Skocz do zawartości

KamilW

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Bielsko - Biała

Osiągnięcia KamilW

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Powiem Ci tak. Jestem inzynierem mechanikiem, teraz pisze prace magisterska. ATM owszem przedstawia wyzszy poziom niz AŚ czy MOTOR ale mimo wszystko nie moge ja nazwac gazeta specjalistyczna. W polsce nie ma takowej o tematyce motoryzacyjnej porownywallnej do niemieckiego MTZ czy zeszytow SAE. Niestety jak to mowia apetyt rosnie w miare jedzenia. I nawet Moto Technika moze sie przejesc :) Ale przyznam ze czasami kupuje bo zdarzy im sie jakis artykol ktory mnie interesuje. Co do ukladow samopoziomowania to jak kazdy uklad wymaga wstepnej regulacji i okresowego kontrolowania poniewaz on korzysta z pewnego punktu odniesienia. I nie wie czy ten punkt jest dobry czy nie. Wierzy mu na slowo i jesli ten punkt jest zle ustawiony to on bedzie zle regulowal.
  2. Nie chce nikogo urazic, ale tez starajcie sie czytac co pisza inni i nie wyciagac pochopnych wnioskow. Jesli cos budzi watpliwosc lub jest dla was nielogiczne to mozna zapytac. Celem montazu ksenonow jest: - uzyskanie dobrego i pewnego zrodla swiatla w samochodzie - takie jego zamontowanie zeby nie narazac innych uzytkownikow drogi na oslepianie Juz kilka razy wypowiadalem sie na temat legalnosci, policji, ubezpieczycieli wiec nie bede sie powtazal. Nie uwazam ze kable i przetwornice sa malo wazne. Bo przeciez to one odpowiadaja za poparawne swiecenie palnika ksenonowego. Wytwarzane w nich napiecie jest rzedy 25 000 V i przy montazu przetwornic z chin moze dojsc w skrajnym przypadku do porazenia lub uszkodzenia instalacji elektrycznej samochodu. Co do gazet o ktorych piszecie, to niestety wybaczcie ale nie czytam bo uwazam ze nie sa dostatecznie profesjonalne i ulegaja naciskom producentow. Co do samopoziomowania, to owszem, jest wymagane do uzyskania homologacji na samochod. Ale mimo usilnych poszukiwan nie znalazlem wzmianek ani w prawie polskim ani w europejskim o koniecznosci jego posiadania w przypadku doposazania samochodu w ksenony. Co do spryskiwaczy to prawo tez o nich nie wspomina ale wg mnie jest to koniecznosc. Czasami trzeba po prostu myslec zdroworozsadkowo. I jak ktos kiedys powiedzial, swiadomie korzystac z samochodu, bo przeciez wiekszosc aut ma regulacje wysokosci swiecenia. Po prostu trzeba nabrac nawyku korzystania z niej i terminowo regulowac reflektory. Bo co komu z systemu samopoziomowania jak nie bedzie regulowal ustawienia swiatel. Mimo ze ma fabryczny zestaw to i tak oslepia. Tak 99% domontowywanych ksenonow to chinszczyzna, ale jesli juz ktos musi ja zalozyc to dajmy mu wskazowki zeby zrobil to jak najlepiej. A nie zostawiajmy samemu sobie uznajac ze jest taki i owaki i nie jest wart zachodu jesli robi "cos takiego". Jeszcze raz jesli kogos urazilem to przepraszam, mam nadzieje ze dyskusja stanie sie bardziej merytoryczna.
  3. Z ubezpieczycielami sie zgadzam, oni bardzo lubia szukac dziury w calym. Bo to kasa dla nich. W tym wypadku ratuje jedynie montaz orginalnego fabrycznego zestawu bo do niego nikt nie moze sie przyczepic bo jak napisalem na samym poczatku. Jesli reflektor ma homologacje na zarowke H1 to zmiana na D2s powoduje utrate tej homologacji bez wzgledu czy palnik ma znak E czy nie. Dlatego moje zdanie jest takie, jesli ktos naprawde chce zakladac niefabryczne ksenony to to jest jego sprawa ale jesli juz musi to chce zeby mial swiadomosc jak to zrobic zeby nie stwarzac zagrozenia na drodze i nie oslepiac. Po to zalozylem ten temat. A co do tego co piszesz Rafi. Nie jestem audiofilem bo gdybym bykl to nie zakladal bym zestawu audio za 4000 zl tylko za 40000 zl i poszedl w kierunku indywidualnej zabudowy. Dla mnie np. wszelkiego rodzaju tuby basowe to jest dziwny wynalazek bo zeby dzwiek byl naprawde dobry to audio trzeba obliczac pod dany samochod. A taka tuba to moze sluzyc co najwyzej do robienia masy huku a nie do uzyskania naprawde dobrego dzwieku. Wiec idac tym tropem wole sobie zostawic orginalne audio bo wg mnie gra naprawde ladnie i do tego zalozyc moje radio a pieniadze przeznaczyc na co innego. Co do M-pakietu to oczywiscie, byl zakladany do M-powerow ale to oczywiscie tylko pakiet stylistyczny. Mka jezdzila by tak samo dobrze bez niego. A dzieki niemu wyglada ladniej od seryjnego samochodu. Od strony mechanicznej samochod mnie zadowala. Ale M-pakiet oryginalny zawsze mi sie podobal i mam zamiar go zamontowac. A w razie czego zawsze moge wrocic do serii. Wiec nie boj sie, nie zrobie z samochodu choinki :) I mysle ze na tym mozemy zakonczyc ta rozmowe bo to nie temat dla niej.
