Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak mogę, bez rozbierania podwozia, czy mam sportowe zawieszenie?Mam bowiem wrażenie, że jazda moim samochodem to jazda taczką :duh: Samochodzik fajny, ale stanowczo za twardy :cry: Zero komfortu, czuję każdą nawet najmniejszą dziurę, tak że mało zęby nie wypadają :mad2: Może mam już zjechane amortyzatory?Jak sprawdzić jakie mam zawieszenie?
Freude am fahren...
Opublikowano
Moja tylko jedna rada to daj go na lewarek odkręć koło i sprawdź czy sprężyna ci się rusza jak nie to amorki do wymiany a co do sportowego zawieszenia wątpię :| . Ja jak kupiłem bunie to miałem podcięte sprężyny :duh: że aż się ruszały na makpersonie cała praca była skierowana na amorkach :mad2: i fakt jechało się jak taczką :cry2:
Opublikowano

amorki - pojedz na trzepak na stacje diagnostyczna...

jezei chodzi o springi to unies lekko auto i nusisz dobrze popatrzec na springi mozesz miec je koloru czarnego ale dedzie na nich zaznaczora kropa , moze czerwona moze bial itp.... lub tez cale moga byc innego koloru niz czarny....

a tak wogole jaki profil opon masz zalozony, bo jak ok 50 to tez bedziesz czil dziory i bedzie trzeac....

Opublikowano
Zero komfortu, czuję każdą nawet najmniejszą dziurę, Może mam już zjechane amortyzatory?

 

Kurcze widziałem Twoja furę i chyba smigasz na 15' :wink: Nie powinno być takiej katastrofy na takich felgach. Wiadomo drogi mamy jakie mamy ale BMW też nie jest super miękkie. Co do amorów to jeśli nie pojedziesz na ich test to się nie dowiesz :)

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

A może MaatOhewetBi puścisz fotke twojego auta, to przynajmniej będziemy widzieć jak stoi i może da sie coś stwierdzić?

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

Oto moja Betka. Na fotce są zimowe opony 195/65 R 15 więc kolega wr75010 ma dobre oko :clap: Swoją drogą chyba często się widzimy, bo ja Ciebie też widziałem nieraz :8) Tak więc oceńcie koledzy, wybaczcie za dużą rozdzielczość, ale nie chciało mi się zmieniać.Pozdrawiam i z góry dziekuję za poradę.

P.S. Na szarpakach wyjdzie mi czy amorki i sprężyny mam sprawne?

Freude am fahren...
Opublikowano
Na moje okoMaatOhewetBi, jeżeli to auto stoi na w miare równym podłożu to tył stoi troche za nisko jak na standardowe zawieszenie, natomiast przód ma normalną wysokość!! Jeżeli jednak auto stoi na niezbyt równym podłożu to pokusiłbym sie o stwierdzenie że stoi tak jak by było założone zawieszenie od m-pakietu!Ale to tylko moje zdanie!!Pozdrawiam
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
No właśnie że czasem mam wrażenie że tył ucieka trochę, jakby pływał...To mogą być amory? Jak nacisnę tył to raz odbije i wraca szybko do swojego położenia. A jakie są seryjne sprężyny i amortyzatory? Chciałbym to wszystko wymienić, nawet na miększe, tylko po to by zwiększyć komfort.
Freude am fahren...
Opublikowano
Masz serie i trzymaj się tego kup amorki i sii, jak chcesz obniżyć kup komplet, bo na sprężynach do standardu zjeb..ie się jeździ na zakrętach jak pisałem nie jest to, co fabryczne. Może to zły przykład, ale passat b3 ze standardem lepiej sobie radzi na zakrętach na krzyżówkach niż moja bunia a mam obniżane sprężyny do standardu i nie jestem hepy pozdro
Opublikowano
No tak, ale jakie są seryjne amrotyzatory i sprężyny?

