Skocz do zawartości

ASC muli silnik bez potrzeby


tomek1975

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników i użytkowników samochodów marki BMW.

W związku z tym, że jest to mój debiut na tym forum(wcześniej dosiadałem Nissana) chciałbym się przywitać.

 

Nabyłem właśnie moje pierwsze BMW - e39 528 i mam problem.

Chodzi konkretnie o ACS.

Przejrzałem forum i sporo przeczytałem ale mój problem jest ciut inny niż typowy problem z ASC.

Po odpaleniu jest wszystko ok. (gasną kontrolki) ale po ruszeniu i dodaniu gazu na 2 biegu(na suchym asfalcie)zaczyna mrygać ASC i samochód traci moc i zaczyna hamować prawe tylne koło(jest ciepłe po jakimś czasie). Nie da się jechać.

Generalnie wiem do czego jest ASC i wiem , że nie tak powinien działać.

Problem nie ma miejsca jeśli ręcznie wyłączę ASC - ale znowu po jakimś czasie zaczyna się świecić ABS i go fizycznie nie ma(czyli ABS się wyłącza sam).

Auto kupiłem uszkodzone - dostało w prawe przednie koło (wywaliło poduchę w prawych drzwiach , reszta nie wystrzeliła), wszystko co było uszkodzone zostało wymienione (czujnik ABS też) ale jeszcze nie wymieniłem poduchy w drzwiach i się lampka świeci-czy to może mieć wpływ?

Sprawę poduszki mogę załatwić dopiero po świętach i wtedy od razu samochód będzie podłączony do kompa to powinienem coś wiedzieć.

Czy to słynny sterownik robi te numery, czy może jakiś czujnik albo coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miłośników i użytkowników samochodów marki BMW.

W związku z tym, że jest to mój debiut na tym forum(wcześniej dosiadałem Nissana) chciałbym się przywitać.

 

Nabyłem właśnie moje pierwsze BMW - e39 528 i mam problem.

Chodzi konkretnie o ACS.

Przejrzałem forum i sporo przeczytałem ale mój problem jest ciut inny niż typowy problem z ASC.

Po odpaleniu jest wszystko ok. (gasną kontrolki) ale po ruszeniu i dodaniu gazu na 2 biegu(na suchym asfalcie)zaczyna mrygać ASC i samochód traci moc i zaczyna hamować prawe tylne koło(jest ciepłe po jakimś czasie). Nie da się jechać.

Generalnie wiem do czego jest ASC i wiem , że nie tak powinien działać.

Problem nie ma miejsca jeśli ręcznie wyłączę ASC - ale znowu po jakimś czasie zaczyna się świecić ABS i go fizycznie nie ma(czyli ABS się wyłącza sam).

Auto kupiłem uszkodzone - dostało w prawe przednie koło (wywaliło poduchę w prawych drzwiach , reszta nie wystrzeliła), wszystko co było uszkodzone zostało wymienione (czujnik ABS też) ale jeszcze nie wymieniłem poduchy w drzwiach i się lampka świeci-czy to może mieć wpływ?

Sprawę poduszki mogę załatwić dopiero po świętach i wtedy od razu samochód będzie podłączony do kompa to powinienem coś wiedzieć.

Czy to słynny sterownik robi te numery, czy może jakiś czujnik albo coś innego?

 

Rozmiar opon z tyłu i z przodu? Ciśnienie z tyłu i przodu. Nie masz kapcia nigdzie?

 

Gdyby czujnik się rozłączał to ABS powinien dać błąd i wtedy ABS się wyłącza i ASC też.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ręczny nie trzyma bo jak wyłącze trakcję to wszystko jest ok tylko ten abs po czasie się zaświeca i go coś wyłącza, koła to 225/55r15 zimowe i kapcia nie ma,

Jest tak dziwnie, że przy małej prędkości ASC nie muli a jak jest ze 20-30 na godzinę to się robi tak, że jakby paliwo było odciętei wtedy prawe tylne koło zaczyna wyhamowywać (i stąd ono ciepłe) a jak prędkoś spadnie do ok.20km/h to tak jakby "puszczało" i jest normalnie a jak szybciej to znowu lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa. Spróbuj oczyścić czujnik ABS tego koła które się grzeje. Sterownik lub pompa ABS też nie wykluczona.