  4. Rafi, ja rozumiem ze ty miales kase zeby sobie kupic takie radio. Ja zalozylem swoje i mnie sie podoba. A i owszem oferowales mi swoj zestaw audio ale za dosc spora kase (bez wzgledu czy bylo to tanio jak na ten zestaw czy drogo) a swoje radio juz mialem i nie musialem do niego doplacac. Co ja moge ze moja wizja uzytkowania samochodu nie pokrywa sie z twoja. Nic na to nie poradze. Czy ty traktujesz montaz czegos co bylo fabrycznie montowane w BMW jako domorosly tuning? Bo nie wiem czy dobrze zrozumialem?? A wracajac do kwestii ksenonow. Podszedlem do sprawy jak najbardziej powaznie. Jeszcze raz pisze ze nie chodzi tu o sam montaz takich lamp, ale o sprawdzenie ile jest prawdy w tym co ludzie mowia o takich przerobkach. Bo jak widac temat jest mocno kontrowersyjny. Co do wturnego analfabetyzmu. Smiejecie sie ze tak mowie. Ale zobaczcie sami co piszecie... Przed chwila ktos mi tu wytknal ze twierdze ze orginalne przetwornice i kable sa najwazniejsze... wiec jesli gdzies tan napisalem to prosze o cytat. Wiec jeszcze raz powtarzam!!! Nie zamierzam montowac zadnego zestawu z chin!!! Nie dokonuje zadnej przerobki. Chce zamontowac ORYGINALNY wyprodukowany przez HELLE zestaw lamp ksenonowych ze spryskiwaczami ORYGINALNYMI, taki zestaw z ktorym te auta wyjezdzaly z fabryki. A przy okazji zamierzam sprawdzic jaka bedzie roznica pomiedzy roznymi rozwiazaniami niefabrycznymi. Mam nadzieje ze teraz juz wszystko jest jasne.
  5. A bardzo chetnie. Bede bardzo wdzieczny za skan. Przeslij mi na maila tez jakbys mogl.
  6. Odpowiadajac na pytania i sugestie. Do lamp beda zamontowane oryginalne spryskiwacze reflektorow. Ten element uwazam za obowiazkowy przy montazu ksenonow. oczywiscie zrobie pokaz tego jak zmienia sie rozklad swiatla na brudnym kloszu zeby rozwiac wszelkie watpliwosci. A i kolega sie przejedzie. A co do Mpakietu to tez uwazam ze nalezy montowac caly bo sam zderzak przedni nie daje tego efektu. Ale wszystko stopniowo, nie dam rady nabyc calego mpakietu za jednym rzutem, bede go sobie kompletowal stopniowo ale na pewno auto dostanie caly oryginalny Mpakiet.
  7. Uwielbiam ludzi ktorzy sa wtornymi analfabetami a potem wypisuja swoje madrosci. Ja nigdzie nie napisalem ze kupilem chinski zestaw za 100 euro. Po pierwsze kupilem orginalne przetwornice marki Hella a do tego orginalne palniki OSRAM, a ze ktos to sprzedawal w takim zestawie, razem to nie znaczy ze jest to zestaw z chin gdzie kable sa marki BOSZ i sprzedawca opisuje to jako zestaw. A zeby wszystkim wyjasnic tu na forum po co jest ten temat. Zalozylem ten temat zeby rozwiac fakty i mity na temat samodzielnego montazu ksenonow. Bo wiem z doswiadczenia ze w takich tematach wypowiada sie masa ludzi ktora cos gdzies uslyszala i teraz powtarza za innymi. Czyli jedna baba drugiej babie.... ja zawsze wole sie przekonac na sobie zanim zaczne sie wypowiadac. Wiec jak juz zaczalem. Po pierwsze istnieja zestawy ksenonow do samodzielnego montazu, ale sa one dedykowane. Nie uniwersalne!!! Po drugie co do opinii o marce, to zawsze znajda sie ludzie uprawiajacy tzw: "wiejski tuning" i nic na to nie poradzicie. Ale to nie znaczy ze jak tylko ktos chce cos zrobic w aucie to jest bee. Moje zdanie jest takie ze wszystko co sie robi z umiarem i glowa moze byc dobre. Co do mnie to dalej bede robil swoje. Zamierzam dokonczyc projekt i sprawdzic na wlasnej skorze co z tego co rozni ludzie wypisuja na forach jest prawda a co nie.
  8. Witam. Bez zbędnego wstępu. Zakupiłem zestaw ksenonów z Audi. Są przetwornice Hella, i żarówki OSRAM D2S. Zestaw używany ale całkowicie sprawny. Cena 500 zl. Wydaje mi się że lepiej jest mieć używane ale firmowe niż nowe "no name" z chin. Poniżej foto zestawu. http://images27.fotosik.pl/140/a252bb5babcb8fcfm.jpg A tutaj mamy kilka porównań, żarówki zostały zamontowane we wkładzie z soczewka która orginalnie obsługuje żarówki H7. Na gorze obraz z orginalnej homologowanej żarówki H7, poniżej z takiej samej soczewki z zamontowanym palnikiem. http://images28.fotosik.pl/141/d5b92b02c7b613acm.jpg http://images25.fotosik.pl/140/4d3b06f7c26e3b8bm.jpg Tutaj rozkład światła z soczewki z palnikiem: http://images34.fotosik.pl/108/76d77effa74e862em.jpg Tutaj rozkład światła z soczewki z żarówka H7: http://images24.fotosik.pl/141/9100ef6056d39056m.jpg Rozkład światła oceńcie sami. Jak tylko przyjdą mi lampy to pokaże jak zamontować palniki w lampach tak żeby wszystko poprawnie świeciło.
  9. KamilW

