Skocz do zawartości

Montaż ksenonowych świateł mijania w E36


KamilW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dwie sprawy. Montaż nieorginalnych ksenonow w E36. Poprzedni wlasciciel patrzy na mnie krzywym okiem :) ale mnie sie zawsze oswietlenie ksenonowe podobalo.

 

Jako ze na forum jest bardzo duzo tematow o montazu ksenonow (o roznym poziomie fachowosci). Wiec postaram sie to zebrac w jedna kupe i przedstawic jakas spojna opinie na ten temat. Mam nadzieje ze pomoze to innym uzytkownikom marki przy doborze i montazu takiego oswietlenia.

 

Moja wstepna ocena sytuacji pozwolila wybrac mi kierunek dzialan i ustalic kilka rzecz ktorymi sie z wami dziele:

 

Sam lasze sie na ksenony w moim E36. Wiem jednak jak potrafi irytowac samochod w ktorym ta przerobka jest wykonana niewlasciwie. Moje zdanie jest nastepujace. Jesli przerabiac jakies lampy na ksenony to po pierwsze sama lampa powinna byc wyprodukowana przez dobra firme. Mam tu na mysli firmy orginalnie produkujace lampy do BMW czyli np. Boscha. Gwarantuja one najmniejszy strumien swiatla rozproszonego dzieki czemu do minimum ograniczymy oslepianie innych tym swiatlem. Po drugie sam palnik ksenonowy powinien miec miejsce zajarzania luku dokladnie w tym samym punkcie co zarowka halogenowa ktora zastepujemy. Najlepiej by jednak bylo zastapic cala soczewke taka przystosowana juz do palnika ksenonowego co zapewni optymalny rozklad swiatla. Sam przetestuje ta metode i powiem czy jest ona mozliwa do zrealizowania w lampach stosowanych w E36. Barwa samego swiatla tez nie jest bez znaczenia, nie bez powodu producenci montuja palniki o barwie 4300 K, jest ona bowiem (czego dowodza lata badan) najodpowiedniejsza barwa jesli chodzi o oswietlenie drogi i pobocza w kazdych warunkach drogowych. No i spryskiwacze. Powinny one znalesc sie na wyposazeniu samochodu poniewaz brud zbierajacy sie na szklach reflektorow bardzo rozprasza swiatlo, i nie pomoze tu przecieranie szmatka raz na tydzien bo pewnie kazdy z was wie jak czesto w takich warunkach jak mamy teraz trzeba korzystac ze spryskiwaczy.

 

Kolejna sprawa jest kwestia przepisow. ZADNE przepisy nie wymagaja aby przy niefabrycznym montazu (piszac niefabryczny montaz mam na mysli dodawanie ksenonow jako wyposazenia dodatkowego przez uzytkownika pojazdu) lamp ksenonowych trzeba bylo montowac spryskiwacze i uklad samopoziomowania. Jest to wymagane tylko do uzyskania przez producenta homologacji na nowy samochod. Co jednak nie zmienia faktu ze montaz palnika ksenonowego do lampy przystosowanej do zarowek halogenowych powoduje utrate homologacji na ta ze lampe co moze skutkowac zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Ale uwaga!!! Tylko wowczas jesli uzytkownik nie jest w stanie na miejscu przywrocic fabrycznego stanu urzadzenia. Jesli urzytkownik przywroci stan pierwotny to policjant nie ma prawa zabrac dowodu, jednakze moze nalozyc mandat karny. W zwiazku z tym wszystkim uwazam ze jesli montowac ksenony do BMW to tylko do lamp z soczewkami (maja najmniejszy strumien rozproszony), pozatym wygladaja jak te fabrycznie montowane i zapewniaja lepszy rozklad swiatla niz te z odblysnikiem.

 

To udalo mi sie usatlic do tej pory (rozmowy z kilkoma diagnostami, policjantem i kilkoma inzynierami zajmujacymi sie oswietleniem)

 

Dalsze wiadomosci bede opisywal kiedy bede wiedzial cos konkretniejszego.