 

Wejdz na te stronke: http://bmwfans.info/original/ i pisz 7 oststnich znaków kodu VIN. Znajdziesz duzo części, amorki itd. do swojej buni oraz dowiesz sie dokładnie z jakiego miesiaca masz autko. Tak sie własnie dowiedziałem :) A potrzebne mi to było do kupna nowych amorków, bo sa rózne rodzaje amortyzatorów tzn. zlezy to od rocznika. Spreżynki i amorki znajdziesz na allegro. Ja kupiłem przez allegro firmy NK i sa ok (2 lata gwarancji).

 

W moim autku bardzo nie mogę docisnąc do gleby tyłu - nie bardzo daje sie ugiac, a przód po wymianie prawie wcale. Ale komforcik jest oki :wink:

Opublikowano
sory że się wtrące ale jeżeli mam taki opis jak na tej stronie to mam zaiweszenie M-technika ?? http://bmwfans.info/original/E36/Lim/328i-M52/ECE/L/M/1997/01/mg-33/

 

Na tej stronie są wszystkie opcje pokazane (prawie), ale nie powie Ci ona, co akurat Ty masz,a czego nie.

W tym celu trzeba rozkodować VIN tutaj

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
sory że się wtrące ale jeżeli mam taki opis jak na tej stronie to mam zaiweszenie M-technika ?? http://bmwfans.info/original/E36/Lim/328i-M52/ECE/L/M/1997/01/mg-33/

 

Na tej stronie są wszystkie opcje pokazane (prawie), ale nie powie Ci ona, co akurat Ty masz,a czego nie.

W tym celu trzeba rozkodować VIN tutaj

 

Pozdrawiam

 

No tak, ja już mam rozkodowany VIN, ale nie ma w nim nic o zawieszeniu :cry:

Freude am fahren...
Opublikowano

To znaczy,że masz seryjne. Opcja 704 to zawieszenie m-sport, jeśli jej nie masz to masz serię.

Oczywiście ktoś mógł mieszać przy zawieszeniu,ale tego dowiesz się dopiero po zajrzeniu pod auto.Rady na poprzedniej stronie ;)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
To znaczy,że masz seryjne. Opcja 704 to zawieszenie m-sport, jeśli jej nie masz to masz serię.

Oczywiście ktoś mógł mieszać przy zawieszeniu,ale tego dowiesz się dopiero po zajrzeniu pod auto.Rady na poprzedniej stronie ;)

 

Pozdrawiam

 

Ok,dzięki Ci serdecznie za pomoc :cool2:

Freude am fahren...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu i napiszę w tym. pytanie:

Czy sprężyny(chodzi o przód e36 Coupe) czarne z zielonymi kropkami na każdym zwoju są seryjne, czy też utwardzone, czy jakoś obniżone(choć nie widać za bardzo)CZARNE i ZIELONE KROPKI NA KAŻDYM ZWOJU.

Z góry dzięki za odpowiedź...

 

PS. moze ktosnapisze jak powinna wyglądać seryjna spreżyna tzn kolor(domyslam sieże czarny) ale kropki itd??

pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli zawieszenie było (kiedykolwiek) robione przez ludzi, który znają się na rzeczy i nie włożyli złych części, to jest bardzo prosty sposób rozróżnienia M-sport od serii.

 

Podnosimy auto najlepiej z tyłu i patrzymy jaki odbojnik amortyzatora jest zamontowany. W BMW były dwa rodzaje 105mm seria i ~85mm M-sport,

przy czym trzeba pamiętać, że ok 15/20mm odboju jest w tej czarnej osłonie, więc jak zmierzymy do osłony do trzeba to dodać.

 

Tu jest odbój do serii:

http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=302033151722&pic=0&moto=0

 

A tu do M-technik:

http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223414302219&pic=0&moto=0

Opublikowano

Panowie podłaczam sie do tematu. Jak rozpoznac czy mam seryjne spreżyny i jak rozpoznać czy spręzyny mogą być zużyte? np na tyle bo mam troche jakby siadniety tył - widać to zwłaszcza na nierównym.

 

Aha jeszcze jdno pytanie m-sport, motorsport, m-technik to jest to samo czy nie???? :oops:

Sprzedam felgi aluminiowe 15"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.