    Wybór i porada HID xenon

    Ja wiem ze jestes zadowolony. Tez bede jak zaloze ksenony. Ale prosze nie wysmiewaj sie tu z ludzi, bo piszesz ze tu wszyscy wszystkie rozumy pozjadali i udaja ze sie znaja, i piszesz to z sarkazmem. Powiem Ci co ja wiem. Sam przeprowadzam badania homologacyjne m.in. oswietlenia samochodowego, skonczylem kurs diagnosty pojazdow osobowych, i jestem inzynierem Budowy Maszyn ze specjalnoscia Samochody. Jesli z fabryki wychodzi reflektor z homologacja na zarowke H1 (halogen) to montaz do takiego reflektora palnika ksenonowego nawet jesli ma on zlacze przystosowane do gniazda H1 powoduje ze cala lampa traci swoja homologacje. A jesli jakas czesc oswietlenia nie ma homologacji to kazdy patrol policji czy stacja diagnostyczna ma prawo i obowiazek odebrac ci dowod. Ale jak to w naszym kraju bywa, diagnostom czy policjantowi nie chce sie (albo nie wiedza jak) czytac oznaczen homologacyjnych na kloszu lampy i cala sprawe olewaja bo wiekszosc BMW w latach 90 miala w opcji ksenony. Wiec moze sa oryginalne i nikt tego nie sprawdza, podobnie jak nikt nie sprawdza czy masz spaliny w normie poki nie dymisz (poza niektorymi stacjami) ... taki mamy kraj. I to ze masz dowod i nikt ci go nie zabral wynika tylko z twojego szczescia i zycze Ci zebys jak najdluzej go nie stracil. Ale niestety przepisy sa na ten temat jasne i nie ma sie tu nad czym tyle rozwodzic.
  10. Witam. Jako ze nie tak dawno nabylem swoje pierwsze BMW to zastanawiam sie nad zrobieniem drugiej inspekcji. Czyli wszystkiego. Wiem ze poprzedni wlasciciel dbal o plyny ale wole dla swojego spokoju zrobic wszystko. Pytania: - w silniku mam polsyntetyk Texaco Havoline 10W40, czy warto przejsc na syntetyk i czy jest to ryzykowne przy 200000 km?? Jaki olej polecacie do 323i z silnikiem M52?? - plyn hamulcowy, jaki koszt wymiany (uklad ABS) - ogolnie serwisy bo ASO pewnie drogie - co lac do skrzyni i mostu?? Lubia syntetyki?? Jesli tak to jakie?? GL4 czy GL5?? - jakie filtry stosujecie?? ktora firma najlepsza do BMW?? - rozrzad rozumiem ze jest niewymienny ale czy jakiejs obslugi lub sprawdzenia wymaga?? Dzieki za odopowiedzi. Jak ktos chce to moze to byc ogolny temat o plynach w BMW, jak nabede doswiadczenia to bede sie tu wypowiadal sam.
  11. Czyli mam rozumiec ze jesli swieci mi sie 5 zielonych kontrolek to mam blisko do "inspekcji" tak?? Auto ma 196500 km na liczniku wiec by sie zgadzalo.
  12. A tak troche w temacie. Na liczniku przy odpalaniu pojawia sie pasek zlozony z kilku zielonych pol, jednego zoltego i jednego czerwonego a nad nim napis inspektion. Jak to interpretowac?? Jak kasuje sie inspekcje??
  13. No to nad tym zderzakiem musze pomyslec bo jednak auto na nim wyglada moim zdaniej bardziej atrakcyjnie. A co do ksenonow to po przeczytaniu masy tematow na forum postaram sie zawrzec w tym cala swoja przerobke. Swoje spostrzezenia i uwagi na ten temat a takze wszystko co uda mi sie dowiedziec na temat przepisow.
  14. KamilW