Edytowane przez KamilW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż nieorginalnych ksenonow w E36. Poprzedni wlasciciel patrzy na mnie krzywym okiem :) ale mnie sie zawsze oswietlenie ksenonowe podobalo. Wstepny pomysl mam taki:

 

Wziac lamy z soczewkami np. Boscha, zamontowac w nich zestaw palnikow ksenonowych dostepnych na allegro (nie koniecznie tych za 200 zl :) ). Co myslicie o takim rozwiązaniu? Czy ktos juz takie cos robil?? Jak z kwestia prawna?? Czy wystarcza do tego same spryskiwacze reflektorow czy uklad samopoziomowania tez jest obowiazkowy bo rozne opinie slyszalem.

Nawet nie wiesz ile jest tego na forum. Wpisz tylko xenon albo hid w szukajkę. Nie jeden już pisał o tym, ogólnie temat z xenonem jest jak z LPG w BMW. Budzi kontrowersje. Oj budzi... :twisted2:

 

 

Druga sprawa. Mam na oku ladny zderzaczek z M3 w kolorze mojego auta wiec lakierowanie odpada. Zderzak to orginal. Ale sama skorupa. Co bedzie mi pasowalo ze starego zderzaka a co bede musial jeszcze dokupic?? Chodzi o halogeny, belke, mocowania, listwy, wloty powietrza etc.

Niestety nie umiem Ci pomóc w tej sprawie, ale może porównaj na realoem.com lub bmwfans.info jak wyglądają oba zderzaki? :wink: :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Druga sprawa. Mam na oku ladny zderzaczek z M3 w kolorze mojego auta wiec lakierowanie odpada. Zderzak to orginal. Ale sama skorupa. Co bedzie mi pasowalo ze starego zderzaka a co bede musial jeszcze dokupic?? Chodzi o halogeny, belke, mocowania, listwy, wloty powietrza etc.

 

Z gory dzieki za pomoc.

Listwy inne

halogeny te sam

belka ta sama

wloty inne

nadkola z tego co pamietam inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nad tym zderzakiem musze pomyslec bo jednak auto na nim wyglada moim zdaniej bardziej atrakcyjnie. A co do ksenonow to po przeczytaniu masy tematow na forum postaram sie zawrzec w tym cala swoja przerobke. Swoje spostrzezenia i uwagi na ten temat a takze wszystko co uda mi sie dowiedziec na temat przepisow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Bez zbędnego wstępu. Zakupiłem zestaw ksenonów z Audi. Są przetwornice Hella, i żarówki OSRAM D2S. Zestaw używany ale całkowicie sprawny. Cena 500 zl. Wydaje mi się że lepiej jest mieć używane ale firmowe niż nowe "no name" z chin.

 

Poniżej foto zestawu.

 

http://images27.fotosik.pl/140/a252bb5babcb8fcfm.jpg

 

A tutaj mamy kilka porównań, żarówki zostały zamontowane we wkładzie z soczewka która orginalnie obsługuje żarówki H7. Na gorze obraz z orginalnej homologowanej żarówki H7, poniżej z takiej samej soczewki z zamontowanym palnikiem.

 

http://images28.fotosik.pl/141/d5b92b02c7b613acm.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/140/4d3b06f7c26e3b8bm.jpg

 

Tutaj rozkład światła z soczewki z palnikiem:

 

http://images34.fotosik.pl/108/76d77effa74e862em.jpg

 

Tutaj rozkład światła z soczewki z żarówka H7:

 

http://images24.fotosik.pl/141/9100ef6056d39056m.jpg

 

