tyś. km.???????????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziekuje Wam koledzy, dziekuje "Chris99". Widze ze temat oleju to temat rzeka :).

Kolego "mcdr" , widocznie nie doceniasz marki BMW twierdzac publicznie ze po 200tyś najwyzszy czas na zmiane :)...gratuluje proznosci i pozdrawiam !;)

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziekuje Wam koledzy, dziekuje "Chris99". Widze ze temat oleju to temat rzeka :).

Kolego "mcdr" , widocznie nie doceniasz marki BMW twierdzac publicznie ze po 200tyś najwyzszy czas na zmiane :)...gratuluje proznosci i pozdrawiam !;)

 

hmm , moja ma już 264tyś km , wymieniam co 15tyś , ale do przebiegu 230tyś był wymieniany tylko na przeglądach w ASO więc co 30tyś km, oczywiście Castrol EDGE

Opublikowano

...dotąd się leje pełny syntetyk do póki go nie zacznie ubywać.. potem analogicznie pół i mineral..

a co do 5w50 do diesla to nie bardzo...to olej do benzynki bardziej górę ma 50 więc gęsty przy 100st.cel a diesle lubią indeks 40 :wink:

Opublikowano
absolutnie przy przebiegu powyzej 150tys km nie powinno sie zalewac do silnika ole ju syntetycznego!!!!! olej sytntetyczny jest zbyt rzadki a cześci silnika juz starte w związku z czym tloki,zawory, panewki, itp nie sa dobrze smarowane poniewaz olej przeplywa zbyt szybko pomiedzy elementami - przy takim przebiegu nalezy uzywac olej polsyntetyczny

 

Gratuluję "wiedzy", współczuję autu posiadacza.

Olej taki jak zaleca producent. Obecnie nikt nie robi podziału na przebiegi. Jeśli jest coś nie tak podczas pracy na oleju który zaleca producent to powinno się usunąć usterkę a nie zmieniać olej.

 

Przy tym silniku powinien być 0W (30 lub 40) longlife.

Ja mam EDGA. Przy tak rzadkich interwałach do wymiany oleju nie oszczędzaj na oleju.

Opublikowano

Witam

Mala porawka do co niektorych wypowiedzi, olej zalecany to 5W-30 (dane produceta) ale jak ktos leje 0W to nic sie nie stanie, tylko nie wiem dlaczego dlaczego niektore serwisy mowia ze powinno sie lac 0W, chyba na nim wiecej zarabiaja.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Każdy producent sam określa jaki ma być zalany olej do danego silnika, np. Castrol i Mobil dedykują 0wxx, (0w40) a Shell 5wxx (5w30)-do silnika M47 - 136kM

Olej 5w30 Castrola, Mobila i Shella nie jest taki sam. Różni się wieloma parametrami i stąd te rozbieżności w doborze oleju.

Shell ma w ofercie kilka olei 5w30 (co najmniej 8) i no i oczywiście nie każdy będzie się nadawał do danego silnika. Do silnika M47 pasują dwa oleje Shella 5w30.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

... a ja bym kolego polemizował :wink:

5w30 czy 0w40 są to normy gęstościowe w danej temperaturze i czy to mobil czy inny olej to norma jest normą . po to włąśnie to wymyślono..

a co do oleju to najmniej nagaru pozostawiają :

mobil

motul

valvoline

piszę to z własnego doświadczenia..

jeśli chodzi o castrola to jest to olej typowo uszczelniający i silnik po nim wygląda trochę inaczej niz po tych, które wymieniłem :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie chodzi o gęstość tylko o lepkość (to dwa całkiem inne pojęcia).

 

Cyfry poprzedzające "W" oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze).

 

 

Cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.

Jeśli chodzi o gęstość oleju, to olej 10w60 wcale nie jest gęstszy od 5w30. Olej 10w60 w stosunku do 5w30 na większą lepkość. (piszę o olejach Shell).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tu nie chodzi o gęstość tylko o lepkość (to dwa całkiem inne pojęcia).

 

Cyfry poprzedzające "W" oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze).

 

 

Cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.

Jeśli chodzi o gęstość oleju, to olej 10w60 wcale nie jest gęstszy od 5w30. Olej 10w60 w stosunku do 5w30 na większą lepkość. (piszę o olejach Shell).