    Wybór i porada HID xenon

    Widze ze temat przeszedl z samych ksenonow na uklady samopoziomowania. Sam lasze sie na ksenony w moim E36. Wiem jednak jak potrafi irytowac samochod w ktorym ta przerobka jest wykonana niewlasciwie. Moje zdanie jest nastepujace. Jesli przerabiac jakies lampy na ksenony to po pierwsze sama lampa powinna byc wyprodukowana przez dobra firme. Mam tu na mysli firmy orginalnie produkujace lampy do BMW czyli np. Boscha. Gwarantuja one najmniejszy strumien swiatla rozproszonego dzieki czemu do minimum ograniczymy oslepianie innych tym swiatlem. Po drugie sam palnik ksenonowy powinien miec miejsce zajarzania luku dokladnie w tym samym punkcie co zarowka halogenowa ktora zastepujemy. Barwa samego swiatla tez nie jest bez znaczenia, nie bez powodu producenci montuja palniki o barwie 4300 K, jest ona bowiem (czego dowodza lata badan) najodpowiedniejsza barwa jesli chodzi o oswietlenie drogi i pobocza w kazdych warunkach drogowych. No i spryskiwacze. Powinny one znalesc sie na wyposazeniu samochodu poniewaz brud zbierajacy sie na szklach reflektorow bardzo rozprasza swiatlo, i nie pomoze tu przecieranie szmatka raz na tydzien bo pewnie kazdy z was wie jak czesto w takich warunkach jak mamy teraz trzeba korzystac ze spryskiwaczy. Kolejna sprawa jest kwestia przepisow. ZADNE przepisy nie wymagaja aby przy niefabrycznym montazu (piszac niefabryczny montaz mam na mysli dodawanie ksenonow jako wyposazenia dodatkowego przez uzytkownika pojazdu) lamp ksenonowych trzeba bylo montowac spryskiwacze i uklad samopoziomowania. Jest to wymagane tylko do uzyskania przez producenta homologacji na nowy samochod. Co jednak nie zmienia faktu ze montaz palnika ksenonowego do lampy przystosowanej do zarowek halogenowych powoduje utrate homologacji na ta ze lampe co moze skutkowac zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Ale uwaga!!! Tylko wowczas jesli uzytkownik nie jest w stanie na miejscu przywrocic fabrycznego stanu urzadzenia. Jesli urzytkownik przywroci stan pierwotny to policjant nie ma prawa zabrac dowodu, jednakze moze nalozyc mandat karny. W zwiazku z tym wszystkim uwazam ze jesli montowac ksenony do BMW to tylko do lamp z soczewkami (maja najmniejszy strumien rozproszony), pozatym wygladaja jak te fabrycznie montowane i zapewniaja lepszy rozklad swiatla niz te z odblysnikiem.
  15. Powiem Ci ze w BMW to jestem slaby, auto mam dopiero od tygodnia. A mierzyles moze jak dlugo cisnienie jest utrzymywane po wylaczeniu zaplonu?? Bo moze za szybko ucieka co by wskazywalo na zawor zwrotny w pompie. Warto by to bylo zmierzyc zanim zaczniesz cos robic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.