Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc. Wiem ze ten temat był już wielokrotnie poruszany ale mam taki problem : według tego co przeczytałem na forum na temat tego czujnika to w momencie zamknięcia przepustnicy wskazania woltomierza powinny byc rowne 0V. Ja mam BMW 316 E36 silnik M40 i w chwili zamkniecia przepustnicy napięcie 0,37V. Mój kolega ma rownież E36 z silnikiem M40 tylko 318 i u niego też wskazania są podbne 0,38V. Podobnie jest w chwili całkowitego otwarcia przepustnicy napięcie nie jest rowne 0V. Nie ma też charakterystycznego tyknięcia o którym piszecie w chwili otwarcia przepustnicy. Mam w związku z tym pytanie czy te wskazania są poprawne czy może oznacza to że ten czujnik jest do wymiany?? Za odpowiedzi z góry dziękuje.

Chce jeszcze dodać że próbowałem wyregulować ten czujnik i przepustnice żeby było 0V ale nie dalo się.

Opublikowano
a może ktoś kto ma taki silnik jak ja napisze jakie u niego są wskazania na czjniku polożenia przepustnicy w chwili zamknięcia. Za odpowiedzi bede wdzięczny bo nie wiem czy zmieniac ten czujnik czy nie.
Opublikowano

Siemka,

Generalnie czujnik polozenia przepustnicy(mowa o trzy pinowym)zgodnie ze schematem dziala tak.

W zaleznosci od otwarcia lub zamkniecia(chyba ze masz pelny tps to juz inna bajka),przelacza mase na jeden lub drugi pin.Jesli wiec pojawia Ci sie tam inne napiecie niz 0 to proponuje sprawdzic regolator napiecia a alternatorze.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano

witam

ten silnik ma TPS i jest to potencjometr więc nic nie strzela i nic nie przełącza tylko płynnie w zależności od położenia przepustnicy zmienia napięcie. a to 0,38V jest prawidłowe bo wolne obroty dla wtrysku z TPSem ustawiane są tym napięciem i w zależności od modelu jest to

0,30-0,70V

a dlaczego tam zagłądasz obroty ci falują? może to być TPS !ale miernikiem tego nie sprawdzisz bo zdarzają się na nim zakłócenia widoczne dla oscyloskopu a komputer to wyłapuje i miesza obrotami.

Opublikowano
czasami faluja mi obroty ale tylko jak jest zimny. Dlatego go sprawdzałem bo mam dość wysokie spalanie ok14 l w miescie. Dlatego szukam przyczyny tak wysokiego spalania. Wyciąłem nawet katalizator i właściwie spalanie nic nie spadło. Sprawdzałem też voltomierzem sonde i chyba działa ale mimo to chyba kupie nową może ona jest przyczyna tego spalania.
Opublikowano
CHYBA Jedz do kogos kto sie zna na beemkach to ci pomoze - bo tak mit Bedziesz Mial wydatki nigdy nie minie ;)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
czasami faluja mi obroty ale tylko jak jest zimny. Dlatego go sprawdzałem bo mam dość wysokie spalanie ok14 l w miescie. Dlatego szukam przyczyny tak wysokiego spalania. Wyciąłem nawet katalizator i właściwie spalanie nic nie spadło. Sprawdzałem też voltomierzem sonde i chyba działa ale mimo to chyba kupie nową może ona jest przyczyna tego spalania.

 

Mam identycznie wszystko jak u ciebie - m40 1.8 spalanie 14l w miescie i falujące obroty na zimnym.Jestem po wymianie sondy i dalej to samo. Cholera mnie już strzela :mad2: . Nie mam pojęcia czego tu sie czepić.

Opublikowano

sondę można zmierzyć miernikiem!

a ja już pisałem o tym na forum że u siebie wymieniłem dosłownie wszystko a dalej jest to samo! spróbujcie podmienić przepływomierz od sprawnego auta tylko trzeba rozłączyć akumulator i dajcie znać jaki efekt

Opublikowano

Moje m40 też pali niemało w mieście...... pewnie ze 14 jak piszecie ......ale tutaj wiele zależy od tego jak się jeździ i w jakich warunkach...ja np. jeżdżę na krótkich odcinkach.....silnik często niestety jest niedogrzany. Natomiast na trasie przy jeździe do 120km/h spala mi nie więcej jak 7,5 litra ( jedna lub dwie osoby na pokładzie ) natomiast przy pełnym obciążeniu tzn. 5 osób + cały bagażnik spala ok 8,5 litra.

 

Ostatnio robiłem przegląd rejestracyjny i wg. pomiarów analizatorem spalin wyszło ze sonda L i katalizator sprawne :wink: .

Więc myśle że te silniki poprostu tyle spalają :duh: .....trzeba było kupić auto z silnikiem 2,5 litra :mrgreen:

 

A tak swoją drogą mógłby ktoś napisać jak wymontować ten potencjometr przepustnicy :?: i jak sprawdzić oscyloskopem poprawność jego działania :?:

Opublikowano

Ja osobiscie rowniez posiadam m40 jestem teraz w kraju i podczas ostatnich mrozow nie wyszedlem nigdy powyzej 10 l na 100

Trasa mam podobnie jak Johnny jadac po autostradach srednio 120/130 spalanie 8 l 2 osoby i bagaznik full.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

a u mnie jak do tej pory nie udało się przekroczyć bariery 11 litrów gazu...

ale z drugiej strony minimalnie udało mi sie "zejść" tylko do 9,5 litra...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.