Rozkład światła oceńcie sami. Jak tylko przyjdą mi lampy to pokaże jak zamontować palniki w lampach tak żeby wszystko poprawnie świeciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jesli przerabiac jakies lampy na ksenony to po pierwsze sama lampa powinna byc wyprodukowana przez dobra firme. Mam tu na mysli firmy orginalnie produkujace lampy do BMW czyli np. Boscha. Gwarantuja one najmniejszy strumien swiatla rozproszonego dzieki czemu do minimum ograniczymy oslepianie innych tym swiatlem. Po drugie sam palnik ksenonowy powinien miec miejsce zajarzania luku dokladnie w tym samym punkcie co zarowka halogenowa ktora zastepujemy. Najlepiej by jednak bylo zastapic cala soczewke taka przystosowana juz do palnika ksenonowego co zapewni optymalny rozklad swiatla. Sam przetestuje ta metode i powiem czy jest ona mozliwa do zrealizowania w lampach stosowanych w E36. Barwa samego swiatla tez nie jest bez znaczenia, nie bez powodu producenci montuja palniki o barwie 4300 K, jest ona bowiem (czego dowodza lata badan) najodpowiedniejsza barwa jesli chodzi o oswietlenie drogi i pobocza w kazdych warunkach drogowych. No i spryskiwacze. Powinny one znalesc sie na wyposazeniu samochodu poniewaz brud zbierajacy sie na szklach reflektorow bardzo rozprasza swiatlo, i nie pomoze tu przecieranie szmatka raz na tydzien bo pewnie kazdy z was wie jak czesto w takich warunkach jak mamy teraz trzeba korzystac ze spryskiwaczy.

 

Kolejna sprawa jest kwestia przepisow. ZADNE przepisy nie wymagaja aby przy niefabrycznym montazu (piszac niefabryczny montaz mam na mysli dodawanie ksenonow jako wyposazenia dodatkowego przez uzytkownika pojazdu) lamp ksenonowych trzeba bylo montowac spryskiwacze i uklad samopoziomowania. Jest to wymagane tylko do uzyskania przez producenta homologacji na nowy samochod. Co jednak nie zmienia faktu ze montaz palnika ksenonowego do lampy przystosowanej do zarowek halogenowych powoduje utrate homologacji na ta ze lampe co moze skutkowac zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Ale uwaga!!! Tylko wowczas jesli uzytkownik nie jest w stanie na miejscu przywrocic fabrycznego stanu urzadzenia. Jesli urzytkownik przywroci stan pierwotny to policjant nie ma prawa zabrac dowodu, jednakze moze nalozyc mandat karny. W zwiazku z tym wszystkim uwazam ze jesli montowac ksenony do BMW to tylko do lamp z soczewkami (maja najmniejszy strumien rozproszony), pozatym wygladaja jak te fabrycznie montowane i zapewniaja lepszy rozklad swiatla niz te z odblysnikiem.

 

 

myślę, że tego posta możnaby podkleić bo to jedyny w którym wreszcie napisano jak naprawdę wygląda sprawa z xenonami...

KamilW :cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do "oryginalnych" zestawów z xenonami Boscha z allegro - przedstawiciel Boscha (tego prawdziwego) na Polskę oświadczył ze jego firma nigdy nie produkowała takich zestawów ani nie zajmowała sie ich dystrybucją. Do przeczytania w ostatnim "Motorze"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do "oryginalnych" zestawów z xenonami Boscha z allegro - przedstawiciel Boscha (tego prawdziwego) na Polskę oświadczył ze jego firma nigdy nie produkowała takich zestawów ani nie zajmowała sie ich dystrybucją. Do przeczytania w ostatnim "Motorze"

 

BO NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ZESTAWY XENONOWE do samodzielnego montażu.

Ludzie przecież, żeby mieć to legalnie to trzeba zamontować spryskiwacze + autopoziomowanie w lampach.

 

Ale widzę, że duże grono użytkowników BMW ma to gdzieś i już wypowiedzi w stylu

 

Montaż nieorginalnych ksenonow w E36. Poprzedni wlasciciel patrzy na mnie krzywym okiem ale mnie sie zawsze oswietlenie ksenonowe podobalo.

 

mnie nie dziwią... Zastanów się czemu on się krzywo patrzy. Bo nie może znieść widoku jak mu w gały te wasze amatorskie xeonony dają.

Do stereotypu osoby jeżdzącej BMW dopisałbym jeszcze jedno zdanie...

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I potem wszyscy pisza ze kierowcy BMW to #**(!@# i !)!@() no i @(#*@_#, jak czasem jade swoja E36 z pokornie ustawionymi lampami ( pewnie dla wielu sie to wyda wybrykiem natury, ale sa to zwykle zarowki ) a mnie mija inna E36 z xenonem made in china za 100 euro ustawionymi po niebo, ubloconymi lampami to sam nie wiem co mam myslec :?