Ale logicznie myśląc: komputer odbiera sygnał że tylne koła kręcą się szybciej niż przednie i ASC zamula czyli najprawdopodobniej któryś czujnik ABS. Podepnij kompa może coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz koła za małe.Może się mylę ale jak 55 to rozmiar powinien być 16".Kumpel miał tak w Volvo S 40 i musiał koła wymienić ABS mu się świecił.ARS nie miał.

 

To miało by sens. Mniejszy profil z tyłu powoduje, że tylne koła kręcą się szybciej niż przednie i przy większych prędkościach różnica ta jest na tyle duża, że ASC mysli, że tylne koła są w poślizgu i stara się je wyhamować, ale na normalnej nawierzchni nigdy mu się to nie uda, dlatego non stop hamuje.

Według inst. obs. dla 528 przy R15 zalecane 225/60 a przy R16 225/55.

Jak masz możliwość to zmień na prawidłowy rozmiar (pożycz od kogoś :norty: ) i sprawdż.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz koła za małe.Może się mylę ale jak 55 to rozmiar powinien być 16".Kumpel miał tak w Volvo S 40 i musiał koła wymienić ABS mu się świecił.ARS nie miał.

 

To miało by sens. Mniejszy profil z tyłu powoduje, że tylne koła kręcą się szybciej niż przednie i przy większych prędkościach różnica ta jest na tyle duża, że ASC mysli, że tylne koła są w poślizgu i stara się je wyhamować, ale na normalnej nawierzchni nigdy mu się to nie uda, dlatego non stop hamuje.

Według inst. obs. dla 528 przy R15 zalecane 225/60 a przy R16 225/55.

Jak masz możliwość to zmień na prawidłowy rozmiar (pożycz od kogoś :norty: ) i sprawdż.

Średnica koła nie ma znaczenia bo komputer zlicza obroty kół. Co innego gdyby średnica przednich i tylnych była inna. Przy mniejszej średnicy koła będzie tylko zawyżał prędkość. A tu chodzi o różnice w obrotach kół miedzy przodem a tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miało by sens. Mniejszy profil z tyłu powoduje, że tylne koła kręcą się szybciej niż przednie i przy większych prędkościach różnica ta jest na tyle duża, że ASC mysli, że tylne koła są w poślizgu i stara się je wyhamować, ale na normalnej nawierzchni nigdy mu się to nie uda, dlatego non stop hamuje.

Według inst. obs. dla 528 przy R15 zalecane 225/60 a przy R16 225/55.

Jak masz możliwość to zmień na prawidłowy rozmiar (pożycz od kogoś :norty: ) i sprawdż.

 

Niby tak, ale nie do końca... autor nie pisze, że ma koła z oponami o różnych rozmiarach na przedniej i tylnej osi... Ponadto jaki byłby powód przyhamowania jednego z tylnych kół??? To jest możliwe jak sterownik odbiera informację o zróżnicowaniu prędkości kół T/L i T/P. Ja jestem raczej za kłopotem z sygnałem z czujnika ABS. Ciekawe co by się stało w przypadku zamiany czujników ABS tylnej osi z prawej na lewą stronę. To pozwoliłoby wykryć, czy błąd wynika z czujnika, czy może wiąże się z "pierścieniem" ABS przy piaście...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica koła nie ma znaczenia bo komputer zlicza obroty kół. Co innego gdyby średnica przednich i tylnych była inna. Przy mniejszej średnicy koła będzie tylko zawyżał prędkość. A tu chodzi o różnice w obrotach kół miedzy przodem a tyłem.

Faktycznie musi zaistnieć taki przypadek, ale to i tak nie wyjaśnia faktu, dlaczego hamuje tylko jedno koło.

A tak z przy okazji mam pytanko: prędkość samochodu jest wyliczana na podstawie pręd.obr. wału napędowego, czy któregoś z kół.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica koła nie ma znaczenia bo komputer zlicza obroty kół. Co innego gdyby średnica przednich i tylnych była inna. Przy mniejszej średnicy koła będzie tylko zawyżał prędkość. A tu chodzi o różnice w obrotach kół miedzy przodem a tyłem.