 

 

przeczytaj swoje zdanie... i moze zrozumiesz ze jedno zaprzecza drugiemu... jeśli cyfry przed W oznaczja płynnośc w niskiej temperaturze i im niżna tym wiksza płynnośc w niskiej temperaturze...

 

to drugie zdanie według tej tezy jest nie prawidłowe ".... 10W60 wcale nie jest gestszy od 5W30"

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Myślę że troszkę deliberujemy po próżnicy. Zatarty silnik czy nadmierne spalanie oleju to kwestia raczej przypadku (każdy silnik zuzywa sie inaczej) i kwestia stylu jazdy. Nawet syntetyk nie pomoże na katowany silnik, półsyntetyk przy normalnej eksploatacji też wielkiej szkody nie powinien robić. Niekiedy różnice w olejach są powiedziałbym "aptekarskie"- niezauważalne dla silnika- poza opisem na opakowaniu. Silnik do 300 tkm z pewnością na syntetyku a później....??? No cóż wielka niewiadoma.

Co z tego że mechanik coś powie jak od przekazuje nam włąsną opinię, sereotyp czy coś innego niczym nie podparte.

Najwiarygodniejsze byłoby rozebranie silnika, dokonanie pomiarów celem stwierdzenia zuzycia w każdym innym przypadku opinia o tym co zalać jest raczej typowaniem- zgadywaniem. Nie ma takiej przesłąnki jednoznacznej po której moglibyśmy stwierdzic co lać.

Ja mam zasadę ze leje w miarę dobry olej (tak mi sie zdaje) Mobil 1, zmieniam go nie później niż co 12-13 tkm razem z filtrami-wkładkami. Przy swoim zalałem półsyntetyka i czy to dobrze czy źle okaże sie za 2-3 lata jak silnik będę może rozbierał. Inaczej nie mam pojęcia jakym mógł dojść do wniosku ze jakiekolwiek uszkodzenie było spowodowane złym olejem a nie po prostu eksploatacją- naturalnym zuzyciem.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Panowie a czy ktos z was pluka silnik ze starego oleju i czy to ma sens?

Czytalem, ze mozna kupic olej 0W20 nim to zrobic.. Dla silnikow o duzym przebiegu moze byc niebezpieczne bo nagar moze pomoc uszczelinic jego elementy a jezeli sie go wypluka to potem sa problemy. Pozostaje kwestia tego jaki silnik oraz czy duzy przebieg to 200 czy 400 tysiecy km...

 

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Opublikowano

co wy z tym uszczelnianiem przez nagar????????? jak masz dziurkie w tlumiku to sadza ją uszczelni??? powiem tak i mam nadzieje ze kazdy zapamieta to co powiem i jezeli bedzie sie stosowal do tej procedury to niebedzie mial problemow a same + a ze codzienie przyjmuje auta na wymiane oleju to uwazam ze wiem co pisze u mowie i nikt z moich klientow nigdy nienarzekal ani niespotkal sie z rozszczelnionym silnikiem przez nagar i innych miatch kur..a krazacych w swiecie, lecz moze raczej w polsce

 

JAK MASZ OLEJ MINERALNY ZMIEN NA POLSYNTETYK (CHODZI MI O SILNIKI BMW PO 87R I NIEPYTAJCIE SIE DLACZEGO!!!!!!)

 

JAK MASZ POLSYNTETYK TO DALEJ NA TAKIM JEZDZIJ I NIC CI SIE NIESTANIE

 

NIEZIENIAJ Z PELNEGO SYNTETYKU NA POLSYNTETYK TAK JAK Z POLSYNTETYKU NA MINERALNY NAWET JAK AUTA MA 700 000 km PRZEBIEGU

 

JEZELI NIEWIESZ JAKI OLEJ BYL WCZESNIEJ ZALANY I BOISZ SIE WSZYSTKIEGO NAWET ZGASZONEGO SWIATLA ZALEJ POLSYNTETYK!!