 

Mimo iz jestem wielkim fanem marki to takie wlasnie ala xenony sa przewaznie wkladane do BMW, przynajmniej w moim miejscie.

 

Niestety cierpi wizerunek calej marki.

 

Ale wazne ze jest xenon....

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BO NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ZESTAWY XENONOWE do samodzielnego montażu.

Ludzie przecież, żeby mieć to legalnie to trzeba zamontować spryskiwacze + autopoziomowanie w lampach.

 

 

a to:

 

http://b2c.hella.com/b2c_hella/b2c/init.do?language=en&country=gb&shop=EN_GB&scenario.xcm=hella_gb

 

lampy xenonowe do Focusa jako upgrade wersji fabrycznej

 

do tego można sobie dokupić:

http://b2c.hella.com/b2c_hella/b2c/init.do?language=en&country=gb&shop=EN_GB&scenario.xcm=hella_gb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki coś mi się źle wkleiło, to jest jakiś aplet czy coś tam...

w każdym razie w katalogu Vehicle specific accessories można znaleźć zestaw lamp ksenonowych do Focusa oraz moduł spryskiwaczy...

widziałem to na żywo, jest dostarczane w pudełku, cały komplet - do samodzielnego montażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko crocos ale wiesz o co mi chodziło... o to że xenony oślepiają i aby tego nie robiły muszą być zmoantowane ze spryskiwaczami cisnieniowymi i autopozycjonowaniem, a nie po prostu włożone w klosz tak jak to wszyscy robią

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam ludzi ktorzy sa wtornymi analfabetami a potem wypisuja swoje madrosci. Ja nigdzie nie napisalem ze kupilem chinski zestaw za 100 euro. Po pierwsze kupilem orginalne przetwornice marki Hella a do tego orginalne palniki OSRAM, a ze ktos to sprzedawal w takim zestawie, razem to nie znaczy ze jest to zestaw z chin gdzie kable sa marki BOSZ i sprzedawca opisuje to jako zestaw.

 

A zeby wszystkim wyjasnic tu na forum po co jest ten temat. Zalozylem ten temat zeby rozwiac fakty i mity na temat samodzielnego montazu ksenonow. Bo wiem z doswiadczenia ze w takich tematach wypowiada sie masa ludzi ktora cos gdzies uslyszala i teraz powtarza za innymi. Czyli jedna baba drugiej babie.... ja zawsze wole sie przekonac na sobie zanim zaczne sie wypowiadac.

 

Wiec jak juz zaczalem. Po pierwsze istnieja zestawy ksenonow do samodzielnego montazu, ale sa one dedykowane. Nie uniwersalne!!!

 

Po drugie co do opinii o marce, to zawsze znajda sie ludzie uprawiajacy tzw: "wiejski tuning" i nic na to nie poradzicie. Ale to nie znaczy ze jak tylko ktos chce cos zrobic w aucie to jest bee. Moje zdanie jest takie ze wszystko co sie robi z umiarem i glowa moze byc dobre.

 

Co do mnie to dalej bede robil swoje. Zamierzam dokonczyc projekt i sprawdzic na wlasnej skorze co z tego co rozni ludzie wypisuja na forach jest prawda a co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spox jak dokończysz to wrzuć jakieś fotki.

Ale żeby Twoja opinia była obiektywna daj koledze swój samochód a sam wsiądź w jego i w nocy mincie się samochodami, począwszy od dużej odległości, i sam oceń czy te xenony montowane beż dodatkowych wymaganych elementów nie oślepiają.