Faktycznie musi zaistnieć taki przypadek, ale to i tak nie wyjaśnia faktu, dlaczego hamuje tylko jedno koło.

A tak z przy okazji mam pytanko: prędkość samochodu jest wyliczana na podstawie pręd.obr. wału napędowego, czy któregoś z kół.

 

To akurat nie ma znaczenia, bo ich prędkości obrotowe różnią się o współczynnik wynikający z przełożenia przekładni głównej w tylnym moście... Najprościej byłoby "zebrać" sygnał z czujnika ABS...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wale nie ma czujników prędkości obrotowej. Prędkość dla licznika zbierana jest z któregoś koła ale nie wiem którego. Zastanawia mnie też fakt grzania się koła. Przecież bmwoskie asc nie hamuje poszczególnych kół jak np ESP w VW tylko dławi silnik. - Takie rozwiązanie jest w nowszych modelach (hyba po lifcie) i wtedy jest to ASC+T.

A może po prostu trzyma zacisk hamulca z jednej strony lub ręczny i czujnik ABSu zabił się pyłem, a przy okazji jak jedno koło tylne jest przyblokowywane to drugie obraca sie kapkę szybciej- łapie małe uślizgi i stąd te błędy. Taka jest zasada działania dyfra

Jeśli sie myle to mnie poprawcie :wink:

ps. tomek1975 podnieś samochód na luzie i sprawdź czy tylne koła lekko się obracają. - zacznij od sprawdzenia najprostrzych rzeczy, pózniej czujniki ABS - może kupiłeś walnięty czujnik albo kabel od niego jest gdzieś urwany- auto miało dzwon w koło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wale nie ma czujników prędkości obrotowej. Prędkość dla licznika zbierana jest z któregoś koła ale nie wiem którego. Zastanawia mnie też fakt grzania się koła. Przecież bmwoskie asc nie hamuje poszczególnych kół jak np ESP w VW tylko dławi silnik. - Takie rozwiązanie jest w nowszych modelach (chyba po lifcie) i wtedy jest to ASC+T

 

Ja mam 1999, czyli przed liftem i mam ASC+T i doświadczyłem przy ostatnich ślizgawkach jak działa... Gdzieś kiedyś znalazłem info o dacie wprowadzenia w E39 i było to wcześniej niż 1999 rok... Różni się od montowanego wcześniej ASC, że poza przymykaniem przepustnicy (czyli "odejmowaniem" gazu) przyhamowuje jedno z kół tylnej osi, oczywiście to które kręci się z większą prędkością obrotową. Oczywiście nie ma możlwości przyhamowania kół przedniej osi, jak to ma miejsce w "bogatszej" wersji ASC+T, czyli DSC, popularnie określanym przez innych producentów jako ESP.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oponami to trochę namieszałem :duh: bo w sumie to mam te zimowe na samochodzie 225/60r15 a nie 55 jak napisałem wcześniej-zamotałem się bo mam jeszcze letnie kola 225/55r16.

Możliwe jest, że to jakiś syf na czujniku bo dziś np było tak, że na jedynce normalnie, 2-ka mulenie i nierówna praca+warkotanie abs na prawym tylnim kole a na 3 biego znowu dobrze wszystko ale po jakimś czasie znowu przerywanie. Jak tak przerywa to wystarczy nacisnąć asc i bryka"wystrzela" do przodu i po jakiejś minucie zapala się abs.

Chwilowo robię tak zapalam, ruszam i od razu wyłączam asc i sobie śmigam bez asc i abs.

Trochę trudny dostęp jest do tylnich czujników ale powalczę -oczyszczę i zamienię miejscami(tylko nie wiem czy jeszcze przed świętami mi się uda :(

Moja e39 jest z końca 96 roku to raczej jest zwykły asc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja e39 jest z końca 96 roku to raczej jest zwykły asc.

