Skocz do zawartości

[E46] Montaż kierownicy multifunkcyjnej (zdjęcia)/ PREMIER


premier

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeczytalem caly temat i bylo juz o zmianie kierownicy przedliftowej na kierownice poliftowa. Niektorzy sie wypowiadaja, ze lepiej z tym nie kombinowac bo "nowa" kierownica ma dwa naboje a "stara" jeden (oczywiscie mowa o e46).

Tylko ze pod koniec 2000 roku (jeszcze przed faceliftingiem) oferowano kierownice od nowszej wersji w e46 coupe (nie wiem jak w innych nadwoziach).

I tak sie zastanawiam, czy w tych modelach jest inna instalacja niz w "zwyklej", czy moze jest jakis patent (rozdzielacz) na dwa naboje :?:

 

Mysle, ze jesli ktos kto posiada w swojej e46 (przed lub po lifcie) nowa wersje kierownicy moglby sprawdzic jak to jest tam rozwiazane, to sprawa by sie wyjasnila.

 

 

dziekuje i mam nadzieje ze ktos sie ta ten temat wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja montowałem u siebie kierownice i poduszke z roku 2005 a auto mam 2000 czyli przed liftingiem, u mnie była zwykła jedno nabojowa a ta nowa jest dwu. Wszystko pasuje - sam sie zdziwiłem, zapomniałem zrobić zdjęcie jak to wygląda ale, cały zabieg wymiany kierownicy trwał łącznie może 10 minut. Dodam dzisiaj zdjęcie jak to wyglądało przed i po zabiegu.
BMW - Nie dla idiotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie ciekawi mnie jak rozwiazales sprawe dwoch naboi??

nie chcialbym zakladac kabelka na jeden naboj (skora sa dwa tzn ze sa potrzebne).

moze jakis elektronik wie na jakiej zasadzie dziala wystrzelenie naboju?

mam tu na mysli czy np jest potrzebne okreslone napiecie i prad czy raczej jest to tylko sygnal z czujnika i mozna podlaczyc dwa naboje pod jeden przewod??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa sama się rozwiązała ponieważ podpiąłem tą kostke od poduszki pod stare gniazdo (pasuje idealnie) i to ona dopiero rozdziela się na dwa naboje itd. kostka podłączeniowa jest taka sama jak w starym typie. Kontrolka poduszki gaśnie więc wszystko jest ok
BMW - Nie dla idiotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa sama się rozwiązała ponieważ podpiąłem tą kostke od poduszki pod stare gniazdo (pasuje idealnie) i to ona dopiero rozdziela się na dwa naboje itd. kostka podłączeniowa jest taka sama jak w starym typie. Kontrolka poduszki gaśnie więc wszystko jest ok

 

tzn, ze kupiles poduszke z dolaczonym do niego "rozgaleznikiem" na dwie poduszki, a kostke wpieles w miejsce gdzie oryginalnie byl podlaczony naboj w starej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wiesz moze z jakiego modelu pochodzila kierownica, ktora zakladales?

byla z e46, czy moze z e39, bo czytalem gdzies na zagranicznym forum, ze takie podmianki sie robilo i byla tam mowa ze z jednego modelu mozna zaadoptowacv do drugiego ale nie na odwrot. Tylko nie pamietam z ktorego do ktorego. mowili tez cos o rocznikach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego moja kierownica pochodzi z E46 tyle, że z końca produkcji - 2005 rok. Nie wiem jak wygląda sprawa podpinania kierownic z E39 ale to raczej średni pomysł. Tu masz zdjęcie z mojego auta:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img267.imageshack.us/img267/9868/cimg3469np5.jpg

BMW - Nie dla idiotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest w e46 2000r 2.0 Diesel ale 136km czy ten schemat pokazany na początku jest właściwy czy różni sie pinami tak jak przy 150km???

 

 

robisz dokladnie jak jest pokazane na samym poczatku :) ja u siebie robilem i dziala

 

http://images34.fotosik.pl/397/b3fded9745ce676emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam e46 po lifcie 08.2003r dziś w kierownice 4 ramienną włożyłem poduchę z multifunkcją - wpiąłem tylko w gniazda odpowiednie w kierownicy, multi nie działa, rozumiem ze muszę wpiąć jeszcze kable z zielonej wtyczki w kompa samochodu, pytanie w które piny mam silnik m47n??????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mi też sie nie chce czasami czytać postów gdy temat ma z 100 stron ..ale w tym wypadku jest ich z 6 , wiec mogłbyś sie troche wysilić

Pozdrawiam

odpowiedz jest :

PIN 37 w 58 PINowej wtyczce

 

sprawdziłem osobiście z tym silnikiem i działa

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam, jezeli posiadam 318 z '98 roku to rozumiem, ze tempomatu nie mam?(dodam ze BC mam) czy w takim przypadku do normalnej kierownicy przed liftem, 4 ramiennej moge dolozyc cos takiego:

http://www.allegro.pl/item535235028_bmw_e38_e39_e46_poduszka_powietrzna_multi_funkcja.html

 

zeby dzialalo mi chociaz sterowanie radiem?

czy nalezy zakupic cala kierownice? czy tez mozna kupic sam front z przyciskami i przelozyc poduche?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jezeli posiadam 318 z '98 roku to rozumiem, ze tempomatu nie mam?(dodam ze BC mam) czy w takim przypadku do normalnej kierownicy przed liftem, 4 ramiennej moge dolozyc cos takiego:

http://www.allegro.pl/item535235028_bmw_e38_e39_e46_poduszka_powietrzna_multi_funkcja.html

 

zeby dzialalo mi chociaz sterowanie radiem?

czy nalezy zakupic cala kierownice? czy tez mozna kupic sam front z przyciskami i przelozyc poduche?

 

Ludzie czemu nie czytacie calego tematu?

Ktos w tym temacie opisywal ze po podlaczeniu kierownicy do 318i dziala sterowanie radia, lecz nie dziala tempomat.

Owszem do M43 trzeba dolozyc jeszcze tempomat.

 

A gdzie szukać tempomatu w e46 320D z 2000r???

 

Ta informacja takze zawarta w tym temacie, wystarszy odpalic temat od poczatku i troche poczytac.

Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a ktoś mi odpowie, mam kiere 4 ramienna, chce ja zamienic na 3 ramienna nową ( z multi lub bez), czy potrzebuje jakiejś taśmy lub manetek ?? czy wystarczy ze kupie kiere z poduchą i wymienie plug&play ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Chce załozyc multi posiadam kierownice czteroramienna (http://moto.allegro.pl/item550667763_bmw_e46_kierownica_skorzana_z_poduszka.html ) a chce zamienic na http://img217.imageshack.us/img217/3354/obraz001pb5.jpg czy to bedzie pasowac i czy moja beti ma tempomat bo piszecie ze nie kazda ma moja jest 2.0D 136KM 1999 bez przycisku BC prosze o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jezeli ta kierownica jest od e38, to tasme bedziesz mial inna, nawet nie wiem czy sam nie chcialem kupic tej kierownicy z allegro, ale po rozmowie tel sie okazalo ze jest od e38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przeczytalem caly watek i jednoznacznie nikt nie udzielil odpowiedzi:

czy posiadajac kierownice 4 ramienna moge ja zamienic bez problemu na 3 ramiennna z multi? obie kierownice przed liftem, czy potrzebuje jeszcze jakiejs innej tasmy czy cos podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.