Trzeba pamiętać też, że mogą zacząć oślepiać jak klosze lamp będą brudne.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ten były właściciel się odezwie. :D

Będziesz miał lepidło jak Ci mówiłem jeśli to zrobisz bez spryskiwaczy i samopoziomowania :nienie:

 

Co do zderzaka to jak chcesz z M-ki to tylko cały zewnetrzny M-pakiet bo też auto wygląda śmiesznie jak reszta jest normalna( a wiekszość jeździ tylko z przednim zderzakiem)

 

Po trzecie twoje auto i robisz co chcesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na pytania i sugestie. Do lamp beda zamontowane oryginalne spryskiwacze reflektorow. Ten element uwazam za obowiazkowy przy montazu ksenonow. oczywiscie zrobie pokaz tego jak zmienia sie rozklad swiatla na brudnym kloszu zeby rozwiac wszelkie watpliwosci. A i kolega sie przejedzie. A co do Mpakietu to tez uwazam ze nalezy montowac caly bo sam zderzak przedni nie daje tego efektu. Ale wszystko stopniowo, nie dam rady nabyc calego mpakietu za jednym rzutem, bede go sobie kompletowal stopniowo ale na pewno auto dostanie caly oryginalny Mpakiet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakbyscie nie cudaczyli z tymi xsenonami to zawsze bedzie to modyfikacja NIELEGALNA. Po takiej przerobce lampa traci homologacje, a przepisy jasno stanowia ze jezeli jakikolwiek element fabryczny samochodu jej nie posiada auto traci prawo do poruszania sie po drogach publicznych. Strata dowodu przy kontroli to jest male bdziu. Przy ewentualnym wypadku, czy nawet najmniejszej kolizji biegły nie bedzie sprawdzał pod sciana czy lampa bedzie oslepiac czy nie. Napisze tylko w protokole "samowolna modyfikacja oswietlenia przedniego niezgodna z dokumentacja fabryczną pojazdu" i o ubezpieczeniu mozecie wtedy zapomniec. Skórka za wyprawke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakbyscie nie cudaczyli z tymi xsenonami to zawsze bedzie to modyfikacja NIELEGALNA. Po takiej przerobce lampa traci homologacje, a przepisy jasno stanowia ze jezeli jakikolwiek element fabryczny samochodu jej nie posiada auto traci prawo do poruszania sie po drogach publicznych. Strata dowodu przy kontroli to jest male bdziu. Przy ewentualnym wypadku, czy nawet najmniejszej kolizji biegły nie bedzie sprawdzał pod sciana czy lampa bedzie oslepiac czy nie. Napisze tylko w protokole "samowolna modyfikacja oswietlenia przedniego niezgodna z dokumentacja fabryczną pojazdu" i o ubezpieczeniu mozecie wtedy zapomniec. Skórka za wyprawke

 

 

Nie trudz sie bo ci napisza ze jestes wtornym analfabeta bo to sa ZESTAWY DEDYKOWANE SUPER ORGINALNE i wogle wtedy jest coool i git bo wkoncu orginalna przetwornica i kable to rzecz najwazniejsza.... rece opadaja...

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo mówić.Auto trafiło do prywatnego tunera :cry2:

Było w aucie fajne radio zlewające sie z wnętrzem

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9ce4c0dc4e14ab1f

 

To nowy właściciel stwierdził,że nie chce bo ma extra swoje radio(według mnie kompletnie nie pasujące do wenątrz auta,ale podobno o gustach sie nie dyskutuje.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3938e90eb81ccfb5.html

 

Podejrzewam,że auto będzie podobnie wyglądało z zewnątrz z tymi wszystkimi modyfikacjami.

 

KamilW nie psuj auta i sprzedaj te dodatki co dokupiłeś i zbieraj kasę na nowszy model fabrycznie wyposażony w xenony,Mpakiet itp. jeśli Cie już to tak rajcuje. Acha i obudowę radia pomaluj na czarno o wiele lepiej bedzie się komponować.:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś jeszcze dodać, że jak Cię ktoś z tyłu najedzie to jeśli masz takie nielegalne xexnony ubezpieczenia nie dostaniesz od sprawcy.... :lol:

 

nie popadajcie w przesadę... jedno jest jasne... zestaw lampa pod H7 + palnik z allegro jest niezgodny z przepisami. OK.

Ale używanie tego nie spowoduje konsekwencji innych niż mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego nawet w przypadku wypadku... O ILE OCZYWIŚCIE NIE DOJDZIE DO NIEGO Z POWODU OŚLEPIENIA TYMI ŚWIATŁAMI i o ile ktoś to wykaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.