 

Jeśli twierdzisz, że Ci przyhamowuje koło (słychać "terkotanie"), to masz ASC+T... Znalazłem informację, że ASC+T był montowany we wszystkich modelach BMW od roku modelowego '97 (Twój koniec '96 może się łapać) powyżej 2,8 l (dane w języku angielskim, pewno z jakiegoś kraju, gdzie nie oferuje si mniejszych silników niż 2,8 :norty:), oraz w silnikach czterocylindrowych jako opcja (pomineli sześciocylindrowe w zakresie 2,0-2,8 :duh: )

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1999, czyli przed liftem i mam ASC+T i doświadczyłem przy ostatnich ślizgawkach jak działa... Gdzieś kiedyś znalazłem info o dacie wprowadzenia w E39 i było to wcześniej niż 1999 rok... Różni się od montowanego wcześniej ASC, że poza przymykaniem przepustnicy (czyli "odejmowaniem" gazu) przyhamowuje jedno z kół tylnej osi, oczywiście to które kręci się z większą prędkością obrotową. Oczywiście nie ma możlwości przyhamowania kół przedniej osi, jak to ma miejsce w "bogatszej" wersji ASC+T, czyli DSC, popularnie określanym przez innych producentów jako ESP.

Dla uściślenia:

- wszystkie E39 mają ASC+T, w opcji DSC;

- samo ASC - dławienie silnika (używane w latach 80-tych)

- ASC+T - dławienie silnika i hamowanie tylnych kół;

- DSC = ASC+T i dodaktowo hamowanie przednimi kołami;

- DSC = ESP (nazewnictwo innych producentów).

 

Źródło:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

instrukcja obsługi

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że wszystkie E39 mają, to ręki nie dałbym sobie obciąć... zobacz nawet na realoem, że poniżej roku 1998 jest komunikat sugerujący, że wybrana "fiszka" nie odpowiada wybranemu modelowi... może któryś z Kolegów ma info od kiedy i w jakich silnikach ASC+T było w standardzie

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat powinien znaleść się chyba w dziale "elektronika". My tylko tutaj sie domyślamy, a może w tamtym dziale, znajdzie się mądżejszy od nas.

A tak jeszcze przy okazji, czy żle działający czujnik ABS (którego tak się uczepiliście) może wpłynąć na samoczynne hamowanie. Przecierz czujnik ten służy do odejmowania hamulca, a nie jego włączania. Chyba, że czujnik ABS służy również do załączania ASC.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,miałem podobny problem z ASC w BMW 535i z 90r pomogło wyczyszczenie czujnika ABSu, ale rzeczywiście wrażenie było takie jakby blokowane było tylne koło.

Jechałem np.100km/h zaswiecała się lampka ASC i samochodem potwornie szarpało, myslę że gdyby było samo dławienie silnikiem objawy byłyby zupełnie inne np:samochód by zwalniał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat powinien znaleść się chyba w dziale "elektronika". My tylko tutaj sie domyślamy, a może w tamtym dziale, znajdzie się mądżejszy od nas.

A tak jeszcze przy okazji, czy żle działający czujnik ABS (którego tak się uczepiliście) może wpłynąć na samoczynne hamowanie. Przecierz czujnik ten służy do odejmowania hamulca, a nie jego włączania. Chyba, że czujnik ABS służy również do załączania ASC.

 

A jak Ty myślisz, że komp wyczaja, że koła się kręcą z różną prędkością obrotową i trzeba przymknąć przepustnicę lub przyhamować koło, które się "ślizga"??? Są czujniki ABS i nie ma potrzeby dublować takich samych dla ASC+T... Przy modelach z ASC+T jest rozbudowana pompa ABS, która jak dochodzi do blokowania kół przy hamowaniu to "odpompoowuje" płyn hamulcowy, zmniejszając jego ciśnienie, a tym samym siłę hamującą, aby odblokować zablokowane koło, a jak przy ruszaniu jedno z tylnych kół zaczyna się kręcić szybciej od drugiego, a samo przymknięcie przepustnicy nie pomaga, to "pompuje" płyn hamulcowy do obwodu odpowiedniego koła aby je przyhamować i wyrównać prędkości obrotowe obydwu napędzanych kół. Jak masz E39 to stań sobie na lodzie pod górę i staraj się ruszyć do przodu... słychać takie pyrkotanie - ASC+T przyhamowuje koło...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.