 

LEJCIE OLEJE DEDYKOWANE DO DIESLA JEZELI MACIE DIESLA (TAKI OLEJ POSIADA SPECJALNE SRODKI CZYNNE ROZPUSZCZAJACE ZWIAZKI STALE CZYLI SADZE)

 

JEZELI AUTO POSIADA TURBAWKE NAJLEPSZYM WYJSCIEM JEST OLEJ SYNTETYCZNY

 

JEZELI ZMIENIASZ OLEJ Z MINERALNEGO NA POLSYNTETYK PO 5 TYS KM ZMIEN SAM FILTR OLEJU POZNIEJ JUZ NORMALNIE

 

NIESKACZ Z WYMIAN OLEJU O 2 KLASY PRZYKLADOWO Z 15W40 NA 5W40 A STOPNIOWO

 

FINITO.

 

teraz mozecie mi nawymyslac, jezeli w czyms sie myle powiedz to i udowodnij a nie ze tak poprostu jest i slyszalem

www.auto-optima.pl
Opublikowano

z krzywym juz kilka razy prowadziłem dyskusje... olejowych

sam od zawsze robie mniej wiecej jak zaleca i nigdy nie mailem problemów które były skutkiem wymiany oleju...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
wiesz musimy na jakims spocie wkoncu wymic piwko i pogrzebac ta sprawe z olejami :D niech kazdy leje co chce, ja aktualnie w gardlo okocim mocne :wink:
www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do Rafała w_wa, myślę że nie popełniłem błędu we wcześniejszej wypowiedzi. Oto fakty, żeby nie było wątpliwości:

 

Gestość w temp. 15'C w kg/m3 oraz maksymalna(ujemna) temp. płynięcia

 

Shell Helix Ultra Racing 10W60 - 845 kg/m3, -45'C

Shell Helix Ultra X 0W30 - 850 Kg/m3, -42'C

Shell Helix Ultra 5W30 - 851 kg/m3 -42'C

Shell Helix Plus 10W40 -871 kg/m3 -33'C (półsyntetyk)

Shell 100 Super 15W40 -884 kg/m3 -27'C (mineralny)

 

... i kto by pomyślał że 10W60 ma najmniejszą gęstość i najniższą temperaturę płynięcia...

 

Z powyższego przykładu łatwo zauważyć różnicę w gęstości, a przede wszystkim w ujemnej temperaturze płynięcia.

 

Wielu ludzi na forum myśli ze olej 10W60 jest bardzo gęsty i mało płynny w niskich temp. Nic bardziej mylnego. Jedyne co bardzo go odróżnia od innych olei to jego LEPKOŚĆ która jest znacznie wyższa (lepsza ochrona w ekstremalnie wysokich temp. pracy)

Wadą takiego oleju (10W60) jest gorsza ekonomika (spalanie) oraz mniejsza moc silnika (np. w porównaniu z olejem 0W30).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

przykladowo olej 10w60 jest zalecany do silnikow 1.8T VW , a wysoka odpornosc temperaturowa jest zbawienna jezeli chodzi o sprezarke (olej niezwegla sie na lozyskach)

 

juz pisalem wczesiej ze przykladowo olej 10w40 niezawsze ma byc polsyntetykiem, sa i oleje syntetyczne o wskaznikach lepkosci 10w40 czy 15w40 ale olej mineralny niebedzie mial nigdy 0w40

www.auto-optima.pl
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam odświeze troche temat.

mam e46 320D z przebiegiem 124 000 i czas na wymiane oleju. co sadzicei o olejuCASTROL MAGNATEC 5 w/40 diesel.

oczywiscie full syntetyk.

prosze o opinie

Opublikowano
Lej taki jak lałeś do tej pory. Ja od września swoim zrobiłem prawie 50tys. km, cały czas na edgu 0W i przy przebiegu prawie 250tys. wszystko jest ok. 0 zauważalnego zużycia oleju a silnik pracuje idealnie.
Opublikowano
a ty masz taki olej CASTROL TURBO DIESEL EDGE 5W/40 czy zwykły castrol edge 5W/40? bo tego jest wiecej rodzajów;/

 

musiał bym zobaczyć na pojemniku

Opublikowano
sprawdziłem teraz , to złota butelka z napisem CASTROL EGDE i nic poza tym , jeste jeszcze LL04 , olej o specyfikacji 5W30 - nie jak pisałem wyżej 5W40
Opublikowano
pytanie: a jęśli auto jest sprowadzone i nie wiem na jakim oleju jeździło wcześnie to co zalać?? 320d 2000

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.